yazıyı ilgili başlığa yazmayı 3 saat denedikten sonra bu başlığı açmayı deniyorum. affola...
5aylık platonik ilişkiden sonra ha ekim ha şubat bekleyip 2013 mü alsam dediydim ama kendime dinletemedim.
2011-2012 arası gibi sadece makyajla 13 yaparlarsa hiç de üzülmem
beklediğim çıktı mı olumsuzluk hiç mi yok? bu nasıl bişey böyle?
Konfor
meret çok yüksek.
(-) 178cm boyumla tabanlarım asfaltı unuttu. yavaş trafikte sorun oluyor.
(-) elciklerin plastiği(kauçuk yapışkan bişey) dandik
(-) düşük süratlerde ve fan çalışıyorkene gösterge bölgesi titriyor. bas gaza diyor ama oraya sonra gelicez...
(+) yolcu için fazla fazla yer var ve öne kayma yapmıyor. ani hızlanma olabileceği için bi topcase lazım...
(+) sıpaya binmiş imajı yok. toklu, heybetli. uzun boylular için yapılmış.
sele fena değil, geçer. ama para bulabilirsem kostüm yapmayı isterim.
(++) jant çapı bozuk yollarımıza, vahşi tümseklere ilaç asfaltı fransızlar yamayı türkler bulmuş :(
keşke yollarımız sinek kaydı olsaydı da bu merek az daha küçük teker olsaydı. nasıl seri olurdu kimbilir? 14jant olur mu ki?
(+) mişlen siti gırip muazzam. sen yat ben tutarım der gibi, asfalta tok bi sesle tutunuyor.
(+) dizler için bol yer var.
(+) 20-120 arası titreme yok (üstüne çıkmadım, hem istanbul anadoluda yol yok, rodaj, belik 130-135 yaparım diyor)
eksoz sesi 30lardan sonra kesiliyor. motor sessizleşiyor. bu meret kendinin 60-110km aralığında iyi hissediyor belli ki.
(+) rahat gideyim dersen eco mod iyidir. farkı son sürat için çok hissedilmese de sport modda motorda öne atılma isteği uyanıyor. 2 kişiyken sıkıntı.
Performans
Şimdilik yakıtıyla ilgilenmiyorum.
(+) Meret yarı akışgan, boş yollarda yüzünüzü güldürür. Işıklarda uçar kaçarsınız. 70 le seyreden trafikte 100e çıkıp sollamayı bitirmeniz an meselesi.
(+) frenler güven veriyor. Sertlikten çiziklerden bahsedilmiş. Servise sorup değiştirebilirim. Motor dengeli duruyor. Öne vurma yok.
(+) aslında konforun konusu gibi ama süspansiyonlar çok sert. Lakin sele ve lastikler yolun pisliklerini emdiği için sert olması ivmelenme için daha iyi gibi geliyor bana.
(+ + +) 17kw / 3bin yuro : kilowatı 176 yuroya gelir. Yaklaşık 410 lira diyelim. Detaya sonra girelim.
(-) bin liraya aldığım hurda rokko bile 90ı rahat görüyor (gösterge 110). Bu güçte 130a takılmak az can sıkıyor. 150 olsa iyiydi. Otobanda ezilmezdik.
(+ + + ) “motor aldım demiştin, bayaa sukutır bu” diyenler arkaya binince kısa bi tur sonunda bu başka bişeymiş dediklerinde bu böceği daha çok seveceksin.
Gelelim forumda hep söylemek istediklerime.
Şu kadar bütçem var ne alayım? Sorusuna;
3-5 daha koy ikinci el bi capon al, honda al yamaha al diyenler....
size az biraz kısa süreli gıcık oluyorum.
Honda bu kadar süper de dakar da neden yok. Her marka segmentlerini seçer. Bi tanesini prestij olarak belirler bazısında öylesine olur bazısında hiç yoktur. BMW kamyon yapmaz Mercedes motosiklet. Honda motoGP yi domine edince, 600-1000cc ss lerde arayı açınca herkes honda hayranı oluverdi, öylesine çıkardığı modellere bile "hondadır" al dendi. Politik olacak ama yaşı müsaitlere, 90lardaki asya eko krizi sonunda batılılar asyalıların herşeyine çöktü. Yamaha/amerikalıların, nissan/fransızların, korenin ve malezyanın bütün devleri ingilizlerin oluverdi. KTM nereninki bu kadar kaliteli sağlam (aus). Biz ekmeğimize bakalım ırkçılık yapmayalım. Ayfon da taklidi de aynı fabrikada yapılıyor (ülke demiyorum, fabrika, FOXCONN. Çin onu biliyorsun zaten).
Ekmeğimiz ne kadar proteğinli, içinde kaç köfte var buna bakalım.
Farzedelim 2 motor var: 2bin lira 20bin km de ölüyor. 4bin lira 40bin km de ölüyorsa ve diğer her şey eşitse niye 4 bin lira olanı övüyorsun.
İspanyada 3bin dolar hyosung250r Türkiye’mde 6bin dolar (10bin lira) olunca tabi dersin 15bine ikinci el capon al diye. Yalandan bağarttırılmış ağlamış motorlara yönlendirirsin.
Şimdi soruyorum Pcx de ne varda 6bin istiyor. 9kw 6bin lira. Bir de övünüyor 50 metreyi 5,5 saniyede alıyor diyor.
Fizzy 110 4300 istiyor verdiği 5,6kw. Peki bu paraya el ne veriyor:
Sym FIDDLE II 3900 = 5,8kw
Kymco agility 125 3500 = 9,6nm
Kymco agility city125 4500 = 9,8nm
Mevzumuz elbette sadece tork değil. Ama göstergelerden biri. Konya da yaşamıyorum ki, istanbulun üsküdarın kartalın yokuşlarını da çıkmam lazım ezilmeden.
Neyse gelelim sadede kymco agility city 200 işimi hayli hayli görürdü. Ama zaten 5,5 girmişken 1buçuk çok da acıtmadı.
neyse herkese selamlar... ilgili başlığa yazamama nedeninide merak ettim o ayrı...