Yamaha YZFR6 - R1 işte budur
Reklamlar
-
Merhaba Arkadaşlar,
Son bir kaç aydır şu racing işi beni çok sardı , oyle ki yogun mesai saatinde bu forma birseyler yazıyorum...Tutkunun esiri olduk yani..
Sizden tecrubelerinizi ve bilginizi paylaşmanızı istiyorum bu sayfanın diger yeni baslayanlara da faydalı olacağı kanısındayım..
Oncelikle Yamaha YZF serisi almayı kafaya koymus bulunmaktayım..Özellikle görüntü olarak başka bir moto beni cezbetmiyor..
Beldeyama'nın sayfasında 21 Nisan,2006 tarihli fiyatlar kafamı çok karıştırdı.
YZF R1 25.985 YTL
YZF R6 SV 26.450 YTL
YZF R6 Yeni 21.463 YTL
YZF R6 18.385 YTL
Şimdi sorular peş peşe geliyor...
1. R6-SV nedir? R6-SV , R6 Yeni ve R6 arasındaki farklar nelerdir? Normal R6 eski model mi demek oluyor?Yamahanın orjinal sayfasında , aradaki tek farkın 5-6 beygir oldugunu goruyorum R6 Yeni ve R6-SV için.5 milyarlık fark edermi gerçekten?
2.R6-SV neden R1 den pahalıdır?
3. 26 milyarınız olsaydı hangisini alırdınız?
4. Yıllar once 97 ya da 98 yılında YZF 600 thundercat mi neydi tam hatırlayamıyorum motoro binmiştim artçı olarak ve de surme şansını da elde etmiştim bir kaç dakikalığına...Zaten ne olduysa o gun oldu...Tutku o gün başladı.....Müthiş bir ivmelenme , çekiş gücü vardı...Asıl soru şu
R1'de hissedeceğim çekiş gucu , ivmelenme, R6'dan kat kat daha fazla mı , yoksa çekiş gucu olarak aradaki fark o kadar abartılacak kadar degil mi?
Benim için daha önemli olan yuksek çekiş gücü. Hız değil.Motoru 250 300 km/s yapmak için istemiyorum...o ivmelenmeyi hisstemek için istiyorum...
Benim kendi yorumum , eğer yanlışsa düzeltin...Çekiş gücü olarak her ikisi de tatmin edici fakat R1'in ustunluğü uzun yolda yuksek hız da daha stabil olması...
Yardımlarınıza ihtiyacım var...
Reklamlar
-
Süper Moderatör (BBRR)
Belli bir motor hakkında bilgi içermediği için başlık kıyaslamalara taşınmıştır..
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
free_will adlı üyeden alıntı
4. Yıllar once 97 ya da 98 yılında YZF 600 thundercat mi neydi tam hatırlayamıyorum motoro binmiştim artçı olarak ve de surme şansını da elde etmiştim bir kaç dakikalığına...Zaten ne olduysa o gun oldu...Tutku o gün başladı.....Müthiş bir ivmelenme , çekiş gücü vardı...Asıl soru şu
R1'de hissedeceğim çekiş gucu , ivmelenme, R6'dan kat kat daha fazla mı , yoksa çekiş gucu olarak aradaki fark o kadar abartılacak kadar degil mi?
Benim için daha önemli olan yuksek çekiş gücü. Hız değil.Motoru 250 300 km/s yapmak için istemiyorum...o ivmelenmeyi hisstemek için istiyorum...
Benim kendi yorumum , eğer yanlışsa düzeltin...Çekiş gücü olarak her ikisi de tatmin edici fakat R1'in ustunluğü uzun yolda yuksek hız da daha stabil olması...
Yardımlarınıza ihtiyacım var...
anladığım kadarıyla motosiklet kullanmamışsın ve ivmenin yüksekliğinden dolayı motor almak ve alırken r6 yada r1 alıp devamlı uzamak yada öle bi,şeyler istiyorsun. yanlışım varsa düzelt.
r6 65nm nin üzerinde r1de sanırsam 110nm ye yakın çekiş üretebiliyor. ama ne söylersem söyleyeyim 65 nm gibi cüzi! bir çekiş gücünün (üstelikte tamgazda ve 10000 devirden sonra) ne yapabileceğini binmeden yada kullanmadan anlayamazsın.
ivmeyi hissetmek için alıcaksan devamlı yüksek süratlere inip çıkacaksındır. 250-300 yapmam demek yanlış olur.
r1 almanı tavsiye ederim. nedenine gelince. kullanırken ecel terleri dökmeye başladığında anlarsın
ben neden r6 kullanıyorum? boşver...
-
r1 ecel teri döktürür )
r6 ne yapar
-
TNT adlı üyeden alıntı
r1 ecel teri döktürür
)
r6 ne yapar
yanlış anlaşılmasın küçümsemiyorum r6 yı.
ama birazda kör birine gördüklerimiz nasıl tarif edilebilirki diye bakıyorum.
-
motora çok bindim , fakat dedigim gibi racing tipi motoru sadece bir kaç dakika surebilme şansım oldu....
Beni şaşırtan , R6'nın fiyatının R1'den yuksek olması...Oradaki R1 2005 bel ki de...bilemiyorum...
Sen R6 kullanıcısı olarak , pek memnun degil gibisin aletden? Imkanım olsa R1 diyorsun yani?
Burada çekiş gucunun tarifini anlayabilmemin en iyi yolu sanırım 0-150km 'ye kaç saniyede geldikleridir...
belkide yeni baslayan için ilk once R6 ile baslamak daha iyi olur , gene yeterince ve tatmin edici şekilde adrenalini hissetedecegimi varsayıyorum...
Peki R6-SV nin R6 Yeni(2006' dan farkı nedir)?
-
free_will adlı üyeden alıntı
motora çok bindim , fakat dedigim gibi racing tipi motoru sadece bir kaç dakika surebilme şansım oldu....
Beni şaşırtan , R6'nın fiyatının R1'den yuksek olması...Oradaki R1 2005 bel ki de...bilemiyorum...
Sen R6 kullanıcısı olarak , pek memnun degil gibisin aletden? Imkanım olsa R1 diyorsun yani?
Burada çekiş gucunun tarifini anlayabilmemin en iyi yolu sanırım 0-150km 'ye kaç saniyede geldikleridir...
belkide yeni baslayan için ilk once R6 ile baslamak daha iyi olur , gene yeterince ve tatmin edici şekilde adrenalini hissetedecegimi varsayıyorum...
Peki R6-SV nin R6 Yeni(2006' dan farkı nedir)?
haşa memnun olmamak beni aşar. ben çok memnunum. r1 de kullandım. benim düşüncem şu: güçlü yarış motorlarını belasız kullanmak için hem pilotaj hemde daha önemlisi psikolojik denge gerekir. (dip not düşeyim: r6 0-250kms 20sn).
ama kullanmadan bilemezsin burdanda önemi olmayacak tavsiye vermek istemiyorum.
korkarak kullanmak hoş olmaz.
r1 alacak imkan var ama ben hayatımdan memnunum şu anda
r6sv yanlış bilmiyorsam sınırlı sayıda üretimi yapılan r6. rengi vs değişik. sınırlı üretim olmasından dolayıda pahalı. (yanlış olabilir gördüklerimden hareketle yazdım)
-
r6 sv bilidiğim kadarıyla rossinin motoru olması lazım ondan pahalı sanırsam
-
R1'e bindikten sonra R6 seni hala yeterince mutlu ediyorsa beni hayda hayda eder
değerli bilgilerinizi paylaştığınız için tesekkurler...
Çok büyük ihtimal 21YTL lik R6 Yeni uzerine yogunlasacam...fiyat olarak ta digerlerine nazaran daha uygun..
-
YZF-R6SV (R6SP, R6SPV) Yamaha'nin 50. yil donemini kutalamak icin cikardigi limited ozel version.
Sana o fiyatlari veren kisi biraz cok soylemis. R6SP aslinda okadar pahali olmaz.
Bunu R6S ile karistirma cunku R6S 2005 modelin yeni iteratiyonu ve daha ucuz olmasi lazim.
-
Yamahada baya tecrübeli binici olarak 24 milyarın varsa R1 almanı tavsiye ederim ama daha racing e yeni başlıyorsan kesinlikle 2. el 2003 veya yukarısı R6 al hem paradan tasarruf edersin hemde tecrübelenirsin. Motorlarım 96 YZF 1000 thunderace - 2001 R6 - 2005 R6 - şimdi 2006 R1 kullanıyorum 183 HP ve beni gerçekten etkiliyor.
-
konuya farklı yaklasayım arkadasım, belli bir motor tecrüben yoksa 600cc veya 1000cc bir racingle başlamak çok tehlikeli olacaktır.. yanlış secim yapama! insan bir kere hata yapar, ömür boyu bedelini öder...
-
04 Ağustos 2009, 14:41
#13
Vay canına bu nsl bi farkdır böle 2006 da 25 milyar olan R1 smdi 2009 da 43 milyar bunun sebebi nedir acaba ?¿
-
R6'ya ne demeli? 2006'da 21 bin küsür olan R6 2010'da 35 bin lira!
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:08 ----------
O değil millet 20 bin liraya 21 bin liraya almış şimdi 19.000'e satıyolar 20.000 km'de ki motorları. Valla güzel yatırım yapmışlar ne diyim
-
alanada satanada Allah akıl fikir versin R6 Hayabusa fiyatına satılıyor R1 ise 45.000 TL
gerçekleri tarih yazar tarihide GALATASARAY
-
İstediğiniz yüksek hız değil de, sadece ivmelenme hissi ise neden racing tipi bir motor istiyorsunuz ki. Bir streetfighter (örnek Z750-Z1000, Triumph Speed Triple) o hissi racing motordan çok daha iyi verir, hem daha ucuzdur hem de çok daha güzeldir (etrafta kızılay dağıtmış gibi racing varken, naked motorlar her zaman daha çekicidir bence). Bu tip motorlar ivmelenmeyi alt ve orta devirlerde vermek için tasarlanmıştır ama racing motorlar alt devirlerde yumuşak hızlanmaya sahiptirler. Eğlence yüksek devirlerde ve yüksek süratlerde başlar.
Ama hemen R1 yada R6 düşünüyorsanız tecrübelisinizdir ve bunları zaten biliyorsunuzdur. Öyle değil mi yoksa?
-
yeni R1 in fiyatının yüksek olması moto gp de kullanılan ateşleme teknolojisinin kullanılması, adı neydi unuttum ama..
-
Başlığı açan adam motor kullanmamış ki galiba , birde 600cc ile 1000cc arasında çok fark var hemen hemen 2katı kadar , 1000cc tekerede gelir 3. vites vatinajada düşer belli tecrübe lazım rahat kullanmak için..
Tekerlekli sandalyede olsan yanında olurmuydu fiyakalı...
-
kench adlı üyeden alıntı
İstediğiniz yüksek hız değil de, sadece ivmelenme hissi ise neden racing tipi bir motor istiyorsunuz ki. Bir streetfighter (örnek Z750-Z1000, Triumph Speed Triple) o hissi racing motordan çok daha iyi verir, hem daha ucuzdur hem de çok daha güzeldir (etrafta kızılay dağıtmış gibi racing varken, naked motorlar her zaman daha çekicidir bence). Bu tip motorlar ivmelenmeyi alt ve orta devirlerde vermek için tasarlanmıştır ama racing motorlar alt devirlerde yumuşak hızlanmaya sahiptirler. Eğlence yüksek devirlerde ve yüksek süratlerde başlar.
Ama hemen R1 yada R6 düşünüyorsanız tecrübelisinizdir ve bunları zaten biliyorsunuzdur. Öyle değil mi yoksa?
Motosikletten hiç anlamayan bir arkadaşımla motosiklet bayisinde geziyorduk.
Bayide 600RR'dan tutun, Kawasaki ZZR 1400'e kadar epey SS,Sport Touring motor vardı fakat arkadaşım Kawasaki Z750 için "bence burada en iyi gözüken motor bu" dedi.
Zevk-renk olayı
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
-
sv diyince benim aklıma direkt stationvagoon geliyo
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler