Motoran XF250, Mondial X-TREME250 AsyaRX250. Fiyat performans degerlendirmesi...
Reklamlar
-
Merhabalar. Son gunlerde piyasalar faklı modellerin yeni getirdikleri Croos lar ile calkalanıyor. Mondial, Asya ve Kuba derken bunların arasına Motoran da giriyor. Ben Kuba STR 250 yi saymıyorum. Yanılıyor olabilirim ama sanırım en tutulmayan begenilmeyen motor oldu. Yanılıyorsan duzeltiniz.
Kalan diger 3 model arasında fiyat, performan ve kalite ucgeninde degerlendirirsek hangisini alırdınız. Servis olayına girmiyorum. Önemli bir konu fakat parcaların ucuzlugu ve bu modellerde servislerin cogunun kararsız tutumu servis olayını başlamadan bitiriyor.... Suan Mondial Xtreme 150 max kullanıyorum. Sonraki motorum bunlardan birisi olabilir. Son olarak Crooslarda Su sogutmali olması avantaj mı dezavantajmı. Sonucda arazide su kaynatma veya su eksilmesi dusme kalkmalarda radyotorun delinmesi gibi riskleri var...
Motoran. XF250 SYM motor..
TEKNİK ÖZELLİKLER
1:MOTOR TİPİ Tek Silindirli, 4 Zamanlı, Balancer Sistemli
2:SİLİNDİR HACMİ 250 cc
3:ATEŞLEME Elektronik CDI ÇALIŞTIRMA Elektronik / Ayaktan Marşlı
4:SOĞUTMA Hava Soğutmalı
5:MAX GÜÇ 7500 d/d 14 kW / 19 HP
6:MAX HIZ 90 Km /H
7:VİTES 5 Vites Manuel
8:BOYUTLAR 2300x830x1180
9:AĞIRLIK 132 Kg.
10:YAKIT DEPOSU 11 Lt. ± 0,3 Lt.
11:FRENLER Ön Disk / Arka Disk
12:LASTİK ÖLÇÜLERİ Ön: 80/100-21 / Arka: 110/80-18
13:AKÜ 12 V 9 Ah
Sitede yazan Fiyatı: 6599 TL
Motoran rakiplarine gore biraz daha guclu gorunsede Hava sogutmalı olması rakiplerine gore eksi sayılabilir.
MONDİAL X-TREME Enduro
Motor: Tek silindir, dört zamanlı
Silindir Hacmi: 250 cm3
Silindir Çapı ve Strok (mm): 70.0 x 65.0
Sıkıştırma Oranı: 11.0 ± 0.1 :1
Max. Tork: 20.0 Nm / 5000 d/d
Max. Güç: 12.0 kW / 6000 d/d
Max. Hız: 80 km/sa
Rölanti: 1500 ± 150 d/d
Şanzıman: Manuel / 6 vites
İlk Vites Oranı: 2,846
Son Vites Oranı: 0,833
Çalıştırma Metodu: Elden marşlı
Soğutma Tipi: Su soğutma
Yağlama Tipi: Basınçlı püskürtme
Ateşleme Tipi: CDI
Debriyaj Tipi: Islak tip çoklu plaka
Fren Tipi (Ön/Arka): Ön: disk Arka:disk
Frenleme Metodu Ön: Elden Arka: Ayaktan
Ön / Arka Lastik Ön: 80/90-21 Arka: 110/80-18
Yakıt Tankı Kapasitesi: 8.0 L ± 0,1 L
Benzin Tipi: 90 oktan ve üzeri
Ağırlık: 137 kg ± 5 kg
Max Yükleme Kapasitesi: 150 kg
Boyutlar U-G-Y (mm): 2260 x 820 x 1255
Dingil Mesafesi (mm): 1510
Sitede verilen fiyat: 7.880, TL
Mondial dusuk motor gucu verileri karsın dusuk devirde en yuksek guce ulaşıyor olması ve 6. vites olması rakiplerine gore öne cıkartıyor.
ASYA RX250
TEKNİK ÖZELLİKLER
Motor Tipi : Su soğutmalı, 4 zamanlı, tek silindirli
Motor Hacmi : 249 cc
Maksimum Güç : 18 hp
Yağlama : Basınç ve Sıçratmalı
Yakıt Sistemi : Karbüratör
Ateşleme : C.D.I.
Çalıştırma : Elektrik marş ve Ayak Marşı
Şanzuman : 5 vites
Son Aktarım : Zincir tahrikli
Yakıt Tankı Kapasitesi : 7 lt
Şasi : Çelik boru şasi
Ön Süspansiyon : Teleskopik çatal
Arka Süspansiyon : Mono Amortisör
Ön Fren : Hidrolik tek disk
Arka Fren : Hidrolik tek disk
Ön Lastik : 80/100-21
Arka Lastik : 110/100-18
Sele Yüksekliği : 930 mm
Tekerlekler Arası Mesafe : 1420 mm
Sitede veril fiyat: 5999 tl.
URL=http://imageshack.us/photo/my-images/7/asyarx.jpg/][/URL]
Yorum ve önerileriniz için şimdiden tesekkürler..
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
Reklamlar
-
Aylarca araştırma yaptım senin gibi , RX250yi bekledim özellikle Gelmedi bende X-treme aldım, memnunum, 1.90cm boyunda bir sürücü için gayet yüksek çok güzel bir duruşu var. Ayarlı amortisörlü,dijital göstergeli su soğutmalı ve harika sesi, disk fren sistemi , torkuda çok iyi Hp değerleri seni yanıltıyor sanırım yanlış yazılmış. Synaur arakdaşımızın incelemesi var xtreme makineyi yurt dışında 2-3 değişikler ile yarışlarda kullandıklarını belirtiyor. Xtreme sayfasında incelemesi var. kendim şahsen motoranı marmariste çalıştırmadan yakından inceledim, kullanılan teknoloji eski , amortisör , göstergeler ve karbüratör sistemini beğenmedim güç olarak iyi olabilir. son olarak rx250 modelinin çok güzel görüntüsü var asya firmas şark kurnazılığı yapıp üst modeli sayfasında koydu fiyat 5.999 dijital göstergeler , agresif görünüşlü , ayarlı amortisörlü makine resmi vardı. sonra aylarca bekledik yok sonra ümidi kestik , firma web sayfasını güncelledi resimler değişti, rx250 analog göstergeli eski versiyonu getirmişler, tavsiyem paran peşin ise mondial satıcı ile pazarlık yap fiyatı aşağı çektir . x-treme alınabilir.
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun
-
Motoran'ın motoru SYM değil.
-
Mondialin Off Road ı çok güzel teknik özellikleri çok iyi Yaklaşık 25 hp
Trafiğe çıkabilseydi Çok tutulurdu diye düşünüyorum fiyatıda 7.831 tl
1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı
2. Silindir Hacmi (cm³) : 250
3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 70.00 x 65.00
4. Sıkıştırma Oranı : 10.8 ± 0.1:1
5. Max. Tork : 22.0 Nm at 7000 min
6. Max. Güç : 18.0 kw at 8500 min (24.3hp)
7. Max. Hız (km/h) : 120
8. Rölanti : 1500±150 min
9. Şanzıman : Manuel / 6 vites
10. İlk Vites Oranı : 2.846
11. Son Vites Oranı : 0.833
12. Çalıştırma Metodu : Elden Marşlı
13. Soğutma Tipi : Su Soğutma
14. Yağlama Tipi : Basınçlı Püskürtme
15. Ateşleme Tipi : CDI
16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka
17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Disk / Disk
18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile
19. Lastik (Ön/Arka) : 80/100-21 / 110/100-18
20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 7.0
21. Ağırlık (Kg) : 125
22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 150
23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 2184 x 832 x 1259
24. Dingil Mesafesi (mm) : 1498
Fotoğraf Galerisi
-
Trafige cıkamayacagı için bunu almadım. Enduro sınıfındaki motorları karşılastırdım.
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
-
BEN MOTORANI TERCİH ETTİM ŞU ANA KADARDA Bİ SIKINTI YAŞATMADI BİTEK LASTİKLERİ ASVALTA UYGUN DEĞİL AMA ARAZİDE ÇOK İYİ.YANLAMASI HOŞUMA GİTMESE ENDURO LASTİK TAKICAM AMA BÖYLEDE İYİ.KUVVETİNE DİYCEK YOK.ARKA KUYRUK ÇOK UZUN ONU KESMEK ZORUNDA KALDIM.Bİ SIKINTI OLMASADA ZİNCİR ORİNGLİ ZİNCİRLE DEĞİŞTİ.ELCİK KORUMALAR ÇORAPLAR YENİ SİNYALLER.ARKA GRANAJLAR KAPLANDI.ARKA ÇANTA VE YAN CANTA DEMİRİ TAKILDI.AMA BENCE BU MOTOR TAM KROSTANSA DAHA ÇOK ENDURO YA YAKIN.ÇÜNKÜ BAYA Bİ AĞIR ARAZİDE KONTROLÜ BİRAZ ZOR.
-
Bugun koyde bir agabimiz motoran almış. Denedim motor hakikaten cok guclu geldi. Ama sase tip olarak biraz daha croos tipine yakın o bakımdan mondiye gore kullanımı biraz daha rahatsız geldi. Ayrıca gaz cok yumusak. Arazide kontrolu biraz daha zorlaşıyor.
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
-
Asya 250 de su soğutma ve kalın bir arka teker var. Hem işe hem gezilerde kullanacaklar için önde fark yok. dikkatten kaçmasın diyorum.
Grenaj gözüme çok dandik gözüktü. Yakından bakınca görsel işçilik çok kötü. Motoru taşa yan düşürdüğünüzde radyatörün yenisini almanız kaçınılmaz. Radyatörü korumayacak demir yok.
Üzerinde sadece ince hafif grenaj var. Tekeri motorandan daha da kalın, dişlerde bayağı bir büyük. Ersinin motor ile asyayı yan yana getirdik. Asya daha uzun. Kısa boylular için sıkıntı olacaktır.
Şahsen ben Motoran XF250 derim. Vites göstergesi, benzin, devir göstergesş mevcut. 1. vites çok kısa, 2.3 vitesde çok kuvvetli.
2. viteste motora pati çektirmek çok eğlenceli. HP ve benzin kapasitesi olarak motoran diyorum. Jantlarınve amasitörlerin rengide çok hoşuma gidiyor.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
Tolga Can adlı üyeden alıntı
Asya 250 de su soğutma ve kalın bir arka teker var. Hem işe hem gezilerde kullanacaklar için önde fark yok. dikkatten kaçmasın diyorum.
Grenaj gözüme çok dandik gözüktü. Yakından bakınca görsel işçilik çok kötü. Motoru taşa yan düşürdüğünüzde radyatörün yenisini almanız kaçınılmaz. Radyatörü korumayacak demir yok.
Üzerinde sadece ince hafif grenaj var. Tekeri motorandan daha da kalın, dişlerde bayağı bir büyük. Ersinin motor ile asyayı yan yana getirdik. Asya daha uzun. Kısa boylular için sıkıntı olacaktır.
Şahsen ben Motoran XF250 derim. Vites göstergesi, benzin, devir göstergesş mevcut. 1. vites çok kısa, 2.3 vitesde çok kuvvetli.
2. viteste motora pati çektirmek çok eğlenceli. HP ve benzin kapasitesi olarak motoran diyorum. Jantlarınve amasitörlerin rengide çok hoşuma gidiyor.
Teknik verilerde sadece Mondial tork verilerini ve sıkıştırma oranını vermiş. nekadar dogru bilmiyorum ama verilmiş sonucda. Bu verilere gore digerlerinin tokr degeri hakkında bişiler soylenebilirmi. Ayrıca mondial bu tork degerine gayet dusuk devirlerde ulaşıyor.
Birde bu motorların motor tipi hakkında hiç bilgi yok. Eksantirik milli mi zincirlimi. Cift eksantirikmi. tek mi.? bu konularda bilgisi olan varmı..
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
-
20 Temmuz 2012, 20:25
#10
Mondial'in motoru 250 gy-2 .Nerden biliyorsun diye sorarsanız fotoğraf galerisinde (super moto'nun) mevcut orda kabak gibi yazıyor. 250 gy-2 yi araştırırsanız yabancı kaynaklarda bulabilirsiniz.
-
20 Temmuz 2012, 20:43
#11
gezgin_33 adlı üyeden alıntı
Teknik verilerde sadece Mondial tork verilerini ve sıkıştırma oranını vermiş. nekadar dogru bilmiyorum ama verilmiş sonucda. Bu verilere gore digerlerinin tokr degeri hakkında bişiler soylenebilirmi. Ayrıca mondial bu tork degerine gayet dusuk devirlerde ulaşıyor. Birde bu motorların motor tipi hakkında hiç bilgi yok. Eksantirik milli mi zincirlimi. Cift eksantirikmi. tek mi.? bu konularda bilgisi olan varmı..
Mondial'in xtreme 250 sini yakından görüp binemediğim için bir şey diyemeyeceğim. Ama max den bildiğim kadarı ile mondial bi b*ka yaramaz.
Xtreme max tamamen ölünce gözümde mondialde titanic gibi batacak. bir daha da mondial ile işim olmaz. Off ne büyük konuştum ama
Şu motorları satıyorlarda teknik verileri neden yazmıyorlar anlamıyorum. Bu kadar vurdum duymazlık olmaz. Zaten verdikleri veride tam tutmuyor. hep 3 aşağı 5 yukarı.
8 lt yakıt kapasitesi ile gözümde değeri yok. Max bile 10 lt. bunla uzak mesafe bir yere gitmeye de gelmez. :(
Avrupadaki sitelerden bakmak, araştırmak lazım. şuan için vaktim yok. Ancak inanıyorum ki ersin araştırmıştım ve yakın zamanda buraya yazar .
bu arada max gitti. cbf 150 geldi galiba. hayırlı olsun.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
-
21 Temmuz 2012, 18:46
#12
Mersin evkur da asya motor var. Bunu giti baktım. Asya motor trafige cıkmaya uygun tum far sinyal falan hepsi var
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
-
24 Temmuz 2012, 18:42
#13
şimdi 1 mondial getirtiyor motoru yurtdışından kendisi üretim yapmıyor bu motoru zaten biraz araştırma yaparsanız motor kendi markası altında halen satılıyor ve teknik veriler yanlış sitedeki yani hesaplama yaparsanız bir birilerini desteklemiyor ;)
http://www.youtube.com/watch?v=FfejaAKoeq0
şuanlaık yol tutuşu viraj alışı hakında tek gönderebileceğim vidyo budur çok torklu ve arka dişlisi 52 olduğu için çok büyük hız beklemeyin keza arka dişliyi küçültürseniz hızını düşenemiyorum bile
-
24 Temmuz 2012, 19:45
#14
tunctepe adlı üyeden alıntı
şimdi 1 mondial getirtiyor motoru yurtdışından kendisi üretim yapmıyor bu motoru zaten biraz araştırma yaparsanız motor kendi markası altında halen satılıyor ve teknik veriler yanlış sitedeki yani hesaplama yaparsanız bir birilerini desteklemiyor ;)
http://www.youtube.com/watch?v=FfejaAKoeq0
şuanlaık yol tutuşu viraj alışı hakında tek gönderebileceğim vidyo budur çok torklu ve arka dişlisi 52 olduğu için çok büyük hız beklemeyin keza arka dişliyi küçültürseniz hızını düşenemiyorum bile
Video için tesekkürler. Bunun gidonda aynı MAX gibi bu gidonlar cok cabuk egiliyor. 150 max ınki cok cabuk egiliyor. Ayrıca arazide cekilmiş video varsa paylaşırmısın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:06 ----------
B@Ş@R@N adlı üyeden alıntı
http://i1071.photobucket.com/albums/...4/IMG_0576.jpg
BEN MOTORANI TERCİH ETTİM ŞU ANA KADARDA Bİ SIKINTI YAŞATMADI BİTEK LASTİKLERİ ASVALTA UYGUN DEĞİL AMA ARAZİDE ÇOK İYİ.YANLAMASI HOŞUMA GİTMESE ENDURO LASTİK TAKICAM AMA BÖYLEDE İYİ.KUVVETİNE DİYCEK YOK.ARKA KUYRUK ÇOK UZUN ONU KESMEK ZORUNDA KALDIM.Bİ SIKINTI OLMASADA ZİNCİR ORİNGLİ ZİNCİRLE DEĞİŞTİ.ELCİK KORUMALAR ÇORAPLAR YENİ SİNYALLER.ARKA GRANAJLAR KAPLANDI.ARKA ÇANTA VE YAN CANTA DEMİRİ TAKILDI.AMA BENCE BU MOTOR TAM KROSTANSA DAHA ÇOK ENDURO YA YAKIN.ÇÜNKÜ BAYA Bİ AĞIR ARAZİDE KONTROLÜ BİRAZ ZOR.
İmkanım olsa almazmıyım...
Dostu-Düşmanı ayırdettik ve bıraktık bir ovaya. Dedik ki, gerçekten bilmiş miyiz.
baktık ki, kime ne etiket yapıştırmışsak doğru çıkmış..
-
02 Aralık 2013, 17:31
#15
MOTORAN AMERİKADA SSR XF
250 DİYE SATILIYOR BİZDEKİNDEN İKİ FARKI VAR ÖN SÜSPANSİYON SERTLİK AYARLI BİRDE LASTİKLER 17 İNÇ İNCELEMENİZİ TAVSİYE EDERİM,AYRICA MOTOR GÜCÜ 19 BG AMERİKADA BU SAHTE MOTOR GÜCÜ UYGULAMASI YOK
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)