Tiger, Mondial vs.. diğer markaları da içeren anket
http://www.motosiklet.net/forum/show...557#post210557
Zealsun ZS 150-19
DADYW DD250E-9 Regal Raptor
Salcano SM 250-4
Mondial 250 MCT
Keeway Superlight 150
Keeway Supershadow 250
Keeway Land Cruiser 250
Ramzey QM 250
Jinlun JL 250-5
Monero QM 250
Tiger, Mondial vs.. diğer markaları da içeren anket
http://www.motosiklet.net/forum/show...557#post210557
Chopper/Cruiser'ların Karşılaştırılması (http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=11014) --- anket>>>>>>http://www.motosiklet.net/forum/show...557#post210557
-----ANKET Regal Raptor (250cc)'unuz Kaç km'de (http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=17733 )
sanırım size kalırsa bunlardan hiç bir motordan sayılmaz :
Masai Grand Eagle 250c yi eklebilirmisiniz?
bu motorda hiç fena sayılmaz sym ve masai beraber geliyor suzuki servisi bakıyor
Ben bu işte yeni birisi olarak yaklaşık 1 aydır forumları ve neti takip eden birisi olarak. Şu regal dediğiniz motoru bir türlü anlamış değilim. İkilemler var. Regalin ne bir internet sitesi ne bir iletişim yolları, nede bir tane sıfır resim var yahu. Herkes tutturmuş Regal Raptor daha reklemını yapamayan bir firmanın destek hizmeti ne olur. Kiminle konuşacam hangi bayide satılır yaşadığım şehirde kaç tane servisi var. Hepsi muamma. Benim için yeni başlayan biri olarak bu çok amaçok önemli. Araştırmalarıma gelince ben artıları eksileri topladım. Paran varsa Hyosung GV250 cc tek raipsiz. Onun teknik olarak rakipleri mühendis olarak söylüyorum Suzuki, Yamaha, Kawasakinin 600 cc grubudur. 250 cc de olmasına rağmen ürettiği güç DHOC motor ve fazladan yağ soğutması ile süper. Bu motorda performans ve denge diyorum. Param 7000 değilde 5000 civarı. Bırakın regali filan google regal yazınca TV çıkıyor madem ciddi adamlar bu iletişim çağında bir web sayfası yaparlar artık herşey orada kimse mağaza maaza gezmiyor bunun farkında olmayan bir marka kuş tutsa yaramaz. Ayrıca servisleri nere belli değil. BEn resim bulamadım yahu. 2.el değil 1.el resim bu arada. Neyse 5000 lira varsa Keeway Land Cruıser destek hizmeti süper. Performans bence normal. Güçlü değil lakin bence sağlam motor. Bu macarlar bu motor yapma işini 1. ve 2. dünya savaşaında çeklerin JAWA larıyla öğrenmişler destek hizmetide süper. Kanuni yaygın ama sebebsiz ısınamadım. Tıger S biraz abartılı ve ergonomik değil. Geçiyorum. Param 3500 ve 4000 arası ise alırım JINLUN. Tepe tepe kullanırım. Destek hizmeti iyi. 3000 lira ise artık görnüşe bakar içeriğine bakmam. Zealsun diyorum. Monero iptal. Gomoto iptal diyorum. Bilgi alamıyoruz hizmet nasıl alırız. Onlar boş küme bence. Zealsun un ikinci alternatif salcano der ramzey den ise bişey anlamadığımı belirtmek isterim. Bu arada ben 2 gün önce hayatimın ilk motorunu aldım. HYOSUNG GV250cc sıfır. Sanki 20 yıldır motor kullanıyorum o kadar dengeli. İyi günler.
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
Selka , üşenmedim yazdıklarının hepsini okudum.İlk kez motosiklete binip atıp tutmuşsun.
Batis arkadaşım önce vakit ayırıp yazdıklarımı okuduğun için teşekkür ederim. Ben motorda ustayım demedim ki; motor üzerinde 236 km yol yaptım. Haklısın, yeniyim ama atıp tutmuyorum. Bunuda zaten üstteki yazımda belirtmişim. Hile yok ki. Yeniyim diyorum. Ama yeni olmadığım iyi olduğum kısım motora binip sürmek değil bahs ettiğim konu. İfade etmeye çalıştığım teorik olarak 2800 YTL lik bir chopper motorlardan 10000 ytl ye kadar olan tüm modelleri teorik olarak ezberledim. Çünkü motor alacaktım tüm internet sitelerini, forumlarını 1 ay boyunca ezberleyip geceleri uyumadan ezber ettim. Hangi motor kaç cc, kaç kg dır, kaç beygir güç üretir, ne tip motor vardır, ne tip soğutma vardır, kaç paradır 1 aydır motor alıcam diye ezberledim yahu. Hatta bu konuda birçok insandan ve; özellikle senin bu üslübundan daha iyi olduğumu belirtmek isterim. Demem o ki; Ragal Reptor denilen bu motor forumlarda çok tutulmuş. Bende Hyosung GV 250 cc almak yerine daha ucuz olan bu motoru almak isterdim. Ancak (ben Odtü Mezunu bir Mühendisiyim maalesef titr imi burada yazmak zorundayım) bu iletişim bilgi ve bilişim çağında motorlu bir kara taşıtı üreten bir zihniyet hala bir web sayfası düzenleyememiş ise ki bu motor olayında satış sonrası desteğin çok önemli olduğunu düşünüyorum; bu regal raptor nasıl bir destek hizmeti vereceği konusu idi. Web olarak en iyi dizayn hyosung idi. Bu devirde alıcı ön bilgi alıp mağazaya gider. Lütfen bana laf atacapına batis efendi; sen bana önce bunun sıfır bir resmini gönder yahu. 1 aydır bu motor süper, harika deyip ne bir haberleşme hattı ne bir mağaza ne bir destek hizmeti olup olmadığı belli olmayan bir motora paramı yatırmam dedim. Halada aynı fikirdeyim.
Ayrıca yazdıklarım hepsini tecrübe ile ilgili olan şeyler değiller, araştırma ile ilgili bir motor nasıl sağa yatar nasıl sola yatar artçı nasıl arkaya oturur onun gibi değil. Bilmiyorsan aç oku. JAWA iki zamanlı bir motor normal benzinine yağ koyarsın yoksa çalışmaz, macarlar ve polonyallılarda motor yapmayı 1. ve 2. dünya savaşında oluşturmuşlar. Demem o ki; söylediklerim tecrübe nasıl internetten okuyup araştırdıklarımı paylaşmak istedim haşa motorda 50000 km yapmış birine nasıl süreceğini izah etmemişim ki.
Ayrıca konu hakkında bilmedikleriminide anlamadım demişim. Benim bu yazımı yukarıda yazmamım nedeni yeni motor alacak arkadaşım benim gibi 1 ay internette ön araştırma yapmadan kolayca zahmey etmesin. Yoksa kimseye şunu al şunu sat demem. Kağıt üzerinde Hyosung 250cc, motor DHOC, 8 sübab var yahu. Aç bak hondanın motorları bile 4 yada 6 sübab. Şu an tüm arabalar 8 sübabtan 16Valve yani 16 sübab a geçtiler demek ki bu sübab artınca motor daha iyi. Bu arada tüm 250 cc ler 18 HP güç verirken bu hyo gv 28 HP veriyor. Fiyat olarakta 14000 ytl filan değil. Tüm Harley ler 6 litre yakıt yiyen canarvarlar ürettikleri güç 40 hp ile 76 hp arasında. Hyo 2.5 ile 3 litre yakıt tüketir. Test etmedim. Okudum Batista. Ben önceden hep okurum zaten fiyat fayda oranına bakar ondan sonra uygularım. Sende ortalam bir tipsin demek ki; önce uygulayıp sonra araştıranlardansın. İşte bu yanlış tam tersi olmalısın.
Arkadaşlar sizleri anlıyamıyorum. Keeway Land Crusıer piaysa yok, isim yazıyorlaşmış diyorsunuz ben Antalyada hemen her bayide keewy land cruıser plaka ruhsat dahil 5000 ytl'ye pazarlık yapmıştım da hyosung aldım. Bence kızıştırma var gibi geliyor.
Bu arada ankete"Hysoun GV-250cc yazılmamış".
Son olarak toparlamam gerekir ise;Batis arkadaşım öncelikle yazılarımı okuduğun için teşekkürler. Benim izah etmeye çalıştığım uygulamada iyi bir motorcu olduğum değil, kağıt üzerinde iyi bir teorisyen olduğumdur. Demem o ki; 1 aydır tüm forumları inceledim. Ezber ettim. Herşeyi tüm ayrıntılar ile gece uyumadan çalıştım. Sonuçta Fiyat Fayda oranında hyo gv 250 çıktı dedim. Bu arada regal raptor denen motorun bu 2008 yılında ne bir haberleşme ağı, ne bir bayisi, ne bir servisi, ne de bir web sayfası var. Seni bilmem ama normal çağdaş bir insan bir malzeme almadan ön araştırma yapıp bilgi toplar bu regal google a yazılınca TV çıkıyor. Buda bu motoru yapanların nasıl bir zihin ve destek hizmeti mantıklarının olduğunu gösterir. Böyle bir ürüne para vermem. Keeway daha mantıklı dedim. Herşeyi belli olan bir marka. Ayrıca anlattıklarım tecrübe ile ilgili değil araştırma ve okuma ile ilgili sanırım sen az okuyan birisisin. Kuvvetle muhtemel motorunu kulaktan dolma bilgiler ile almışsın. Önce oku, araştır bilgi topla sonra uygula, emi!
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
Selka , motosikletini sadece bir ay araştırarak almışsın.Ben 6 ay araştırdım ve en uygun karar verdiğimi düşünüyorum.İnsanlar hakkında peşin hükümde bulunurken yanılma payın olabileceğini ve komik duruma düşebileceğini de hesaba kat.En azından üyelik başlangıç tarihimize bak , senden 2 yıl kadar daha fazla süredir araştırdığım da ortada.
Regal Raptor'un durumu bir süre önce böyle değildi.Ancak senin o zaman motosikletle bir alakan olmadığı için bilmen mümkün değil.
İlk defa motosiklet alıp aldığın motosikleti tutup Kawasaki , Yamaha gibi markalarla , hem de en aşağı 600 CC'lik modelleriyle kıyaslıyorsun.Fiyat olarak uygun ancak sıradan bir motosiklet almışsın , abartmanın alemi yok.
Keeway'i hiç bilmediğin zaten ortada.Macar malı değil Çin malıdır Keeway.3 ay öncesine kadar Regal Raptor'un şimdiki halinden çok daha kötü bir durumdaydı çünkü parçası dahi yoktu piyasada.Biz en azından hiçbir zaman parça problemi çekmedik.
Sana tavsiyem gerçekten araştırmadan atıp tutmamandır.Motosikletinle keyifli ve kazasız yolculuklar dilerim.
Polemiği daha fazla uzatmanın alemi yok. Bende sana Motosikletinle keyifli ve kazasız yolculuklar dilerim.
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
[B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]
kesinlikle katılıyorum kanuni tigerın olmak zorunda olduğu bir anket bu!!!
İşte size anket sonucu; elbette fiyat\fayda oranında.. Ben de bu resimde ki Hyosung GV 250cc çıktı. Şu an 550 km de ve saat gibi... Sıfır Hata...
Saygılarımla....
Arkadaşlar özellikle Yamaha sahibleri ve diğer 250 cc lik motor sahibleri kızmaca yok. Sadece fikirlerimi kimseyi kırmadan incitmeden yazmak isterim. Hyosung bu ankette belirtilmemiş ancak Hysoung GV 250 cc ile diğer 250 cc segmentlerini karşılaştırmıyorum. Ben burada Yamaha Dragstar 650 cc ile Hyosung GV 250cc motorların kağıt üzerinde teknik olarak karşılaştırma yapıyorum. Bu karşılaştırma fiyat/fayda oranında bir kaşılaştırma. Yoksa her zaman 650 cc lik bir motor 250cc lik bir motora üstün gelir. Lakin, Hyosung GV 250 cc lik motoru soğutmak için hem yağ soğutma; hemde hava soğutma sistemi var. Burada 1-0 Hysoung galip. Oysa Yamaha Dragstar 650 cc de ise sadece hava soğutma var. İkinci özellik Hyosung motor teknolojisinde 250 cc lik DOHC karakteristikli motora 8 sübab (valve) takarak ekonomik motor büyüklüğünde yüksek performans ve güç almış. Yamaha ise yaklaşık Hysoung GV 250cc ye göre 3 kat büyük olan motor bloğuna sadece 4 sübab (valve) takmış. Sübabları yarı yarıya az. Skor oldu 2-0. Hysoung bu 250 cc lik motordan ekonomik şekilde 28 Hp güç ve yüksek tork alıyor. Oranlama yaparsak 650 cc lik bir motorda en az 72 HP güç alması gerekir ki (mesela Hysoung GV650) Yamaha sadece 40 Hp güç üretebilmiştir. O büyüklükteki bir motor bloğuna göre çok az bir güç. Skor 3-0. Yakıt tüketimi konusuna gelince Hysoung GV 250cc 2.5lt/100 km iken Yamaha 4.0/100km veya üzeri olmakta. (Burada çeşitli iddialar olabilir) Skor 4-0. Satış fiayatına bakarsak Hyosung GV 250cc 8000 Ytl herşey dahil. Yamaha Dragstar 650cc 14750 ytl. Skor oldu 5-0. Burada hiç sürüş keyfinden falan bahs etmedim. Sadece Sanayii ve Ticaret Bakanlığı'na ithalatçı firmaların beyan ettiği satışta kataloklarında ki belirtilen teknik motor değerlerini karşılaştırarak yaptım. Sonuç
Hysoung GV250cc -Yamaha Dragstar 650cc 5-0 Hysoung galip gelir.
Arkadaşlar benim ifade etmeye çalıştığım Honda Shadow un yada yamaha dragstar 600 cc gibi motorların asla kötü bir motor olduğu değildir. Hele yamaha 15 yıl motor üzerinde revizyona bile girmemiş efsane denecek bir motormuş; ama işte burası önemli bazı saplantılarımızdan ayrılıp objektif olabildiğimizde fiyat\fayda oranında belki de mazisi 2 yıl anca olan modellerede bakmak gerek. Unutmayın dragstarında ilk iki yılı olmuştur harleyinde. Lakin burada bir motor var 15000 ytl; bir motor var 7500 ytl. İşte burası önemli ben ne veriyorum ne alıyorum. İkazımız şudur ki; Hyosung suzuki ye yıllarca motor yapan bir firma iken ansızın iki yıl önce kendi motorumu kendim yapacağım fikri ile G.Kore'de fabrikaları kuruluyor. Burada Suzuki kötü diyebilirmiyim; asla. Lakin Suzukinin motorunu yapan firma da asla kötü olamaz, değil mi? Fazladan para verip motor alan arkadaşlar o yüzden gv yi kötülemeyin. Hyosung'un motor tecrübesi gerçekten çok fazla olan bir firma lakin işin sunuş kısmında değil; sadece mutfağında imiş. Hepimiz garsonları tanırız ama ahçıları tanımayız ;değil mi? Onun gibi... Şimdi, Hysoung da bu zorlu pazardan pay almak istiyor. Sadece yeni olduğu kısım şase,gövde ve diğer üst donanım. Bu pay için; ekonomistler bilir. Ara sağlam güçlü model yapılmalı tüketici ikna edilmelidir. Tıpkı Opel Renault modelleri gibi. 1991 de Opel Vectra ilk Türkiye geldiğin çok iyi bilirim; fiyatı 61.000.000 eski türk lirası idi. Renault 21 Manager 71.000.000 idi. Zamanla Opel kendini ispatladı. Şimdi Vectra Meganda çok dha pahalı bunun gibi...Honda, yamaha, suzuki, kawasaki,harley gibi firmalar ise sağlamlığını ispat etmişler kabul ; lakin onun için 30% en az isim parası alırlar. Yani; 15000 liralık bir motor için en az 4500 lira hava yada isim parası ödenir. Mesela 650 cc lik bir 4 sübablı kaliteli bir motor fiyatı 15-4,5= 10.5 gibi bir rakam olmalılar. Bunu segmentte Kymco Venox’u da inceleyiniz; lütfen... İyi işler yapmaya çalışıyor. Hyosungda 600 cc değilde 250 cc segmentte üretiyor oda 8000 ytl işte olay bu.. Amacımız diğer modelleri almayın değil sadece aynı kaliteyi vermeye çalışan ara grup modelleride cidden inceleyin. Çünkü bazen onlarda diğerlerinin verdiğini hatta fazlasını verirler.. Saygılarımla.... ODTÜ 1996 Mühendislik Fakültesi
SOSYAL BİR MESAJIM KALMADI ARTIK BU İNSANLIĞA
Ben olsan Kanuni Caracal 200 kesin...
Saygılarımla...
RR ezici üstünlüğe sahip.....
+1
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Bende Regal-Raptorcuyum ama 2000 ytl ile aldıgım 250cc lik RR pek bişiye benzemeyeceğini düşündüğümden keeway 150cc ye verdim oyumu... 2000 ytl ye varsa RR alalım hemen
tabıkı regal raptor
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)