Honda Bizimle Alay Mı Ediyor? (Cbf150 muadili Dazzler ortada neden yok)
Reklamlar
-
zamanında bizde 99 honda accord vardı ondan sonra arabaya binmenin zevkine audi,vw opel gibi arabalara da binmeme rağmen varamadım.orjinal michelin lastikler 66 binkm panasonic akü 7 yıl dayanmıştı vs... 6-7 yıl öncesine kadar honda fanatiğiydim ama şimdi bakıyorum otomobilde de motorsiklette de bırakın gelişmeyi adamlar geri gitmeye başladılar adeta fetret devri yaşıyolar.yeni model getirse bile ki muhteşem!!!cb 125 i getirdi ,bu japon efsanesine eskisi gibi yaklaşamıyorum ...
Reklamlar
-
ne desek boş honda bu sefer cs 125 diye bi model getirir bizde ki honda cı larda şak şak lar
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
motosiklet kullanıcısı birazdaha bilinçlenirse honda bu modelleri daha hızlı getirecektir. Arz talep meselesi
-
altaygncasln adlı üyeden alıntı
Telefonda cevaben "bu yıl içinde pazar payı araştırmaları yapılacak ve buna göre seneye getirilebilecek. Bu sene değil ancak seneye."
getiresileri olsa yüz kere bin kere gelmişti...eskilerden onlar daha 3-5 yıl ekmek yerler...
------------------------------------------------------
benim merak ettiğim başka bir mesele var aslında bazı modelleri şahşi olarak getiremezmiyiz...bu veya başka model...avrupanın çokta uzak olmayan bir
ülkesinde satılıyor olması lazım...gitmesi alması...gümrük vs vs vs bunları hiç araştıran oldumu...tren gibi ucuz ulaşımla gidilip alınan motorla dönüle bilir...
formaliteler işini bilene zor değil ama nereye ne veriliyor araştırıp bakmak lazım...
-
Tip onayı olmadan hiç bir aracı ülkeye sokamazsiniz.. Tip onayını almak son derece maliyetli ve sıkıntılı.. Yani 5-10 tane bile birleşip getirsek yine de olmaz..
Tip onayı nedir: http://www.tse.org.tr/hizmetlerimiz/...BC%C4%9F%C3%BC
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:55 ----------
Tip onay ucretleri de sağlammis bayağı.
http://www.tse.org.tr/hizmetlerimiz/...%C3%A7izelgesi
-
honda tr' nin mail adresini bulamadım. bilen varsa yazsın,dazzler istiyoruz diye mail atalım
biriniz de iyi bir metin yazsın gönderelim
-
Foruma gelip sızlanma kuruntu mesajlar atacağınıza hepimiz birer mail atsak ne kaybederiz.
"Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "
Psychedelic Gececi
-
eralpt adlı üyeden alıntı
Fizzy 125 'e bu onayı aldılarsa demekki kar edecekelrini iyi hesaplamışlar ve cb125 i kurye olmayıp alacaklardan tepki görmeyip çok sayıda satıcaklarına eminler. Zaten cbf150 gibi %80 ticari amaçla kullanılan bir motora 1000 lira gibi satışları durduracak şekilde zam yapmaları Hondanın fiyat oyunlarına girdiği ve samimi olmadığının göstergesi.
Birşeyler makulmuş gibi gösterilmeye çalışılıyor..
-
eralpt adlı üyeden alıntı
Hocam cb125e ye nasıl alındıysa bu tip olayı bence muadili dazzler için de mümkün,yada gün aşırı çin menşeyli firmalar yeni modeller getiriyor ki onlar honda kadar kar marjı da koymuyorlar bu tür motorların maks maliyeti bin dolarken honda 4-5 bin liraya satılıyor bu gibi firmalar astronomik paralar kazanıyor yani zarar etmeleri gibi bir durum söz konusu değil sanırım.Yanılıyor da olabilirim tabi,fakat şu bir gerçek ki dazzler tarzı estetik diğer commuterlerden güçlü ve honda amblemli bir commuter gelse kavurur zirveye çıkar.
Honda cb 125 e reklamına bakın tarla ve sanayi tarzı yerde çekilmiş,yani amacı belli hitap ettiği kitle belli,3,sınıf dünya ülkeleri.
"Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "
Psychedelic Gececi
-
-
Böyle başlık olmaz olsun...
3 resim bulunca "Honda bizimle alay ediyor" oluyor. Arkadaş, o motor hangi ülkelerde kaç paraya satılıyor, Euro 3 normlarına uygun mu, Türkiye'de vergilerle beraber kaça mal olur araştırdın mı hiç? Fikrin var mı fiyat konusunda?
Siz motora değil, motordaki oyuncaklara meraklısınız galiba. Devir saati, dijital hız göstergesi bilmemnesi olmasa da olur motorun, CBF'im 32 binde normal bakımları dışında servise gitmediyse bence çok iyi bir motordur.
Hindistan fiyatları:
YZF-R125 = 90.000 Rupi
CB Dazzler = 75.000 Rupi
Türkiye fiyatları:
YZF-R125 = 9.150 TL
CB Dazzler = Tahminen 7.375 TL
7 bin liraya kaç tane Dazzler satılır?
Azıcık araştırın sağa sola saldırmadan evvel.
-
hiç gelmemiş bir model için değil...hali hazırda alınmış bir model için getirtmeyi de düşüne biliriz...(bu kısım biraz meşakatli)
ben zaten şahıs olarak gidip almaktan bahsediyordum... yurt dışında yaşayan biri türkiyeye döndüğünde motorunu arabasını bırakmak zorunda
değil...vardır bir muamelesi ama astarı yüzünden pahalıya mı gelir bir şey diyemem...araştırmak lazım...
-
Honda'ya laf ediyosunuz da yamaha da mesela FZ16'yı getirmiyor Türkiye'ye. Al birini vur ötekine.
Önemli olan nereye varacağın değil, yaptığın yolculuktur.
-
Apache varya kardeşim günaydın turkiye. Yarın yollara 50 yeni motor çıkacak hepsinde cbf 150 olacak vites atarken kuturdetmemeye yagını kontrol etmeye extra özen gösterilecek. Gaz yenemediği umursanmayıp 150 cc kralı ilan edilecek far ampulü değiştirilip yola devam edilecek motora özen gönderilip extra yan ayaklık koruma demiri alınacak akşamları da cooook rahat olduğu için üstüne yastık konulup uyunacak
-
-
Kawasaki'nin de asya ülkelerinde satılan cub motorları var kimse kızmıyor neden kawasaki cub motor getirmiyor diye, nedir bu hondanın çektiği çile
http://www.sulit.com.ph/index.php/vi...e#imageGallery
-
Güzel Şale adlı üyeden alıntı
Kendini yerli diye bize yutturmaya çalışan markalara yazıklar olsun. cbf 150, ybr125 veya dazzler bunlardan birini üretmek çok mu zor da bizi kalitesiz çinlilerle uğraştırıyorlar. Armut piş ağzıma düş çöpü de yukarıda olsun.
sıfırdan bir seri üretim motosiklet üretmek için neler gerekir kısaca özetleyeyim...
motor ve mekanik tasarım yapabilecek mühendis kadrosu
türkiyede böyle bir kadroyu kurmak çok zor olur. çünkü türkiyede verilen mühendislik eğitimleri, 1970 lerden kalma olduğu gibi, eğitim sistemi de ezbere dayalı.. bir mühendisin yeni bir fikir ortaya koyması çok nadir yaşanan bir durum ülkemizde... çoğu hayal gücü bakımından kısıtlanmış, yenilikçi düşünmesi üniversitede öldürülmüş insanlar...
Görsel tasarım
Daha yeni, ismi lazım değil bir yerli motosiklet firması ile, konsept motosiklet tasarımı ve maliyetleri hakkında konuştuk... Türkiye genelindeki şirket ve yönetim yapıları daha ziyade esnaf kültüründen geliyor. profesyonellik çoğu sektörde yok. dolayısı ile Hemen hemen hiç bir firma yönetimi, tasarım gibi, uzmanını ilgilendiren konuları tasarımcıya yada uzmanına bırakmıyor. illa ki müdahale ediyor. ortaya da bok gibi tasarımlar çıkıyor
Malzeme
Şu ülkede, uluslar arası firmalara yedek parça, piston krank gibi şeyleri üreten kallavi firmalar var. ama hiç birisinde oturmuş bir ar-ge ve mühendislik kadrosu yok denilebilir. hepsi, vaktinde dış ülkelerde araştırılmış malzeme bilgilerini kullanıyor. hali hazırda bmw'nin honda'nın renault'un vaktinde araştırmasını yaptığı malzeme bilgi ve testlerini, teknoloji casusluğu yolu ile edinmişler vaktiyle çoğu...
Yatırım
Bu gün tam teşekküllü bir motosiklet üretim tesisi kurmak 100 milyon lirayı bulur.
Kaldı ki, ortalama 125'lik bir motosiklet modeli üretmek için, tasarım, mühendislik, kalıp masrafı, seri üretim kurgusu, yedek parça üretimi planlanması gibi şeyler için 2 - 3 milyon lira gider...
Ama ülkemizdeki yatırımcılar, satıp satmayacağı belli olmayan bir motosiklet modeli için, 100 milyon liralık bir fabrika ve model başına 2 - 3 milyon dolar geliştirme masrafı harcamayı saçma buluyor. çünkü, 100 milyon lirayı bırak, 5 milyon liraya çin'den mal getirse, 5 yıl satar adam çok rahat ... ve o 5 milyon lirayı 5 yıl sonunda 50 milyon lira yapar.
Bu hesaptan yola çıkarak, Yatırımcı gözüyle bakıldığında mantıklı ve karlı olanı seçiyorlar. Sonuçta bir işletmenin kuruluş amacı kar etmektir. Duygusal açıdan bakarak doğru olanı yapmak değil ...
Hem şöyle bir gerçeği de size izah etmek isterim ki, çinli üreticiler ve mühendisler, türklerden bir çok konuda iyi... yani ben türk malı bir motosiklete, çin malı bir motosikletten daha az güvenirim psikolojik olarak...
Çinde her tür kalitede üretim mevcut... önemli olan ürettirenin istediği kaliteyi denetlemesi...
Araç üretmek gerçekten zahmetli bir yatırım gerektiriyor. yatırımcılara gelmez
Bu arada, bu dazzler gibi modeller, arz - talep meselesi yüzünden gelmiyor türkiyeye.. yani bence öyle.
İnsanlar, cbf 150 almaya devam ettiği sürece, honda'nın cbf satışları düşmediği sürece, honda cbf'i türkiyeden kaldırmayacağı gibi, cbf alternatiflerini de, cbf pazarını soğutmamak için getirmeyecektir doğal olarak..
cbf 150 almayın, aldırtmayın, bakın seneye nasıl getiriyolar tıpış tıpış
-
sessizsakin adlı üyeden alıntı
5 milyon liraya çin'den mal getirse, 5 yıl satar adam çok rahat
... ve o 5 milyon lirayı 5 yıl sonunda 50 milyon lira yapar.
bana tek mantıklı gelen bu oldu...ithalat özendiriliyor...üretenden 3lira vergi alabilecekse ithal edenden 5lira topluyor...
diğer sorunlarda vardır ama aşılması dert olmayan meseleler...asıl bu kolay vergi manyağı hükümetlerden nasıl kurtulacaz...
-
-
O süslü motosikletlerin üzerindeki hava soğutmalı commuter tarzı motorlar gerçekten komik duruyor. Bu anlamda bunların hiçbirisi görüntü hariç CBR125'in yanına yaklaşamaz. Bu kadar süslü bir kasa yapıyorsanız üzerine koyduğunuz motor bloğu da buna yakışlmalı, njeksiyonlu ve su soğutmlaı olmalı. Hintliler de bizim gibi görüntüden başka bir şeye önem vermediği için bu modeller hep Hindistan tipi kasksız, montsuz sürücülerin bol olduğu, trafiği keşmekeş ülkelere satılıyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler