- Katılım
- 28 Eyl 2024
- Mesajlar
- 93
- Konu Yazar
- #1
Değerli arkadaşlar merhaba,
Bu başlıkta ilgimi çeken ve bir zamandır araştırdığım üç modelin yedek parça ve belki de bir kaç donanım/güvenlik özelliklerini karşılaştıracağım, umarım ilgisi olan ve bilgiye ihtiyacı olan üyelerimize faydası olur.
Başlığı açma nedenime gelirek; birkaç aydır hem şehir içinde hem de bu yaz yapmayı düşündüğüm birkaç bin km lik şehir dışı seyahatlerimde bana güvenle yol almamı sağlayacak F/P ürünü 2.el çok az km li bir maxi scooter ihtiyacı duymamdır.
Başta aklımda Forza 250 ve Xmax 300 vardı.
Forzadan yumuşak süspansiyonları, paslanma sorunu, ön amortisör sorunu ( bunlar kesin sorundur demiyorum, araştırmalarım sonucunda pek çok kullanıcının bu durumlardan şikayet ettiklerini gördüğüm için olumsuz etkilendim ), yüksek servis maliyetleri, önde tek disk frene sahip olması, düşük beygir ve torku ( bunu da 300 ve 350 cc ile kıyas ederek yazıyorum ) nedeni ile vazgeçtim.
Xmax 300 ü ciddi şekilde düşündüm fakat 250K seviyesinde düşük km li ve yüksek modelli bir motor bulamadım.
Ayrıca, yine önde tek disk freni, tek başına kullanıldığında sert arka amörtisörü, bazı parçalardaki yüksek yedek parça fiyatları, yüksek bakım maliyetleri nedeni ile vazgeçtim.
Radarımda iki tane motor kaldı,
QJ ve de SR4 Maxi
Şimdi üç motorun da bazı yedek parçalarını buraya yazacağım ki kabaca aradaki farkları hep beraber görebilelim.
Tabi burada bir motoru tercih ederken sadece yedek parça fiyatlarına göre tercih etmek veya etmemek son derece yanlış bir mantık olduğunu da ekliyorum. Benim yapacağım tercih hem üstte saydığım etkenler hem de altta göreceğimiz yedek parça fiyatlarına göre olacak. Ve elbette burada tüm ilgili arkadaşlarla belki durumu tartışabiliceğiz.
Aslında burada tablo gibi, gayet
Tabi daha bir çok parça var fakat;
Genel itibarı ile bakarsak QJ Fort 350 nin neredeyse tüm parçaları çok daha uygun ve bulunabilir gözüküyor. Ayrıca izlediğim tüm inceleme videolarında bir hayli övülüyor.
Negatif tarafı TCS olmaması, sele altına bir tam kask bir yarım kask alabilmesi, anahtarsız çalıştırma diye abidik gubidik bir kart sistemi ile çalışması ( kontak anahtarı ile de çalışıyor ), yakıt tüketim değerlerini göstermemesi sayılabilir.
Artı taraflarından benim hoşuma giden kısımlar ise;
Otm ön cam, pirelli angel gt lastikler, çift ön disk, artçının ayaklarını koyduğu yerin konforu. Ciddi bir gece aydınlatması ile selektör performansı, son derece kaliteli komponentler ve işçilik ve de malzeme kalitesi.
Uzun ömürlülük, güvenlik, ikinci el piyasa değeri, parça bulunurluğu, fiyatlama politikaları bu iki Çinli markanın Türkiyedeki geleceğini belirleyecektir diye düşünüyorum.
CF moto gibi kullanıcılarına hem servis hem de kalite anlamında ciddi sorunlar yaşatmış bir markanın ülkemizde tutunduğunu düşünürsek Voge ve QJ gibi ciddi kaliteli motor yapan firmaların da tutunabileceğini düşünüyorum
Bu başlıkta ilgimi çeken ve bir zamandır araştırdığım üç modelin yedek parça ve belki de bir kaç donanım/güvenlik özelliklerini karşılaştıracağım, umarım ilgisi olan ve bilgiye ihtiyacı olan üyelerimize faydası olur.
Başlığı açma nedenime gelirek; birkaç aydır hem şehir içinde hem de bu yaz yapmayı düşündüğüm birkaç bin km lik şehir dışı seyahatlerimde bana güvenle yol almamı sağlayacak F/P ürünü 2.el çok az km li bir maxi scooter ihtiyacı duymamdır.
Başta aklımda Forza 250 ve Xmax 300 vardı.
Forzadan yumuşak süspansiyonları, paslanma sorunu, ön amortisör sorunu ( bunlar kesin sorundur demiyorum, araştırmalarım sonucunda pek çok kullanıcının bu durumlardan şikayet ettiklerini gördüğüm için olumsuz etkilendim ), yüksek servis maliyetleri, önde tek disk frene sahip olması, düşük beygir ve torku ( bunu da 300 ve 350 cc ile kıyas ederek yazıyorum ) nedeni ile vazgeçtim.
Xmax 300 ü ciddi şekilde düşündüm fakat 250K seviyesinde düşük km li ve yüksek modelli bir motor bulamadım.
Ayrıca, yine önde tek disk freni, tek başına kullanıldığında sert arka amörtisörü, bazı parçalardaki yüksek yedek parça fiyatları, yüksek bakım maliyetleri nedeni ile vazgeçtim.
Radarımda iki tane motor kaldı,
QJ ve de SR4 Maxi
Şimdi üç motorun da bazı yedek parçalarını buraya yazacağım ki kabaca aradaki farkları hep beraber görebilelim.
Tabi burada bir motoru tercih ederken sadece yedek parça fiyatlarına göre tercih etmek veya etmemek son derece yanlış bir mantık olduğunu da ekliyorum. Benim yapacağım tercih hem üstte saydığım etkenler hem de altta göreceğimiz yedek parça fiyatlarına göre olacak. Ve elbette burada tüm ilgili arkadaşlarla belki durumu tartışabiliceğiz.
Aslında burada tablo gibi, gayet
Yedek Parça | QJ FORT 350 | SR4 MAXİ | X max 300 |
Arka Amortisör | 3.250 | 7.720 | 5.690 |
Ön Amortisör- Takım | 5.780 | 30.800 | 22.190 |
Yağ Filtresi | 360 | 560 | 410 |
Hava Filtresi | 290 | 560 | 1.079 |
Buji | 187 | 440 | 496 |
Ön Fren Balatası | 722 | 960 | 936 |
Arka Fren Balatası | 937 | 3520 | 962 |
Fren Maneti Takım | 1.250 | 800 | 1.500 |
Fren Merkezi Ön Takım | 3.200 | 4.400 | 6.200 |
Fren Merkezi Arka | 1.800 | 2.200 | ? |
Fren Diski Ön Takım | 2.900 | 3.400 | 1.900 TEK DİSK |
Fren Diski Arka | 1.084 | ? | 2.160 |
Ön jant | 3.614 | 5.840 | 12.500 |
Kontak Seti | 2.530 | ? | 11.500 |
Sele | 2.530 | ? | 13.000 |
Egzoz | 7.230 | ? | 26.000 |
Ön Cam | 1.807 | ? | 4.400 |
Ön Çamurluk | 1.080 | 880 | 3.600 |
Arka Çamurluk | 360 | ? | 890 |
FAR | 5.420 | 19.360 | 6.665 |
STOP | 722 | 5.960 | 4.150 |
Tabi daha bir çok parça var fakat;
Genel itibarı ile bakarsak QJ Fort 350 nin neredeyse tüm parçaları çok daha uygun ve bulunabilir gözüküyor. Ayrıca izlediğim tüm inceleme videolarında bir hayli övülüyor.
Negatif tarafı TCS olmaması, sele altına bir tam kask bir yarım kask alabilmesi, anahtarsız çalıştırma diye abidik gubidik bir kart sistemi ile çalışması ( kontak anahtarı ile de çalışıyor ), yakıt tüketim değerlerini göstermemesi sayılabilir.
Artı taraflarından benim hoşuma giden kısımlar ise;
Otm ön cam, pirelli angel gt lastikler, çift ön disk, artçının ayaklarını koyduğu yerin konforu. Ciddi bir gece aydınlatması ile selektör performansı, son derece kaliteli komponentler ve işçilik ve de malzeme kalitesi.
Uzun ömürlülük, güvenlik, ikinci el piyasa değeri, parça bulunurluğu, fiyatlama politikaları bu iki Çinli markanın Türkiyedeki geleceğini belirleyecektir diye düşünüyorum.
CF moto gibi kullanıcılarına hem servis hem de kalite anlamında ciddi sorunlar yaşatmış bir markanın ülkemizde tutunduğunu düşünürsek Voge ve QJ gibi ciddi kaliteli motor yapan firmaların da tutunabileceğini düşünüyorum
Son düzenleme: