Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

uzul yol için 250cclik scootercıya tavsiye

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    20 Aralık 2012
    Motosikleti
    kymco xciting250i
    merhabalar.

    öncelikle foruma yeni üye oldum.Herkes merhaba.

    forumu gezdiğimde uzul yol motoru olarak bir suru başlık gordum.Ancak benı tam tatmın etmedı. Kimisi 0 tecrube ile tavsiye istemiş.Kimisi 5.000 liraya kadar tavsiye istemiş. falan filan..

    Önce kendim ve motorsiklet tecrübemle ilgili birşeyler soyleyeyim.

    80-100 cclik bws lerle yazları takılırken ehliyetsiz ki gençlik işte alanyadan,olimposa bir sürü gezi yapmıştım geçen mayıs a2 mi alıp haziranın basında kymco 250 cc xciting motor aldım. rodajını falan itinayla yapıp evim kadıköyden işim ataturk hava limanına agustosa kadar, haftasonları da şile , ağva,tekirdağ falan antreman yaptım.agustosta da çanakkale üzerinden bütün sahili gezerek çanakkale-ayvalık-çeşme-bodrum-fethiye-kaş-kemer-alanya oradan da konya-ankara-istanbul rotasında 14gunluk 3.000km lik bir gezi yaptım.en az 1500 ü artçılıydı.şu an motorum 9.000km de ve bir kere bile tamir yüzü görmedi.Başangıc motoru olarak herkese öneririm.

    hiçbir tehlike yaşamadan, geze geze otoban-kotu dağ yolu aşırı sıcak vs gezimi bitirdim. sırt agrılarını saymazsak hiç zorlanmadım. Tabi otobanda kymco mun sozde 135
    i , gerçekte 125 hızi yetmedi..

    şehir içinde çok memnunum gerçi..

    bu yaz ki hedef yunanistan-feribot oradan italya..

    kymco nun benı yarı yolda bırakmayacagına emınım ama o yolu yapanlardan ogrendıgım kadarıyla genel de otoban mıs..

    bu bakımdan en az 650 lik bir makina alma niyetindeyim mart gibi.Ama bu sefer başka zevkleri de tatmak için scooter almayacağım.

    bütcem 2012 xcitingi satıp üzerine 10.000 civari vermek yani 20.000 civarı.

    artçı rahatlığı önemli.benzin önemli.

    integra , aprilla mana850, veya herhangi chooper , toruing ,supertouring segment geniş ancak benım bilgim yok. Boyum kilom iyidir.


    yunanistan-italya rotasında 20.000 e kadar artcı rahatlıgı ve benzın tasarrufunu da goz onune alarak motorsiklet önerisi olan var mı? ve neden?

    tekerleriniz düz bassın...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Sana tavsiyem 125km/h ı geçmemen olur bahsettiğin hız az Değil her yol için ideal bi hız
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  3. #3

    Üyelik
    20 Aralık 2012
    Motosikleti
    kymco xciting250i
    paralı otoban da bazen 140km gerekıyor gıbı. bir de 250cc de 100-110 devir de sorun yaratmıyorda 110 da yuksek devirle gitmek gerekiyor o da motoru yorar dıye tercıh etmıyorsun. en azından ben ole dusunuyorum. 650 lik te 110 ile motoru yormadan daha uzun yol alabılırsın gıbı. ya da bana oyle gelıyor. tavsıye almak ıcın actım zaten baslıgı

  4. #4
    Murat 48/30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    BODRUM/MUĞLA
    Motosikleti
    Salcano Wolf 11 (gri)
    Hocam müdürümün V-Strom 650 Dl modeli motosikleti var.1 yıl boyunca Aprilla pegassoyu tamirciden çıkartamamıştı.Suzuki'yi aldığı hafta 3000 civarı Km yapmıştı.Daha sonra 48 saatlik gezme uğruna Bodrum-Antalya-Bodrum yaptı.2006 modeli 13,250 Tl ye aldı,Touring Cam ve tüm çanta aparatlarıyla.Konfor ve tüketiminden çok memnun olduğunu söylüyor hep.Gönül isterdi kendi motosikletimi böyle anlatayım, ama yardımcı olma adına bahsetmek istedim.Belki seçenekleriniz arasına koymak istersiniz.
    CB 125E(6000 km), Salcano Wolf 11(Gümüş Atmaca)
    Özgürlük çoğu kişilerce çok bilinmeyenli bir denklem iken, biz motorcuların ilk marşla birlikte hissetmeye başladığımız hazdır.(Murat KANAT 17.01.13 )

  5. #5
    pompei - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2011
    Motosikleti
    APRILLA ATR-7011
    Abicim artçıda rahat etsin diyorsan touring motorlara yönekceksin.Hondanın yeni getirdiği yakıtta baya iddialı nc700x modelini incelemeni tavsiye ederim.Bu motora bakarken dikkat edeceğin husus artçı konforunun orta düzey olduğunu yazmaları ve vergide bir üst dilime girmesidir.

  6. #6
    sereye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2005
    Şehir
    DÜZCE - 1959
    Motosikleti
    '08 Burgman 400 Siyah
    Boyunuz, kilonuz iyiyse, artçılı da kullanacaksanız, sorunsuz ve yakıt tasarrufu diyorsanız, arada toprağa da çıkarım, heybetli olsun, altımda bisiklet gibi kalmasın diyorsanız üstteki yazan arkadaş gibi DL650Vstrom sizin aradığınız motordur ama sıfırı 28 li fiatlardadır. Enduro touring motordur.
    Hondanın 700CC serisi yakıtta daha ekonomiktir ama hacimsiz motordur, vergilendirmelerde üst dilimde yer alır.

    Aslen sormak istiyorum; otomatik mi, vitesli mi düşünüyorsunuz?
    Sezai Rahmi YILDIRIM / Düzce / 1959 / T.Öğretmen

  7. #7

    Üyelik
    20 Aralık 2012
    Motosikleti
    kymco xciting250i
    vitesli deneyimim yok ama sorun olacagını sanmıyorum.araba da kullanıyorum.vitese aşinayım yani. mana850 dışında otomatık vıtes yok sanırım. boyut olarak bır sorunum yok, sonucta ıstanbulda da kullanıcam. aradığım konforu versınde varsın boyu kucuk olsun.toprağa cok cıkacağımı sanmıyorum. vstorm bayagı heybetlı duruyor, HONDA NC 700S güzel gorunuyor, daha zapdedilebilir falan ama artcı için ss den farksıza benzıyor. kullanan var mıdır kı? .... vergi olayını bılmıyorum. 650 ile 750 nin vergisi arasında ne kadar fark var acaba ?

  8. #8
    harved - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2006
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Abs
    Suzuki Vstrom DL 650 Başka tanımam,Sıkıntısız,sorunsuz ikinci eli inanılmaz hareketli,değer kaybetmez.Bunlar ticari tarafları.
    İlk önce çok ekonomik,bakım maliyetleri uygun,yakıt ekonomisi fevkalade,ne enduro ne touring,inanılmaz rahat,ama gaz kolunu çevirince yapabileceklerine siz bile hayret edersiniz.
    Çokmu Abarttım acep Kendisi ile gönül bağımız olduğundanmıdır nedir
    otopsici ve UNdocab bunu beğendiler.
    LÜTFEN SOKAKLARA TÜKÜRMEYİN , ETRAFIMIZDA SURATINA TÜKÜRÜLECEK OKADAR ÇOK YÜZSÜZ VARKİ

  9. #9
    skyytr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2012
    Şehir
    İzmir/Alsancak
    Motosikleti
    Yamaha Xenter 150
    Arkadaşın bahsettiği geziyi Artçılı bir şekilde Yamaha Xenter veya Xmax ile yapabilir ise ne gibi sikintilarla karşı karşıya gelinir? Çeşmeden kalkan feribotlara öyle bir bakıyorum ki haftasonları içim geçiyor
    Maxi scooterların bu tip yolculuklara uygunmudur ? Benim motoruma en az 100 cc daha gerekli sanırım

  10. #10
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    Alıntı nietzscock adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhabalar.

    öncelikle foruma yeni üye oldum.Herkes merhaba.

    forumu gezdiğimde uzul yol motoru olarak bir suru başlık gordum.Ancak benı tam tatmın etmedı. Kimisi 0 tecrube ile tavsiye istemiş.Kimisi 5.000 liraya kadar tavsiye istemiş. falan filan..

    Önce kendim ve motorsiklet tecrübemle ilgili birşeyler soyleyeyim.

    80-100 cclik bws lerle yazları takılırken ehliyetsiz ki gençlik işte alanyadan,olimposa bir sürü gezi yapmıştım geçen mayıs a2 mi alıp haziranın basında kymco 250 cc xciting motor aldım. rodajını falan itinayla yapıp evim kadıköyden işim ataturk hava limanına agustosa kadar, haftasonları da şile , ağva,tekirdağ falan antreman yaptım.agustosta da çanakkale üzerinden bütün sahili gezerek çanakkale-ayvalık-çeşme-bodrum-fethiye-kaş-kemer-alanya oradan da konya-ankara-istanbul rotasında 14gunluk 3.000km lik bir gezi yaptım.en az 1500 ü artçılıydı.şu an motorum 9.000km de ve bir kere bile tamir yüzü görmedi.Başangıc motoru olarak herkese öneririm.

    hiçbir tehlike yaşamadan, geze geze otoban-kotu dağ yolu aşırı sıcak vs gezimi bitirdim. sırt agrılarını saymazsak hiç zorlanmadım. Tabi otobanda kymco mun sozde 135
    i , gerçekte 125 hızi yetmedi..

    şehir içinde çok memnunum gerçi..

    bu yaz ki hedef yunanistan-feribot oradan italya..

    kymco nun benı yarı yolda bırakmayacagına emınım ama o yolu yapanlardan ogrendıgım kadarıyla genel de otoban mıs..

    bu bakımdan en az 650 lik bir makina alma niyetindeyim mart gibi.Ama bu sefer başka zevkleri de tatmak için scooter almayacağım.

    bütcem 2012 xcitingi satıp üzerine 10.000 civari vermek yani 20.000 civarı.

    artçı rahatlığı önemli.benzin önemli.

    integra , aprilla mana850, veya herhangi chooper , toruing ,supertouring segment geniş ancak benım bilgim yok. Boyum kilom iyidir.


    yunanistan-italya rotasında 20.000 e kadar artcı rahatlıgı ve benzın tasarrufunu da goz onune alarak motorsiklet önerisi olan var mı? ve neden?

    tekerleriniz düz bassın...
    dostum tüm bu sorularının tek bir cevabı var o da SUZUKİ V-STROM DL650 veya DL1000 dir
    yakıtı konusunda biraz fazladır (fazla dediysem yanılma diğerleri 4.5 yakıyorsa bu 5.2 yakar 650 için konuşuyorum )
    henüz yüksek hız konusunda sana katılmıyorum bende 650 lik varken de 120 yi geçmiyordum
    şimdide 120 yi geçmiyorum motosiklet aerodinamik olarak belirli bir hıza kadar sizi tolore eder fakat
    belli hızın üzerinde kesinlikle tolore etmez yani 140 la giderken yediğiniz rüzgar sizi 20 dakikada sersemletir ve kaza yapmanıza neden olabilir
    ama 120 ile yediğiniz rüzgar sizi en erken 3 saatte sersemletir ki uzun yol yapan sitedeki büyüklerimize sorarsan
    onlarda gezilerde genel itibari ile 90 - 120 km/h arasında yolculuk yaptıklarını söyleyeceklerdir
    Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
    Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
    Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez

  11. #11
    Guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2005
    Şehir
    HATAY-ANTAKYA
    Motosikleti
    Crf 250 L
    BMW F 650 GS diyeceğim.
    Yumuşak süspansiyonları, oldukça düşük yakıt tüketimi sayesinde çok rahat uzun yol yapılabiliyor.

    Özellikle 2008 ve sonrası üretilen çift silindir F 650 bu işler için biçilmiş kaftan.
    EN YAKIN YOL,BİLDİĞİN YOLDUR.

  12. #12

    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    AVCILAR
    Motosikleti
    XMAX250
    NC 700D İNTEGRAYI bir incele derim ben elden manuel vitesli gerçi Aprilla mana gibi hem elden hem ayaktan vites seçeneği mevcut değil ama yakıt tüketimi vs çok iyi

  13. #13
    metin6gs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2012
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    mondial 100 loyal rks titanic 150 cbr125r
    bütcen 20 bin diye illa gidip 20 binlik bişe almana gerek yok diye düşünerek fazer 600 ü hiç düşündünmü bilmiorum bildigim kadarıyla yakıtı çok olmayan pek ufakta sayılmayan ve çok çok çok rahat olan artçı ve senn için hızı kalitesi flan yerinde bi makine diye duydum bi kaç kişiden .ha herkes ister bi goldwing ama olmuo işte
    ve birde dakar a bakabilirsin yolcu ve kullanıcı açısından baya rahat oldugunu duymuştum yakıt olarak nedir bilmiorum ama . kalitesi konusundada yani kısaca pek bilgim yok dakar konusunda ama rahat oldugunu biliorum :D ama sonuçta bmw ne kadar kalitesiz ve kötü olabilir tartışılır bilen arkadaşlar illaki vardır sonuçta ne alırsan al 3 lü çantayı koyarsn olur biter yani

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Mart 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Transalp
    Hey Allahım ya millet takmış vstrom.Ne var kardeşim bu vstromda.28 bin lira gibi fahiş bi fiyat ve ne idüğü belirsiz servisten başka ne var.Aynı sağlamlıkta transalp var.Ben 13 bin liraya ikinci el aldım.Bin lira da masraf yaptım.Şimdi Çin'e git deseler gözü kapalı giderim.Honda'da servis desen istediğin parça iki gün sonra elinde , her yerde , her şehirde servis var.Transalp sağlamlıkta vstrom'u geçer bile.Takmışınız vstroma.Vstrom'a 28 bin vereceğime iki tane transalp alırım.Birini yedek parça yapar 20 sene binerim.

    Xciting 250'ye gelince çok tatlı bi motordur ancak bi huyu vardı ki beni uyuz ederdi.130'da devir kesiciye girer , sanki benzin bitiyomuş gibi teklemeye başlar.Azıcık gazı kısarsın hız 120'ye düşer , az gaz verirsin hemen 130'da devir kesiciye girer yine teklemeye başlar.Otobanda son hız gitmek işkence.Sürekli gazı milimetrik olarak açıp kapamak baya bi zor oluyodu.

  15. #15
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Yakıt tüketiminde Transalp ciddi derecede müsrif. Yavaş git hızlı git(abartma) dağa çık düz yolda git yakıtı değişmiyor hep 100km/ 6,5lt tüketiyor.
    Vstrom ile 4 ila 6,5 arası değişir.
    2. ellerini karşılaştırdığımızda yaklaşık aynı fiyatlara ikiside alınabiliyor.
    Sağlamlık olarak fark görmüyorum aralarında.

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Mart 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Transalp
    Aynen dediğiniz gibi transalp'in ilginç bi şekilde sabit bir tüketimi var.Benim hava filtresi yeni ve bakımlı olduğu için 100 km'de 6.3 litreyi geçmiyo.Dağ bayır , otoban , asflat hep sabit tüketim var.Yalnız bu tüketim konusunda iyi hesap yapmak lazım.Az yakıyo diye fahiş fiyat ödemeye gerek var mı?Acaba 3-5 bin TL fazla ödemeye değer mi?Benim piyasayı takip ettiğim kadarıyla bi transalp'le vstrom arasında en az 3 bin TL fiyat farkı var.Vstrom 100 km'de 1.5 litre az yaksa , 7.5 TL gibi bi fiyat farkı olur.Bi motorcu senede 10 bin km geziyo dersek , senede 750 TL fazladan benzin masrafı olur.Yani vstrom'a ödediği fazladan 3 bin TL'yi amorti etmesi için en az 4 yıl geçmesi gerekli.

    2.nci ellerini karşılaştırınca ikisininde fiyatı aynı demişsiniz ama iyi araştırın bence.Transalp'le vstrom'un aynı modellerinin arasında en az 3 bin TL oynar.Eskiden aynıydı ama vstromun sıfırı zamlanınca ikinci elleri de durduğu yerde fiyat artmaya başladı.Millet olarak az yakana fahiş fiyatlar ödemeye bayılırız.Ancak biraz oturup hesap kitap yapıp değer mi acaba diye düşünmeyiz.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)