Yamaha WR 250 R - KLX 250S - CRF 250 L Karşılaştırma
Reklamlar
-
31 Aralık 2013, 13:01
#81
Tabi kardeşim klx sağlam dediysek crf hurda demedik LAkin arazi şartlarında düşüp kalkmalara oranla crf daha çok hasar alacak yapıda. Bizim grupta şu an 2 tane var crfli biliyorum sağlamlıklarını ama yakındır 1 mt sağa çıkarılan egsozun yahut radyatörün zarar görmesi . Hatta bizimkilerde egsozu tutan vidaların bir tanesi bağlantı noktasından yamuldu sonra diğerinin arka fren pedalı bildiğin geriye döndü falan. Ama dandikliğinden değil pozisyonlarından dolayı kazalarda hasar alma oranları yüksek.
Reklamlar
-
31 Aralık 2013, 13:04
#82
hafta içi asfaltta, hafta sonu arazide kullanıyorum. mayıstan buyana 17000km ye geldim, tahliyeden antifriz kaçağını saymazsak hiç bir büyük sorun ile daha karşılaşmadım. o kaçağı da ilk km'lerde de kesti zaten.
-
31 Aralık 2013, 13:07
#83
Abi zaten dandik sorunlu falan demedim Her motorda ufak tefek şeyler olur ama motorların şekli itibari ile arazideki şartlarda hasar alma oranı değişir bu yüzden ben crf yerine klx dedim .
-
31 Aralık 2013, 13:48
#84
Bazı CRF kullanıcıları süspansiyonun arazi kadar asfalt için de tasarlandığı, dolayısı ile biraz fazla engebeli yerlerde sıkıntı çıkarabileceğinden bahsetmişler, ne dersiniz?
-
31 Aralık 2013, 14:23
#85
Özellikle arka amortisör sert arazi için çok elverişli değil. Zaten bu motoru arazide çok sert kullananlar arka amortisörü değiştiriyor. Normal kullanımda bir problem yaşamazsınız ama şöyle 1 metre uçayım felan derseniz arka amortisörün eksikliğini o zaman anlarsınız.
-
31 Aralık 2013, 15:27
#86
dockerengin adlı üyeden alıntı
Özellikle arka amortisör sert arazi için çok elverişli değil. Zaten bu motoru arazide çok sert kullananlar arka amortisörü değiştiriyor. Normal kullanımda bir problem yaşamazsınız ama şöyle 1 metre uçayım felan derseniz arka amortisörün eksikliğini o zaman anlarsınız.
Peki arka amortisör konusunda KLX nasıl bilginiz var mı?
-
31 Aralık 2013, 15:43
#87
wr 250 ve crf 250 tetlerinde wr 250 bariz kalite olarak önde hatta sıralama yaparsak 1. sırada wr 250 2. sırada klx 250 3. sırada crf 250 geliyor ben wr 250 tet etme fırsatı buldum on numara motosiklet zaten amerikada en çok tutulan 250 cc lik endurudor ama türkiyede yamaha motosiklet almak cesaret işi malum servisler ithalatçı firma rezalet bu yüzden herkez crf tercih ediyor ve haklılar bende çok istiyorum wr 250 almayı ama yamaha türkiye korkutuyor adamı
-
31 Aralık 2013, 17:10
#88
metci adlı üyeden alıntı
Peki arka amortisör konusunda KLX nasıl bilginiz var mı?
Klx kullanmadığım için bir bilgim yok malesef ama forumda klx sayfasındaki arkadaşlar yardımcı olabilir.
-
Güzel bir konu olmuş 5 sayfadaki bütün mesajları tek tek okudum. Sanırım bu üçlüde en mantıklısı 2.el bi klx olur.
-
delicoban08 adlı üyeden alıntı
Güzel bir konu olmuş 5 sayfadaki bütün mesajları tek tek okudum. Sanırım bu üçlüde en mantıklısı 2.el bi klx olur.
Profilinde 250 exc görünüyor bu sayfada bulunmana bile anlam veremedim
-
Onu bunu kıyaslamayı boşverinde bu CRF250L TR pazarına girdi piyasayı canlandırdı valla. Bu hondadan allah razı olsun :D
-
blamir adlı üyeden alıntı
Onu bunu kıyaslamayı boşverinde bu CRF250L TR pazarına girdi piyasayı canlandırdı valla. Bu hondadan allah razı olsun :D
Aynen, cbr250 ile Ninja tekelinden kurtulmuştuk, crf de hızlı giriş yaptı.
Bir kaç eksisi olsa da fiyat-performans olarak güzel motor gibi...
-
Ahmanamra adlı üyeden alıntı
...LAkin arazi şartlarında düşüp kalkmalara oranla crf daha çok hasar alacak yapıda....ama yakındır 1 mt sağa çıkarılan egsozun yahut radyatörün zarar görmesi . Hatta bizimkilerde egsozu tutan vidaların bir tanesi bağlantı noktasından yamuldu sonra diğerinin arka fren pedalı bildiğin geriye döndü falan. Ama dandikliğinden değil pozisyonlarından dolayı kazalarda hasar alma oranları yüksek.
Şu tasarımı ve pozisyonlamayı çin malı bir motorda görsek ve yaşasak söylenecekler belli. Koskoca Honda bu hataları yapınca "dandik" değil pozisyondan ötürü oluyor. Ben binmedim, arazide de test etmedim ama birkaç kişi bu durumdan bahsediyor. Ozaman burada kocaman bir hata var. Dandik tasarım yapmışlar. Bu durumun anlamı bu...
-
Syanur adlı üyeden alıntı
Şu tasarımı ve pozisyonlamayı çin malı bir motorda görsek ve yaşasak söylenecekler belli. Koskoca Honda bu hataları yapınca "dandik" değil pozisyondan ötürü oluyor. Ben binmedim, arazide de test etmedim ama birkaç kişi bu durumdan bahsediyor. Ozaman burada kocaman bir hata var. Dandik tasarım yapmışlar. Bu durumun anlamı bu...
Biz buna kolaya kacma diyoruz. Yeni bir motor tasarlamaktansa hali hazirdaki cbr250 motorunu kullanirsan olacagi bu.
-
Bu arada Klx'i kaç paraya bırakıyorlar bilmiyorum ama şuan için 5100 Euro. 5100*2,98=15.198TL. Eski kurdan hesaplasak 5100*2,7= 13.770TL. Şuan Honda'nın zamlı fiyatı ise 11.250TL. Honda'nın Cbr motoru kullanarak süper bir arazi motoru ortaya çıkardığını zaten kimse söylemiyor. Ama Cbr motoru kullanmayıp başka motor tasarlayıp kullansaydı ekstra masrafla birlikte motorun fiyatı da artacaktı. Adamlar fiyatı oldukça minumum tutup pazarı ele geçirdiler ve bu stratejiyle de başarılı oldular.
Zaten bu motoru alan kimse çok hard enduro yapmak için almıyor. Hem arazide hem asfaltta kullanmak için alıyor. Çok hard enduro yaparım düşüncesiyle alanlar da geri satıyor. Ben Crf için araziye süper uygun bir makine demiyorum. Ama olaylara bu taraftan da bakmak lazım. Sonuçta birçok insanın ihtiyacını uygun fiyata karşılayan bir model. Herkese kazasız sürüşler, saygılar.
-
Olay CBR motorunu kullanmak yada yeni bir motor tasarlamamak ile alakalı değil.
Motor CBR motoru, zaten o kısımla sorun yaşamıyoruz. Geri kalan neredeyse hiçbişeyin CBR ile alakası yok (belki elektrik aksamı hariç ki o kısımla da sorunumuz yok).
Şase; CBR şasesi ile aynı değil. İster CRF-R/X modellerinden almış olsunlar ister 0'dan tasarlamış olsunlar madem araziye göre bir şase tasarlıyorsun ozaman araziye göre olması gerek. Yok ayaklık ters döndü vs, duymak istemiyorum. Zaten CBR şasesi yada peg'i kullanmıyorlar. Ellerinde hazır special CRF ler var, aynısıı kopyalasınlar. Yada araziye uygun düzgün bir peg koysunlar. Bunlar maliyeti yükseltmez. Yani zaten yapacaksın bari düzgün yap...
Benim bildiğim (emin değilim) CBR 250 de önde genişlemesine 1 adet fanlı radyatör var. Bu CRF-L nin radyatörü ile alakası yok. E madem CRF-L ye yeni bir radyatör koyacaksın (ki koymuşlar, tek tarafa 1 adet) adam gibi yerleştir de arazide düşünce sorun çıkarmasın. Yani zaten yeni bir radyatör yerleştiriyorsun bunu düzgün yerleştirmek maliyeti bir daha artırmaz.
Aynı şey egzoz için de geçerli. CBR egzoz sistemi ile alakası olmayan gayet klasik ama yeni bir egzoz sistemi koyuyorsun bu yeni motora. Ulan bari düzgün yere koy da düşünce sorun çıkarmasın. Bu egzozu düzgün yere koymak çok mu zor, extra maliyetli bir iş mi??
Bu aleti special CRF serisinden (motor bloğu hariç) kopyalasalardı, kopyalama yaptıkları için tasarımda uğraşmamış olurlardı. Daha kalitesiz malzemeler kullanarak daha uyguna getirirlerdi. Benim anlamadığım böyle motorlarda tecrübeli olmalarına rağmen nasıl bu hatalara düştükleri. Bu hatalar maliyet ile alakalı şeyler değil.. Motor bloğunu zaten CBR dan almışlar, ona bir lafımız yok, mantıklı...
-
tv seyreden herkes futbol yorumcusu olup çıkıyor.. klx te egzosu nasıl pozisyonlamışlar, pegleri nasıl pozisyonlamışlar ya da olması gereken nedir biraz açıklasanız arkadaşlar. Biniyoruz motora ama dandik mi değil mi bilelim, uzmanlar açıklasın, dandik olduğu tespit edilirse hemen satalım ya da hondanın önünde yakalım ses getirelim, adam gibi motor yapsın honda! türkçe sitede büyük puntolarla zaten çift-amaçlı motosiklet yazıyor, çincesi "dual-purpose". Global Honda sitesinde bu yazıyor:(The CRF250L is an awesome dual-sport machine that adds off-road capability to its on-road prowess. The CRF250L gives you a great upright seating position that’s comfortable for longer rides, perfect for seeing your way through an urban traffic snarl or getting out on the trail.) trail motorla bunu karıştırmayın bu motora on-road özelliklerine ek olarak off-road kapasitesi de eklenmiştir, yok ben araziye girerim hoplar zıplar düşer takla atarım ama kırılmasın mızıklarım diyorsanız zıptırıp gidin trail motorlarımızdan alın sevgili motosiklet severler diyor. motor çıkalı 1 seneyi geçti hala aynı tartışma seviyesindeyiz.
-
Hangi ayaklık, peg ters dönmüş bilmiyorum. Benim rastladığım bu motorda düştüğün zaman vites kolu yada arka fren pedalı yamulabilir. Ben bunda anormal bir durum göremiyorum sonuçta o parçalara bir yük uygulanıyor. Ne kadar sağlam olsa da bir şekilde zarar görür. Şöyle birşey var vites pedalının ucu katlanabilir yapılabilirdi. Böylece pedalın yamulması olasılığı çok daha azaltılabilirdi. Bu arada bu pedal 5-10-20 lira değiştirilebilir.
Ben bu motorla henüz çok fazla araziye çıkamadım. En fazla 4-5 defa araziye çıkmışlığım vardır ama abim neredeyse her hafta sonu arazide. Kendi grubundaki çoğu motor Crf bazen Wr250 yada başka motorlar da katılıyor. Hafta sonu gazlamalarda en az 4-5 Crf oluyor ve ben bugüne kadar Ranyatörü zarar görüp de sorun yaşayan birisini duymadım. Duyan gören varsa buyursun yazsın biz yok demiyoruz görmedik duymadık diyoruz.
Bizim motorda Tiger egzoz var ve egzoz'a takılan beyaz grenaj da takılı değil. Biz bu egzozla sorun yaşamadık. Kuzenimde de Crf var onun egzoz orjinal. O da devamlı araziye çıkar. Defalarca yatmıştır motor, takla bile attı ama ben egzozundan yana bir sıkıntı duymadım. Bu da şans olabilir. Ben aynı motoru 100 kere yatırırım bişey olmaz ama başka bir arkadaş 1 kere yatırır öyle bir yere denk gelir ki bağlantı vidası yamulur olmaz diye bişey yok.
Benim demek istediğim biraz daha olumlu düşünmek lazım. Bakın ben motoru az kullanmama ama çevremde birçok kişide olmasına rağmen ve bu adamların da devamlı araziye çıkmalarına rağmen hala herkesin yazdıklarına da yanlış veya öyle birşey olamaz demiyorum ama birçok kişi bazen çok net konuşabiliyor. Ben bildiğim kadar yardımcı olabildiğim kadar bunu yapmaya çalışıyorum. Bir motorun problemi varsa vardır bunu kimse saklayamaz zaten ama bu motoru öldürmenin de bir anlamı yok. Kazasız, belasız gazlamalar.
-
modelin takipçisi olarak sadece ön peglerin baglantı yerlerinin şaseye kaynaklı olması benim hosuma gitmiyor.
wr deki gibi vidalı sistem olsa cok daha saglıklı olurdu.
birde amortisörler ayarlı ve daha hafif olsaymıs tadından yenmezmiş.
ama bu paraya bu köfte.
kazasız sürüşler
-
cenkito adlı üyeden alıntı
modelin takipçisi olarak sadece ön peglerin baglantı yerlerinin şaseye kaynaklı olması benim hosuma gitmiyor.
wr deki gibi vidalı sistem olsa cok daha saglıklı olurdu.
birde amortisörler ayarlı ve daha hafif olsaymıs tadından yenmezmiş.
ama bu paraya bu köfte.
kazasız sürüşler
Cenkito güzel noktaya değindin. Ben CRF ciler ile çok araziye girdim. İlk girdiğim de bir arkadaş sert düşme ile peglerin kaynaklı olduğu yeri içe doğru gömdü evet direk şasi yamuldu. Honda mühendisleri çok iyi düşünüp pegleri oraya konumlandırmışlar.
CBR motoru eklemek mantıklı diyenlerde yanılıyor. Sen gidip kapkalın bir motoru koyarsan motor kapaklarının yada bloğunun düşmeler de hasar alma ihtimali daha yüksek olur. WR ve KLX in motorları yine daha ince.
Bu arada KLX in güncel fiyatı 4800euro biraz indirime gitmişler.
CRF dual purpose fakat KLX ve WR de dual purpose olarak geçiyor. Biz gidip CRF yi special bir makina ile kıyaslamıyoruz. Aynı pazarda olan 3 motoru kıyaslıyoruz. Kawa Yamaha yapıyorda Honda neden yapmıyor diyoruz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)