Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Jawa Laser 250 mi yoksa 350 Twin Sport mu?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    350'nin kimi arabalar kadar yaktığı doğrudur ama Laser'in de parça konusunda daha sıkıntılı olduğunu düşünüyorum. Şu an kullananlar varsa, parça konusunda hangisi daha avantajlı acaba? İşin içinden çıkamadım. Eğer Laser'de parça bulmak sıkıntı olmuyorsa bence ilk düşünülmesi gereken. Kullanıcıları varsa yorum bekliyorum...
    The man who knows everything chooses to know nothing...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    laser kullanmadım, twin sport efsane bir motosiklet... Aslında twin sport sakin kullanımda sınıfna göre çok yakmaz. hava soğutmalı ve iki zamanlı olduğu unutulmadan sürülür, bakımı ihmal edilmez ise ve iyi bir usta tarafından toplanmış ise senelerce sorunsuz binilir.

    bu motosikletlerin kullanıcılarını bulabilmen pek te mümkün değil.
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  3. #3
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    bir ara kullanıcısı idim...350 nin... hiç bir parçasında sıkıntı yaşamadım... özellikle adana ve konyada istemediğiniz kadar parçası mevcuttur...
    ayrıca yazın ankaraya izine dönerken adanadan bir 350 lik alıpda döneceğim... ankaraya da motorla gideceğim tabi...
    yaktıgı yakıtta umrumda değil...
    sonuçta ybr125 değilki... 350lik 28 hp motor...
    Teo23 bunu beğendi.

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Şubat 2013
    Şehir
    PENDİK-KAVAKPINAR
    Motosikleti
    SİBİEF150 ŞAKA LA ŞAKA MONDİAL 125
    javamı kaldı abi yaaa

  5. #5
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı PENDİKSPORCA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    javamı kaldı abi yaaa
    Kaldı... Nooldu ki ?
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  6. #6
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    bende 92 yılında vardı nasıl sekman kırıp rektefe yaptırmak zorunda kaldım ondan sonra yakmaya başladı yoksa MZ den az yakıyordu

  7. #7
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Hımm, düşündüğüm motor rektefeye girmiş ama işin ustası tarafından toplanmış... Diğer Laser de rektefeye girmiş neticede...İkisi de yeni toplanmış. Gönlüm twin sport diyor ama tırsıyorum. Laser ne de olsa tek silindir, kendim başedebilirim. Bu arada temiz Jawalar hala var, ve nesli tükenmeden bir tane edinmek lazım fiyatlar çok uygun. Yaktığı benzine gelince sürekli kullanım için değil arada gezmek için alacağım. Yoksa normalde 125lik MZle yola devam... Laser çok kullanmıştım, bi de twin sporta bakalım bari... Ferhat Ankaraya gelince haber et de Jawalarla biraz turlarız... ;)
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  8. #8
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Günaydın. 2 sene öncesine kadar 1991 ve 1990 model olmak üzere 2 adet 350 TS kullanma şansım oldu. Gerçekten güzel motorlar. Yakıtları konusunda hurafelere bakmamak gerekir. Motoru sağlıklı, ayarları düzgün bir jawa 350, sakin kullanımlarda makul düzeyde tüketimi vardır. Birkaç hususa dikkat ederseniz sorunsuzca binebilirsiniz.
    1- Daha önce jawa kullanmışsınız. Bu nedenle sabahları jiglesiz çalıştırmamanın gerektiğini, ısınmadan ani gaz verildiğinde buji yağlama sorunları olduğunu bilirsiniz. Bu sıkıntılar 350 lerde daha sıkıntılıdır. Geceden açık unutulan benzin musluğunun sabahları boğulmasına ve hatta buji patlamalarına neden olduğunu bilirsiniz. Yağını fazla yada eksik koyduğunuzda segman sesi veya yine buji yağlama sorunlarını unutmamanızı öneririm . 350TS, 250 laser'e ye göre hayli devirli ve güçlü bir motordur. Kullanırken sesi ve torkundan inanılmaz keyif alacaksınız.
    2- Ufak tefek parçalarda sorun yok. ama birkaç parçası zor bulunuyor. Bunlar debriyaj tası (orjinal büyük tas), susturucular, konjektör, karbüratör, 58.5 mm piston, silindirler, manifold boğaz plastiği, debriyaj otomatiği debriyaj fiberi (tam adını hatırlamıyorum. fiber diye geçiyor) ve orta keçe. Debriyajı ciddi sorunlu. Benim denemediğim parça kalmamıştı, orjinal parça kullanmadığınızda ya debriyaj kaçırıyor yada ısınınca geçmeme sorunu oluyor. Genelde büyük tas denilen 350 TS ler için kullanılan debriyaj tası bulunmuıyor. Onun yerine style tası diye küçük bir parça veriyorlar. Tabi yan sanayi. Ben çok verim alamamıştım mesela. Çıkmacılarda da pek kalmadı diyebilirim. Keza debriyaj balataları da aynı. "0" Balatalar bulunuyor. Ama çok sağlıklı parçalar değil. Dediğim gibi ya kaçırma yada geçmeme sorunu ile karçılaşıyorsunuz. Orjinal susturucu içleri çok zor bulunuyor. bulduklarınızda oldukça kalitesiz. abartısız söylüyorum 15 güne kalmadan bozuluyorlar. Karbüratörü çin malı bulunuyor. Ama karışım oranını tutturmak çok zor. rölantide sayma, gaz yememe gibi sorunları oluyor. Herhalde 10 tane filan karbüratör denemişimdir. Ama İstanbuldan adana'ya gelirken gebzede bir tamirhanede bulduğum ikinci el orjinal jawa karbüratörünün yerini hiçbiri tutmadı mesela. ama orjinal bir karbüratör ve güzel bir ayarla, motorunuz çok keyifli bir hal alıyor.
    3- En sıkıntılı parçası orta keçe. Gerçi ben kullanmayalı 3 seneye yakın oldu ama, o zamanlar bulamadığım tek parçasıydı. Özellikle silindirler arası sızdırmazlığı sağladığından önemli bir parça. Ustası conta veya benzeri şeylerle çözüm bulabiliyor. Ama yinede orjinal parçası gibi olmuyor tabi. Birde sağ tarafta debriyaj mekaniği tarafında bir fiber parça var. Pek bulunur bir parça değil. yolda görseniz eğilip almazsınız. O derece önemsiz bir parça. Ama olmadı mı, sürekli yağ damlatma sorunu yaşıyorsunuz. Yenisi de çözüm olmuyor. Nihayetinde yeni taktığınız parça da çok kaliteli olmadığından kısa sürede yağ kaçırmaya başlıyor.
    4- Avans ayarı biraz karışık. Ateşleme tablosu her silindirin avansını ayrı ayrı ayarlayabiliyor. Yani 1 ve 2. silindirlerin avansı ayrı ayrı yapılabiliyor. Ayarını bilmiyorsanız, çekiş ve sayma sorunu yaşarsınız. Ustam ile o konuda çok kavga etmiştik. Bakımlarına yada arızaya gittiğimde ustam platin ve avans ayarını çok farklı yapar, ben eve geldiğimde kendi istediğim gibi düzenlerdim mesela....

    Ben yıllarca satmamayı düşünerek ciddi masraflar etmiştim motoruma. Ancak adana'da götürdüğüm ustam ben motorumu satıyorum çünkü parça bulamıyorum dedikten sonra satmaya karar vermiştim. Usta faktörünü parça sorunu ve yukarıda saydıklarımı dikkate alırsanız almamanız için bir neden yok sanırım.
    Teo23 bunu beğendi.
    Jawa 350 TS...Asya 125 T

  9. #9
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hımm, düşündüğüm motor rektefeye girmiş ama işin ustası tarafından toplanmış... Diğer Laser de rektefeye girmiş neticede...İkisi de yeni toplanmış. Gönlüm twin sport diyor ama tırsıyorum. Laser ne de olsa tek silindir, kendim başedebilirim. Bu arada temiz Jawalar hala var, ve nesli tükenmeden bir tane edinmek lazım fiyatlar çok uygun. Yaktığı benzine gelince sürekli kullanım için değil arada gezmek için alacağım. Yoksa normalde 125lik MZle yola devam... Laser çok kullanmıştım, bi de twin sporta bakalım bari... Ferhat Ankaraya gelince haber et de Jawalarla biraz turlarız... ;)
    işler planladıgım gibi giderse bir jawam olacak bu yaz...tabiki de gezeriz abi... polatlıya balığa gideriz

  10. #10
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Teknik hocam sağolasınız, tam da aradığım bilgileri vermişsiniz... TS'de zorlanacağım iyice aşikar oldu. Peki debriyajın sorunlu olduğunu nasıl anlayabilirim? İlla ki uzun yolda mı anlaşılır? dik bir yokuşa vursam acaba anlayabilir miyim? Ben de bir kez TS kullanmıştım, kalkıştaki mermi gibi fırlamasını sadece Honda 600 F ile yaşayabildim... Esasında torklu motor istememin bir sebebi de lambadan erken çıkıp trafiksiz temiz yolda diğer araçlarla boğuşmamak. Neticede Laser'le de bunu yapabiliyordum. Sadece haftasonları kullanacağım için iyice kararsız kaldım ama Twin Sport da şansımı deneyeceğim galiba... Sakin kullanımda da az yakarsa, tekrar 125'liğe binmek zor olacak sanırsam... İki motoru da deneyeyim, bir de Ankara'da usta ve parça olayını araştırayım, ondan sonra kararım kesinleşir artık.

    Ferhat, Turna tutmak için Ankara'da çok iyi bir yer biliyorum, 50 km uzaklıkta... Yağışlar da güzel olur inşallah da sular iyice dolar... Temelli'deki göletin derinliği çok az ve iyi balık yok diye biliyorum. Dur bakalım yaz gelsin de hele bir...
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  11. #11
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Ferhat, Turna tutmak için Ankara'da çok iyi bir yer biliyorum, 50 km uzaklıkta... Yağışlar da güzel olur inşallah da sular iyice dolar... Temelli'deki göletin derinliği çok az ve iyi balık yok diye biliyorum. Dur bakalım yaz gelsin de hele bir...
    temelli değil abi ya...polatlıda sakarya nehri varya...
    agustos ayında sular çekildiği için süper balık oluyor orda...
    1 çekirgeye 8-10 balık birden saldırıyor artık şans hangisine gülerse...
    2011 yazında gittiğimde öğlen 1 e kadar o kadar çok balık tuttumki, motorla daha fazla götürmem diye avı bırakıp geri dönmüştüm...

  12. #12
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    oo Tamam o zaman olur tabii :D Ben Polatlılı sayılırım ama sen benden iyi biliyorsun..
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  13. #13
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    Günaydın. Debriyaj sorununu anlamanın en kolay yolu şöyle olabilir. Debriyaj otomatiği, vites koluna basıldığı anda boşluksuz yada çok az bir boşluk ile debriyaj itme çubuğuna basacak şekilde ayarlanır. Debriyaj teli, otomatik bu konumda iken yine debriyaj kolunda boşluksuz bir şekilde ayarlanır. Motor çalıştırılır. Debriyaj veya ayak pedalı ile viteslerin geçişleri kontrol edilir. Özellikle biraz gaz vererek geçişlerin rahatlığı kontrol edilir. Kalkış esnasında ön fren sıklır. Gaz verilirken aynı anda da frene basılarak debriyajın kaçırıp kaçırmadığı kontrol edilir. Bu şekilde ayarlanmış ve sağlıklı çalışan bir debriyaj, sıkışık trafikte ısındığında vites geçmeme sorununu en aza indirger. ayrıca uzun yokda 80-90km hızlarda giderken ani gaz vermelerinizde otomatik vitesli araba gibi hızlanma yapmaz. Normal bir şekilde hızlanmasını sürdürür.

    350 TS laser'e göre daha performanslıdır. Sorun bazında laseri aratmaz . ama uydun bir ön dişli ile sıkıntısız bir şekilde ilerlemenizi sağlar. Daha çok şehir içinde kullanacak ve dediğiniz gibi kalkışlarda sorun yaşamak istemiyorsanız, ön dişliyi küçük tutun. 350 TS nin vites oranları 250 lasere göre daha uzundur. Bu nedenle büyük dişli kullanırsanız ilk 10-15km hızlara kadar sürekli debriyajı kullanmak zorunda kalırsınız. Buda hem kalkış performansınızı etkiler hemde debriyajınızı yorar
    Jawa 350 TS...Asya 125 T

  14. #14
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Peki bu twin sport dan Cafe Racer yapılabilir mi?
    If you don't Ride, You don't know...

    Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing

  15. #15
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Tamam hocam çok sağolun, artık hangisi kısmetse diyelim bi kaç güne kadar sonucu bildiririm...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:04 ----------

    Kürşat, frenleri disk olmadığı için pek uygun değil, frenleme mesafesi uzundur. Ama 350 Jawa Style, elektronik ateşlemeli olursa o denenebilir, disk frenlidir... ;)
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  16. #16
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Alıntı PENDİKSPORCA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    javamı kaldı abi yaaa
    Pendikspor bi bak istersen... ;) http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/89960-yolcudur-abbas-baglasan-durmaz-2011-yada-space-odyssey-2011-a.html Bir anda Twin Sport'da karar kılıverdim...
    GaCCaLL bunu beğendi.
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  17. #17
    teknikhoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT
    http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/80665-ankaradan-adanaya-minik-bir-seyahat.html
    Jawa 350 TS...Asya 125 T

  18. #18
    haojin2005 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2012
    Şehir
    Arnavutköy/İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 2006/Lada Samara 1500i 2001
    http://www.motosiklet.net/forum/etki...r-seyahat.html
    Jawa twinsport fazla yakmaz.Burada arkadaş genelde 100 km/h üzerinde gitmiş ama 4,5-5 litre yakmış.350 cc 2 silindir 2 zamanlı bir motor için çok iyi bir yakıt tüketimi.Kawasaki ninja 250 bile 250 cc 4 zamanlı ve enjeksiyonlu olduğu halde aşağı yukarı aynı yakıyor.
    Bir insanın gerçek zenginliği, onun bu dünyada yaptığı iyilikleridir. (Hz. Muhammed(s.a.v))Bizim dinimiz, akla en uygun ve en doğal bir dindir. Ve ancak bu nedenledir ki son din olmuştur.(M.K.Atatürk)

  19. #19

    Üyelik
    26 Haziran 2012
    Teoman abi bende de jawa laser var.Parça konusunda eskişehirde olduğum için bulmam pek mümkün olmuyor.Ankarada araştırılırsa bence fazla sıkıntı olacağını düşünmüyorum.Sahibindende de parçalarını bulmak mümkün hem laser için hemde 350 twinsport.

  20. #20
    GaCCaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM 1190-DR 350-Joyride 200-BMW R26-Jawa 250
    Alıntı dreamkiller adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki bu twin sport dan Cafe Racer yapılabilir mi?


    google görsellerde yeterince muhkem örnekler mevcut
    Teo23, maverıck ve zenon bunu beğendiler.
    ANGARAJ


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)