Jawa Laser 250 mi yoksa 350 Twin Sport mu?
Reklamlar
-
350'nin kimi arabalar kadar yaktığı doğrudur ama Laser'in de parça konusunda daha sıkıntılı olduğunu düşünüyorum. Şu an kullananlar varsa, parça konusunda hangisi daha avantajlı acaba? İşin içinden çıkamadım. Eğer Laser'de parça bulmak sıkıntı olmuyorsa bence ilk düşünülmesi gereken. Kullanıcıları varsa yorum bekliyorum...
The man who knows everything chooses to know nothing...
Reklamlar
-
laser kullanmadım, twin sport efsane bir motosiklet... Aslında twin sport sakin kullanımda sınıfna göre çok yakmaz. hava soğutmalı ve iki zamanlı olduğu unutulmadan sürülür, bakımı ihmal edilmez ise ve iyi bir usta tarafından toplanmış ise senelerce sorunsuz binilir.
bu motosikletlerin kullanıcılarını bulabilmen pek te mümkün değil.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
bir ara kullanıcısı idim...350 nin... hiç bir parçasında sıkıntı yaşamadım... özellikle adana ve konyada istemediğiniz kadar parçası mevcuttur...
ayrıca yazın ankaraya izine dönerken adanadan bir 350 lik alıpda döneceğim... ankaraya da motorla gideceğim tabi...
yaktıgı yakıtta umrumda değil...
sonuçta ybr125 değilki... 350lik 28 hp motor...
-
-
PENDİKSPORCA adlı üyeden alıntı
javamı kaldı abi yaaa
Kaldı... Nooldu ki ?
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
bende 92 yılında vardı nasıl sekman kırıp rektefe yaptırmak zorunda kaldım ondan sonra yakmaya başladı yoksa MZ den az yakıyordu
-
-
Günaydın. 2 sene öncesine kadar 1991 ve 1990 model olmak üzere 2 adet 350 TS kullanma şansım oldu. Gerçekten güzel motorlar. Yakıtları konusunda hurafelere bakmamak gerekir. Motoru sağlıklı, ayarları düzgün bir jawa 350, sakin kullanımlarda makul düzeyde tüketimi vardır. Birkaç hususa dikkat ederseniz sorunsuzca binebilirsiniz.
1- Daha önce jawa kullanmışsınız. Bu nedenle sabahları jiglesiz çalıştırmamanın gerektiğini, ısınmadan ani gaz verildiğinde buji yağlama sorunları olduğunu bilirsiniz. Bu sıkıntılar 350 lerde daha sıkıntılıdır. Geceden açık unutulan benzin musluğunun sabahları boğulmasına ve hatta buji patlamalarına neden olduğunu bilirsiniz. Yağını fazla yada eksik koyduğunuzda segman sesi veya yine buji yağlama sorunlarını unutmamanızı öneririm . 350TS, 250 laser'e ye göre hayli devirli ve güçlü bir motordur. Kullanırken sesi ve torkundan inanılmaz keyif alacaksınız.
2- Ufak tefek parçalarda sorun yok. ama birkaç parçası zor bulunuyor. Bunlar debriyaj tası (orjinal büyük tas), susturucular, konjektör, karbüratör, 58.5 mm piston, silindirler, manifold boğaz plastiği, debriyaj otomatiği debriyaj fiberi (tam adını hatırlamıyorum. fiber diye geçiyor) ve orta keçe. Debriyajı ciddi sorunlu. Benim denemediğim parça kalmamıştı, orjinal parça kullanmadığınızda ya debriyaj kaçırıyor yada ısınınca geçmeme sorunu oluyor. Genelde büyük tas denilen 350 TS ler için kullanılan debriyaj tası bulunmuıyor. Onun yerine style tası diye küçük bir parça veriyorlar. Tabi yan sanayi. Ben çok verim alamamıştım mesela. Çıkmacılarda da pek kalmadı diyebilirim. Keza debriyaj balataları da aynı. "0" Balatalar bulunuyor. Ama çok sağlıklı parçalar değil. Dediğim gibi ya kaçırma yada geçmeme sorunu ile karçılaşıyorsunuz. Orjinal susturucu içleri çok zor bulunuyor. bulduklarınızda oldukça kalitesiz. abartısız söylüyorum 15 güne kalmadan bozuluyorlar. Karbüratörü çin malı bulunuyor. Ama karışım oranını tutturmak çok zor. rölantide sayma, gaz yememe gibi sorunları oluyor. Herhalde 10 tane filan karbüratör denemişimdir. Ama İstanbuldan adana'ya gelirken gebzede bir tamirhanede bulduğum ikinci el orjinal jawa karbüratörünün yerini hiçbiri tutmadı mesela. ama orjinal bir karbüratör ve güzel bir ayarla, motorunuz çok keyifli bir hal alıyor.
3- En sıkıntılı parçası orta keçe. Gerçi ben kullanmayalı 3 seneye yakın oldu ama, o zamanlar bulamadığım tek parçasıydı. Özellikle silindirler arası sızdırmazlığı sağladığından önemli bir parça. Ustası conta veya benzeri şeylerle çözüm bulabiliyor. Ama yinede orjinal parçası gibi olmuyor tabi. Birde sağ tarafta debriyaj mekaniği tarafında bir fiber parça var. Pek bulunur bir parça değil. yolda görseniz eğilip almazsınız. O derece önemsiz bir parça. Ama olmadı mı, sürekli yağ damlatma sorunu yaşıyorsunuz. Yenisi de çözüm olmuyor. Nihayetinde yeni taktığınız parça da çok kaliteli olmadığından kısa sürede yağ kaçırmaya başlıyor.
4- Avans ayarı biraz karışık. Ateşleme tablosu her silindirin avansını ayrı ayrı ayarlayabiliyor. Yani 1 ve 2. silindirlerin avansı ayrı ayrı yapılabiliyor. Ayarını bilmiyorsanız, çekiş ve sayma sorunu yaşarsınız. Ustam ile o konuda çok kavga etmiştik. Bakımlarına yada arızaya gittiğimde ustam platin ve avans ayarını çok farklı yapar, ben eve geldiğimde kendi istediğim gibi düzenlerdim mesela....
Ben yıllarca satmamayı düşünerek ciddi masraflar etmiştim motoruma. Ancak adana'da götürdüğüm ustam ben motorumu satıyorum çünkü parça bulamıyorum dedikten sonra satmaya karar vermiştim. Usta faktörünü parça sorunu ve yukarıda saydıklarımı dikkate alırsanız almamanız için bir neden yok sanırım.
-
Teo23 adlı üyeden alıntı
Hımm, düşündüğüm motor rektefeye girmiş ama işin ustası tarafından toplanmış... Diğer Laser de rektefeye girmiş neticede...İkisi de yeni toplanmış. Gönlüm twin sport diyor ama tırsıyorum. Laser ne de olsa tek silindir, kendim başedebilirim. Bu arada temiz Jawalar hala var, ve nesli tükenmeden bir tane edinmek lazım fiyatlar çok uygun. Yaktığı benzine gelince sürekli kullanım için değil arada gezmek için alacağım. Yoksa normalde 125lik MZle yola devam...
Laser çok kullanmıştım, bi de twin sporta bakalım bari...
Ferhat Ankaraya gelince haber et de Jawalarla biraz turlarız... ;)
işler planladıgım gibi giderse bir jawam olacak bu yaz...tabiki de gezeriz abi... polatlıya balığa gideriz
-
-
Teo23 adlı üyeden alıntı
Ferhat, Turna tutmak için Ankara'da çok iyi bir yer biliyorum, 50 km uzaklıkta... Yağışlar da güzel olur inşallah da sular iyice dolar... Temelli'deki göletin derinliği çok az ve iyi balık yok diye biliyorum. Dur bakalım yaz gelsin de hele bir...
temelli değil abi ya...polatlıda sakarya nehri varya...
agustos ayında sular çekildiği için süper balık oluyor orda...
1 çekirgeye 8-10 balık birden saldırıyor artık şans hangisine gülerse...
2011 yazında gittiğimde öğlen 1 e kadar o kadar çok balık tuttumki, motorla daha fazla götürmem diye avı bırakıp geri dönmüştüm...
-
oo Tamam o zaman olur tabii :D Ben Polatlılı sayılırım ama sen benden iyi biliyorsun..
The man who knows everything chooses to know nothing...
-
Günaydın. Debriyaj sorununu anlamanın en kolay yolu şöyle olabilir. Debriyaj otomatiği, vites koluna basıldığı anda boşluksuz yada çok az bir boşluk ile debriyaj itme çubuğuna basacak şekilde ayarlanır. Debriyaj teli, otomatik bu konumda iken yine debriyaj kolunda boşluksuz bir şekilde ayarlanır. Motor çalıştırılır. Debriyaj veya ayak pedalı ile viteslerin geçişleri kontrol edilir. Özellikle biraz gaz vererek geçişlerin rahatlığı kontrol edilir. Kalkış esnasında ön fren sıklır. Gaz verilirken aynı anda da frene basılarak debriyajın kaçırıp kaçırmadığı kontrol edilir. Bu şekilde ayarlanmış ve sağlıklı çalışan bir debriyaj, sıkışık trafikte ısındığında vites geçmeme sorununu en aza indirger. ayrıca uzun yokda 80-90km hızlarda giderken ani gaz vermelerinizde otomatik vitesli araba gibi hızlanma yapmaz. Normal bir şekilde hızlanmasını sürdürür.
350 TS laser'e göre daha performanslıdır. Sorun bazında laseri aratmaz . ama uydun bir ön dişli ile sıkıntısız bir şekilde ilerlemenizi sağlar. Daha çok şehir içinde kullanacak ve dediğiniz gibi kalkışlarda sorun yaşamak istemiyorsanız, ön dişliyi küçük tutun. 350 TS nin vites oranları 250 lasere göre daha uzundur. Bu nedenle büyük dişli kullanırsanız ilk 10-15km hızlara kadar sürekli debriyajı kullanmak zorunda kalırsınız. Buda hem kalkış performansınızı etkiler hemde debriyajınızı yorar
-
Peki bu twin sport dan Cafe Racer yapılabilir mi?
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
-
Tamam hocam çok sağolun, artık hangisi kısmetse diyelim bi kaç güne kadar sonucu bildiririm...
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:04 ----------
Kürşat, frenleri disk olmadığı için pek uygun değil, frenleme mesafesi uzundur. Ama 350 Jawa Style, elektronik ateşlemeli olursa o denenebilir, disk frenlidir... ;)
The man who knows everything chooses to know nothing...
-
PENDİKSPORCA adlı üyeden alıntı
javamı kaldı abi yaaa
Pendikspor bi bak istersen... ;) http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/89960-yolcudur-abbas-baglasan-durmaz-2011-yada-space-odyssey-2011-a.html Bir anda Twin Sport'da karar kılıverdim...
The man who knows everything chooses to know nothing...
-
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/80665-ankaradan-adanaya-minik-bir-seyahat.html
-
http://www.motosiklet.net/forum/etki...r-seyahat.html
Jawa twinsport fazla yakmaz.Burada arkadaş genelde 100 km/h üzerinde gitmiş ama 4,5-5 litre yakmış.350 cc 2 silindir 2 zamanlı bir motor için çok iyi bir yakıt tüketimi.Kawasaki ninja 250 bile 250 cc 4 zamanlı ve enjeksiyonlu olduğu halde aşağı yukarı aynı yakıyor.
Bir insanın gerçek zenginliği, onun bu dünyada yaptığı iyilikleridir. (Hz. Muhammed(s.a.v))Bizim dinimiz, akla en uygun ve en doğal bir dindir. Ve ancak bu nedenledir ki son din olmuştur.(M.K.Atatürk)
-
Teoman abi bende de jawa laser var.Parça konusunda eskişehirde olduğum için bulmam pek mümkün olmuyor.Ankarada araştırılırsa bence fazla sıkıntı olacağını düşünmüyorum.Sahibindende de parçalarını bulmak mümkün hem laser için hemde 350 twinsport.
-
dreamkiller adlı üyeden alıntı
Peki bu twin sport dan Cafe Racer yapılabilir mi?
google görsellerde yeterince muhkem örnekler mevcut
ANGARAJ
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)