Parça olaylarını bir kenara bırakalım, bildiğiniz gibi herhangi bir parça tedarikçisi herhangi bir parçayı elinde bulundurur ya da bulundurmadığı parçaları yurtdışından sipariş eder bununda gelişi zaman alır. Kawasakide sorun yok, zira istanbul distribütörüyle direk görüştüğünüzde istediğiniz parçayı size gönderiyorlar.
Motor konusuna gelince, ER5, CBF500, GS500, yani 500 sınıfının üçünüde kullandım, (er5:2000Km, CBF500:6000km, GS500:40km) Kawadan başlayalım;
-Kawasaki kendi 500 sınıfında daha önceden KLE500 de kullandığı su soğutmalı motoru kullanmış. Performans olarak bekleneni vaadeden bu motorun bujisine ve boru aksamna dikkatli davranmanız gerektiğini söylemem gerekiyor. Motor tek bir silindirle bile çalışabiliyor, tabi bunu bujiye elektrik geçirmediğinde öğrenmiştim, ayrıca borulardan antifiriz kaçırmıştı baya sıkıntı yaşadık. Viraj performansı hantal oluşundan ve süspansiyonun arkada gereksiz yere sert ve önde çok yumuşak olmasından ötürü zayıf ve bununla beraber angi gazda ve ani frende size zorluk çıkarabilir. Frenler ise tam bir felaket, eğer ER5 almaya karar verirseniz aldığınız gün bir haftanızı sadece frenlere alışmaya ayırmalısınız, çünkü motor sınıfında ve hatta kendi sıkletindeki bütün motorlara kıyasla daha düşük performanslı frenler kullanmış, birkaç kez beni neredeyse yoldan çıkarıyordu, bunun sebebi ağır vücuda küçücük disk ve kaliper kullanılmış olması. Bu sorunu internette ebydan getirteceğiniz yeni disk ve fren takımıyla giderebilirsiniz ama fiyatlarını gördüğünüze bu kadar masraf etmeye değmeyeceğini hissedeceksiniz.
-Suzuki GS500 Eğlence dolu bir motor, 500 klasmanında en düşük beygir ve tork değerlerine sahip olmasına rağmen en hafif ve kullanımı en kolay motordur diyebilirim. Bu motoru anneannenize bile verseniz birkaç denemeden sonra bırakamayacaktır, Hafif ve spor şasesi ağırlığına göre yeterli frenleri ve taktıracağınız ii lastiklerle yol tutuşunu test etmeniz için bi kuşadası yapmanız gerek derim. Şehir içi performansıda aynı şekilde müthiş, tek sorunu devirli kullnılmak istemesi bu da fazla benzin demek, yağ soğutmalı olduğu için yazın çok sıkmamanız gerekiyor, aksi taktirde sorunlar başlar. Bu günlerde ikinci el ve motoru sağlıklı GS500 bulmak neredeyse imkansız...
- Honda CBF500, o tam bir touring, bir scooterdan tek farkı vitesli oluşu, konforlu ve sağlam. Yol tutuşu ve frenleri muhteşem, 500 sınıfının lideri diyebilirim, her konuda, Motor Keihin performans karburatörü ile diğer 500 lerden yüksek bir beygir ve torka ulaşıyor, kasasının ağırlığı iyi dengelenmiş, CBF'lerin birçoğu italyada imal ediliyor bazı parçalarının üzerinde Ducati amblemi bulabilirsiniz. Kendisiyle uzunca bir yol gezdik hatta burdaki arkadaşlarlada tanıştı, tek bir sorun bile yaşamadım. CBF 500 için birçok gezi ekipmanı bulmanız mümkün, Özellikle büyük bir ön cam seçerseniz yolculuğunuz ne kadar keyifli olacak göreceksiniz. Kuşadası virajlarında öyle bir performans kullanmışım ki, ayakkabılarım parçalandı, lastiğin her santim karesi yere bastı desem yeri ve buna rağmen motorun yolu bırakacak hiçbir dengesizliği olmadı, süspansiyonlar yeterli ve asfalt - sert kuru zemin yol şartına uygun, yağmurda hemde sağanak yağışta kendisiyle seyahat ettim, yolu bırakmaya ya da durmaya pek de niyeti yoktu. Kısaca öldüremeyeceğiniz bir makine ve ben şayet dükkanımı değiştirmemiş olsaydım halendaha CBF500 kullanıyor olacaktım.
Tüm bunlar benim motorlar hakkındaki izlenimlerim. Yinede tercih senin. İçlerinden bir tek kawasakiyi pek beğenmedim onunda tek sebebi frenleriydi, ama hepsi binilir motorlar, uzun bi süre ağır bir tamirat ya da ağır bakım göstermeden kullanmak istiyorsan GS500 e pek bakma derim, yağ soğutmalı olmasından ötürü motor ömrü diğerleri kadar uzun değil. Şimdiden hayırlısı olsun.