Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Honda CG125 Klonları Hakkında... Detaylı Bilgisi olan varsa yardım lütfen...

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Değerli motor dostları...

    Yaklaşık 1 ayı aşkın süredir 1990 lı yıllara özlemimden kaynaklı sanırım Honda CG125 Classic klonu motorlara ilgi duymaya başladım.
    Aman ne yapacaksın git kendine Titan al yok CBR al şunu al bunu al diyecekseniz şimdiden anlaşalım ben CG severlere seslenmek istiyorum

    Şimdi gelelim konunun özetine bir tane almaya karar verdim ama sanırım geç karar vermişim, şu anki piyasadaki Kanuni, Mondial, Asya, Kuba klonları yaklaşık 1 sene önce satılanlardan epey farklı.

    Neler var diyeceksiniz;
    1- Eksozu kesinlikle tam krom istiyorum (Euro3 normlarına uygun olsun diye bu yola gitmişler, çok sesli ve emiyon hikayesi)
    2- Tel Jant istiyorum
    3- Olursa yakıt göstergesi fena olmaz
    4- Şanzumanları da epey küçülmüş...

    Şimdi hemen konuya gireyim ben aslında adı pek fazla Mondial ve Asya ya Kuba ya Kanuniye göre daha az duyulmuş MOTORAN da ciddi farklar gördüm. Bu konuda yorumlarınıza ihtiyacım var.

    Neden MOTORAN a karar kıldım, yine bu forumda bir arkadaşımızın Mondial ile 100 Bin km üzerinde hiç anahtar değmeden yol yaptığını UAG motoru ile yazmış olması beni UAG ye yönlendirdi, Baktım ki satışı Bitmiş CG Classic olmuş. Sonra resimlerine baktım aşağıda eklediğim gibi şanzumanda bir yağ göstergesi var minik camdan... ve şanzuman daha iri yeni modellere göre... Motor yapısıda daha farklı... Baktım ki piyasada bu kıvamda sıfır olarak sadece motoran kalmış...

    Bu konuda engin tecrübeleri olan varsa bu motorlar hakkında bilgi rica ederim.

    Resimde dikkat edin şanzuman ve motor epey farklı...

    [IMG][/IMG]

    ---------- Post added at 23:50 ---------- Previous post was at 23:46 ----------

    web sitelerine bakmayın, motoran dışında ÇELİK de dahil hepsi soldaki mondial gibi olmuşlar, onuda belirteyim. Eski resimler var sadece MOTORAN resimdekinin birebir aynısını satıyor... UAG si olanlar gerçekten şanslı sanırım, ciddi sağlam makina, güzel bir seri... Aynı şekilde Kanuni BRETON da aynı kıvamda... Ama yeniler tırt sanırım :(


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    bende 96 model titan var. Çektirmediğim eziyet kalmadı. Hala taş gibi. En sağlam cg hondanın cg leri. Benim elimde 3 adet var. 96, 2000, 2005 es modelleri. Resımdeki cgnin şanzuman kutusu farklı. Artık niye farklı bilmiyorum. Hondadan sağlam başka cg de tanımam. Kolay gelsin.
    hondacıoguz ve nemesis-83 bunu beğendiler.

  3. #3
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Gayet basit, ilkel, klon kelimesine yakışır motorlar hepsi. İki resim arasında sağ kapak harici bir fark yok şanzımanları debriyajı aynıdır, o kapağı değiştirebilirsinde isterseniz. Ayrıca komple krom egzoz da 50 lira, ama sesi çok kötü.

  4. #4
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    dostum senin bu tarz motorın titreşiminden haberin yok galiba
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  5. #5

    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CB 125 E
    Cg modellerinin arasında en hızlısı küba çita,en sağlamı ise bana göre kanuni breton.istersen mengu16 nın dediği gibi ucuz fiyata egzozu alırsın,bayi ile görüş sana hem mil jant ve ful krom egzoz ayarlayabilrler bizim buralarda öyle,ya kanuni ya çelik ikisinden birine bakmanı tavsiye ederim

  6. #6

    Üyelik
    23 Ekim 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Gsxr1000
    şanzımanı resimlerden nasıl görüyorsun hocam ben göremedim bütün cin malı cglerin parçaları birbirine uyar kalite konusuna gelince bretonu ve kubanın cglerini tek geçerim en kaliteli cg parçaları bretonun üzerinde. nikelajlı eksoz 50 tl ama sakın bayi üzerindeki siyah eksozu alalım nikelajlı eksoz verelim dediginde kabul etme bretonun orjinal siyah eksozu 190 tl

  7. #7

    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Eyvallah eski BRETON lar ile yenileri arasında da görüntü açısından ciddi farklar var, Yenileri şu anda Mondial ve Asya ile birebir aynı olmuş. 2007 de satılan Breton da şanzumanda cam yağ göstergesi yok mesela... fakat o dönem satılan diğer markaların Çelik dahil KUBA dahil hepsinde şanzuman yapısı daha büyük ve minik cam yağ kontrol detayı var...

    Motorların 60-70 KM süratten sonra çok titrediğini biliyorum. Bu makinanın yapısı gereği böyle fakat alt devirlerdeki torku ve bu süratler arasındaki ivmelenmesi beni tatmin ediyor. Yeterli yani benim için... Son sürate de takılmıyorum bu durumda... Çok hızlı gitmesi sorun değil benim için...

    Tamamen göz zevki ve keyif için aldığımdan aralarında en sağlamı hangisidir onun kararını vermeğe çalışıyorum. (Bu motordan da ne göz zevki alacaksın dimi Bildiğin köylü modeli)

    Şu karara kesin vardım. 2011 öncesi satılan Breton dahil hepsi şu anda şanzuman yapısı dahil değişmiş durumda... Birde bölgesel olarak hangi bayi güçlü ise o daha çok satılmış ve Şu daha iyi bu daha iyi gibi yorumlarında çıkmasına sebep olmuş. Çelik bazı yerlerde mumla arasanız bulamıyorsunuz, kesinlikle Breton diyor bir arkada, bir diğeri de kesinlikle ÇELİK diyor... Çeliğin web sayfasında bayi listesine bile ulaşamıyorum vs...

    Servis konusu aklımın en baş köşesinde olduğundan bilindik marka olsun diyorum, sonrada hepsi aynı parçalar zaten biri birine uyar al hoşuna gideni bak yoluna moduna giriyorum..

    Klasik görüntüden yanayım, yeni eksoz ve çelik jant alacak olsam Honda Yamaha gibi markalarda çok alternatif var...
    Cevap veren arkadaşlara da teşekkürler...

  8. #8
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı hekimoglu78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eyvallah eski BRETON lar ile yenileri arasında da görüntü açısından ciddi farklar var, Yenileri şu anda Mondial ve Asya ile birebir aynı olmuş. 2007 de satılan Breton da şanzumanda cam yağ göstergesi yok mesela... fakat o dönem satılan diğer markaların Çelik dahil KUBA dahil hepsinde şanzuman yapısı daha büyük ve minik cam yağ kontrol detayı var...

    Motorların 60-70 KM süratten sonra çok titrediğini biliyorum. Bu makinanın yapısı gereği böyle fakat alt devirlerdeki torku ve bu süratler arasındaki ivmelenmesi beni tatmin ediyor. Yeterli yani benim için... Son sürate de takılmıyorum bu durumda... Çok hızlı gitmesi sorun değil benim için...

    Tamamen göz zevki ve keyif için aldığımdan aralarında en sağlamı hangisidir onun kararını vermeğe çalışıyorum. (Bu motordan da ne göz zevki alacaksın dimi Bildiğin köylü modeli)

    Şu karara kesin vardım. 2011 öncesi satılan Breton dahil hepsi şu anda şanzuman yapısı dahil değişmiş durumda... Birde bölgesel olarak hangi bayi güçlü ise o daha çok satılmış ve Şu daha iyi bu daha iyi gibi yorumlarında çıkmasına sebep olmuş. Çelik bazı yerlerde mumla arasanız bulamıyorsunuz, kesinlikle Breton diyor bir arkada, bir diğeri de kesinlikle ÇELİK diyor... Çeliğin web sayfasında bayi listesine bile ulaşamıyorum vs...

    Servis konusu aklımın en baş köşesinde olduğundan bilindik marka olsun diyorum, sonrada hepsi aynı parçalar zaten biri birine uyar al hoşuna gideni bak yoluna moduna giriyorum..

    Klasik görüntüden yanayım, yeni eksoz ve çelik jant alacak olsam Honda Yamaha gibi markalarda çok alternatif var...
    Cevap veren arkadaşlara da teşekkürler...
    Şanzıman yapısının değişik olduğu kanısına nasıl vardınız, bu motorların şanzımanının ne kadar basit yapıda olduğunun farkındamısınız ? şanzıman yapılarının değişmesi söz konusu değil özellikle 125'liklerin.

  9. #9

    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Mesela şu işaretlediğim alanda saldaki Mondialin motorunda olan giriş diğerinde yok, bu konuda bilgisi olan var mı?

    [IMG][/IMG]

    Fakat 2007 herkezin çok övdüğü BRETON da da böyle bir giriş var..

    [IMG][/IMG]

  10. #10
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Ben görüyorum ama o girişi.


    Silindir kapağındaki şey diyosanız katalizöre gidiyo o.

  11. #11

    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Evet mondial da var eski Breton lar da da var fakat Orjinal Honda da ve yeni 2012 MOTORAN da yok... Tam olarak ne işe yarar bilen var mı?

    hondacıoguz bunu beğendi.

  12. #12
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    2008 xmax 250
    Alıntı hekimoglu78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet mondial da var eski Breton lar da da var fakat Orjinal Honda da ve yeni 2012 MOTORAN da yok... Tam olarak ne işe yarar bilen var mı?

    http://b1210.hizliresim.com/12/3/dm3k5.jpg
    emisyon değerini düşürmeye yarıyor o yani euro 3 dedikleri şey o egzozdan çıkan gazın doğaya daha az zara vermesi sağlanıyor bu sayede ve motor bir nebzede olsa az yakıyor ve hp ve torku az düşüyor motorun

  13. #13

    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CB 125 E
    geri dönüşüm değilmi o

  14. #14

    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Birde ayakla çalıştırma pedalına dikkat edin, MOTORAN da birebir HONDA nın aynısı, mondial da eğrilik var... Onuda şimdi gördüm
    Eski ÇELİK de de emisyon zımbırtısından yok... Şamzuman, eksoz görüntüsü de şimdiki MOTORAN gibi
    Ama malesef bu çelikten de piyasada satılmıyor, birebir şimdiki mondial gibi olmuşlar... :(



    ---------- Post added at 14:51 ---------- Previous post was at 14:36 ----------

    Aslında hepsi aynı gibi duruyor ama, biraz dikkatli bakınca ciddi farklar varmış Bu malzeme kalitesinde de farklılıkların olabileceğine işaret bence...

    Bende daha önce Yamaha Virago Kopyası vardı Bisan LİFAN 250cc, o da mesela aynı sekmentte en iyi kopya idi, onuda böyle araştırarak almıştım. Çok da memnun kaldım.

  15. #15

    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CB 125 E
    Alıntı hekimoglu78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birde ayakla çalıştırma pedalına dikkat edin, MOTORAN da birebir HONDA nın aynısı, mondial da eğrilik var... Onuda şimdi gördüm
    Eski ÇELİK de de emisyon zımbırtısından yok... Şamzuman, eksoz görüntüsü de şimdiki MOTORAN gibi
    Ama malesef bu çelikten de piyasada satılmıyor, birebir şimdiki mondial gibi olmuşlar... :(

    http://g1210.hizliresim.com/12/3/dm825.jpg

    ---------- Post added at 14:51 ---------- Previous post was at 14:36 ----------

    Aslında hepsi aynı gibi duruyor ama, biraz dikkatli bakınca ciddi farklar varmış Bu malzeme kalitesinde de farklılıkların olabileceğine işaret bence...

    Bende daha önce Yamaha Virago Kopyası vardı Bisan LİFAN 250cc, o da mesela aynı sekmentte en iyi kopya idi, onuda böyle araştırarak almıştım. Çok da memnun kaldım.
    emisyon zımbırtısını iptal edebiliyorsun

  16. #16

    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Asya da da 2010 ve 2011 yarı yılına kadar aşağıdaki motor satılmış ama şimdiki yenileri yeni mondialler ile aynı :( Asyada hem fiyat uygun hemde deli gibi ödeme seçeneği var. Bonusa 36 ay taksit yapıyorlar ;)


  17. #17
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı hekimoglu78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birde ayakla çalıştırma pedalına dikkat edin, MOTORAN da birebir HONDA nın aynısı, mondial da eğrilik var... Onuda şimdi gördüm
    Eski ÇELİK de de emisyon zımbırtısından yok... Şamzuman, eksoz görüntüsü de şimdiki MOTORAN gibi
    Ama malesef bu çelikten de piyasada satılmıyor, birebir şimdiki mondial gibi olmuşlar... :(

    http://g1210.hizliresim.com/12/3/dm825.jpg

    ---------- Post added at 14:51 ---------- Previous post was at 14:36 ----------

    Aslında hepsi aynı gibi duruyor ama, biraz dikkatli bakınca ciddi farklar varmış Bu malzeme kalitesinde de farklılıkların olabileceğine işaret bence...

    Bende daha önce Yamaha Virago Kopyası vardı Bisan LİFAN 250cc, o da mesela aynı sekmentte en iyi kopya idi, onuda böyle araştırarak almıştım. Çok da memnun kaldım.
    Malzeme kalitesi bence iyi yönde değişti, özellikle mondialde.

  18. #18
    nemesis-83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2007
    Motosikleti
    Yamaha BWs 100
    off bu cg nası bişey 37 yaşıma geldim hastalık gibi sardı beni aldım bitane 91 model honda. akşam evdeyken sabah olsun motoru göreyim diye bekliyorum töbe yarabbim

  19. #19

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    mal gibi okudum. konu hortmuş meğersem.
    BloodyBaron bunu beğendi.

  20. #20
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Konu hortmuş ama gene söyleyeyim. Köyde kullanmak için motor ararken köyde Hero Honda CD100 buldum 2000 tlye. Belki pazarlıkla biraz daha iner fiyat. Bakalım yaza doğru almaya çalışacağım. Taş gibi motorlar resmen.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)