Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Naked mi? SS mi?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Şubat 2013
    Şehir
    Amsterdam
    Motosikleti
    CBR600RR
    Uzun sure CBF600 surdukten sonra artik gonlumde yer edinen motor(lara) gecis yapmak istiyorum. Bu motoru alali 1 sene ve 3 ay oldu ve simdi gonlumdeki motoru, Kawa Z750 almak istiyorum ama son zamanda Super Sport motorlara ilgimin cogaldigini goruyorum. Z750 yerine bir R6 veya CBR600 mi alsam diye dusunmedim degil... Hep naked bike surdugum icin SS motorunun oturus sekli beni bozar diye tereddut ediyorum.

    Aklimdaki motorlar:

    Naked:
    Basta Z750 sonra GSR600, Yamaha XJ6, KAWA ER-6N, Yamaha FZ6 S2, DUCATI MONSTER 696

    SS:
    R6 veya CBR600R

    Nasil bir degerlendirme yapacagimi bilmedigim icin bu topici actim, yardimlarinizi bekliyorum. Naked olarak ilk sirada z750, gsr600 ve XJ6 var. degerleri aslinda tipsizliginden dolayi kayip ediyorlar. Simdi yillardir naked suren birine SS motor tavsiye edilir mi? edilmezse sectigim 3 naked motordan hangisini tavsiye ederdiniz?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    teknik bilgim yok ama ducatı nin sesini 5 km den anlarım okadar guzel bir sesi var
    İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
    MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
    TECRUBE = 250K +

  3. #3
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    yıllardır içinde olduğum naked - ss muamma denizinde edindiğim tecrübeler;

    önce + ve - leri sıralayalım, bir naked ve altında ss için yaptığım aynı konudaki yorumlarımı okuyabilirsiniz

    N - oturuş olarak daha diktir. şehir içi ve uzun yolda daha az yorar
    ss - oturuşunu kendinize yakın hissetmelisiniz. aksi halde bel ve boyun ağrısından motor sürmek işkenceye dönüşür.

    N - nakedda örn. otobanda 150-160 km den sonrası eğer kaliteli bir ön camınız yoksa rüzgara karşı bir mücadele başlıyor.
    ss - ön cam ve oturuş münasebetiyle rüzgar pek sorun olmuyor.

    N - canım ülkemde en kötü çinliye bile grenaj yaptırsan 1 haftada satılır ama çıplak makina rağbet görmez ve karizması düşüktür
    SS - hızlı alınıp satılır, karizması ve sesi çoktur.

    n- yan yatma veya kaza gibi problemlerde kafadan 3-5 bin tl grenaj parası kesin çalışmaya başlar
    SS - en azından grenaj masrafını düşebiliyorsun....

    sonuç;

    ben artık kafa grenajı olmayan mtosikletlerden görünüş olarak zevk alsam da, otobanda rüzgardan çok yoruldum. tokatlanmış gibi hissediyorum. o yüzden fazer direksiyona sahip kafa frenajlı veya direksiyonu yükseltilmiş ( dört silindiri sevmem ama ülkemin piyasası bu olmamasına rağmen sessiz bir eksozu uzun yolda tercih ederim. motor sesinden kafam şişiyor ) güzel ve sessiz bir eksozla donatılmış, bagaj kullanımına izin veren PAN EUROPAN, FJR 1300, VFR 800, xj6 tarzı motorları tercih ederdim....

    ayağını yere basabildiğin
    en hafifi
    en az yakanı
    en kıvrak olanını da tercih etmekte fayda vardır..
    xanka bunu beğendi.
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  4. #4
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Sürek motor üzerinde olan ve şehir içi trafik için naked mantıklı tercih. Ama bu memlekette motor kültürü olamadığı için hak ettiği saygıyı bulamıyor malesef.
    yürekçe bunu beğendi.
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  5. #5

    Üyelik
    20 Şubat 2013
    Şehir
    Amsterdam
    Motosikleti
    CBR600RR
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yıllardır içinde olduğum naked - ss muamma denizinde edindiğim tecrübeler;

    önce + ve - leri sıralayalım, bir naked ve altında ss için yaptığım aynı konudaki yorumlarımı okuyabilirsiniz

    N - oturuş olarak daha diktir. şehir içi ve uzun yolda daha az yorar
    ss - oturuşunu kendinize yakın hissetmelisiniz. aksi halde bel ve boyun ağrısından motor sürmek işkenceye dönüşür.

    N - nakedda örn. otobanda 150-160 km den sonrası eğer kaliteli bir ön camınız yoksa rüzgara karşı bir mücadele başlıyor.
    ss - ön cam ve oturuş münasebetiyle rüzgar pek sorun olmuyor.

    N - canım ülkemde en kötü çinliye bile grenaj yaptırsan 1 haftada satılır ama çıplak makina rağbet görmez ve karizması düşüktür
    SS - hızlı alınıp satılır, karizması ve sesi çoktur.

    n- yan yatma veya kaza gibi problemlerde kafadan 3-5 bin tl grenaj parası kesin çalışmaya başlar
    SS - en azından grenaj masrafını düşebiliyorsun....

    sonuç;

    ben artık kafa grenajı olmayan mtosikletlerden görünüş olarak zevk alsam da, otobanda rüzgardan çok yoruldum. tokatlanmış gibi hissediyorum. o yüzden fazer direksiyona sahip kafa frenajlı veya direksiyonu yükseltilmiş ( dört silindiri sevmem ama ülkemin piyasası bu olmamasına rağmen sessiz bir eksozu uzun yolda tercih ederim. motor sesinden kafam şişiyor ) güzel ve sessiz bir eksozla donatılmış, bagaj kullanımına izin veren PAN EUROPAN, FJR 1300, VFR 800, xj6 tarzı motorları tercih ederdim....

    ayağını yere basabildiğin
    en hafifi
    en az yakanı
    en kıvrak olanını da tercih etmekte fayda vardır..
    Yorumun icin tesekkurlerimi sunuyorum, guzelce anlatmisin. SS motora merakim artsada naked kullanmaya devam edecegim gibi gozukuyor. Benim boyum 1,68. Botlarimi giyince 1,69-1,70 oluyorum. naked bike da ayaklarim anca yere degdirebiliyorum. Motorda birazda oynama payi oldugundan fazla zorlanmiyorum veya alistik artik

    600cc lik motor bana iyi geliyor, asagisini istemiyorum. Yukarisi 800 veya 1300 bana fazla gelebilecek seviyelerde. z750 bile cok gelir mi acaba diye dusuncelerim var ama o kadarda zorlanmam gibime geliyor ama onun daha ustu -simdilik- hedefimin icinde degil.

    Alıntı htmetin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sürek motor üzerinde olan ve şehir içi trafik için naked mantıklı tercih. Ama bu memlekette motor kültürü olamadığı için hak ettiği saygıyı bulamıyor malesef.
    Sehir ici surdugum icin, suan en ideal motor naked bike gibi gozukuyor, onun icin simdilik SS motordan vazgectim.

  6. #6

    Üyelik
    11 Mart 2013
    tamamen tercih meselesi içideki ses ile ilgili..bende o arada kaldım sıfır cbf-1000 alabilirken gittim 1 yaşında olan 600 rr aldım..çünkü eğer cbf-1000 i alsaydım bana o hazı vermeyecekti..

  7. #7
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    Bence en önemlisi yılda kaç bin km yapıyosunuz? Uzun yolmu seversiniz yoksa kısa mesafe hafta sonu gezilerimi? Artçılımı kullanırsınız tek mi? bunlar önemli kriterler.

    Uzun yol yaparım, artçılı kullanırım,bagaj ihtiyacım var, şehir içinde de gezerim dersen kesinlikle naked ss ten pişman olursun.
    Ama benim gibi keyif amaçlı hafta sonu biniyim yakıtı, bakımı sorun değil, kısa geziler yaparım dersen ss al. Tamamen kullanımına yönelik yani biraz daha detay vermen lazım.
    cbf600 kullanmışınız zaten naked motorlar hakkında bilginiz var ama her insanın içinde bir ss merakı yatar heralde
    Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz

  8. #8

    Üyelik
    28 Aralık 2012
    Şehir
    İstanbul - Beylikdüzü
    Motosikleti
    CIA'in resmi ulaşım aracı CBF
    Ya Ducati Monster yada Yamaha XJ6... Tip olarak ben de Avrupalılar gibi düşünüyorum: naked! SS'ler bana biraz apaçi işi geliyor. Tabii ki bu aletin suçu değil asla, kovboy adam olmazsa at ne yapsın ;-) geçen bir kurye arkadaş ile konuşuyoruz, 'Trafikte bize, paketçilere, SS'çilere serseri gözüyle bakıyorlar ama benim abimde chopper var, adama millet yol veriyor' dedi. Bu esasında Türkiye'nin motor kültürü ile alakadar bir sorun fakat maalesef önemli bir tespit.

    Enduro düşünmez misin acaba? Onlar da fena hoş duruyor.... Hani Yamaha Tenere veya Honda NC 700....

    Fuarda Monster'a baktım, 20 bin TL diyorlardı. Ama neredeyse tek kişilik alet. Alırsan kız arkadaşın/eşin arkada emanet gider, peşinen diyeyim. XJ için öyle bir dert yok ama..

    Hakkında hayırlısı olsun, sordun söyledik

  9. #9

    Üyelik
    11 Mart 2013
    Alıntı Ozan Bey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya Ducati Monster yada Yamaha XJ6... Tip olarak ben de Avrupalılar gibi düşünüyorum: naked! SS'ler bana biraz apaçi işi geliyor. Tabii ki bu aletin suçu değil asla, kovboy adam olmazsa at ne yapsın ;-) geçen bir kurye arkadaş ile konuşuyoruz, 'Trafikte bize, paketçilere, SS'çilere serseri gözüyle bakıyorlar ama benim abimde chopper var, adama millet yol veriyor' dedi. Bu esasında Türkiye'nin motor kültürü ile alakadar bir sorun fakat maalesef önemli bir tespit.

    Enduro düşünmez misin acaba? Onlar da fena hoş duruyor.... Hani Yamaha Tenere veya Honda NC 700....

    Fuarda Monster'a baktım, 20 bin TL diyorlardı. Ama neredeyse tek kişilik alet. Alırsan kız arkadaşın/eşin arkada emanet gider, peşinen diyeyim. XJ için öyle bir dert yok ama..

    Hakkında hayırlısı olsun, sordu söyledik ;-)
    Motosiklet kullananların hepsine serseri gözüyle bakılıyor saygı duyulmuyor..chopper kullananların üzerinede arabayı sürebiliyorlar..ss sürenide özellikle motosiklet camiasında bunları sınıflara ayırmakta hoş değildir.ben bugün ss kullanıyorsam yarın naked da kullanabilirim chopperda..

  10. #10

    Üyelik
    28 Aralık 2012
    Şehir
    İstanbul - Beylikdüzü
    Motosikleti
    CIA'in resmi ulaşım aracı CBF
    Kardeşim bu gereksiz bir alınganlık, "Tabii ki bu aletin suçu değil asla, kovboy adam olmazsa at ne yapsın" cümlemi okumamışsın sanırım ;-)

    Serviste gidiyoruz, şöför E-5'in ortasında teker yaparak giden SS'çiye bakıp 'Serseri bunlar' deyince karşı çıkamadım, adam haklı. Ha o kişi gitse bir pistte yapsa o hareketleri kimse laf etmez. E-5'te teker mi yapılır Allah aşkına? O zaman bir kişi yüzünden al sana bütün motorcular serseri..

    Elbette genel anlamda motorculara serseri gözüyle bakılıyor, ben CBF'i yıkatıyorum yıkamacı "abi hastalık bu yaa" dedi. Ama bazı aletler daha bir antipatik geliyor millete.. Hele de trafik polislerine. O yüzden SS, kurye, paketçi görünce heme çeviriyorlar..

  11. #11
    SonpoL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2008
    Şehir
    Mavişehir, İzmir
    Motosikleti
    -
    Ben açıklama yerine, grenajlı ve grenajsız motor kullanan arkadaşların arasın da ki farkı anlatan resim atacağım sana. Bir ip ucu olur

    Sepetçioğlu ve Murat 48/30 bunu beğendiler.
    Önce emniyet, sonra hareket...

  12. #12
    Sepetçioğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2010
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    KAWASAKİ VERSYS 650
    Alıntı SonpoL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben açıklama yerine, grenajlı ve grenajsız motor kullanan arkadaşların arasın da ki farkı anlatan resim atacağım sana. Bir ip ucu olur

    http://s13.postimage.org/6neqmq2jr/6...39572932_o.jpg
    Gayet açıklayıcı (pantolonlar ve yüz ifadelerinden)
    Olduğunuz yerde durarak, olmak istediğiniz yere varamazsınız!

  13. #13
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    Bende ss in dışında yol verilen motor görmedim kimse peşinden gidemediği için saygımı desem itaatmi desem bilemedim gören kendini sağa atıyo. Naked le benzinciye gidince kaç lira olsun diye sorarlarken ss le gidince hoş geldin abi fulleyelimmi oluyor
    Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz

  14. #14
    SonpoL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2008
    Şehir
    Mavişehir, İzmir
    Motosikleti
    -
    Alıntı chemical adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende ss in dışında yol verilen motor görmedim kimse peşinden gidemediği için saygımı desem itaatmi desem bilemedim gören kendini sağa atıyo. Naked le benzinciye gidince kaç lira olsun diye sorarlarken ss le gidince hoş geldin abi fulleyelimmi oluyor
    Valla durum tam dediğiniz gibi . İnsanlar seviyor izlemeyi. Estetiğini beğeniyorlar genel olarak. Trafikte beklerken önce senin gazlamanı bekliyor filan . Ben motoranla yol da giderken üstüme üstüme geliyorlar, calibreyle gidince yol açıyorlar. E bir de 4 silindir olunca daha farklı olur tabii .
    Önce emniyet, sonra hareket...

  15. #15

    Üyelik
    11 Mart 2013
    Alıntı Ozan Bey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim bu gereksiz bir alınganlık, "Tabii ki bu aletin suçu değil asla, kovboy adam olmazsa at ne yapsın" cümlemi okumamışsın sanırım ;-)

    Serviste gidiyoruz, şöför E-5'in ortasında teker yaparak giden SS'çiye bakıp 'Serseri bunlar' deyince karşı çıkamadım, adam haklı. Ha o kişi gitse bir pistte yapsa o hareketleri kimse laf etmez. E-5'te teker mi yapılır Allah aşkına? O zaman bir kişi yüzünden al sana bütün motorcular serseri..

    Elbette genel anlamda motorculara serseri gözüyle bakılıyor, ben CBF'i yıkatıyorum yıkamacı "abi hastalık bu yaa" dedi. Ama bazı aletler daha bir antipatik geliyor millete.. Hele de trafik polislerine. O yüzden SS, kurye, paketçi görünce heme çeviriyorlar..
    alınganlık durumu yok..bu konulara girersek araba kullananların içinde serseri yok mu sorusu sorulur..bu türk insanının motosiklete bakış açısından kaynaklanıyor..tabiiki bazen içimizden her türlü motor kullanan arkadaşlardan kötü referanslar olabiliyor..insanlar zaten kendinden başka herkesi suçlamaya bir kalıba sokmaya meraklı olduğu için bu söylemler bitmez..o serseri diyen adamlar birgün motora çıkarlarsa bizlerin neler çektiğini anlayabilirler ancak.

  16. #16
    regal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2008
    Şehir
    kahraman maraş
    Motosikleti
    bmw650gs kawasaki er6 n
    şehir içi naket uygun bencde ama hangisini alırsan al yinede bişeylewr tatmin etmez oluyor insanı
    05428381357 mustafa minyas kahraman maraş merkez şimdiye kadar motor geçmişi +++ mobilet +mz 150cc++150cccelik coper +250cc regal rabtor+vf750c honda magna++er6 n++125cckymco++er5++şimidlik suziki bandit650s ve 150cckmt çelik sport

  17. #17

    Üyelik
    20 Şubat 2013
    Şehir
    Amsterdam
    Motosikleti
    CBR600RR
    Genel olarak XJ6 diyorsunuz ama Z750 ve GSR600 hakkinda hic bir yorum yapilmamis. BU ucunu kiyasliyacak buyugumuz yok mi? gozume batmiyan alternatifleri olanlar buraya yazsinlar.

    Alıntı regal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şehir içi naket uygun bencde ama hangisini alırsan al yinede bişeylewr tatmin etmez oluyor insanı
    Alternatifler olunca aklimiz yine degerlerinde kaliyor. bana en uygununu bulmaya calisiyorum.

  18. #18
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    siz öncelikli kullanım şeklinizi söylerseniz daha iyi yardımcı oluruz. Naked seçicekseniz zaten z750nin üzerine yok. gsr600 zaten 2. el parça falan pahalı, cbr600f e bakabilirsiniz yada vfr800de çok güzel makine. race ise r6 da olur cbr600de hangisinin oturuşunu beğenirseniz onu tercih edersiniz.
    Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz

  19. #19

    Üyelik
    28 Aralık 2012
    Şehir
    İstanbul - Beylikdüzü
    Motosikleti
    CIA'in resmi ulaşım aracı CBF
    Alıntı IMK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    alınganlık durumu yok..bu konulara girersek araba kullananların içinde serseri yok mu sorusu sorulur..bu türk insanının motosiklete bakış açısından kaynaklanıyor..tabiiki bazen içimizden her türlü motor kullanan arkadaşlardan kötü referanslar olabiliyor..insanlar zaten kendinden başka herkesi suçlamaya bir kalıba sokmaya meraklı olduğu için bu söylemler bitmez..o serseri diyen adamlar birgün motora çıkarlarsa bizlerin neler çektiğini anlayabilirler ancak.
    Aynı şeyi farklı şekilde söylemişiz. Diyorum ya kovboyun hatasını ata mal ediyorlar ;-)

    O dediğini ben bizzat yaşattım bir araba sürücüsüne. Beş dakika bir yere bıraktım, inerken "Sizin iş harbi zormuş şimdi anladım" dedi ki o da sadece şeridi ortalayarak gidenleri gördü. Bir de zvk için üstümüze kıranları görse.. Aaaah ahh....

  20. #20

    Üyelik
    11 Mart 2013
    Alıntı Ozan Bey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı şeyi farklı şekilde söylemişiz. Diyorum ya kovboyun hatasını ata mal ediyorlar ;-)

    O dediğini ben bizzat yaşattım bir araba sürücüsüne. Beş dakika bir yere bıraktım, inerken "Siz iş harbi zormuş şimdi anladım" dedi. Aaaah ahh....
    Aynı şeyleri farklı şekillerde söylemişiz..ben motora zevk için bindiğim için inanın işim olmadıkça istanbul trafiğine motorla çıkmaktan korkuyorum..artık adamlar dinlemiyorlar seni göre göre üzerine kırıyorlar..

    Tolga kardeşim motor konusuna gelince aklına takılan motorların üzerine oturup bakman gerekir..sana uyup uymadığına ve kullanım tarzına en yakın olanı seçeceksin..yazdığın 2 motorda güzel motorlar sahibine göre...benim bir kardeşimde gsr 600 vardı gidon tutuşu filan hoşuma gitmedi..ama ben race alıştığım için hoşuma gitmemiş olabilir.bu senin ne istediğine hangisinde mutlu olacağın ile ilgili..z 750 deneme şansım olmadı ama kesinlikle iyi bir makinadır.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)