Evet titanyum konusunda dedikleriniz doğru. Muhtemelen bu motorları hart hart deli gibi gazlamadikca, spesyal motor gibi davranmadikca öldürmek pek mümkün değil.
Evet titanyum konusunda dedikleriniz doğru. Muhtemelen bu motorları hart hart deli gibi gazlamadikca, spesyal motor gibi davranmadikca öldürmek pek mümkün değil.
Yamaha motor ömrü için önlemlerini almıştır elbet, zaten yazdığınız seramik güçlendirme vs gibi etmenlerle durumu halletmişlerdir.
Mesela WR250R'nin kullanım kılavuzunda "50.000 km'den sonraki bakımlarda aralıklar şu şekilde olsun" demişler ve normal bakım aralıklarını 40.000'km ye kadar yazmışlar, KLX'in klavuzunda 36.000'e kadar yazmışlar... Yani motor ömrü olarak KLX ve WR arasında kaydadeğer bir fark olacağını sanmıyorum...
Yamaha'yı da Kawasaki'yi de Honda'yı da Suzuki'yi de normal şartlarda ömürlük makineler olduğu için alıyoruz zaten
Evet zaten bu dört marka herhalukarda kolay kolay öldürülecek motor değiller. İnsan gibi kullandıkça
Valla bu yazılanı es geçemedim. Marka yada modeli kötülemek için, "ahan da görün CRF neymiş!" diye değil kesinlikle. Ama dikkate alınması gereken bir paylaşım gibi geldi bana. Biraz fazla şüphelenmeye başladım CRF hakkında kalite olarak. Abi en kötüsünden ben birkaç kez devirdim kendi motorumu ve güm diye asfalta yada toprağa yan yattı. Çoğunda gidon çakıldı resmen ama hala ciddi bir yamukluk yok. Yani düşünmeden edemiyorm, CRF nasıl düştü de gidon o derece yamuldu. yada şase...
Exup olayı 4 azmanlılarda yoktur. Yani egzozda olur exup ve 4 zamanlı egzozlarında yoktur böyle bişey. WR nşa da bu güce olaşan bir alet ve ömrü kısa olmasın diye kaliteli malzemeler kullanılmış diye biliyorum. İşte arkadaşlar da yazmıi titanyum valf vs, vs, . Ben sadece exup olayını belirtmek istedim
Bende öyle düşünüyordum ancak,
Yamaha WR250R kullanım kılavuzu sayfa 3-18 diyor ki;
EXUP system
This model is equipped with Yamaha’s EXUP (EXhaust Ultimate Power valve) system. This system boosts engine power by means of a valve that regulates the inner diameter of the exhaust pipe. The EXUP system valve is constantly adjusted in accordance with the engine speed by a computer-controlled servomotor.
NOTICE
The EXUP system has been set andextensively tested at the Yamahafactory. Changing these settings without sufficient technical knowledge may result in poor performanceof or damage to the engine.
Exup dediğini şu devre göre hava girişini ayarlayan şeyden bahsediyorsanız var. Belli bir devirden sonra hava girişini küçültüyor motor çift hava girişi varmış . Bu mu exup O değilsede egsozunda olan şey katalizörse ki var diye biliyorum onu iptal ediyorlar
öncelikle wr de piston stroku kısadır, bu yuzden f1 araclarında oldugu gibi nispeten yuksek devir cevirebilir.
strokun kısa olması devirden kazandırırken, tork dan da kaybettirir.
çünkü bir patlama işinde kranka iletilen güç süresi de kısalır.
exup olayını tam bilememekle birlikte, wr nin hava fitresi girişinde elektronik kontrollü acılan bir kapak var.
muhtemelen hava girişini arttırıyor.
modifiye edenler bu kapagı iptal edip sürekli acık kalacak sekilde elektronik yakıt sistemiyle destekliyorlar,
mevcut beyin orjınale ayarlı oldugundan ara beyin uygulanıyor, fmf powerprogmaming ,ejk vs gibi
(modifiye benim işim )
gelelim yıpranma olayına:
yuksek devirde calısan ve daha güçlü olan motorların yıpranma payları ötekilere göre cok daha fazladır
ama üretim teknolojisiyle bu sorunu çözmüş olmalılar, malzeme mühendisliği aldı basını gitti
opel astra kitcar lar duyduguma göre 0-100 hızlanmada racing motorlara kafa tutacak seviyedelermiş
ama bir iki yarısda komple motor değişiyormus.
lakin f1 de de aynı motoru, son düzenlemelerle, 2-3 yarıs kullanılma zorunlulugu getirildi.
onlarda neredeyse her yarıs da motor değiştiriyordu
Hatta bu EXUP muhabbetinden dolayı eksoz tüpü değişimi olmuyor. Oluyor ama bizimkiler gibi 700 800 liraya değilde 2 bin küsür lira tutuyor. Komple boğazdan değiştirmek gerekiyor ve Exup olayına uyumlu olması gerekiyor.
Gerçi 700 800de az değil :D
Bu arada stok hallerinde en güzel ses Klx, sonra CRF, en son 125 lik gibi sesi olan Wr var :D Benim görüşüm bu.
Kawasaki'lerde bir müddet sonra eksozun içindeki elyaflar (galiba elyaf, tam bilmiyorum) dökülüyor. Döküldükten sonra sesi biraz değişiyor. Şıkırtı gibi oluyor. Linkini attığım KLR'de bahsettiğim durum görülüyor.
Bu sabah yükseliş hondaya bıraktım makinayı.Onlarda şaşırdılar motosikleti tamamen söküp bakacağız dediler.Ben tüm yollarabaşvuracağımı belirttim.Tüketici mahkemesi,tüv ve hukuki yollar.Motoru devirmekle gidon grenaj patlaması kabul ederim ama şasi yamukluğu kesinlikle kabul etmem.Benim olayimda da motorun kaza vs darbe gordugune dair hicbir iz yok.Umarım garanti kapsamına alırlar yoksa başlarına bela alırlar.Ayrintili bir sekilde tum motisiklet forumlarina tasirim olayi.
Kisisel fikrim bu motosiklettin kesinlikle arazi icin olmadigi yonunde.Oyle hoplayan ziplaysn ucan biride degilim toz toprak camur iste motosiklet sadece gorunus...
neyse gelismeleri yazacagim bakalim satis sonrasi servisleri nasil.
Dün crf i uzun 20 30 km civarında kullandım arazide. Wr'yide aynı şekilde. 3'ü arasında arazide kesinlikle en konforlusu CRF. Orjinal lastikleriyle ne kadar eziyet çeksemde gerçekten tam bir asfalt ve arazide soft gezinti motoru. Azcık hard a geçince keyifsiz oluyor. Asfaltta binmek için kesinlikle çok çok ideal.
Dünden fotoğraflar. Gezinti kıvamında oldu. Biraz uzun mesafe gidelim dedik. Off road 150 km civarı oldu.
Geçmiş olsun. Hakkınızı sonuna kadar arayın. O motorun o şekilde şasesinin yamulmaması lazım. Bizim motorlardan biri rampada kaldı takla atıp aşağı indi. Aynası kırıldı, gidon yamuldu. Sizin motor nasıl düştü de o şase yamuldu araştırıp öğrensinler.
Bu arada abimin devamlı araziye çıktığı grupta devamlı 3-4 tane crf oluyor. Onlar problem yaşadıkca ben de burada paylaşmaya çalışacağım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:41 ----------
Kaanca maşallah iyi gezmişsiniz. Crf'nin benzini 150 km'ye yetti mi yoksa 150 km içinde benzin aldınız mı? Bu arada Klx ile Crf arasında süspansiyonlarla alakalı bir yorum yapabilir misin? Ben Crf'nin özellikle arka süspansiyonunun biraz zor koşullarda yetersiz kaldığını düşünüyorum.
Dockerengin merhaba, Crf'nin arka süspansiyonu ya ayarından kaynaklı yada hakikaten kötü. Çok yumuşak ama çok kısa mesafeli. Oturunca çöküyor daha sonra yerinden azcık oynamıyor. Wr ve Klx'in süspansiyonları arazi işi kesinlikle. CRF'nin ön süspansiyonu çok yumuşak çok konforlu ama işte dediğim gibi biraz sert aktivitelere girince saçmalar. Misal yumuşak bi zemin dik bir inişte ön freni tuttuğun anda öne yığılıyor.
Klx'le WR arasında kesinlikle ciddi bir güç farkı var. O motor yeni olduğundan daha diri. 4 binde diye biliyordum 2bindeymiş daha. Frenleri süspansiyonları daha bi kontrollü. Ön süspansiyon tam kararında. Zaten ayarlanabilir. Arka yayda şu an tam ideal. Wr'nin yüksekliği klx ve crf'den biraz daha fazla. İşçiliği, malzeme kalitesi şuyu buyu Klx'le çok bi fark göstermemekle beraber genel olarak bi güç ve diğer aksamlardan dolayı fiyatı yüksek diye düşünüyorum. Crf'te daha önce bahsedildiği gibi dizayn hatası var bence. Her hafta birisinin vitesi veya freni yamuluyor. Düz bi yerde düşseler bile. Vites kollarına bakınca bile Crf daha bi basit duruyor. Grenajlarıda hayli sert. Ufak ufak kırılmaya başladılar.
Genel son yorumum şudur;
Eğer asfaltta binilecekse
Crf 250 L: Fiyatı makul ve gerçekten gidişi güzel Klx'ten kalır bi yani yok.
Arazide binilecekse
Klx 250 S: Spesyal motor gibi bakım gerektirmiyor, arazi sürerken gerçekten hırçın olabiliyor. Ramzey gibi oyuncak değil. Başlangıç için biraz pahalıda olsa güzel bi seçenek. Honda'yı pert etme durumu var.
Benim param çok, bundan sonrada gider spesyal alırım düşüncesi varsa
Wr 250 R: Bizimkilere göre daha güçlü, daha sağlam bi duruşu var, çok bişey söylemeye gerek yok. 33 hp az değil. Ama bi spesyal motor parası..
Hocam döktürmüşsün ağzına sağlık. Söylenebilecek herşeyi yazmışsın herhalde. Ben devamlı asfaltta da kullanacağım için Crf bana bunlardan en mantıklısı geliyor. Ama şehir içinde kullanmasaydım o zaman Crf'ye bakmaz bütçeme göre Klx veya Wr alırdım. Bu 3 motorda her motorun kendine göre bir avantajı var. Birisinde arazide istediğin gücü alıyorsun, diğerinde asfaltta aradığın konforu buluyorsun. Bu yüzden ilk önce ihtiyaçları düzgün belirlemek lazım.
Bu arada Şehir içinde Klx ve Wr kullanılmaz mı? tabiki kullanılır. Ama ben artçıyla da kullanacağım için Crf'nin bu yönde daha mantıklı olacağını düşünüyorum. Bir de seleyi biraz modifiye ettin mi al sana asfalt makinesi
Yorumların için tekrar teşekkürler.
Tesekkurler bende burdan takip etmeye devam edecegim
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:26 ----------
Bu arada Crf nin sehir ici performansida yazayim dedim.2000 km de motosikletim;
Sehir icinde gercekten kivrak,rahat.Yuksek olmasi avantaj.Asfaltta arka lastik biraz kayma yapabiliyor hizinizi o yuzden makul tutmalisiniz.Dogru vites araliklarinda gayet atik.Farlarin her daim yanik olmasi avantaj.Marsa basipta calismadigi olmadi.Ama dedigim gibi araziye sokup perisan etmeyin makinayi derim.
evet önce bir resim sitesine yuklemelisinz ondan sonra siteye atmalısınız.
www.hizliresim.com , http://imageshack.us/ vs sitelere yukleme yapabilirsiniz.
ama resim boyutu cok buyuk ise kabul etmeyebiliyor,
o zamanda bilgisayarınızdan paint programı ile resim bıyutunu küçültebilirsiniz
Rica ederim. Bu arada muhtemelen bu üç motorun içinde parçası en pahalı olan Kawasaki. Honda'yı bilmiyorum ama Yamaha'da pahalı. Honda'da muhtemelen öyledir. Blamir (Hüseyin Abi) bi ara grenaj seti için fiyat almıştı. Klx için plastik seti toplam bin lira nın üzerindeydi. Spesyal motorlarda ise bunun aksine çoğu parçası çok ucuz. Heleki plastik aksam bedava neredeyse. 350 Tl'ye bulmak mümkün.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)