Arkadaşlar bu linkteki karşılaştırmayı türkçeye çevirebilecek bir arkadaş varsa büyük sevaba girecektir. Şimdiden teşekkür ederim
http://www.ridermagazine.com/manufac...ha-wr250r.htm/
Arkadaşlar bu linkteki karşılaştırmayı türkçeye çevirebilecek bir arkadaş varsa büyük sevaba girecektir. Şimdiden teşekkür ederim
http://www.ridermagazine.com/manufac...ha-wr250r.htm/
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
Oldukça uzun bir metin olduğu için özet geçeceğim.
Girişte, bir çok özelliği aynı olan bu 3 motor arasında yamahanın diğerlerine 2000 dolarlık bir fiyat farkı koymasının garipliğine vurgu yapılmakla birlikte sonrasında bunun nedenleri veriliyor. Hepside sıvı soğutmalı, dört zamanlı, 4 valfli, 6 vitesli, aynı teker ölçü ve özelliklerine sahip, özellik olarak aynı fren tertibatlı (disk frenler) ve süspansiyonlu.
Aslında yamahanın ilk bahsedilecek farkı 11.8:1 sıkıştırma oranının verdiği güç ve sürat üstünlüğü. Titanyum emiş valfleri ve valflerdeki elektronik kontrol. Tüm bunlar gayet uyumlu bir şekilde çalışarak yamahanın kısa sürede sorunsuzca 10000 d/d'ya ulaşmasına neden oluyor. CRF'in cbr250'de kullanılan motorun aynısını kullandığı ve teknolojik olarak ileri düzey olmayan bir motor kullandığı fakat hondanın bu uyumlu motorunun yamahanın yüksek güçlü motor arayan ve pahalı kitlesinden daha geniş bir kullanıcı kitlesine hitap etmeyi amaçladığı belirtiliyor. Hondanın sıkıştırma oranı cbr'daki gibi 10,7:1. Bu ikisinin arasındaysa karbüratörlü KLX'in 11:1 sıkıştırma oranıyla hondadan daha torklu ancak yamahadan da biraz geride olduğu. Kawasaki kıvrımlı yollarda yamahayla başedebilsede yol düzleştiğinde kazanan tereddütsüz yamaha. Ayrıca karbüratörlü olması nedeniyle zaman zaman özellikle full gaz verildiğinde klx'in tepkisinin gecikmeli olması da doğal bir sonuç. WR ve CRF ise enjeksiyonlu.
Yamahanın dağın zirvelerine doğru ilerledikçe öne geçtiği fakat bir türlü kuyruğuna yapışan KLX'ten kurtulamadığı da vurgulanıyor. Hondaysa gücünün nispeten düşüklüğüne rağmen durumu idare edecek bir mücadele verdiği ve özelliklerde virajlardaki rahatlığı ve başarısına vurgu yapılıyor. Fren sisteminin üç motorda başarılı olduğu yamaha ve kawasakide hemen başlangıçtaki güçlü etkinin honda da fren kolunun full çekilmesini gerektirdiği. Aynı şekilde vites kutusunda da her üç motorun başarılı olduğu, zorlanma yada vitese geçmeme gibi durumların olmadığı.
Suspansiyonda da öne çıkan Yamaha WR üçünün arasında bu açıdan en konforlu sürüş keyfini vaad ediyor. Hondanın daha basit bir süspansiyon sistemiyle vazgeçtiği konfora asfalta döndüğünde tekrar kavuştuğu vurgulanıyor. Ancak ödeyeceğiniz az paranın tam karşılığını verdiğine de atıf yapılıyor. Her üç motorunda asfalt yolda 120 km hıza rahat ulaştığı ve bu süratte keyifli bir yolculuk vadettiği, KLX'in ise yüksek hızlarda en stabil sürüşü sağladığı ve en vızıltılısı olduğu vurgulanıyor.
Finalde üç motorunda farklı bütçede farklı kesimlere hitap etmesiyle birlikte üçününde kullanıcısının yüzünde gülücük açtıracağının teminatı veriliyor. Honda düşük bütçesiyle daha genel bir kullanıcı kitlesine hitab ederken, çalıştır ve git özelliğiyle ve kolay-uzun kullanılışıyla KLX diğerlerinden ağırlık olarak fazla olmakla birlikte kullanımda bu ağırlığın farkedilmediği. Sağlam şasesiyle net bir performans verdiği, adrenalinizi her ortamda beslerken motorunun daha pahalı olan yamahayla da her ortamda kapıştığı söyleniyor. Tabii karbüratör yerine enjeksiyonun tercih edilmesinin klx için iyi bir bonus olacağı ve selesininde aynı şekilde biraz daha yumuşak olmasının tercih edileceği vurgulanıyor. Yamahanın ise her durumda bu üçlü arasındaki en güçlü motor olduğu vurgulanmakla birlikte enjeksiyonlu olmasına rağmen biraz soğukkanlı davrandığı (gaza tepki verme agresifliği) ve debriyajın kavramasının kısalığı nedeniyle kaçırmalarında günlük kullanımda sinir bozucu bir zorluk etkisi oluşturduğu vurgulanıyor. Fakat nihayetinde bütçesi uygun olanların en iyi 250'lik olan yamahayı tercihlerinde kafalarını kesinlikle geri çevirmeden ilerleyebilecekleri aksi takdirde hemen arkalarında KLX'i göreceklerini söylüyor.
Çok teşekkür ederim abi . Bu üç model arasında gidip gelmek zor hele ki türkiyede bu üçünü test edip karşılaştıran olmayınca . Gerçi Crf250 l yeni ama diğerleri hakkında da türkçe bir karşılaştırma bulamamıştım. Saolsun fuarla alakalı bir başlıkta arkadaşın biri paylaşmış sende üşenmemiş çevirmişsin çok teşekkür ederim Emeğine sağlık
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
konu benimde ilgimi çekti zaten. Fiyatlara bakıp yeterli fark varsa, WR yerine KLX'te tercih edilebilir gözüküyor.
selamlar.
Kesinlikle wr yerine klx tercih edilebilir. Bu üçlünün optimum fiyat - performans eğrisi KLX 250 de.
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
Yamaha'nın performans üstünlüğü biraz bore ve strok çaplarına bağlı birazda dişli oranlarına.
Piston Ölçüleri
Yamaha Wr250 : Bore x Stroke: 77.0 x 53.6mm
Kawasaki : Bore x Stroke: 72.0 x 61.2mm
Bilmeyen arakdaşlar için bore ve stroke çap resimini yükledim. Bore çapı 75 olsa idi eminim Kawasaki çoktan geçip gitmişti.
Dişili Ölçüleri
Yamaha : 13T Ön/43T Arka
Kawasaki : 14T Ön/41T Arka
Kawasaki ile Yamaha arasında fiyat farkı bayağı var 1600 $ gibi bir ücret farkı var ki güzel ülkemde dahada fazla Yinede performans olarak Kawasaki çok yakın. Honda performans olarak bayağı geride fiyat farkı olarak 600 $ fark var. Bana sorarsanız f/p olarak en iyisi Kawasaki. Zaten 92 Model Klr sahibi arkadaşım var koltuk yumuşaklığı ve kaliteli süspansiyonları şuanki çoğu 250 cc motorda yok ki. En iyi seçim güzel grenajları ile Kawasaki olur düşüncesindeyim
Ya zaten teknik detayları araştırmayan herkes wr 250 abi 30 ps diye dalıyor olaya benim gibi :D Ama araştırınca fiyat performans olayı netleştikçe klx e kayıyor sanırım. Türkiyede wr 15000 klx 12000 3000 teleye de o biçim ekipman düzersin . Klx e kaymaya başladı bile benim fikir . Birde kırmızısını getirseler tam olacak.
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
@Ahmanamra Bu güzel konuyu buraya taşıdığın için çok teşekkürler.
@eruyanik Emek verip bu çeviriyi bu kadar düzgün ve akıcı şekilde paylaştığın için çok teşekkürler.
WR250 güç, tasarım ve birçok yönden daha iyi ve bunlara bağlı olarak pahalı.
KLX güç ve fiyat açısından mantıklı. Tasarımı güzel, ancak acaba parça sıkıntısı olur mu? diye düşünmeden edemiyorum.
CRF250L En güçsüzü ama yine de KLX'e yakın. Bence tasarımı da diğer seçeneklerden de daha kötü. Honda olduğu için ayrıca CBR motoru kullanıldığı için parça sıkıntısı en az olabilecek model diye düşünüyorum.
WR ye hastayım,hani 7 lira olsa bugun kredi çeker alırdım, klx in beygiri çok düşük bence. crf yi bilmem etmem plakasız crf ler on numara ama bu nasıl görmedim daha
Karadeniz - Giresun.
Malum ülkemizde 250 cc dual sport enduro cross (ne derseniz artık ) sınıfında seçenekler fazla yok. KAfaya oynayan 3 modelin karşılaştırması benim gibi 125 ccden tatmin olmuş her arkadaşın arayışıydı. Bir nebze vesile olduysak ne mutlu bize. Saolsun Emeğini esirgemeyen Eruyanik abide bizi aydınlattı bu konuda
Yalnız türkiyeye gelmeyen birde Kawasakinin Stockman isimli motoru var klx ile aynı motor sanırım ama daha aksesuarlı ve yük eşşeği gibi :D Keşke onuda getirseler .. Hondaya gelince diğerlerine göre daha kalıplı duruyor gibi geldi bana ama teknik olarak bakınca 3. sırada yer aldığı aşikar. Birde teknolojisi ve adı eskiye dayalı wr ve klx karşısında çokta cazip durmuyor . Neyse gidip yerinde görelim bakalım motorları :D Sattıracaklar bana XT 125 i illa .
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
Bu üçlü içerisinde KLX en cazip olanı. 1 yıldır KLX araştırıyorum rahatsız selesi dışında kötü bir bildirim okumadım. 2 yıl KLE 500 kullandım rahatsız selenin uzun kullanımlarda yolculukdan bezdirdiğini tecrübe etmiş biri olarak bu durum benım için ciddi. Orjinalliğini bozmamak adına yaptırmamıştım ama bugün selesi rahatsız bir motor alsam ilk iş seleyi yaptırmak olur. Bunun dışında 3 motor içinde kararsız kalan arkadaşlar için benim seçimim KLX olurdu.
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
Tek sorun seleyse o kolay çözülür ya . Ama benimd ekalıma artık klx yatar oldu. Birde büyük depo taktırıp tur camınıda koydunmu ister uzun yola vur ister bayıra.
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
Ne kadar güzel bir şey yabancı dil bilmek , resimlerine bakıp geçmemizi sağlamadığın için teşekkür ederiz Ersin abi...
Motosiklet bir yaşam tarzıdır
Abi çok güzel açıklamışsın Tek anlamadığım nokta Honda CRF250
- Displacement______: 249.0 cc
- Power (claimed)____: 32 hp @ 11,000 rpm
- Bore & Stroke______: 76.8 mm x 53.8 mm
- Compression Ratio___: 13.2:1
- Sprockets_________ : Front : 13T - Rear : 49T
- Weight____________ : 103 kg ... ...
Böyle bi alet diilmiydi bu, 2013' te ehlileştirmişler mi, tam çözemedim
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
klx250nin önceki modellerinde enjeksiyon sıkıntısı olduğunu duymuştum. oyüzden tekrar karbüratöre geri dönülmüş galiba. kullanıcınında müdahale edebilmesi açısından bence iyi olmuş.
Ozaman süper olmuş abi. Dağ başınd aenjeksiyonun işi ne zaten He yakıtıda artmıştır ozaman :( Offf offff benzin muhabbetine o paralara ktm, dr400 - dr650 klr 650 almak varkene 250 alacaz :D Neyse .Umarım fazla oynamamıştır yakıt tüketimi. Ha birde tek kötü tarafı kick start yok bunlarda ama klx için hazır kiti varmış diye duymuştum.
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
Tamam motor indirmede kafadan 500 600 :D motor gelir wr parasına ondada kick start yok :D
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)