Honda CBR 250R
Bumoto Calibre 250R
Hyosung GT 250R
Honda nın 500 cc ye kadar olan modelleri dışında Honda iyi motordur. Ha 500 cc altı iyi değil mi? Elbetteki iyi fakat Japon elinden çıkmadığından ve sadece Honda patentli olduğundan orjinal (üretim ve montaj) bir Japon kadar verimli olmayabilir.
Birçok Japon firma işçilik maliyetlerini düşürmek adına zaten Çin de patent sahibi olarak motor üretiyor fakat kalite kontrolü yapılarak üretiliyor bu motosikletler. Siz her ne kadar "Çin malı" desenizde eğer Honda standartlarına uygun değilse zaten ihraç edilmiyor. Yamaha, Honda, Sym, Kawasaki, Suzuki ve adını hatırlayamadığım birçok Japon markası 2003 den bu yana 500 cc ye kadar olan birçok modelini Çin de imal ettiriyor. Ama mühendislik ve Arge nin başında herzaman adı olan markanın mühendisi bulunuyor. Yani siz CBR 125 veya 250 yi beğenmiyorsanız bu Çin de üretilmesinden değil, Honda nın öyle yapmasından oluyor. Unutmayın ki az önce saydığım Japon markalarının çoğu 4.000 tL lik motorun üstüne 5.000 tL de marka parası, yaygın servis ağı ve müşteri memnuniyeti parası alır. Yani bir nevi hava parası ödersiniz.
Şahsen ben yukardaki ankette tercihimi gözdem olan Hyosung dan yana kullandım. En azından Honda nın aldığı marka parasının yarısını alır benden ve bana güç + istikrar verir. Hyosung sen ona ne verirsen sana aynısını veriyor, iyi bir kullanıcıysan 50.000 km anahtar deydirmeden kullanırsın. Yok sen motora kötü davranıyorsan o da sana kötü davranır.
Tabii bir gerçekte var ki bir Hyosung ismi bir Honda kadar güven veremez. Bir Honda da bir Aprilla veya Ducati kadar, en azından şimdilik ...
Eşini Seviyorsan, Onun (2 teker) Hayallerini de Seveceksin.
Abarttıkça abartmışsın... Hatta kekini de kabartmışsın...
Yahu neye dayanarak yazdın bunu anlamadım...
Kaç kere hondaya bindin?...
Ne kadar süredir hyoya bindin...
.Kulaktan dolma şeylere inanma...
Benim motor 250 lik...
Honda
90 model..
52bin milde...
Tek silindir...
Ve hala orjinal motor..Açılmamış....
Ve en kötü kullanımla 50 bin daha yapar durumda....
Tezin burda çürüyor...
Ha biraz araştırayım son tesini de çürütürüm...
Aslında eminim yanıldığına ama kanıt göstermem lazım...
Aslında örnek alınacak bir başlık....
Bir yanda herkesin güvendiği, dünyanın kabul ettiği bir marka,
Öte tarafta alternatif olarak tutunmaya çalışan bir marka....
Gel de kıyasla...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Honda 1000 rr icin bakimlari aksatilmazsa 400000 km motor omru veriyor. Belki en hizli motorlari yapmiyor olabilir ancak dunyada kalite ve guvenilebilirlik denince honda ve toyota cok ayri bir yerdedir. Ayrica honda cbr 250 maksimum degil optimumdur. Zaten pistte bir rekabetci mucadele icin kullanilmayacaksa bana sorarsaniz 10-20-50 km daha hizli olmasi benim icin muhim bir ustunluk degildir . Gunluk hayatimin %90 inda gerek araba gerek motor ile yaptigim ortalama hiz 70 i gecmez yine %80 de araba ile bile 130 u gecmem. Demekki benim gibi bir kullanici icin bambaska kriterler muhim. Amac sekil se ben honda nin marka imaji konusunda zaten kanuni hyosung st (ismi bile olmamis) den iyi olacaktir. Elbette ki hep sunu savunuyorum kisi kullanirken mutlu oldugu motora binmeli insanlarin mutlu oldugu degil.
yalan valla yalan onlar dünyadan habersiz benim suanki egsozum ilk aldığım günden daha parlak bakım yapmayı bilcen hacı birazcık metal parlatıcı ile güneşte göz alıyor valla :D düzenli olarak parlatırım sararmış egsoza gelemem :D
---------- Post added at 04:54 ---------- Previous post was at 04:52 ----------
he tamam he öle :D
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
eğer sahibinden.com yerine ebay ve benzeri sitelerde daha doğrusu evrensel Honda Motorsikletleri kontrol ederseniz 100000 (yüzbin) Mili devirmiş motorsikletleri görebilirsiniz... "St Kanuninin sıfırı yerine Honda nın ölüsünü tercih ederim..."
honda nın motor ömrüne sözüm yok ama şu stkanuni diyişiniz bile benim gözümde sizi cahil yapıyor stkanuni denilenşey basit bi etiketten başka hiç bişey değildir hala piyasada orjinal hyosung alın çin malını almıyın die satış yapanları gördükçe acaba bizim milletimiz cok saf temiz gerçeği bilmiyormu veya çokmu uyanık kurnaz üç kağıtçı milleti daleveraya mı getirmeye çalsıyor anlamış değilim
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
Hyosungçuları kızdırmayalım ama Hondanın motor üretirken kendine kıyas aldığı markalar kawasaki, suzuki ve yamaha yani kendi ligindeki Japonlardır. Pazara motor sokarken ne yapsamda Şu Hyosung'un pazarından pay alsam diye bir sıkıntısı yoktur. Hondanın motor ömrü, kalitesi ve teknolojisi kawasaki ile kıyaslanır ve en az 80-100 bin yapmalıdır, yapmassa diğer Japonların karşısında aşırı imaj kaybı yaşar ve bunu göze alamaz... Bunlar 4 japonun içinde geçerlidir...
Şimdi Hyosung en az Honda kadar iyi hatta ondan daha sağlam üretimi bile yapıyor diyenler piyasaya aynı zamanda giren cbr125lerin durumuna baksınlar birde GT250R'nin. Hyosunların kaç kere motorları dağıldı, sert kullanımda elde kaldı? Kaç kişi hyosungla kanlı bıçaklı oldu.. 15-20 binden itibaren kranklar elde kaldı, motor yüksek ısıdan yağ yaktı yatak sardı.
Diğer yandan cbr125 ler de onca apaçinin elinden geçti ama motorunu kimse öldüremiyor. Arza yapma oranı çok düşük. Yatak sardıran krank kırdıran çok az...yüz kilometrede 3 litre yakan bir motor alan habire üstünde, 120-130 basma teker yapma peşinde. Kilometreleri en az 2-3 kere değişrtirlmiş çoğunun. Bu yüzden 2006-2007'ler en az 50-60 hatta binde şuan, Keza dylan150'lerde öyle... Çoğu hala saat gibi, sadece benzin atıp biniyor...Çoğunun derdi sadece kırık grenajlar veya kazalı şaseler...
Hyosung çuların düştüğü hata cbf150 gibi Hondanın kuryeler ve ticaret için tasarlanan bir motorunu kıyasa katmalarıdır... Bu motor faklı bir hadise...Bu motor kıyasa kalılıp 1000RR'yi dayanıksız zannedenler, diyenler var... Oysa Honda motor ömrü konusunda en iddialı Japondur, yıllardan beri bu böyle. Çoğu dergileri, medya Suzuki nin, kawasaki nin ömrü bilinmez, ama Hondanın motoru ölümsüzdür tabirini kullanır yıllardan beri... VFR750, 900RR, CBR1100 bu lakap takılmış motorlardan... CBF150 çıkancamı Honda motordan anlamaz oldu...
Hyosung'un bu kadar mazisi, geçmişi ünü varda bizmi bilmiyoruz?
GT-250R de iyi bir motor ama Hondayla, Kawasakiyle kıyasta sınıfta kalmıştır, malesef mazisi nija250, cbr 125 gibi bir motor değildir, Japon olayı burda devreye giriyor... Hala aksini iddia etmek yersiz
Hyosung'çuları kızdırma modu on
honda yı bu kadar övmeyin. bence bu övgülere pek lyık değil. kullandığım motorları sıralayayım.
yamaha rx 135 -1992 model
titan 1999 model
honda titan s 2003 model
ybr 125 2005
cg 125 2006
suzuki gsf 600 s 2004
cbf 250 2006
cbr 600 f 2006
suzuki katana600 2008
sym hd 200 2006
kawasaki er 6 n 2008 ABS
sym gts 250 2006
r6 2006
cbr 1000 rr 2004
900 rr 1995
NİNJA 250 2008
ninja 250 2009
beverli 500 2007
kawasaki 250 klx
cbf 150 2011
cbr 250 R 2011
cbf 1000 2011
cbr 125 2012
crf 250 x 2009
er 6 n 2008 abs
bu motorlara sahip oldum. daha arada ufak tefek ybr ler falan geldi gitti. ama honda yı çok iyi tanırım. 4 japon üzerinde kıyaslama yaparsam yamaha ile sonları paylaşırlar. tek üstünlüğü servisi boldur.
Kusura bakma ama eğer dediğin gibi bir istatistik olsaydı honda yerlerde sürünürdü.
Kaç kişi krank kırdı diyorsun hyosung için , honda için kaçbin kişi diye bahsi geçer. Birşeyi duymamış olman onun olmadığı anlamına gelmez.
Honda yapınca olur öyle şeyler denir. Ama piyasaya yeni girmiş bir markada olunca yer yerinden oynar . Bakınız bumoto calibre. Bir arkadaş motoru yemiş modelin kullanıcı konusunun ilk sayfasında ki kendi hatasınıda kabul etmesine rağmen bu motoru araştıran birisi daha ilk sayfada bu yazılanı görünce hayatı boyunca bu moto hemen motor kilitleyen sorunlu binilmeyecek bir model olarak aklında kalıcak. Hyosung içinde aynı şey oldu. Ama yıllardır da bunu iddia edenler de artık kendilerine inancını kaybetmeye başladı.
Çünki ortada örnek yok ilk zamanlar dışında da olmadı.
Ayrıca motor ilişkisi şu ekrandan öteye gitmeyen arkadaşlar burada ne görürlerse ona tabi oluyorlar.
Benim gibi motorların her yerine parmak atan birisi için herhangi bir markanın krank kırması kadar doğal birşey olamaz. Çünki krank kırmamış marka görmedim daha . İtalyanından japonuna kadar. Ama hyosung hiç görmedim . Ne tesadüf. ( dikkat ederim duymadım demiyorum görmedim diyorum )
Yani uzun lafın kısası sanal dan motorcu olanlar sadece rivayetlerle yaşar , söylentilerle yorumlar ve ona göre millete gaz verirler.
Adam burdan sana tavsiye verir ama daha eline lokma takımı alıp bir civata gevşetmeden afaki yorumlar yapar.
O yüzden her yazılana inanmayın.
Son zamanlarda klavye motorculuğu hat safhada.
Son söz : Kullanıcı hatası ile meydana gelmiş sorunları , markalara bk atmak için öne sürmek saçmalamanın dik alasıdır.
Mesela şu lcd tv çok dandik yere düşünce paneli kırılıyor .... mantıklımı ?
Ayrıca bak dediğim gibi sende kendinle çelişiyorsun. Cbf i kıyasa katmayın diyorsun. NEden ?
Ayrıca 1000 rr hakkında sanırım hiçbir bilgin yok .
NEdense halkımız güçlü olanın yanında olmayı çok seviyor. Sorun markalı bir makinede olunca hemen aklama çabası , markasız olunca boklama kampanyası yapıyor hemen. Kendilerine karı neyse.
1000 km de 1.5 - 2 lt yağ yakan 1000 rr ları yok canım uydurma onlar diye karşılarken , cbf 150 daha bakım kmsinin yarısına gelmeden yağın yarısından fazlasını bitirirken . Sorun olmuyor.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
Şu anda hyosung ile hondanın ismi yan yana gelmişse bu hyosungun başarısıdır. Ve unutmayın honda 100 senedir motor üretiyor hyosung 10 senedir. Biraz adil davranın.
Hondacılara gakdırma mod : ON
Ayrıca herkes bilirki sağlamlık konusunda önce suzuki gelir. Sonra honda .
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
Herşeye he deyip geçebiliyorumda,şu cbr 250 r ile gt 250 r arasında artıları eksileri yorumlayan arkadaşların "CBR 250 R'ın oturma pozisyonu daha rahat' demesine ayar oluyorum.Hem Super Suport,racing tarzı diye motor alacaksın hemde oturuş pozisyonu rahatsız diyeceksin, bu nasıl eleştiri yahu !!! Tam aksine bu alternatif motosikletler içinde SUPER SPORT RUHUNU TAŞIYAN TEK MOTOSİKLETTİR hyosung.Benden de hondacılara gakdırma mod: ON
Bir gün mutlaka ...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Hyosung çok güzel fakat TR de adam gibi kullanıcı çok az oldugundan 2. elde çok riskli,zorlanmış,yağsız bırakılmış bi motosiklet alırsan elinde kalır. bu yüzden sıfır km alacaksan hyosung mantıklı ama olur da bi yedek parçalık durumun olursa yine yanarsın çünkü parçaları çok pahalı ayrıca anlayan ustası da pek az.
Bumoto dersen sıfır km alıp kullananların hepsinin elinde kaldı gittiler fan taktırdılar ettiler,bu yaz nasıl bişey diye burda satan biyeremgittim 2 tane patlak vardı yatak sarmış vs daha sıfır km makinalardı :( birde vitrinde duran sıfır km lere baktım orası burası paslanmış yani tam bir malzeme kalitesi faciası.
Honda diğer 2 motosikletle pek alakalı değil (tip açısından), tipi supersporttan çok uzak daha çok sport touring e yakın,lastikler ince,kalıpsız ve güçsüz ama bir Honda. gerek malzeme kalitesi gerek parça bulunabilirliği gerek garantisi gerek uzun km ler sorun yaşamayacağını bilmek bu motosikletin tercih sebebi olabilir. ayrıca fiyatıda makul diğerlerine nazaran.
Karadeniz - Giresun.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)