848 bu segmente ait bir motosiklet degil.
Yoksa GSX-R 750 de var yani.
Testte olmamasinin sebebi bu.
F3 hos motosiklet ama Daytona için size katilamayacagim.
Yani canli canli görünce gözünüze batan çok sey oluyor.
Yalniz Daytona önceki yildan bu yana arenaya çikti ve yarisiyor.
Bu nedenle es geçemeyiz.
Mesele yaris motosikleti olunca, birazda yarislara bakmak gerekiyor.
Elimizde iki tane çok güzel yaris var.
Birisi Kenan Sofuoglu'nun da yaristigi WSS
Burada yarisan markalarin performanslarina bakarak alacagimiz motosikletle neler yapabilecegimiz konusunda hayal gücümüzü genisletebiliyoruz.
Motosikletlere yapilan modifikasyonlarin sonuçlarini en iyi gözlemleyebilecegimiz arena orasi.
Ikincisi ise Super stok yarislari.
Bu yarislarda ise yine motosikletlerin, stok yani el degmemis hallerini izleyebilme firsatini buluyoruz.
Yani kim hangi testi yapip, ne sonuç çikartirsa çikarsin, halep ordaysa, arsin burada diyecegimiz iki saglam arena var karsilastirma konusunda.
Bu arenalarda alinan sonuçlarla ilgili de bir döküman hazirlayabilirim bos bir zamanimda.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
2012 Konya drag yarıslarında 1 Adet kawaskı, 6 - 8 yamaha, honda 1-2 (belkıde draga gırmedı) gerıye kalan Hep Hep SUZUKİ
YAMAHA
mv agusta fiyatına karşılık belli bir kaliteyi size sunuyor, fakat bunu f3'de göremedim, ancak Serie ORO modeli alınırsa o zaman kusursuza yakın...
Serie ORO modelinin TR satış fiyatı 34.000euro, fiyat böyle olunca kafada soru işareti oluşuyor, F4RR veya F4R mı alsam? ya da Panigale'de fena durmuyor.
Kısacası, 600cc Supersportlar artık tutulmuyor.
zaten Ducati Panigale'den sonra herşey altüst olmuş durumda!
ebatları-kilosu-tork ve hp değerleriyle birlikte elektronik sistemlerine baktığınızda bunu anlarsınız. (hade len bu 2 silindirliymiş, diyip eleştirilemez yani...)
Belli bir yastan sonra 600cc ile bas etmek kolay degil.
Bu nedenle daha stabil olan binliklere yönelinmesi gayet dogal.
Ama gençlik daha uzun sürelerle 600cc nin keyfini çikarmaya devam edecektir.
Aslinda ben 600cc lerin daha güçlü hale getirilmeye çalisilmsaini da enteresan buluyorum.
Simdiki halleriyle bile kontrolü kolay degil.
Pistte sürekli kafasini yere basmak zorunda oldugunuz çilgin bir at gibi.
Hoplayip zipliyor ama gitmiyor.
Drag yarislari ile ilgili bir not yazmis fazer arkadas.
O baska bir mevzu.
Yani supersport olayinin disinda.
Drag yarislarina herhangi bir motosikletle katilabilirsiniz.
Yani genel bir kavram.
Kistas olarak almak pek mümkün degil.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Peki coq mesela bir 600'lüğün hoplayıp zıplama olayı nedir? Ne gibi avantajları yahut dezavantajları vardır bir binliğe nazaran? Sürmedim daha önce, kıyaslamak gibi bir imkanım da olmuyor dolayısıyla, merağımdan soruyorum.
Avantaj ya da dezavantaj olarak bakmamak lazim olaya.
Olayi bir oyun alani olarak nitelendirirsek, binlik biraz daha uslu bir çocuk.
600luk makineler daha fazla devir çeviren makineler.
Ani güç patlamalari yasatan ve hafif olduklari için bu güce çabuk adapte olamayan makineler.
Mesela viraj içinde gaz açtiginda binlik toparlayip giderken, altiyuzlugun kiçini basini toplaman lazim.
Bu da efor gerektiren hadiseler.
Ama bunu beceriyorsan, çok ve sert virajli pistlerde binliklere nanik yapabilecegin guzel oyuncaklar.
Yani bu aletlerle bas edebilmek için genç olmak lazim.
Daha yorucu çünkü.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Coq abi bi kac sorum olucak sana.
Frenleri yetersiz yada kotu derken kast edilen nedir?
Fren mi kotu suspansiyon mu?
Kotuden kasit nedir?
Cok mu isiniyor, motorun ustunde gelen kaliper, disk yada fren balatasi mi kotu?
Mesela frenlerin ciktigi en yuksek isi olculdu mu?
Ayrica R6 nin dengesiz guc bandindan bahsedilmiyor artik, herhalde duzeltildi diye dusunuyorum.
We are many...
Ah o panigele yok mu o panigele . Yaktı bitirdi beni . Uslu bir çocuktum onu görene kadar. Hedefim halime geldi. İleri de piştikçe, son noktayı ducati ile koymak istiyorum. Zaten ona kadar, bir kaç japonu da elimizden geçiririz . Daha şimdiden tepkiler, o kadar para verilir mi diye çevremden. Bal gibi de verilir. Temennim Ducati'nin bu çizgisini bozmamasıdır.
İnsanlarımızın geneli ss makinalara sesi için, gösteriş için biner. Yemişim 4 silindirini. Hee sesi güzel değil mi? Harikulade. Fakat sen git bakalım artçı olarak 3.5 saat yol. Kafa kalıyor mu? Gir bakalım gece yarısı ara sokağa, rahatsız oluyor musun?
Sizin daha önce konularınızı gördüm. Motorunuzu tutku ile de kullandığınızı biliyorum. Kazasız, belasız kullanmanız dileklerimi size ve diğer arkadaşlarıma iletmek isterim. Siz yanlış hatırlamıyorsam Mv agusta kullanıyordunuz. Ben her zaman çevremdekilere söylerim, bu işin doruk noktası İtalyan motosikleri diye. Bazı konularda da gördüm, yok ducati'yi deldim, yok şu İtalyanı deldim sakız olmuş bazı arkadaşların ağzında.
Nissan Gtr, modifiye (deli modifiye olan bir makinadır) ile bugattileri perişan ediyor. Fakat perişan ettiği otomobilin, Bugatti olduğu gerçeğini ne yaparsa yapsın değiştirmez. O yüzden bu motorlara ulaşamayan arkadaşlar hemen bir b.k atma operasyonu başlatırlar. Yok neymiş efem sesi yokmuş, ondan sonra Japon makinalardan ne üstünlüğü varmış mış mışta mış mış vs. Kalite var arkadaşım, kalite! Çok sevdiğim bir abim, ayriyeten aile dostumuz tanıdığımız, yıllardır ss kullanıyor ve elinden geçmediği motor yoktur. Şu anda Gsxr-1000 kullanıyor kendisi. Bir muhabetimiz sırasında 1098 kullandığını ve harika bir motor olduğunu söylemişti. Hedefin de en son görüştüğümüz de Ducati alma planları yapıyordu. Kaldı ki fiyatları bence uçuk değil. Gayette ulaşılabilir fiyatlara sahipler.
http://www.youtube.com/watch?v=uoEJR...feature=fvwrel
Önce emniyet, sonra hareket...
sn. coq, bende tam tersi olarak biliyorum...
600cc ler dediğiniz gibi çok daha agresiftir ve devirlidir
fakat 1000liklerden daha kolay ve kontrollü viraja girerler... ebatlarından, hafifliğinden dolayı.
hatta 1000liklerde daha kolay ve kontrollü viraja girsinler diye Traction Control gibi sistemlerle donatılmadı mı?
sn. Sonpol, teşekkür ediyorum! Ayrıca yazdıklarınız gayet mantıklı.
Bence Mv Agusta 675 F3 ve Triumph 675 Daytona R bu kategoride yada 600 cc sınıfında tutulmaması gerekir ayda bu sınıfın dışında dır diyelim
Çünkü diyer tüm SS ler 599,600cc iken bunlar 675 cc o 75 cc ye de 10,12 beygir sığdırıyorlar bi okadarda tork
Yani bence tutupda Mw Agusto 675 F3 ile Kawasaki ZX-6R karşılaştırılmamalı he Buna rağmen karşılaştırılıyorsa Gerisini siz düşünün Yazmıcam gerisini
Sado
Diger konular tamamda şu fren konusuna takıldım. Karşılaştırma 2010 modeller için olsa tamam ama son 1-2 yıldır suzuki racing makinalarda brembo kaliperler kullanmaya başladı.Açıkcası bu degişiklikten sonra frenlerin diger japonlardan daha iyi olmasını bekliyordum.Acaba fren sisteminden çok üstünde genel orjinal balatalar yeterince iyi olmayabilir mi?
Deniz 65.000 km'deki Bandit'im 2 hafta önce egsantrik zinciri ve gergisinin degişimi için silindirlere kadar açıldı. Usta motoru açtıktan sonra pistonlarada baktı ve şaşırdı. Pistonların yanları resmen yeni gibi duruyordu. En ufak aşınma izi dahi yok. O manzaraya bakılınca motor daha yarı ömrüne dahi gelmemiş gibi duruyordu. Sadece pistonda degil subaplara baskı yapan üste bir mil var(ismini unuttum) onda dahi öyle belirgin bir aşınma yoktu. O detayları gördükten sonra daha suzuki dışında başka motor düşünmemeye başladım. Diger konular tartışılır ama saglam konusunda gerçekten Suzuki açık ara önde...
Hangi motoru soruyosun abicim?
Neyse ben özet geçeyim.
Suspansiyon olarak herhangi bir elestiride bulunulmamis.
Sadece agustadaki dalma probleminden bahsedilmis.
Yamaha'nin ön freni çok kötü bulunmus.
Suzuki'nin frenleri genel olarak kötü bulunmus.
Honda'nin ise frenleri zayif bulunmus.
Simdi mesela buradan söyle bir çikarim yapilabilir.
Suzuki ve Yamaha yanlis fren sistemi seçmis olabilirler.
O güce göre daha iyi bir sisteme ihtiyaçlari var denilebilir.
Denilmeyebilir de.
Simdi ne diyon yahu? diyeceksiniz ama sorunun ne oldugunu tam olarak bilmeden bisey söylemek saçma.
Mesela Hondanin fren sistemi zayif bulunmus.
Acaba sorun fren sisteminde mi?
Bir kaç piston daha olsa dahami iyi olurdu.
Ya da fren hortumlari çok esneme yapiyor, bu da kayba yol açiyor, çelik hortumlarla degistirilse, sorun giderilebilirmi?
Yani fren sistemi basit gôrünüyor ama çözüm o kadar basit degil.
Yo ne dedigimi gayet iyi biliyorum.
Pistte biraz turlamadan içerigini anlamak zor.
Altiyüzlükler binliklerden daha hizli viraj dönebilirler.
Ebatlari dolayisiyla bu dogru.
Ama daha kolay dönerler mevzusu pek dogru degil.
O hafiflik, hiz için avantaj saglarken stabilizasyon için fazla ugras gerektiren hadiselere yol açiyor.
Burada anlatmak istedigim sey yanlis anlasilmis.
Benim bahsettigim sey,
motosikleti kullanan pilotlarin sarf ettigi enerjidir.
Yani o daha hizli, bu daha yavas, ya da o daha iyi bu daha kötü meselesi degil.
Frenler brembo olunca hayat bayram olmuyor demekki.
Yanlis hatirlamiyorsam, daha önce tokico kullaniyorlardi ve suzukiden frenle ilgili bir sikayet duymadim.
Yanliz, geçtigimiz yillarda suzuki bayiligi yapan bir arkadasim, bana bu yeni modelin brembo frenlere sahip olacagini söylemisti.
Fakat piston tipi ya da kelepçe tipinin alisilmisin disinda olacagini da söylemisti.
Demekki ise yaramamis.
Dayaniklilik yarislarinda (özellikle Lemans) suzukinin açik ara üstünlügü var.
Sorunsuz motosikletler.
O unuttugun sey kam mili olabilirmi?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
gazı freni konforu bilmem. ama nedense honda dışındaki tüm motosiklet markaları bana güven vermiyor.
Honda 2007 de çıktığında kuru ağırlıkta 155 kg ile 1 numaraydı. Şimdi ise tüm modellerden ağır çıkmış sıvılarla bereber...
Bu modellerin doğru kuru ağırlıkları nedir bilen varsa beri gelsin... Suzuki 145 kilo 600'lük mü yaptı
Abi benim kast ettigim olay bu, yani nesi kotu frenin.
Nerdeyse butun motorlarin fren sistemi elestirilmis.
Celik hortuma mi ihtiyac var, yada disk mi kotu, kaliperlerde mi sikinti var?
Frenler kotu denmis gecilmis ama keske neden kotu yada nesi kotu onu da deselermis.
Burda sitemim sana degil Ilkay abi yanlis anlama sagolasin boyle biseyden haberimiz oldu en azindan, testi yapanlari anlamadim.
Bide bu motorlar sadece pistte denendi dimi gunluk surus yapilmis mi?
Isin garibi motorlarin frenleri kotu denmis 3-5 kisi disinda kimse cikip sormuyor hayirdir diye,
herkes hangisi daha guzel gorunuyor yada ne kadar hizli bunun pesinde.
Motor dogru duzgun frenlemedikten sonra dunya guzeli olsa ne olucak, vitrinde mi duracak.
We are many...
Yahu siteminin bana oldugunu hiç dusunmedim bile.
Merak ediyor soruyorsun.
Senin kadar ben de merak ediyorum.
Abicim adamlar test pilotu ama teknisyen degil.
Yani ben frene basinca fren mesafeme bakarim, sorunun ne olduguna degil.
O is teknisyenin isi.
Simdi bisey söylemek saçma olur.
Bunun bir sürü abidik gubidik ölçümü var, hesabi var.
Benim aklim ermez, testi yapanlarinda akli erecegini zannetmiyorum.
Günlük sürüs yapilmis.
Aslinda daha bir sürü detay var ama yazmaya üsendim.
Ara ara tekrar okur yazarim.
Kuru agirligi bosver bir ise yaramiyor.
plan fait dedigimiz bir mevzu var.
Yani motora zaten öyle biniyorsun.
Yagi,suyu,benzini doldurup kantara çikarmak lazim.
Yoksa yazilan hersey hikaye.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)