Motosiklet Karşılaştırma ( XMAX 300 - QJ Fortress 350 - SR4 Maxi )

Katılım
28 Eyl 2024
Mesajlar
93
Değerli arkadaşlar merhaba,
Bu başlıkta ilgimi çeken ve bir zamandır araştırdığım üç modelin yedek parça ve belki de bir kaç donanım/güvenlik özelliklerini karşılaştıracağım, umarım ilgisi olan ve bilgiye ihtiyacı olan üyelerimize faydası olur.

Başlığı açma nedenime gelirek; birkaç aydır hem şehir içinde hem de bu yaz yapmayı düşündüğüm birkaç bin km lik şehir dışı seyahatlerimde bana güvenle yol almamı sağlayacak F/P ürünü 2.el çok az km li bir maxi scooter ihtiyacı duymamdır.

Başta aklımda Forza 250 ve Xmax 300 vardı.

Forzadan yumuşak süspansiyonları, paslanma sorunu, ön amortisör sorunu ( bunlar kesin sorundur demiyorum, araştırmalarım sonucunda pek çok kullanıcının bu durumlardan şikayet ettiklerini gördüğüm için olumsuz etkilendim ), yüksek servis maliyetleri, önde tek disk frene sahip olması, düşük beygir ve torku ( bunu da 300 ve 350 cc ile kıyas ederek yazıyorum ) nedeni ile vazgeçtim.

Xmax 300 ü ciddi şekilde düşündüm fakat 250K seviyesinde düşük km li ve yüksek modelli bir motor bulamadım.
Ayrıca, yine önde tek disk freni, tek başına kullanıldığında sert arka amörtisörü, bazı parçalardaki yüksek yedek parça fiyatları, yüksek bakım maliyetleri nedeni ile vazgeçtim.

Radarımda iki tane motor kaldı,
QJ ve de SR4 Maxi
Şimdi üç motorun da bazı yedek parçalarını buraya yazacağım ki kabaca aradaki farkları hep beraber görebilelim.
Tabi burada bir motoru tercih ederken sadece yedek parça fiyatlarına göre tercih etmek veya etmemek son derece yanlış bir mantık olduğunu da ekliyorum. Benim yapacağım tercih hem üstte saydığım etkenler hem de altta göreceğimiz yedek parça fiyatlarına göre olacak. Ve elbette burada tüm ilgili arkadaşlarla belki durumu tartışabiliceğiz.
Aslında burada tablo gibi, gayet

Yedek ParçaQJ FORT 350SR4 MAXİX max 300
Arka Amortisör3.2507.7205.690
Ön Amortisör- Takım5.78030.80022.190
Yağ Filtresi360560410
Hava Filtresi2905601.079
Buji187440496
Ön Fren Balatası722960936
Arka Fren Balatası9373520962
Fren Maneti Takım1.2508001.500
Fren Merkezi Ön Takım3.2004.4006.200
Fren Merkezi Arka1.8002.200?
Fren Diski Ön Takım2.9003.4001.900 TEK DİSK
Fren Diski Arka1.084?2.160
Ön jant3.6145.84012.500
Kontak Seti2.530?11.500
Sele2.530?13.000
Egzoz7.230?26.000
Ön Cam1.807?4.400
Ön Çamurluk1.0808803.600
Arka Çamurluk360?890
FAR5.42019.3606.665
STOP7225.9604.150


Tabi daha bir çok parça var fakat;
Genel itibarı ile bakarsak QJ Fort 350 nin neredeyse tüm parçaları çok daha uygun ve bulunabilir gözüküyor. Ayrıca izlediğim tüm inceleme videolarında bir hayli övülüyor.
Negatif tarafı TCS olmaması, sele altına bir tam kask bir yarım kask alabilmesi, anahtarsız çalıştırma diye abidik gubidik bir kart sistemi ile çalışması ( kontak anahtarı ile de çalışıyor ), yakıt tüketim değerlerini göstermemesi sayılabilir.

Artı taraflarından benim hoşuma giden kısımlar ise;
Otm ön cam, pirelli angel gt lastikler, çift ön disk, artçının ayaklarını koyduğu yerin konforu. Ciddi bir gece aydınlatması ile selektör performansı, son derece kaliteli komponentler ve işçilik ve de malzeme kalitesi.
Uzun ömürlülük, güvenlik, ikinci el piyasa değeri, parça bulunurluğu, fiyatlama politikaları bu iki Çinli markanın Türkiyedeki geleceğini belirleyecektir diye düşünüyorum.
CF moto gibi kullanıcılarına hem servis hem de kalite anlamında ciddi sorunlar yaşatmış bir markanın ülkemizde tutunduğunu düşünürsek Voge ve QJ gibi ciddi kaliteli motor yapan firmaların da tutunabileceğini düşünüyorum
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ağu 2024
Mesajlar
12
İncelemenize QJ markasını dahil edince birkaç şey de ben eklemek istedim. Geçen sene QJ SRK 250RR motoruma bir araç yaya geçidinde arkadan çarptı. Başka bir motora çarpılsa sonuç ne olurdu bilemiyorum fakat benim motoruma neredeyse hiçbir şey olmadı. Arka plakalık demiri yamuldu ve çekiçle düzeltildi. Fren pedalı motor sağa yattığı için yamulmuş, o da çekiçle düzeltildi. Bir de çok normal karşıladığım sürtünme sonucu ufak tefek grenajda çizikler. Belki koruma takozu olsa bunlarda olmayacaktı. Bunların dışında şaside herhangi bir oynama yamulma olmamış.

Sonuç olarak hem yapılan kaza hem de binilen süre içerisinde edindiğim tecrübe sonucunda Çin menşei bir ürün için fazlasıyla iddialı olduğunu söyleyebilirim. Hatta bu yıl için Aprilla rs660 alacakken, motordan çok memnun olduğum için QJ SRK 400RR alarak aynı marka ile devam etme kararı aldım. Tabii ki de bir kıyaslama yapacak olursak arada kalite farkı oluşacaktır ancak hem ekonomi hem de biraz daha tecrübe edinerek cc yükseltme isteğim nedeniyle böyle bir karar aldım.


90v6i8e.png


9h7lv3o.jpg
 
Katılım
28 Eyl 2024
Mesajlar
93
Çok çok geçmiş olsun, ciddi bir çarpma olmuş, inşallah sizde sevimsiz bir durum oluşmamıştır.
Markaya gelecek olursak, ben tam olarak F/P ürünü arıyorum kullanmak için, muhtemelen uzun bir müddet ( en azından 3 yıl kadar ) tutarım motoru memnun kalma halinde. İkinci elde 10-20-30 liralık avantajlı satışları ise açıkçası bu zamana dek hiç önemsemediğim için Yamaha, Honda, Suzuki gibi markaların daha az donanımlı ve daha pahalı ürünlerini almak istemiyorum.

Aprilla markasına gelirsek,
Benim de çok beğendiğim ( tasarım ve teknoloji ) bir markadır fakat hem motor duayeni bir arkadaşımın uzak dur demesi hem de bizzat bayide çalışan danışmanın "abi git başka marka al" demesi beni çok ciddi soğuttu markadan. O dönemde sarı bir RS 660 bakıyordum.
 
Katılım
22 May 2021
Mesajlar
578
Eğer ki bütçeni çok zorlamayacaksa 25-30 lira arttırarak 20 model civarında yaklaşık 10-12bin km de bir xmax 400 bulabilirsiniz.Bende Dominar400'den xmax 250 ye geçtim.Tabi ki güç olarak dominarı aradığım zamanlar oluyor ama benim için önemli olan düz yolda 2 kişi 115-120nin altına düşmemesiydi ve bunu sağlıyor.O yüzden bende belki sezon sonu activamı satıp üstüne ekleyip xmax 400e geçerim.Bu işler keyif işi biliyorum ama paranın çoook zor kazanıldığı bir ülkede yaşıyoruz.İster istemez değer kaybetmemesini beklememiz normal hale geliyor ve bunu şuan sağlayabilen tek firmada maalesef yamaha.Ki siz zaten scootera gayet olur gözle bakıyorsunuz o yüzden xmax 400de sizin için iyi bir alternatif olur.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
722
Zontes 250te modeline bakın derim. Hatta aynı kasa olan 350e modeli de olur. Kesinlikle iki seçeneğinizi de ekarte edecektir.
 
Katılım
25 Haz 2024
Mesajlar
75
Güncel kendi kullandığım kymco downtown 250i modelinide önerebilirim. Aşırı konforlu ben cok memnunum. Deneme sansınızda mevcut hemen her bayide test motorları var kymconun
 
Katılım
3 Nis 2023
Mesajlar
182
Çok çok geçmiş olsun, ciddi bir çarpma olmuş, inşallah sizde sevimsiz bir durum oluşmamıştır.
Markaya gelecek olursak, ben tam olarak F/P ürünü arıyorum kullanmak için, muhtemelen uzun bir müddet ( en azından 3 yıl kadar ) tutarım motoru memnun kalma halinde. İkinci elde 10-20-30 liralık avantajlı satışları ise açıkçası bu zamana dek hiç önemsemediğim için Yamaha, Honda, Suzuki gibi markaların daha az donanımlı ve daha pahalı ürünlerini almak istemiyorum.

Aprilla markasına gelirsek,
Benim de çok beğendiğim ( tasarım ve teknoloji ) bir markadır fakat hem motor duayeni bir arkadaşımın uzak dur demesi hem de bizzat bayide çalışan danışmanın "abi git başka marka al" demesi beni çok ciddi soğuttu markadan. O dönemde sarı bir RS 660 bakıyordum.
Konuyu dağıtmak istemem ama bizzat bayideki danışmanın (yakın arkadaşınız veya aileden birisi değilse) ürünü kötülemesi, almayın demesi bana ihanet gibi geliyor.

Ekmek yediğin yerde seni satış yapman için oraya koyuyorlar ve gelene alma diyorsun. Oranın düzgün bir iş yeri ya da ürünün kötü ürün olduğunu düşünüyorsan ve bunu satmayı / pazarlamayı kendine zul görüyorsan istifa eder başka yerde çalışırsın.

Lafım size değil kusura bakmayın lütfen.
 
Katılım
15 Ağu 2024
Mesajlar
12
Teşekkür ederim. Bir hafta kalça ağrısı çekerek atlattım. Ancak @Symurg' un da haklılık payı fazlasıyla mevcut. Ben sadece yaşadığım bir olaydan dolayı QJ markasının diğer Çin menşei motorlara göre daha kaliteli olduğunu göstermek için gönderdim iletiyi.

Tercih sonuç ilişkisine gelince: Aprilla aklımda kazan gibi kaynıyor hâlâ :) Birisi kötüledi diye koca markayı çöpe atamam. Ancak hem tecrübem hem de ekonomik koşullar şu an için Aprilla tercihimi biraz daha ileri bir tarihe öteledi.
 
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
1,259
Maxi Scooter çok hakim olduğum bir mecra değil ancak bu üç seçenek arasında beni en çok endişelendiren marka da QJ Motor.

Alıcı olsam neye bakardım diye düşündüm, ilk aklıma gelen, şunun bir resmi web sayfasına bakayım olurdu herhalde...sayfa şu :)


Bomboş bir ekran. Hiçbir iletişim, destek, bilgi yok. Motoru aldınız, kaderinizle baş başasınız gibi bir algı var. Google aramasında ise Zeytinburnu'nda bir apartmanın altında faaliyet gösteren bir mekandan ibaret. Bu bilgilerle ben olsam QJ FORT 350'ye 270-280 Bin TL verir miydim diye düşündüm. Yanıt: hayır. Yedek parçası ucuz olabilir de, ona ulaşabiliyor muyuz, mesele bu sanki. Bu tür Çinli, Hintli markalarda kullanıcıları cezbeden sürüyle özellik var tabii de, bunların size ne kadar hizmet edeceği meçhul oluyor. İkinci eli vs. tartışmıyoruz dahi. s.com da toplam 14 adet ilanı olan bir ürün. Sarısı da berbatmış bu arada :)

Voge biraz daha eli yüzü düzgün, mantıklı bir marka Türkiye koşullarında. En azından servisi, yedek parçası, muhatap olacağınız bir yapı var ortada. Yada ben öyle biliyorum. Çok ahkam kesmeyeyim şimdi.

Yamaha'yı konuşmaya gerek var mı bilmiyorum. Bu üç seçenek kaldıysa, öyle veya böyle alınabilecek tek motosiklet X Max zaten.

Ben yine bildiğim yerden ve kendi karar dinamiklerimle yanıt vereyim. Eğer Honda, Yamaha, Suzuki vs alamıyor ve Çinli ve Hintli seçeneklere yöneliyorsam, benim baktığım ilk kriterler satış fiyatı, servis koşulları ve yedek parça ulaşılabilirliği oluyor. Burada da Türkiye'de oturduğunuz yerden resmi web sayfasından yedek parça satın alabildiğiniz tek mecra Kuralkan ve ithal ettiği Bajaj ve Kanuni markaları öne çıkıyor. Ben bu ikili dışına çıkılmasını pek mantıklı bulmuyorum. 250 cc bandında da size Seha 250 önerebilirim. Güncel fiyatı 188 bin TL. Ayvalık'ta bunun 150 cc olanını kullanıyorum ve hiçbir sorun yaşamadım. Bu motorla 40-50 bin km kuryelik yapanlar bile var.


Sym ve Kymco markaları da Japonlardan sonra tutulan ürünler. Bunları kullanıp çok memnun olanlar var. İncelemenizi öneririm.

Ezcümle, zorlayıp X Max alın. Olmadı Voge. QJ bana göre kumar. Ama kumarı sevenler de var tabii :)
 
Katılım
28 Eyl 2024
Mesajlar
93
Eğer ki bütçeni çok zorlamayacaksa 25-30 lira arttırarak 20 model civarında yaklaşık 10-12bin km de bir xmax 400 bulabilirsiniz.Bende Dominar400'den xmax 250 ye geçtim.Tabi ki güç olarak dominarı aradığım zamanlar oluyor ama benim için önemli olan düz yolda 2 kişi 115-120nin altına düşmemesiydi ve bunu sağlıyor.O yüzden bende belki sezon sonu activamı satıp üstüne ekleyip xmax 400e geçerim.Bu işler keyif işi biliyorum ama paranın çoook zor kazanıldığı bir ülkede yaşıyoruz.İster istemez değer kaybetmemesini beklememiz normal hale geliyor ve bunu şuan sağlayabilen tek firmada maalesef yamaha.Ki siz zaten scootera gayet olur gözle bakıyorsunuz o yüzden xmax 400de sizin için iyi bir alternatif olur.

Teşekkür ederim bu değerli fikir için.
Şöyle ki, Xmax 300 olarak düşünüyordum ve hala kıyıda köşede duruyor o alternatif. Sadece yukarıdaki tabloda da gözüktüğü gibi parça fiyatları da bakım maliyetleri de yüksek bu motorda. Ve onun dışında özellikle fren kısmında beni hiç tatmin etmeyen bir fren performansı var.
Mesela İzmirde bir xmax 300 var, 2017 model ve 7000 km de. Şu anda F/P olarak ilgili en çok bu ilan çekiyor fakat İzmirde olması da bi handikap benim için.

Zontes 250te modeline bakın derim. Hatta aynı kasa olan 350e modeli de olur. Kesinlikle iki seçeneğinizi de ekarte edecektir.
Bu markayı hiç bilmiyorum, hiç inceleme videosu izlemedim ve siteye bakınca sadece 3 tane satılık ilanı var. Parça fiyatlarına da bakmadım. Ve ben bu ağırlıkta bu boyut ve cc lerdeki motorlarda önde çift disk fren olmalı diye düşünüyorum. Bakalım bu markada ilerleyen zamanda nasıl bir gelişme göreceğiz.
Teşekkür ederim size de.
Güncel kendi kullandığım kymco downtown 250i modelinide önerebilirim. Aşırı konforlu ben cok memnunum. Deneme sansınızda mevcut hemen her bayide test motorları var kymconun
Teşekkür ediyorum size de. Çok baktım Kymco fakat 250 cc bakmadım. Özellikle Xciting vs 400 baktım, çok da hoşuma gitti. Orda rakamlar 300+ seviyesinde. Ataşehirdeki bayii 382 liraya iki tane düşük km motoru satıyor, bu hafta sonu bakmaya çalışacağım. Orda da sele altı çok kötü. Sadece bir kaskın alacağı şekilde bir dizayn yapmışlar, artçı için kullanılan pegler de küçük bir scootera koyulandan farklı değil. Ama tabi ki kalite anlamında bir itirazım yok Kymco markasına

Konuyu dağıtmak istemem ama bizzat bayideki danışmanın (yakın arkadaşınız veya aileden birisi değilse) ürünü kötülemesi, almayın demesi bana ihanet gibi geliyor.

Ekmek yediğin yerde seni satış yapman için oraya koyuyorlar ve gelene alma diyorsun. Oranın düzgün bir iş yeri ya da ürünün kötü ürün olduğunu düşünüyorsan ve bunu satmayı / pazarlamayı kendine zul görüyorsan istifa eder başka yerde çalışırsın.

Lafım size değil kusura bakmayın lütfen.

Aynen katılıyorum. Bir kişi nasıl olur da sattığı malı eğrisi ile doğrusu ile anlatmadan "git abi başka marka al" diyebilir ki. Aprilla daki sorunun kaynağı sanıyorum satış sonrası hizmetleri ve de motorun dayanıklılığı. Çok bildiğim bir marka değil fakat gerek marka adı gerek tasarımı ile bana da sürekli göz kırpıyor. Aslında MV Agusta Superveloce bakıyordum bir dönem, bi alan bi satan mutlu olunca klasik fikir olan Japona döndüm ben de :)
 
Katılım
13 Ocak 2025
Mesajlar
23
Yedek parça fiyatları konusunda gerçekten detaylı bir araştırma yapmışsınız, eline sağlık. QJ Fort 350 özellikle fiyat/performans açısından cazip görünüyor. Çift ön disk, kaliteli malzeme, uygun yedek parça fiyatları ve konfor detayları öne çıkan avantajlar.

SR4 Maxi ve Xmax 300’e göre bazı eksileri var ama TCS gibi sistemler dışında sürüş dinamikleri, frenleme gücü ve yedek parça maliyetleri açısından iyi bir seçenek olabilir. Xmax 300, ikinci el değeri ve sağlamlığıyla öne çıkıyor ama yedek parça fiyatları gerçekten yüksek.

Sizin için en önemli kriter ne olurdu? Konunun bu tarafıda var. Uzun ömürlülük, güvenlik, yedek parça maliyeti, ikinci el değeri mi? Yoksa sürüş hissiyatı ve konfor mu?
 
Katılım
28 Eyl 2024
Mesajlar
93
Maxi Scooter çok hakim olduğum bir mecra değil ancak bu üç seçenek arasında beni en çok endişelendiren marka da QJ Motor.

Alıcı olsam neye bakardım diye düşündüm, ilk aklıma gelen, şunun bir resmi web sayfasına bakayım olurdu herhalde...sayfa şu :)


Bomboş bir ekran. Hiçbir iletişim, destek, bilgi yok. Motoru aldınız, kaderinizle baş başasınız gibi bir algı var. Google aramasında ise Zeytinburnu'nda bir apartmanın altında faaliyet gösteren bir mekandan ibaret. Bu bilgilerle ben olsam QJ FORT 350'ye 270-280 Bin TL verir miydim diye düşündüm. Yanıt: hayır. Yedek parçası ucuz olabilir de, ona ulaşabiliyor muyuz, mesele bu sanki. Bu tür Çinli, Hintli markalarda kullanıcıları cezbeden sürüyle özellik var tabii de, bunların size ne kadar hizmet edeceği meçhul oluyor. İkinci eli vs. tartışmıyoruz dahi. s.com da toplam 14 adet ilanı olan bir ürün. Sarısı da berbatmış bu arada :)

Voge biraz daha eli yüzü düzgün, mantıklı bir marka Türkiye koşullarında. En azından servisi, yedek parçası, muhatap olacağınız bir yapı var ortada. Yada ben öyle biliyorum. Çok ahkam kesmeyeyim şimdi.

Yamaha'yı konuşmaya gerek var mı bilmiyorum. Bu üç seçenek kaldıysa, öyle veya böyle alınabilecek tek motosiklet X Max zaten.

Ben yine bildiğim yerden ve kendi karar dinamiklerimle yanıt vereyim. Eğer Honda, Yamaha, Suzuki vs alamıyor ve Çinli ve Hintli seçeneklere yöneliyorsam, benim baktığım ilk kriterler satış fiyatı, servis koşulları ve yedek parça ulaşılabilirliği oluyor. Burada da Türkiye'de oturduğunuz yerden resmi web sayfasından yedek parça satın alabildiğiniz tek mecra Kuralkan ve ithal ettiği Bajaj ve Kanuni markaları öne çıkıyor. Ben bu ikili dışına çıkılmasını pek mantıklı bulmuyorum. 250 cc bandında da size Seha 250 önerebilirim. Güncel fiyatı 188 bin TL. Ayvalık'ta bunun 150 cc olanını kullanıyorum ve hiçbir sorun yaşamadım. Bu motorla 40-50 bin km kuryelik yapanlar bile var.


Sym ve Kymco markaları da Japonlardan sonra tutulan ürünler. Bunları kullanıp çok memnun olanlar var. İncelemenizi öneririm.

Ezcümle, zorlayıp X Max alın. Olmadı Voge. QJ bana göre kumar. Ama kumarı sevenler de var tabii :)

Eksik olmayın, teşekkür ederim.
QJ şu anda marka olarak antipatik ama F/P olarak bana çekici gelen marka. Zaten hiçbir şekilde bir karara varmış değilim. Pragmatik yaklaşmaya çalışıyorum ve şöyle bir düşünce içinde oluyorum.
Voge 2023-2024 modeli 275.000 tl full aksesuar olanı
QJ 2023 modeli 220.000 TL yine full aksesuar
Yamaha 2017-2018 modeli 220-250 bin TL ve km yüksek, donanım düşük.
Kymco Xciting VS 400 2023 modeli 285-330 bin TL arası.

Bu arada QJ nin internet sitesi bırakın kötü olmayı berbat ötesi. Fakat bu arkadaşlar RKS ile birleştikleri için son derece yaygın yedek parça ve servis ağı mevcut.
Ve bugün 200 liraya aldığınız motoru yarın yine 200 liraya satışa koyarsınız. 0 km almadığımız müddetçe bu motorlardan fazla zarar edileceğini sanmıyorum. Ki benim mantığımda bugün 200 liraya aldığım bir motoru yarın 180/170 lira bandından satmak benim için hiç önemli değil.
Küçük bir not yazayım bu markanın ikinci eli ile alakalı. Bir ilan var sitede, sahibine mesaj iletmiştim "ciddi bir esneme yaparsanız hafta sonu gelip bakmak istiyorum" diye. Telefon numarasını yazdı arkadaş, arayın görüşelim dedi. Müsait olduğumda arayacağım diye yanıtladım.
Ertesi gün yine bir mesaj aldım ve "aramadınız, telefonunuzu bekliyorum" diye.
Yani markanın yüzüne bakan yok doğru, sahibi ilgilenen bir kişi bulunca kaybetmek istemiyor anladığım kadarı ile.
Buradan da açık ilan vereyim arkadaşlar, benim kullandığım motorları gönül rahatlığı ile alabilir ve rakam konusunda da tatlı dilli olduğunuz sürece güzel iskontolar ile alabilirsiniz 😄 Ben malımdan vazgeçtiğim vakit üçe beşe çok bakan biri olmadım hiçbir zaman.
 
Katılım
22 May 2021
Mesajlar
578
X-Max'ın frenleri gerçekten sürdüğüm diğer motorlara göre kötü diyebilirim ama kaliteli bi sinterli balata alınca bu sorun çözülüyor diye deneyimleyen epey bir arkadaşım var.Ki bide xmax400 ün önde çift disk olduğu gerçeği var frenlemede başarılı bulan çok fazla inceleme var.Bide tabiki para sizin paranız ama bende sizin gibi satarken 10-20 ucuza satarım marka önemli değil diyerek dominar400ü 210 bin liraya almıştım sadece 1 sene ve 12k km kullanmama rağmen üstelik sıfırı 250k olmuşken 150 bine zor sattım.Satarken 20-30 aşağı satmak iyi bir çözüm ama yenisini alırkende yine 20-30 lira aşağıdan başladığınızı düşünürseniz zarar bir anda 60-70lere çıkıyor maalesef.
 
Katılım
28 Eyl 2024
Mesajlar
93
Yedek parça fiyatları konusunda gerçekten detaylı bir araştırma yapmışsınız, eline sağlık. QJ Fort 350 özellikle fiyat/performans açısından cazip görünüyor. Çift ön disk, kaliteli malzeme, uygun yedek parça fiyatları ve konfor detayları öne çıkan avantajlar.

SR4 Maxi ve Xmax 300’e göre bazı eksileri var ama TCS gibi sistemler dışında sürüş dinamikleri, frenleme gücü ve yedek parça maliyetleri açısından iyi bir seçenek olabilir. Xmax 300, ikinci el değeri ve sağlamlığıyla öne çıkıyor ama yedek parça fiyatları gerçekten yüksek.

Sizin için en önemli kriter ne olurdu? Konunun bu tarafıda var. Uzun ömürlülük, güvenlik, yedek parça maliyeti, ikinci el değeri mi? Yoksa sürüş hissiyatı ve konfor mu?
Teşekkür ederim. Forumdaki arkadaşlara faydalı olabilmesi adına elimden geldiğince bir tablo yapmaya çalıştım.
Benim için en önemli şey motorun güvenliği, burada da TCS olmaması bir dezavantaj. Fakat TCS li olmayan 250 ve 700 cc motorlarım olduğu için 350 cc bir motorda bu özelliği ne kadar ararım inanın emin değilim.
Bunun dışında fren performansının xmax ten çok daha iyi olduğunu biliyorum.
İkinci elde rahat satabilmek de önemli lakin kriterlerim arasında alt sıralarda. Motorun işçiliği, komponentleri, bloğu, kullanılan malzeme kalitesi gerçekten çok iyi bu arada, incelemesini tercih ederim imkanı olanların.
SR4 Maxinin yedek parça fiyatları beni çok ama çok korkuttu. Yani kasko yapmadan bineceğim, hatalı olduğum bir kazada ciddi bir maliyet çıkabilir. Ayrıca titreşimli bir şekilde çalıştığını da duymuştum hem 350 ADV hem de SR4 ü kullanan bir kişiden, ne kadar doğru bilmiyorum. Ve motoru yakından hiç incelemedim, selesine dahi oturmadım.
Bu motorda beni diğer modellere göre farklı olarak çeken şey elcik ve sele ısıtması. Soğukta motor sürmekten hiç çekinmediğim için bu özellikler çok işe yarayacaktır.
Z900 RS imde elcik ısıtma dahi yok, eşimin Gelato 150 cc motorunda ise var ve acayip keyifli oluyor :)
 
Katılım
22 May 2021
Mesajlar
578
Günün sonunda 1 sene ve 12k km boyunca Dominar400 beni asla yolda bırakmadı veya üzmedi ama ister istemez insanın aklında hep bir şüphe oluyordu.Şuan Yamahaya geçtim ve kafam inanılmaz rahat absürt bişey yapmadığım sürece asla yarı yolda bırakmayacağından emin bir şekilde sürüyorum.
 
Katılım
28 Eyl 2024
Mesajlar
93
X-Max'ın frenleri gerçekten sürdüğüm diğer motorlara göre kötü diyebilirim ama kaliteli bi sinterli balata alınca bu sorun çözülüyor diye deneyimleyen epey bir arkadaşım var.Ki bide xmax400 ün önde çift disk olduğu gerçeği var frenlemede başarılı bulan çok fazla inceleme var.Bide tabiki para sizin paranız ama bende sizin gibi satarken 10-20 ucuza satarım marka önemli değil diyerek dominar400ü 210 bin liraya almıştım sadece 1 sene ve 12k km kullanmama rağmen üstelik sıfırı 250k olmuşken 150 bine zor sattım.Satarken 20-30 aşağı satmak iyi bir çözüm ama yenisini alırkende yine 20-30 lira aşağıdan başladığınızı düşünürseniz zarar bir anda 60-70lere çıkıyor maalesef.
Ben hiç böyle düşünmedim açıkçası...
Bunu değerlendirelim.
400 cc ye pek sıcak bakamıyorum, özellikle şu egzozun çirkinliği beni çok iğreti ediyor, oraya daha kibar ne yapılabilir ki ekonomik olarak :unsure:
Bu balata değişimi konusunda bilen arkadaşlar, xmax kullanan arkadaşlar varsa lütfen yorumlarını eksik etmesinler çünkü hem bana hem de maxi scooter almak isteyenlere çok faydalı olacaktır.
 
Katılım
22 May 2021
Mesajlar
578
Evet bu arada gerçekten benimde xmax400le alakalı tek şüphem o egzozu,motor 2020 model ama egzoz 1985ten fırlamış gibi :)
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

X-Max seçmeniz için bi + daha söyleyebilirim hocam iki tane kamp sandalyesi alıyormuş sele altına bugün öğrenmiş oldum :)

 
Son düzenleme:
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
722
Teşekkür ederim bu değerli fikir için.
Şöyle ki, Xmax 300 olarak düşünüyordum ve hala kıyıda köşede duruyor o alternatif. Sadece yukarıdaki tabloda da gözüktüğü gibi parça fiyatları da bakım maliyetleri de yüksek bu motorda. Ve onun dışında özellikle fren kısmında beni hiç tatmin etmeyen bir fren performansı var.
Mesela İzmirde bir xmax 300 var, 2017 model ve 7000 km de. Şu anda F/P olarak ilgili en çok bu ilan çekiyor fakat İzmirde olması da bi handikap benim için.


Bu markayı hiç bilmiyorum, hiç inceleme videosu izlemedim ve siteye bakınca sadece 3 tane satılık ilanı var. Parça fiyatlarına da bakmadım. Ve ben bu ağırlıkta bu boyut ve cc lerdeki motorlarda önde çift disk fren olmalı diye düşünüyorum. Bakalım bu markada ilerleyen zamanda nasıl bir gelişme göreceğiz.
Teşekkür ederim size de.

Teşekkür ediyorum size de. Çok baktım Kymco fakat 250 cc bakmadım. Özellikle Xciting vs 400 baktım, çok da hoşuma gitti. Orda rakamlar 300+ seviyesinde. Ataşehirdeki bayii 382 liraya iki tane düşük km motoru satıyor, bu hafta sonu bakmaya çalışacağım. Orda da sele altı çok kötü. Sadece bir kaskın alacağı şekilde bir dizayn yapmışlar, artçı için kullanılan pegler de küçük bir scootera koyulandan farklı değil. Ama tabi ki kalite anlamında bir itirazım yok Kymco markasına



Aynen katılıyorum. Bir kişi nasıl olur da sattığı malı eğrisi ile doğrusu ile anlatmadan "git abi başka marka al" diyebilir ki. Aprilla daki sorunun kaynağı sanıyorum satış sonrası hizmetleri ve de motorun dayanıklılığı. Çok bildiğim bir marka değil fakat gerek marka adı gerek tasarımı ile bana da sürekli göz kırpıyor. Aslında MV Agusta Superveloce bakıyordum bir dönem, bi alan bi satan mutlu olunca klasik fikir olan Japona döndüm ben de :)
Hocam 250te modelinde 75 tane ilan var. Onu farketmemiş olabilirsiniz olabilir fakat 250cc maxi scooterların çoğunda çift disk falan yoktur hocam, olan çok çok azdır, zaten gidişine göre ihtiyacı da yoktur. O konuyu gereksiz taktığınızı düşünüyorum. Onun yerine bagaj hacmi, rüzgar direnci, sele ve amortisör rahatlığı gibi konulara odaklansanız daha iyi olur sizin için.

Bahsettiğim motor diğer tüm seçeneklerinizden daha iyidir hem kalite hem özellik hem kullanışlılık olarak. Paket olarak xmax ve forzaya rakip olabilecek piyasadaki tek çin menşei scooter. Detaylı inceleyin araştırın kesinlikle fikriniz değişecektir. Bu arada markayı geçen seneden beri rks getiriyor.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Ben hiç böyle düşünmedim açıkçası...
Bunu değerlendirelim.
400 cc ye pek sıcak bakamıyorum, özellikle şu egzozun çirkinliği beni çok iğreti ediyor, oraya daha kibar ne yapılabilir ki ekonomik olarak :unsure:
Bu balata değişimi konusunda bilen arkadaşlar, xmax kullanan arkadaşlar varsa lütfen yorumlarını eksik etmesinler çünkü hem bana hem de maxi scooter almak isteyenlere çok faydalı olacaktır.
Xmaxta frenler aslında güzel tutuyor fakat ilk ısırma hissiyatı neredeyse sıfır, o yüzden manete uygulanan basınç ayarını gaz açar gibi kademeli ayarlamak gerekiyo. Balata değişimi biraz ilk ısırma hissiyatı getirse de totalde dokunduğum gibi çakıldı şeklinde bi tepkiye dönüştürmüyo maalesef. Manetlere gerçekten dibine kadar basmak gerekiyo iyi tutması için.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Ağu 2022
Mesajlar
636
xmax ve forza sahipleri capon tarikatına mensup olduğu için bu motorların ikinci eli düşmüyor. alırken "ben eski motoru daha pahalıya almaya, hiçbir sorunundan hiçbir yerde bahsetmemeye ve sürekli çinli motor kötülemeye yemin ediyorum" diyerek alıyorsunuz. freni tutmadı, kafa salladı, böbrek taşı düşürdü vs bunları dert etmiyorsunuz. böylece ikinci elde satarken kafanız rahat oluyor.
 
Katılım
22 May 2021
Mesajlar
578
Ne alakası var hocam kocaman yazmışım orda hatta cümleye direkt kötüleyerek başlamışım sürdüğüm diğer motorların frenlerinden daha kötü diye :D,ki avantajları da gerçekten var.Forza250miz vardı çok memnunduk şuan xmax250 ve adv350 var evde ikisinden de çok memnunuz.Maalesef piyasada orta cc scooterda bu saydıklarımın rakibi olduğu düşünülsede yok.İki led far bi renkli ekrana yarın kepenginin açılıp açılmayacağını bilmediğim markanın motorunu almak veya tavsiye etmek haksızlık olur.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst