FZ6 Fazer - Fazer 8 & XJ6 Diversion F Karşılaştırma
Reklamlar
-
Öncelikle ben FZ6 Fazer kullanıcısıyım.
FAZER 8:
Fazer'ımda da Yoshimura var, test ettiğim Fazer 8'de de Yoshimura vardı. Buradan başlamam gerekirse, egsoza karşı karakterleri çok farklı amcaoğullarının 6 uğultulu ve sektesiz ses verirken, 8 rölantide daha çok iki silindir havası veren bir sese sahip. Hakeza düşük devirlerde de öyle...
CC, tork ve beygir üstünlüğünün verdiği performans farkı tabiiki var. Bunun yanında daha atik-atletik bi yapıya sahip. Manevra kabiliyeti de çok üstün. Şeritten şerite geçerken birden kendimi kesikli şerit çizgilerinin arasında gezinen çocuk gibi oynarken buldum "Sen bana yön ver ben istediğin gibi rahat manevra yaparım sahip" dermiş gibi bi havası var dar alan manevralarında. (Üst devirler için konuşuyorum)
3 adet farkettiğim bi garipliği var. Birincisi; 6'da hızı farketmiyorsunuz. Sakin sakin giderken kadrana bakıp "Aaa 170'le gidiyomuşum" dediğiniz hallerde, 8'de "Ah ulan yapıştırıyorum, gidiyo alet" derken kadranda 150'yi görüyor oluyosunuz.. Hızı hissettiriyor yani. Bu avantaj mı dezavantaj mı kişiye kalmış tabi. İkincisi; yavaş manevralarda, u dönüşlerinde, kavşak dönüşlerinde gidonu yönlendirdiğinizde gidonda o tarafa doğru bi yığılma oluşuyor. Sanki sizi yormamak adına ve daha emin bir dönüş sağlamak adına düşünülmüş olabilir. Fakat beni tedirgin etti şahsen. Üçüncüsü de; sürekli agresif kullandığınız zaman motor sıcaklığını şasiye yayıyor. Baldır ve dizinizle depoyu sıkıştırdığınız hallerde, bileğinizden dizinize kadar olan kısım dikey şasi oldukça ısınmış oluyor ve iyiden iyiye bunu hissettiriyor.
Hoşuma giden bir ayrıntı, 8'de daha bi teknolojik hava var. Motorun ıslıklı tarzı bir sesi ve panelin göz dolduran bir görselliği var. Bu da dikkatimden kaçmadı.
Kuyruk altı egsoz ve yan egsozun yalnızca görüntü olarak değil kullanım hissi olarak da farkı var. 6'da kuyruk altı egsozun güzel bir avantajını farkettim bu durumda. Motoru kullanırken motorun iç gürültüsü mü diyim, o tatlı hissi; 8'de yok. Çünkü egsoz yanda ve sesi uzaklardan gönderiyor. Sizin pek sesle işiniz olmuyor. Dışarda duyuluyordur tabi rahatlıkla. Bunun avantajı, uzun yolda motorunuzun sesi sizi daha az rahatsız ediyor olması denebilir. Fakat ben 6'nın sesinden de gayet memnunum. IXIL, Devil, Akrep egsoz kullanmadığım için rahatsız da etmiyor beni.
Son olarak, 8'in karakteristik yapısı sport touring'ten super sport havasına biraz daha kaymış gibi. yolun görüş açısı, motorun hakim olduğunuz görsel alanı gibi faktörler touring'den uzaklaşmış. Ve motor kalıp olarak da öyle mi bilmiyorum ama kullanımda 6'ya göre daha ince bi yapısı varmış hissi verdi. Teknik verilerinde 25 kg fazlası var ama bu motor aksamından vs'dir diye düşünüyorum, kalıp olarak daha bi cılız gibi geldi bana. 6 buna nazaran daha tok ve oval bir yapıya sahip.
Mühendisler FZ6'daki geri bildirimleri değerlendirmiş olacak ki; Amcoğlumuz Fazer 8, Fazer 6'dan dengeli bir motor. Ağırlık merkezini aşağı çekmişler. Işıklarda şöyle bi salladım yanlara saldım makineyi ama hiç ürkütmedi valla Bir de, malum Fazer 6'mızda frenlerden hep yakınılmıştır. Kuşkunuz olmasın, mühendisler bu yakınmalardan usanmışlar. Fazer 8 sizi olduğunuz yere çakıveriyor
XJ6 Diversion F:
Test ettiğim XJ6'mızda egzosumuz içten işlem görmüş ve güzel bir ses elde edilmiş bir motor. Egsoz ayaklarınızın altında olduğundan ilk farkettiğiniz his, sesin Fazer 8'deki gibi sizden uzak bir şekilde çıkmasını sağlıyor. Fakat; Fazer 8'deki gibi sekteli değil de, FZ6'da olduğu gibi kesintisiz bir ses mevcut. Burada, karakterinin FZ6'ya daha benzediğinin işaretleri başlıyor. Ki çok keyif verici bir sesi var, sesin ayağınızın altında meydana gelmesi sanki uçuyormuşsunuz hissi vermiyor değil
Genel Performans olarak FZ6 ile Fazer 8 arasında kalmış bir motor XJ6.. Öyle ki, hızlanması inanılmaz. Beklenmedik derecede atik bir makine. Fazer'ımla kalkış yapmayı düşünmeyeceğim bir motor (Durduk yere madara olmanın ne luzmu var ). Hızlanması Fazer 8 gibi, soluksuz ve heyecan verici derecede yüksek bir performansa sahip. Vites aralarının uzunluğu ve ciğerinin oldukça geniş olduğunu "Ne zaman vites atmak gerekecek yahu" diye düşünmeye başladığınızda anlıyorsunuz. Hatrı sayılır da bir maksimum hızı var. 235km/h hızı görüyoruz. Bu açıdan hp değeri farkından dolayı FZ6'nın arkasından yürüyemedi tabi..
Dar alan manevralarında gereksiz bi güvensiz hissi var. Fazer 8'deki gibi şeritler arası oyun oynamaya başlıyormuş gibi düşünseniz de, içinize bir tedirginlik bırakıyor. Elinizin altında kolay dağılacak bir motor, sapıtabiliyor. Ayrıca Fazer 8'deki gibi bir minik yığılma da mevcut gidonda. şehir içi manevralarında (Fazer 8 kadar olmasa da) biraz lakaid bi dönüş karakteristiği var. Fakat geniş virajlara girdiğinizde aldığınız haz mükemmel. Geniş-hızlı virajlarda pratik bir motor. İşin bu kısmı biraz moralimi bozmadı değil, dağ yollarında yetişmekte zorlandım şahsen FZ6'da daha hantal bir dönüş kabiliyeti var Diversion'a göre...
XJ6'nın sevmediğim bi huyu, FZ6'daki ile aynı. Tabiiki arka frenle birlikte fatiha okumaya başlıyorsunuz. sert frende arka lastik direk kızaklamaya geçiyor. Ayrıca arka-ön kombine çalışsanız bile motorun kararsız bir huyu var. "Kendimi nereye atsam, neresi yumuşaktır, heh şurası iyi ben oraya atlıyım!" diyor motor, sıkı frenleme esnasında.. Kontrolü frenleme ve şehir içi manevralarında tatmin etmedi. Bir diğer sevemediğim yönü, selesi geniş; fakat haddinden fazla sert. Kısa zamanda totonuzu ne kadar sevdiğinizi hatırlatabilir.
Ağırlık merkezi de FZ6 ve Fazer 8'in orta kararı diyebiliriz. Devrilme ihtimali adına ışıklarda bi yokladım. FZ6 gibi korkutucu değil. Ama Fazer 8'e nazaran kendini hissettiriyor.
Enteresan bir güzel ayrıntı: titreşim adına çok kaliteli bir makine. Yağ gibi akıyor derler ya, heh o tabiri diversion F için kullanmışlar biz öyle duyduk
Kalıp olarak FZ6'dan çok farklı değil; Ön görüş alanı FZ6'ya göre az biraz fazla olsa da konumlandırma hemen hemen aynı..
Genel olarak Diversion F'iminizin karakterinin FZ6'ya daha yakın olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Teknolojik FZ6
Fazer 8 ve Diversion'ın FZ6'dan ortak bir farkı gidon tutuş açısı yani gidonun kendi açısı daha bi dar. Bunun avantajı veya dezavantajı kişiden kişiye değişir. Fakat bu üç Yamaha kardeşten birini alacaksanız, imkanınız dahilinde diğer iki modeli de denemenizde fayda var. Karakterinize yakın olanı seçmeniz yararınıza olacaktır.
SAYGILAR.
Reklamlar
-
güzel bir test olmuş cihanım
arada kalanlar için yol gösterici bir kılavuz niteliğinde
ama diversion beni cezbetti
-
mkaptan adlı üyeden alıntı
güzel bir test olmuş cihanım
arada kalanlar için yol gösterici bir kılavuz niteliğinde
ama diversion beni cezbetti
Beni de
-
Biladerim guzel karsilastirma olmus...
Simdilik bize s2 yetiyor(:
Olmadi bi sakarya yapalim da bide s2 karsilastir (:
-
çok güzel bir kıyaslama. fz8 in üzerindeki lastiklerin markası modeli nedir?
-
Emeginize sağlık. Yakıt konusunu karşılaştırma imkanınız oldumu. Özellikle fz6 ile xj6 nın yakıt farkı söylendiği gibi fazla mı. Mesela aynı koşullarda 100 km de ki yakıt farkı nedir sizce. Şimdiden teşekkürler.
-
diversionda oturuş pozisyonu fazer6 ya göre biraz daha SS tarzı diyorlardı
sen bunu farkettin mi? Sele dışında rahatsızlık yarattı mı?
birde arkadaşın dediği gibi yakıt oranı nedir?
-
Bu konu kendi adıma konuşayım, çok işime yarayacak.
Elinize, emeğinize sağlık.
Tekeriniz düz bassın.
-
Fazer 8'in lastikleri fabrikasyondu; Bridgestone Battlax BT 021
Yakış olarak tam değerleri ölçmedik. Ama xj6'nın yakışının FZ6 Fazer'dan daha düşük olduğunu NC700'e çok yakın yaktığını söyledi kullanıcısı.. Fazer 8 de enteresandır XJ6'ya yakın yakıyormuş. Şimdi kendisi ile görüşüp öğrendim. Hatta eski motorunun NC700 olduğunu ve full depoda kullanımla toplam 8 lira fazla yaktığını söyledi..
Yakış değerleri için ayrıca değerlendirme gerekiyor.
Mustafa, xj6'nın daha sportif oturuş pozisyonunun olması sonlarda bahsettiğim elcik açısından kaynaklanıyor. Bir de gidon daha bi kısa. o yüzden çok az bir yatış açısı düşüyor Fazer'a göre XJ6'da. Ama bariz bir fark yok.
-
Değerli kardeşim bir konuda sana katılmıyorum. Senin motorunda tatlı tatlı giderken bir bakıyorsun 170 tesin çok güzel. Ama sen Fazeri kullanırken abanıyorsun ivmelenme o kadar hızlıki anında hızlandığını hissediyorsun ve gözün saate baktığında 150 yi çoktan yakalamışın bir kaç saniyede. O ivmelenmeyi o hissi her ikisininde aynı süratte giderken hissettirdiğiyle karıştırma çünkü Fazer 8 sınıfının lider hız göstermeyen makinesi. Ayrıca sen yardırırken ben bu gün arkada tırmalarken yuh be bu ne kadarda hız gösteriyor diye basmaya korktum Fz6 la. En kısa zamanda tekrar bir test etmen lazım her ikiside aynı suratteki hissettirdiğini
-
ellerine sağlık cihan...xj6 beklediğimden iyi çıktı diyebilirim açıkçası..psikolojik olarak fazerdan sonra beygir düştüğü için bi türlü ısınamıyodum...hiç binmedim..ama hızlanmasına yaptığın övgü beni cezbetti...
şu andaki fiyatları da gözönüne alınırsa en mantıklı seçim xj6 gibi görünüyor sanırım
-
-
-
İzmir İl Temsilcisi
Cihan abi beni kırmadıgın için teşekkür ederim ellerine saglık
-
Adana İl Temsilcisi
cihan kardeşimin eline emeğine sağlık.böyle bir karşılaştırma umarım çoğu kişinin işine yarayacaktır.bende 3 aydır ADANA'da yeni açılan arkadaşımın YAMAHA bayisindeyim.benim hyoyu satıp artık xj6 ya geçme zamanım geldi diye düşünüyorum.geçen de bir arkadaşımın naked xj6 sı vardı,onu kullandım.inan bana seninde söylediğin gibi 1-1,5 km.lik mesafede inanılmaz hızlanma sergiledi.özellikle de şehiriçi kullanımı bana göre çok kıvrak.ciddi ciddi düşünüyorum.tekrar teşekkürler kardeş.ADANA'dan selam olsun.
-
-
Evet, iki farklı Fazer 8 denedim, ikisinde de o tatlı ıslık sesi vardı. Farklı bi hava katmış
-
27 Temmuz 2014, 05:01
#18
Konuyu hortlatalım, tam da radarımda olar er6f ile birlikte 3 motordan ikisi..
-
selamlar. 2 ay kadar önce fz6 mı mns-fz6 ahmet lere istemeyerekte olsa sattım. (resmen zorla aldılar) selamlar ahmet
neyse, araba almam gerekiyordu aldık.şimdi sıra tekrar motora geldi çok şükür.
para durumumu ayarlayabilirsem ahmet inde tavsiyesiyle fazer 8 alacağım.
ya da çok zorlamayarak diversion la fz6 arasında gidip geliyorum.
fazer ilk göz ağrım. çok severek aldım ve kullandım. ama güç benim için çok önemli değil. zaten istanbul trafiğinde mümkün de değil.
artçı konforu ve yoğun trafikte tavsiyeniz hangisi olur merak ediyorum. tavsiye bekliyorum.
-
Üçünün de artçı konforunun iyi olduğu söylenemez. Fakat aralarında sıralama yapmak gerekirse 8'i ilk sırada gösterebilirim. Xj6, fz'lere göre daha sportif duruşa sahip ve artçısı diken üstünde duruyor gibi bir durum var. Fz6'da egsozdan kaynaklanan bir ısınma olabilir, bu da puan düşürür. Şehir içi kullanımda xj6 daha pratik gelebilir. Fz6 diğer ikisine göre ağırlığını bir hayli hissettiriyor. 8 nispeten daha kullanışlı, ağırlık merkezi yere yakınlaştırılmış olduğundan dolayı..
Şu durumda, topcase kullanacak olursan 8 sana ideal diyebilirim..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)