Allah razı olsun 4800 euroya indirdilerse, 14500TL yapıyor yaklaşık olarak. Tabi ki honda da yapardı ama o zaman 11250TL ye değil 14500TL ye satardı değil mi? Insanımız cok seviyor hem cam kenarı olsun hem bedava olsun
Allah razı olsun 4800 euroya indirdilerse, 14500TL yapıyor yaklaşık olarak. Tabi ki honda da yapardı ama o zaman 11250TL ye değil 14500TL ye satardı değil mi? Insanımız cok seviyor hem cam kenarı olsun hem bedava olsun
Konu nerelere gelmiş yahu Ne kadar para okadar köfte işte. Biz crfler dandik tasarlanmış hasar almaya açık derken herkes bunları yaşayacak diye konuşmadık ki. Ayrıca burası bi kıyaslama başlığı artılar eksiler söylenecek bu söylenenlerde herkesin kendi fikirleri olacak elbet. SAygı duyulur yahut duyulmaz ama doğru birdir en nihayetinde.
Synur demiş işte dandik tasarım evet tasarımda kolayına kaçmışlar işin. Dual Purpose demişsiniz crf dualde wr - klx spesialmi ? Adamlar parçalarını ona göre yerleştirmiş. Hondadanda bu özenin gösterilmesini beklerdik . Yani kıyaslamaya devam edersek Tasarım olarak sınıfta kalmış işte.
Konuya dönersek şimdiki fiyatlar arasında da o eski uçurum kalmamış gibi. Hal böyle oldukça klx ve wr arasındaki kararsızlık azalacaktır . Direk wr 250 daha cazip hale geliyor 15000 de kalırsa fiyatı ki oda muhtemelen yükseltecek fiyatını. Fiyatları kaldırmış siteden.
Ben tekrar yazma ihtiyacı hissettim Önceden de yazdığım gibi hiç ciddi test etmedim CRF-L yi ama diyorum ki eğer bahis geçen tasarımsal sıkıntılar var ise, insanlar bu tarz konularda sıkıntı yaşıyor ise, WR ye göre, KLX e göre "abi arazide düştüm/düşersem şuarası burası daha açıkta bak sorun yaşadım/yaşarım" diyorlar ise o zaman diyorum ki Honda dandik tasarım yapmış ve eleştirlecek bişey bu.
Ha öyle bir durum yoktur aslında, o zaman sorun yok tabikide.
Şu an 3 Crf, 1 KLX, 1 Wr geziyoruz. Diğer motorlar çinli veya spesyaller.
Objektif olarak şunu söyleyebilirim.
Güncel fiyatlarla CRF 11.500, KLX 13.500, WR 15.000 civarlarında diye biliyorum. Bu üçünüde sürdüm. Wr daha çok yeni olduğu için ve zaten daha güzel bir motor olduğu için kesinlikle daha hırçın. Crf'lerde daha yeni alındı 2bin km'ye gelmediler. Sürerken alenen anlaşılıyor tam olarak fiyatlarıyla aynı oranda güçleri var. WR için spesyal motorlardan bir tık altta diyebilirim.
Tasarım konusunde ise Wr kesinlikle arazi için üretilmiş bir motor. Spesyalin ıvır zıvırıyla uğraşmak istemeyen vakti olmayan adam için birebir. Kaç kere düştü kalktı herşeyi yerli yerince yerleştirmişler. Klx'tede bu böyle. Crf'te grenajların kalitesi daha düşük tutulmuş. Bir iki düşmede sele altı plastiklerini dağıttılar. Gidonlar yamuldu.
CRF'yle KLX aynı beygirde diye ezbere konuşanda oluyor. Sürünce bariz açık, Klx daha sert çalışıyor. Wr'yi kıyaslamaya koymuyorum bile.
Ben ilk aldığımda hep uzun yolda kullandım bana sorunsuzluğuyla, yakıt tüketimiyle kendini sevdirdi Klx. Arazidede aynı şekilde hala tek bir sorun yaşamadan kullanıyorum hala.
İlk başta sıfır km crf alacaktım hatta o zaman fuarda 9500 TL'ye veriyorlardı. Ama teknik olayları es geçip zaten bu motorlar aşağı yukarı aynı. İkinci el alıp satarkende pek zarar etmeden satmam gerekir. Çünkü asfaltta binmek içinde arazide binmek içinde her 3 motor bir müddet yeterli. Ne bir cadde motoru gibi konfor sağlıyor, ne bir spesyal motor gibi kuduruyor.
İkinci el CRF'lere baktım yok denecek kadar azdı, ilk çıktığı zamanlar. Klx gayet stabil her çeşit ilanını bulmak mümkündü. Wr kullanıcısı çok az olduğu için onunda ilanları yoktu.
Tercihimi KLX'ten yana kullandım. Sıfır Crf'den daha düşük bir miktara aldım. 13.500 liralık KLX'i ikinci el 8-10 bin lira arasına alıyoruz. Crf'leride 7 bin liraya versinler herkes eminim Crf alır.
Asfaltta binilecekse, vızır vızır makas atılmayacaksa 3üde benim için aynı. Sıfır alınacaksa gider Crf alır geçerdim.
Bu arada bir ekleme yapayım geçen hafta arazide iki ekip ayrı yerlere gitti ve toplamda 5 motor debriyaj balatası sıyırdı. Bunlardan birisi 2013 model 4 bin km'deki WR250. WR'nin sahibi benim KLX'in eski sahibi bu arada. Dün itiraf etti sınıfında motor olarak en sağlam olanı Klx. Crf'lerde yakında dökülmeye başlar dedi.
Kaanaca fotoğrafını koyduğun Wr ve Klx'in ikisinde de orjinal lastikleri mi var? Yada orjinallerinden daha dişli bir lastik yok di mi?
Kendisi ciddi manada tecrübeli ve bilgili bi abidir. Eskiden KTM'leri Wr400 leri vs leri olmuş bi abidir.
Yamaha'ya şu konuda kızıyor. Kullandıkları sarf malzemeleri kötü diyor. 2012 veya 2013 model Tenere 660'ıda var. Aldığımda arka fren balatası tam olarak yarımdı ve 500 km'de tamamen bitti dedi. Bu yüzden Yamaha'larında orjinal parça kullanmıyor. Onun yerine daha kaliteli olan markalardan kullanıyor. Misal bu sefer gitmiş orjinal debriyaj balatası yerine EBC almış. 180 lira. ve Türkiye'de sadece bir tane kalmış. Stok tutmuyorlar.
Kawasaki'den sonra tenere'yi aldı. Sonra yanına Wr'yi aldı. Gidipte aynı motoru almaz heralde değişiklik olsun diye wr almıştır
Yamaha'da ne gibi bir problem yaşadı bilmiyorum ben sadece söylediğini yazdım. Motoru sıkıştıran zorlayan bi sürücü değil hatta hiç değil. Kesinlikle kırıcılıktan uzak biner.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:40 ----------
Yazmayı unutmuşum bunların üzerindeki lastikler orjinal lastikleri değil malum. Normalde üzerinde gelen lastikler asfaltta kullanıma uygun lastikler. Bunlar tam dişli kros lastikleri. Hatta Mitas C18 model. 100\100\18.
Arka salıncağın tıkanmasına sebep olacak kadar geniş değiller.
Güzel fotolar Yorumlar içinde ayrıca teşekkürler Kaanaca.Kullanıcı yorumları her zaman daha faydalı olmuştur benim için. Bu arada debriyajı sıyırmak 5 dklık iş. İstersen bayiden teslim al eve gidene kadar yiyebilirsin. Ama yamahanın orjinal sarf malzemelerinde çok kaliteli olmadıgına bende katılıyorum bir yamaha kullanıcısı olarak. Bende debriyajı sıyırmıştım 5 dkda :D
Yamahanın bu motoru dünya fiyata satmasının en büyük sebebi(ki yurt dışında da anormal yüksek kabul ediliyor fiyatı) kullandığı malzeme idi. Yani en azından iddiası o şekildeydi. En çok aklımda "efenim işte seramik silindir" kısmı kalmış mesela. Onun dışında da hep böyle kaliteli malzeme kullandık o yüzden fiyat böyle oldu şeklinde bir duruş vardı. O yüzden şaşırdım doğrusu orjinal parçalarından şikayetçi olunmasına.
Hemen anlatayım abi. iki kişi uludağun madenlerde yolun bittiği yerden aşağıya doğru bir traktör yolunu izleyelim dedik 2 saat indik aşşaya sonra orman içinde yol bitince geri dönmek zorund akaldık tabi arada bol uzun bi dik bayırlar indik . çıkarken ybr li arkadaşın debriyaj sıyırdı ite kaka bi süre gittik derman kalmayınca böyle olmayacak dedik bağladık benim motora :D sonra ben bi mühlet gittim bayırın birinde bol yarım debriyaj yapınca iki motor dağ başında kaldık Sonra o yolu 4 saatte ite ite iki motoru çıkardık . TAbi kabul ediyorum eşşeklik bizde ben ozamanlar yeni motorcuyum ne bilim debriyajın böyle sıyıracağını .
Tabi buradan yamahanın kötü malzeme kullandığını çıkaramayız ama orginal fren balataları 3 ayda pert başka marka alıyorum baya bi gidiyor mesela
Yanlız böyle anlatmazsanız işte okuyanlar Yamaha orjinal parçaları 5 para etmez sanar
Buarada bişey söyliycem, benim çin malı fren balataları en az 10.000 km gitti. Ön ve arka. Ş.içinde kullanıyorum sürekli ve özellikle söylemeliyim ki sık sık tempolu kullanıyorum, frenlere pek acımıyorum. Neredeyse 1 yıl götürdü beni frenler. Hatta arkalardan okadar memnun kaldım ki orjinal arka fren balatası aldım yine. Öne ise EBC aldım fren performansı artsın diye ama artmadı çünkü fren merkezi bozukmuş meğerse Yani en azındnan EBC nin farkını anlama şansım olmadı. Merkez değişince fren epey!! güçlendi ama.
Diğeceğim şu ki asfaltta tempolu kullanım frenleri çok daha fazla yorar. Bu frenler bana bukadar dayandıysa yamahanın orjinal balatalarını siz nasıl 3 ayda bitirdiniz yahu
EHeh dedim ya eşeklik bizde orda . Yamahanın frenleri nasıl bitti dersen motoru ikinci el aldım ama balatalar orginaldi ve gayet iyi durumdaydılar belki acemilikten belki çok yol yapmaktan belki hammadesinden kaynaklı 3 ay gibi bir sürenin ardından demirlere kadar indi . Sonra 15 tlye çinliler için olanlardan aldım uzun süre sorunsuz kullandım . Şimdi ebc var ama çokk daha iyi. Birde ayda ortalama 1000- 1200 km rem falan vardı ilk sene.
Ben crf 250 l kullanıyorum.Toplamda arazide 3kez yattım.Durduğum yerde1,tepeyi çıkamadım ucunda kaldım2,ön teker çukura girdi kaygan çamur olduğu için 3.3cü yatışımda motoru bıraktım kendimi çamura attım.Bende gr zarar yok.Ama ne olduysa gidon yamuldu?Hadi dedim olur special makina değil.Gidonu değiştirttim serviste motor yamuk gidiyor sonra gördük ki şase de yamulmuş?koltuğun altında kalan 2.parça.Yazıktır ne bi kaza ne darbe grenajlar tertemiz şase yamuldu...Ben çok mağdur oldum madem arazi için uygun değil arazi lastiği koyup satmasınlar arkadaş.
Ben de 23 000KM de egzantirik gergisini manual ile değiştirirken egzantiriği de değiştireyim dedim. Madem yan kapak açıldı debriyaj balatasınıda değiştireyim dedim. Balataya baktığımızda usta bunun daha ömrü var istersen dursun dedi. O kadar araziye girdim. Çamur, orman, dağ tepe gittim sıyırma neyim olmadı. Bu sıfırma tam olarak nasıl oluyor çok fazla yarım debriyajda kullanınca mı? Hani klx kullanıcılar bilmez böyle şeyleri.
Yine KLX için farklı bir bilgi. KLX ısınmayan bir motordur. Kışın fan açtıramassınız açmaz. Yazın çok çok sıcaklarda arazide biryerde cebelleşirseniz fanın sesini duyabilirsiniz. Çift yönlü radyatörü artılarından biri.
Arkadaşlar şu bi gerçekki performans fiyatla doğru orantılı olarak artıyor...
Birde ikinci el mevzusu çok sakat bence bu motorlarda...
Hani arazide kullanan var kullanan var bazıları gerçekten suyunu çıkartıyor aletin .....
Yazimda belirttim ama dikkat etmediniz muhtemelen. Fren balatalari vs gibi sarf malzemeleri konusunda dedi. Motosiklet kullanmaya arazide baslayip su andada öyle devam eden birisi. Çamura ilk defa girmedi muhakkak
Balatanin siyirmasi motorun gücüyle alakalida olabilir. Bizim motorların gücü buna yetmeyebilir daha doğrusu onun kadar rahat şekilde balatayi yiyemez diye düşünüyorum. O motor 33 beygir. Az değil.
Blamir un dediği gibi Klx'e pek fan actirdigimi hatirlamiyorum. Cayir cayir sicagin altina koyup 5 10 dk bekleyince aciyordu..
Bi kaç kez de arazide çok yavaş geçiş yaptigimiz yerlerde acti. Hemen kapandi sonra :D
Wr'de exup olayi var. Bildigim kadariyla gucunude oradan aliyor. 250 cc spesyal olmayan bir motor, bakimlarida Crf veya klx gibi yani ciddi manada uzun aralikli. Bu gücü ortaya cikarmak için kendini uzun vadede düşününce yormaz mi? Yani alternatiflerine nazaran daha Lisa ömürlü olmaz mi?
Bilmediğim icin soruyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:13 ----------
Bu tarz bir şikayeti ilk defa duydum. Aklima bisikletler geldi. Bisikletinde bi noktası vardır aynakolun orada biyerde. En kral bisikletin kadrosu bile o noktaya darbe alinca veya ezilince kiriliyor. Belki crf'te öyle bi nokta üzerine geldi. Gerci kaç tane muhendis var bunları atlayacaklarini sanmiyorum.
Ktmlerde olduğu gibi wr de piston silindir çapından dolayı diğerlerine oranla daha fazla güç ürettiğini okumuştum sanırım yine bu başlıkta. Buda motor ömrünü kısaltıyormuş. Tabi ben çok anlamam teknik kısmından ama bu güce dayansın diye herhalde titanyum siboplarla seramik gömlek falan yapmışlar herhalde . Birde klx inde piston silindir çapı wr kadar olsa aynı gücü üretir diyorlar.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)