300 ü gördüm derken yarış pistinde demek istediniz herhalde...
Yoksa canlı bomba gibi motorcusunuz kusura bakmayın.
300 ü gördüm derken yarış pistinde demek istediniz herhalde...
Yoksa canlı bomba gibi motorcusunuz kusura bakmayın.
ben trafikte 300 km/sa yapacaüım diyen adamı protesto ediyorum. git pistte ne halt edersen et ama trafikte bunu yapmaya hakkın yok. ankarada pist olmadığına göre vercen gazı trafikte.
boşver ne işin var supersportla, al bi naked keyfine bak. boyun uzun zaten 1lik veya 6lık motosiklet sende ufak kalır illa istiyorum dersen pegleri ve vizörleri değiştirirsin, ama en iyisi agresif bir naked motosiklet çok daha keyifli! 2 sene sonra da kendine kawasaki zzr14 falan alırsın.
az önce eve gelirken tem otoyolunda 3. viteste ön tekerleğim yerden kesildi sol şeritte, sinirimi bozdu!
kardeş sen bu tecrubeyle beni bile geçmişsin yaa ben 9 senedir motorcuyum her türlü şow yaparım ama ben bile R6 yle 200 kmh gördm altıma ettim
o paraya race olurmu r1 i olan arkdaşların sana söylemedimi? mont kask vs vs koruma ekipmanların varmı?o paraya ancak race olarak 8-9 liraya ninja250r alırsın kalan bin lirayada koruma ekipmanı alırsın.
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
hmm. anladığım kadarıyla siz sürdüğüm suzuki ile yamahaya takıldınız. yamahanın sahibi bir trafik kazası geçirdi ve motoru bıraktı. onunda fikrini aldım. bana motor sürme diyor. suzukinin sahibi ile artık görüşmüyorum. iyi bir kavga ettik. ne yaptığındanda haberim yok. ayrıca her ikisindende motoru alabilmek için yalvarmıştım. r1 2000 modeldi. sanırım 15000 lira civarıydı o zamanki piyasası. emin değilim. suzuki 2001 modeldi. onunda fiyatı aşağı yukarı aynıdır heralde. tecrübeme gelince... 250 liklerle tecrübem var. 10000 km civarı. kendi motorumla 7000 km yi geçtim. birkaç kezde hız yapınca artık hazırım dedim. bilmem yanış mı yaptım? ama sizin gibi hevesimi törpülemek yerine bana yardımcı olan arkadaşlar boşuna uğraşmıyorlar çünkü ben yeni bir motor alacağım. ve allah kısmet ederse bu büyük bir race olacak.
Dostum sen kendine güveniyorsun onu anladık ama genel kanı olarak yaklaşımın endişe uyandırıcı.Forumda bu şekilde 15 yaşında çocukların ''arkadaşımın 150 zat ını kullandım çok heves ettim hayabusa alabilir miyim sizce?'' şeklinde ki topicleri ,çok fazla karşılaşılan abzürdlüklerden biri olduğu için insanların sana bu şekilde tepkiler vermeleri normal.Dediğim gibi endişe uyandırıcı ve ne yaptığını bilmeyen birini uyarı niteliğinde.Lakin anlaşıldığı kadarıyla sen tanıtım kısmında kendini eksik tanıtmışsın.Kaç bin kilometre yaptığını motor sahibi olup olmadığın ne kadar ve kaç cc tecrüben var bunlardan sadece son mesajında ki kendince haklı tepkinde bahsetmişsin.Üslubundan ve yaklaşımından aklı başında birine benziyorsun ama fikir olarak benim bile genel kanıdan sıyrılarak sana amacın doğrultusunda cevap vermem pek mümkün değil.Ama kararlıysan ki soğuk kanlı birisin anladığım kadarıyla umarım kendine güvendiğin kadar beyninde nefsine güveniyor hakim olabileceği sınırlarda gezinmene müsade edebiliyordur.Bu arada bende 187 boyunda 70 kilo civarı bir bireyim.Bende hiç bir ss ufak kalmıyor.Kilo farkı sanıyorum ki seni bu yöndeki diğer endişelere iten.Eski model motorlara bakarken sıkıntı yaşaman halinde(yatma,düşme,kaza,teknik problem yada beklenmeyen muhtaçlıklar v.b. ..) herhangi bir 2000 sonrası motor kadar işini kolay çabuk ve kabul edilebilir fiyatlarda çözemeyeceğini düşünmüş olmalısın.Birde kendi bahsettiğin gibi işin güvenlik kısmı var ki bu en mühim konu tek solukta 10000 deviri gözü kapalı çevirebilen motorlardan bahsediyorsun saniyeler içinde alacağın yol kaç metre yani.Şaka motorlar değil bunlar.Kapalı kutu diyebiliriz ama.Eski çünkü arkadaşlarında dedikleri gibi bende diyorum ki anlaşılmayan başını ağrıtma ihtimali çok yüksek bir kuraya katılmak gibi seninkisi.Asla hevesini kırmak amacında değilim umarım beni yanlış anlamıyorsundur lakin söylenmesi gereken herşeyi söylemeye çalışıyorum.Seçim olarak ne kadar ciddi bir segmente göz attığının farkında olman gerektiğini söylemiyorum bile.Son olarak lütfen ama lütfen bütün kişisel,mantık,heves,sebep,risk,güven maddelerini teker teker iyi düşün diyorum.
@MRay57 pistte yapmadım o hızı. eskişehir yolunda yaptım. yol boştu. tek tük arabalar gördüm. ama dediğiniz doğru.
@drsteel kesinlikle trafikte değil. boş yolda. uzun ve düz yolda hız yapmayı planlamıştım.
@glock aslında ben şöyle düşündüm; örneğin 40 la gidiyorum, birden bire gaz verip tehlikeli hareketler denemekten ziyade trafikte sakin sakin yoluma gidip boş ve düz yolda basmak istediğim zaman hızlanmak daha benim yapacağım türden bir sürüş olur. ama bu naked önerisi ikinci kez geldi. onuda düşüneceğim. ama şu tekerin yerden kesilmesi çok sakat birşey. benim hiç başıma gelmedi. çünkü tekeri kesecek güçte bir motorum olmadı hiç. ama eminim kötü olmuştur.
@motordriftt estağfurullah. senin yaptığın şey bir yetenek. herkes gösteri yapamaz. ama biraz tecrübesi olan herkes basmak istedikten sonra basar. açıkçası ben hiç öyle tek teker akrobasi vs gibi işlerle uğraşmadım. şimdilik öyle bir düşüncemde yok. bende ön kaldırmaktan çok korkuyorum mesela.
@chemical haklısın bütçem biraz kısıtlı. ama anne babadan hiç destek yok. o yüzden paramı arttıramam. elimdeki imkanlarla yetinmek zorundayım. korumalarım duruyor. onun için korumaya para harcamayacağım. fevzi abi motor alma diyor bana o yüzden hiç fikir vermedi. ama piyasasını az çok biliyorum. yeni model bir race için 25-30 bin lira lazım tabi. ama yapabileceğim bişey yok. elimdeki imkanlar bu kadar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:50 ----------
yorumun için çok teşekkür ederim. üslup farkı çok şeyi değiştiriyor. by_moto gibi dalga geçercesine konuşmak yerine düzgünce konuşuyorsun. bu önemli bir fark.
tanıtım konusunda haklısın. kendimi tam anlamıyla tanıtmam gerekirdi. burada yanlış yaptım. ama yinede direk ''komik bir tecrüben var'' demek yerine ''ne kadar tecrüben var'' diye bir mesaj atılabilirdi.
kilo konusunda kesinlikle doğru söylüyorsun. 70 kilo ile 91 kilo gerçekten epey fark ediyor.
tamir-bakım konusunda, asıl öğrenmek istediğim şeylerin cevabını şimdi alıyorum. 2000 model üstü bir motor ile 98 model bir motorun tamiri arasında çok mu fiyat farkı olur acaba?
r1 in sahibi fevzi abiyi kazadan sonra gördüm. korumaları olmasaydı neler olurdu düşünemiyorum. son derece haklısın. işin ciddiyetinin farkındayım. trafikte hız yapmak gibi başkalarının hayatını riske atacak bir davranışı asla yapmam.
yorumun için tekrar teşekkür ederim. oldukça aydınlatıcı ve açıklayıcıydı.
tecrüben olsun olmasın, kararsızlığının üzerine yorumum kesinlikle Nakedbike! istediğin gibi oynar kurtlarını dökersin, devri düşük, torku yüksek bol aksesuarlı, çok daha kıvrak...
Rica ederim ne demek ;konuya, kişiye, yaklaşıma göre üslup değiştirebilir insanlar,kötü niyetli olduklarından değil alınma lütfen herkes doğruyu yakalama peşinde farklı tepkiler verebiliyor, ama senin bahsettiğim segmentin (çok istiyorum,e o zaman basim bir 1000lik gitsin tiplemeleri)insanı olmadığını düşünüyorum bu yüzden işe yaramasını umduğum dilde seninle iletişime geçmek istedim.Anladığım kadarıyla sanırım sen tarz olarak ss seçmekte ,sevdiğin motor tarzı olmasının ziyadesinde ,trafik ve gündelik kullanımda standart akışları tehdit edecek unsurları barındırmadan kullanırken hız yapılmaya müsait şartlar oluştuğu taktirde de(yol kalitesi,yolun konumu,trafik durumu,güven) sınırları görüp ,sakin kullanıma dönmek istiyorsun.Diğer konuya gelirsek ; tabi ki öyle.Üretimi yapılan ,yada kısa vadede sona ermiş motosikletlerin kullanıcılarının günümüzde maruz kalabileceği mağduriyeti önemseme katsayısı ile ,üretimden kalkmış yürür halde bile ciddi sayılarda trafikte göremediğimiz motorların kullanıcılarının yedek parça ihtiyacını önemseme katsayısı sence yakın olabilirmi üretici firmalar için?Bu bir eleştiri olmanın ötesinde biz ne kadar motosikletleri sevsek özel bağlar kursakta bunlar dünyevi icatlar para kazanma prensipleri ve kaygısı olan kişilerin finansal değerlerini arttırmayan unsurlar için ince düşünmesi mümkünmü?98 model bir Suzuki iyi bakılmışsa ayrı bir yere konabilir ama üzerinde tedirgin olursun bence.Bende 2007 ktm 690 var.Ktm hala 690 ı üretiyor.10 yıl daha üretecek.Parça sıkıntısı yaşamayacağım.Bu sebeple istediğim gibi wheelie de yaparım powerslide da yaparım.Sorun olursa en fazla subap yamultu egzantirik sıyırır.Piston gavur gibi pek birşey olacağını zannetmiyorum olsa da onunda çözümü var.Umarım anlatabilmişimdir burada ki farkı arkadaşım.
önerebileceğim modeller bütçenizi aşabilir, fakat bahsettiğiniz supersportlardan daha yeni modelde nakedlar var, çift veya 4 silindirde 600cc olmak üzere...
son hız konusuna kafanızın takılması için henüz erken, en azından şöyle düşünelim ikidebir son hıza ulaşmak için 250-300 kmler de gitmek mi keyifli
yoksa belli başlı hataları kabul edebilen yeterli torkta dengeli gaz tepkilerine olumlu cevap veren istediğiniz kıvraklıkta bir naked mı?
zamanla alışıp motosikletinizi tanıdığınızda çeşitli akrobatik hareketlerede izin verir naked modeller.
supersport dediğiniz zaman, sadece son hızı gösterir oda müsait imkanlar olursa, onun haricinde yorucu, titizlik isteyen dikkat isteyen, riski çok daha fazla, kütük gibi keyifsiz motosiklet tipleri...
bence, geceleri çıkıpta hız deneyleri gibi kendinizi tehlikeye atacak şekilde başlamayın, keyif alabileceğiniz, gözünüze, cebinize hitap eden sıkıldığınızda oynayabileceğiniz çeşitli aksesuarlarla süsleyebileceğiniz bir motosiklet seçin kendinize. Sakın Hevesinizi de, Sağlığınızı da Kaybetmeyin!
Sn. Yıldırım Bora teşekkür ederim. Umarım eren0606 arkadaşımızda güzel kararlar fikirler edinir.
eren senin iyiliğin için yazıyorum. çok fazla motor sürüş tecrübem yok ama 10 yılllık şöförüm araba kullanmışlığım var. senin boş yol diye düşündüğün eskişehir yolu yaya hayvan ve araba trafiğine açık bir yol. sen şimdi sağda bir araba var dersinki bu araba beni görür düşünürsün basarsın 300 ü görürsün ama tam o sırada araba sol şeride geçer. bizim burada genellikle sol şeritler doludur. yol 4 seritlide olsa adam sola gecer. bir başka olasılık bir sokak köpeğinin önüne atlamasıdır. ankarada 300 km/sa hız yapılacak yer yoktur. bu hızı güvenle yapacağın tek yol otaban düzlükleridir. geri kalan yollarda bu hızlara çıkmak büyük riskler almak demektir.sadece 10 km hız yaparsın sonra frene basmak zorunda kalırsın.
benim tavsiyem hız istiyorsan yarış pistlerinde yap bunu. ankarada yok. git kocaeline gir piste yap hızını sonra makul hızşarda geriye dön.
bencede arkadaşlar motosiklet çok dikkat gerektiren bişey allah kimseye kaza bela wermesin dün köpek ısırdı beni acile gittim akşam çocugun karnı yarılmış ve 2 bacagınada artık ne girdiyse kocaman delik wardı kangölü oldu 2 dakikada oda çok etkilendim allah kimsenin başına wermesim DİKKAT
@glock bu naked işine epey sıcak bakmaya başladım sayende. ama kesin bir fikir edinebilmek için bir sürüş tecrübesi edinmek lazım. ben daha önce hiç naked kullanmadım. okulda birkaç tane görmüştüm ama sahipleri ile bir selamlaşmanın haricinde tanışıklığım yok. güvenip veririmi motorunu bilemiyorum. kiralık falan bulabilirmiyim sence? ankarada motor kiralayan bir yer varmı onuda bilmiyorum. araştırmak lazım. birde benim bütçeme uygun önerebileceğin bir model yokmu? bugün yolda 600 lük bir bandit gördüm. yakından inceleme şansım olmadı ama güzel bir motora benziyordu. onlar hakkındaki fikrin nedir?
@YILDIRIMBORA glock sağolsun aklıma girdi. bu naked olayını ciddi ciddi düşünüyorum. senin bu banditler hakkında yada başka modeller hakkında bir fikrin varsa duymaktan memnun olurum.
@drsteel haklısınız ama şöyle bir durumda var; yetkin bir şöför arkasından bir motor kaptırmış geliyorsa onun önüne kırılmayacağını bilir. ha diyelimki aynaya bakıp orada kocaman motoru görmekten aciz bir şöför var karşımızda, o zaman biraz hız kesip gerektiği noktada slalom yaparak o araçların arasında sıyrıldıktan sonra tekrar hızlanabilirim. tabi trafikte herşey tereyağından kıl çeker gibi kolayca olmuyor ama gülü seven dikenine katlanır hesabı bende o hızı yapınca bu riski göze alacağım. alamıyorsamda o kadar hız yapmayacağım. zaten motor tümden risksiz birşey değilki. istediğiniz kadar yavaş gidin yinde risk alıyorsunuz. sözgelimi 40 la bile bir yere vurursanız sonuçları çok ağır olabiliyor. motor süren insan bu riskleri kabullenmeli bence. kocaeli konusuna gelince, yalan söyleyecek değilim, sırf piste çıkacağım, pistte hız yapacağım diye oraya kadar gitmem ben. ha şöyle olur, bir buçuk senem kaldı ankarada. sonrasında gideceğim. %90 izmir e. izmir motorcu şehri. yarış pistide var. o zaman giderim piste. artık 1,5 yıl ben anakaraya ankara bana tahammül edeceğiz. o 1,5 yıldada kimsenin hayatını riske atmamak için elimden gelen bütün çabayı göstereceğim. uyarılarınızın iyi niyetli olduğunun farkındayım. çok teşekkür ederim.
@motodriftt motosiklet gerçektende riskli bir alet. ama ölmenin pek çok yolu var. günlük yaşamda farkında bile olmadığımız nice tehlikeler atlatıyoruz. bakın ben okuduğum bölüm dolayısıyla haftada 2 gün bir hastanede staj yapıyorum. bu arada epeyce birşeyler gördüm. örneğin bir kazazedenin herşeyden habersiz yolda yürürken bir apartmanın 4. katından omzuna saksı düştüğü için kırık bir omuzla hastaneye yetiştirilmesi epey ilgimi çekmişti. o saksı birkaç santim yana düşseydi adamcağızı öldürecekti. ama neyseki kırık bir omuzla kurtuldu. yani, uyarılarınızda haklısınız. yanlış birşey söylemiyorsunuz ama ciddi yaralanmalar sadece motor kazalarında olmuyor. yada riski olan tek şey motor değil. olan riskinide ben göze alıyorum. hani bir söz vardırya atın ölümü arpadan olsun diye. o hesap bende allahın izniyle olanca dikkatimle kendimi kazadan korumaya çalışacağım. buna rağmen kaza yaparsamda yapacak birşey yok. başa gelen çekilir.
inşallah kaza bela tüm motorcu kardeşlerimizden uzak olur.
Ben de senin gibiydim gsr'la filan oynuyordum sonra 1lik ss'i bi verdiler bana bir viraj yaptım bir bastım böyle ama aklın durur yani. öyle yetti ki o biniş bana 6'lık ss dahil hayatımda istemiyorum uzun bir süre. Ama o naked'ın eglencesi var ya anlatılmaz yani. Yok boyle eglenceli bir sey. Oradan kac buradan gir. Bmw'si olup sana hadi bilaader yapanların ikiye atmasını bekliyordum ben daha kalkıs icin .D bence guzel ankaralı kardesim sana naked muthis olacaktır.
eren0606, öncelikle ankarada oluşunuzdan dolayı pek fazla yardımım dokunamaz çünkü ben istanbuldayım. Ben sadece fikrimi söyledim ama burda Naked veya Supermoto tarzında motosikletlerden anlayan çok daha iyi bilen arkadaşlarımız mutlaka vardır, sahibinden.com'da araştırma da yapabilirsiniz. eğer 2. elde bütçenize uygun Ducati Monster bulabilirseniz şiddetle tavsiye edebilirim! bazı örnekler buldum inceleyebilirsiniz.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...66435168/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...73019772/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...81409770/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...81393988/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...81315341/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...81291724/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...51505548/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...49240263/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...33014849/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...81113339/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...81149028/detay
şimdilik verebileceğim örnekler bu kadar Naked modeller ve piyasa bu şekilde, eğer siz almayı düşünüyorsanız iyice araştırma yapmalısınız.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)