Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Göz göre göre emniyet şeridi cezası yemek

    REKLAM ALANI
  1. #21
    samet10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Xmax 400
    yol boş iken emniyet şeridine girmek tamamen hatadır.
    ama yol sıkışık iken emniyet şeridine girer sakin sakin giderim.

    ambulans mı gelir hemen şeride girer yol veririm yani emniyet şeridini aslında meşgul etmem

    arabalar gibi değliz avantajımız var biraz kullanmak lazım bence


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    BBelt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2009
    Alıntı Olcan138 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şerit aralarında gitmek tamamen kişinin inisiyatifinde bir durumdur
    Yanlış biliyorsunuz sevgili dostum. Şerit aralarında gitmek (ecnebicesi splitting) trafik kurallarına aykırıdır. Çok nadir bir kaç ülkede özel koşullarda izin verildiğini duymuştum ancak Türkiye o ülkelerden biri değil. İlla trafik kurallarını çiğneyecekseniz emniyet şeridini kullanın, hem trafiğin akışı için hem sizin için daha sağlıklı olur. Yok trafik kurallarına uyacağım diyorsanız otomobillerle birlikte dur-kalk yapacaksınız.
    I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...

  3. #23
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Daha önce bu konuyu tartismistik.

    Diger resimler

    Yukaridaki resmi Menderes özel'in motosiklet seridi istiyoruz yazisini tartistigimiz konuya asmistim.
    Gördügünüz gibi,medeni insanlar motosikletlilerin rahat haraket etmesi için, onlara yol açiyorlar.
    Sol seritte seyreden araçlar, seridin iyice soluna,hemen yaninda seyreden araçlarda,iyice saga yanasarak, motosikletlerin rahatça geçmelerini sagliyorlar.
    Simdi araçlar motorculara bu nezaketi göstermeseler ne oluyor.
    Yani her yerde böyle bir durum yok.
    Motorcular o zaman ne yapiyorlar?
    Ayni diger araçlar gibi dur kalk yapiyorlar.
    Bir tanesi bile emniyet seridini isgal etmeyi aklinin ucundan bile geçirmez.
    Motosikletler, trafik karmasasindan siyrilmak için ince olma avantajina sahip ama bunun için icat edilmediler.
    Yani aslinda motosiklet icat edildiginde trafik diye bir sey bile yoktu.
    Kisacasi motosiklete trafikten kurtulmak için biniyorsaniz,vazgeçin.
    Hayat kayiplarini daha aza indirmek için,bir çok insan,motosikletin de diger araçlar gibi haklara sahip oldugunun kavgasini verirken, bazilarinizin farkli davranmasi zarardan baska bir sey getirmiyor.
    Kuralsizlik nedeniyle her yil onlarca arkadasimizi topraga veriyoruz.
    Kollektif hareket yetenegine sahip olmadigimiz ortada.
    Ama bu gidise zorla da olsa dur demek gerekiyor.
    Polis zoruyla da olsa!!!
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  4. #24
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı samet10 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yol boş iken emniyet şeridine girmek tamamen hatadır.
    ama yol sıkışık iken emniyet şeridine girer sakin sakin giderim.

    ambulans mı gelir hemen şeride girer yol veririm yani emniyet şeridini aslında meşgul etmem

    arabalar gibi değliz avantajımız var biraz kullanmak lazım bence
    Bu konulardaki yasalar çok delik deşik... öncelikle bizim insiyatifimizde olmayan birşey var ki, vatandaşı olduğumuz ülkenin kanunlarına, mantıklı veya mantıksız saygı göstermeliyiz...

    Saygı göstermeliyiz derken, saygı gösterip boyun eğip kölesi olalım anlamında değil. var olan kurallara saygılı davranırken, aynı zamanda da kurallarda gördüğümüz yanlışlıklara tepkimizi göstermeliyiz. aksi halde devletten bu konu ile ilgilenen birisi bunun yanlış olduğunu farkedene kadar o yanlış kalmaya devam eder...

    yasalar mantıksız da olsa, " ben sallamam arkadaş. işime geldiği gibi yaparım " yaklaşımında bulunmayı doğru bulmuyorum.

    Şu vardır, yasalar, her zaman, her ortam şartına uygun sonuçlar veremeyebiliyorlar.

    Bazı durumlarda, yasalar ile kendi ve karşımızdaki insanların can güvenliği arasında kalabiliriz.

    Ben hiç bir yasanın, kendimin veya bir başkasının can güvenliğinden üstün olduğunu düşünmüyorum...

    Yasalar, Kendinizin veya bir başkasının can güvenliğini korumak gerektiğinde ihlal edilebilir bence... ancak keyfii ihlal bana göre mantık dışıdır.


    Sağ şeritte ilerlemektesiniz. sol şeritte biraz geride hızı sizinle ortalama olarak aynı olan bir araç bulunmakta. biraz önünüzde de sizin şeridinizde bir araç ve orta şeritte onun az ilerisinde bir araç daha var.

    Bana göre, eğer motosikletinizin hala ivmelenmeye potansiyeli varsa, orta şeritte geride kalan kişinin sizin şerit değiştireceğinizi farketmesini sağlayıp orta şeride ve oradan da tekrar sağ şeride geçmekte bir sakınca yok.

    Lakin orta şeritte ve sağ şeritte sizin önünüzde neredeyse yan yana giden iki araç var. aralarından sizin belki de rahat geçebileceğiniz boşluk ta var.... istediğiniz kadar kornaya basın. istediğiniz kadar selektör yapın. istediğiniz kadar uyarın.

    Siz geçerken o iki araç sürücüsü de sizi farkederse diken üstünde olacaklar ve onları, keyfi yol hakkı kazanmaya çalışarak riske atmış olacaksınız...

    ..............................

    Hepimiz biliriz ki, motosiklet kullanırken ara ara insanın içine bir ürperti düşer. hani rahat hissetmezsiniz. sanki her an, beklemediğiniz birşey oluverecekmiş gibi hissedersiniz.

    Bence bir motosikletlinin, bunun gibi bir psikolojik olumsuzlukta, rahat hissetmediğinde, taciz edildiğinde, makul bir süratle, durumunu izah eden sinyalizasyon ( dörtlü gibi ) sistemi çalışır halde emniyet şeridinde bulunması mantıklı görülebilir. ki, eğitimi yerinde, aklı başında bir poliszaten yüz ifadenizden, durumunuzdan davranışlarınızdan konuşmanızdan söylediğinizin doğru olup olmadığını anlar ( :D anlaması gerekir :D )... durumu izah ettiğinizde, emniyet şeridini kullanmanızı polis de mantıklı görecektir... en fazla, durumunuzdan polis de yeterince kaygılanırsa devam etmemenizi durup rahatlamanızı, gerekirse bir araç çağırmanızı tavsiye eder...

    Yada bunları önemsemeyip ceza keser... ki, bu şartlarda kesilecek cezanın faturası, trafik içerisinde çekeceğiniz o tedirginliğin size keseceği faturadan çok daha ekonomiktir. çünkü tedirgin insan dikkatini toplayamaz. odaklanamaz ve değerlendiremez. bu da bir motosikletin üzerindeyseniz ölümcüldür!...

    ..............................

    motosiklet, bir otomobilin sağlayamadığı bazı avantajlar sağlar evet.

    küçüktür ve güçlüdür. bunun anlamı, her deliğe girebilir değil. otomobilin avantaj olarak değerlendiremediği trafik aralıklarını değerlendirebilir demek.

    örneğin, fren mesafesi, manevra kabiliyeti, ivmelenme kabiliyeti dolayısı ile bir otomobil, hiç bir zaman motosiklet kadar hızlı şerit değiştirip hızlanıp yavaşlayamaz. bulunduğu ortam şartları dolayısı ile motosiklet trafiğin durumuna daha hakimdir. trafikte motosiklete avantaj sağlayan bunlardır.

    şerit aralarından gitmek, makul trafik şartlarında hoş görülebilir. duran ve hareket etmek istese bile gidebileceği mesafe yarım metreden fazla olmayan iki arabanın arasından geçmek makul olabilir. ancak 60 ile yan yana giden iki aracın arasından geçmek, en başta sizin can güvenliğinizi riske atar.

    bu riski siz göze alabilirsiniz. ancak sizin yapacağınız hatayı telafi edemeyecek olan bir otomobil sürücüsü, sizin yüzünüzden panikleyebilir, kontrolünü kaybedip ciddi kazalar yapabilir...

    bu kişisel insiyatifi kullanamayacağınız bir durumdur.

    -------------------------

    sıkışık trafikte bile emniyet şeridini kullanmak, " trafik sıkışık " diye makul değildir! motosiklet bile olsa.

    emniyet şeridinin amacı, acil durum araçlarının gerek diğer şeritlerde, gerek emniyet şeridinde rahat ilerlemesi içindir.

    bir ambulans gelirken, trafikteki araçların bir deliğe girmesi gerekir. eğer o sırada ambulans emniyet şeridine giremiyorsa, ona yol vermesi gereken araç emniyet şeridine girer. daha bir çok kombinasyon olabilir...

    şimdi diyeceksiniz ki, çevre yolları dışında, emniyet şeridi neredeyse yok. ayrıca çoğu çevre yolunda da bir ambulansa yetecek genişlikte emniyet şeridi de yok.

    evet. ama zaten ciddi ölümlü yaralanmalı kazalar genel olarak çevre yollarında olmakta... ambulansın katetmesi gereken uzun mesafeler de genelde çevre yolundan ulaşabileceği mesafeler olduğunda daha önemlidir.

    özellikle istanbul gibi büyük şehirlerde, hemen her semtte yeterli kapasitede bir hastane poliklinik acil servis vs. vs. bulunmakta. ambulansın bir hastayı yada yaralıyı şehir içinde bir noktadan hastaneye taşıması ile, çevre yolundan daha donanımlı bir hastaneye taşıması yada bir kazaya müdahale etmesi aynı şartlar altında değildir...

    -------------------------

    trafikte avantaj sağlamak için helikopter kullanın ...

    yer yer, can güvenliği için yasal şartların ihlali makul olabilir... ancak hiç bir şartta keyfi bir avantaj için yasal şartların ihmal edilmesi makul değildir.

    motosikleti, şerit aralarından da gidebilen bir araç olarak değil, trafikteki diğer bir araç olarak görmek ve kullanmak gerekir.

    10 - 20 km süratle akan bir trafikte, geçtiğiniz araç sürücülerini uyardığınızdan emin olarak aralardan geçmek makul olabilir belki. ama 50 - 60, hatta 80 - 100 km süratlerle giden araçların arasından geçmenin makul ve mantıklı hiç bir yolu yok.

    80'le akan bir trafikte, şeritler arasında, diğer araç sürücülerinin dikkatini ve güvenliğini riske atacak yeterlilikler yoksa, motosikletin arabadan bir farkı yoktur.


    ...................................

    Motosikleti, küçük ve her deliğe giren bir araç olarak değil; küçüklüğü, ivme kabiliyeti, manevra kabiliyeti ve durma kabiliyeti ile, bir otomobilden daha başarılı, bunun yanında da sürücü olarak bir otomobil sürücüsünden daha fazla trafiğin durumuna hakim birisi olarak değerlendirmek gerek bana göre.

    trafiğe daha fazla hakim olabilmeyi, kolay hızlanıp kolay manevra yapabilmeyi, bir otomobilin geçemeyeceği ama, diğer sürücülerin takip ve fren mesafesini de riske atmayacak boşlukları değerlendirebilen " küçüklükte " bir araç olarak görmeyi doğru görüyorum.


    Bunların hepsi kişisel fikirlerim. yanlış veya eksik düşündüğüm, saçmaladığım yerler olabilir. bana göre böyle.... size göre artık her nasılsa trafikte yaptığınız şeylerle benim can güvenliğimi tehlikeye atmadığınız sürece, dikkatimi keyfi olarak azaltmadığınız sürece, motosiklet kardeşiyiz. aksi halde görmek istemeyeceğim kötü insanlarsınız ... bu da bana göre...

    .................................


    son olarak şerit aralarından gitmeye bir örnek vermek isterim.

    gt650 görece iri bir motosiklet. bende 190 boyum ile, bir çok otomobilin yanında dursam bile diğer tarafından görülebiliyorum.

    ortalama her gün levent - zincirlikuyu istikametinden geçiyorum.

    özellikle zincirlikuyuya doğru trafik çoğu zaman 10 km'yi bile nadiren geçtiğinden, aralardan ilerleyerek zincirlikuyu mezarlığının oraya kadar geliyorum. geldiğimi gören çoğu " otomobil " sürücüsü, öncelik verip şeride yerleşmem ya da sağa geçebilmem için yol veriyor.

    buna rağmen, bana yol veren otomobil sürücüsünün sağına doğru ön tekerim 10 cm çıktığında frenleri kökleyip bir duruyorum. zira, her 3 geçişimden kesin olarak 2'tanesinde " vızzzznnnınınrrnrnrnrn " diye bir hatta bazen bir kaç motosiklet arka arkaya geçiyor. ve inanın ben lastiğimi çıkarsam durmaları mümkün değil...

    işte bu şerit arasından gitmek, duran trafikte avantaj sağlamak değil. bunun adına ben dikkatsizlik de demiyorum. saygısızlık da demiyorum. adına ne dediğimi siz anladığınız için ağzımı da bozmuyorum... zaten, 10 km ile akan trafikte 3 katı hızda bi avantaj sağlıyorsun. hadi 30'la giderken birine duramayıp çarpacak olsan bile farkedip frenleme avantajın olduğundan belki sadece durmak üzere iken devrilirsin....

    ama çoğu böyle yapmıyor. inanın o tekeri bir gün umursamadan çıkarsam, bana yol veren adam neredeyse durduğu için ( " böyle otomobil sürücülerine teşekkürler ayrıca " ) ben devrilsem de birşey olmaz. fırlamam 2 metre. ama çarpacak arkadaş bi lastiğin altına girer kesinlikle...

    .................................

    gt650 iri bir motosiklet olsa da, gidon turu geniş ve kalabalık trafikte bile çok rahat manevra yapabiliyor. ortalama 100 - 125'lik skutırlar hariç diğer motosikletlerden manevra olarak eksik hiç bir yanı yok.

    hatta maksi skutırlardan çok daha iyi.

    özellikle bir çok maksi skutır sürücüsü, benim zaten girmekte olduğum bir aralığa benden önce burnunu sokabilmek için yırtınıyor. en ufak fırsatı değerlendirip önüme atlamaya çalışıyor.

    bunun üzerine ayrıca belirteyim. dede gibi kullanmıyorum. hatta agresif kullandığım da söylenebilir. motosikletimin kabiliyetlerini, şartların kaldırdığı kapasitede değerlendiririm...


    ANCAK trafikte, ölüm yarışındaymış gibi gibi araba sürenlerin yüzdesi %10 ise, motosikletlerin yüzdesi bana göre %60 belki daha fazla...


    noluyoruz arkadaşlar? ilk varana madalya mı veriyorlar? motorunun cc'si kendiliğinden mi artıyor?

    ...............................

    motosiklet keyifle sürülen bir " yol " aracı olsa da, şehir içi trafiğindeki 1. amacı A noktasından B noktasına gitmektir bana göre... şehir içinde bu konuda avantaj sahibi olan tek araç helikopter ... onlarında yasak hava sahaları var...


    uzun yazıp canınızı sıktımsa kusura bakmayın. ama ben motosikletdaşlarımın çoğundan bu konularda inanılmaz rahatsızım... bi içimi dökeyim istedim :D
    !?

  5. #25
    samet10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2010
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Xmax 400
    eğer araç sürücüleri ben aralardan giderken 10 km hızla giderken sellektör attğımda hafifçe sala sola ayrılıp yol verseler emniyet şeridine hiç geçmem ama geçtiğimde de diğer sürücüler için tehlikeli olacka hızda gitmem zaten

  6. #26
    canekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2011
    Motosikleti
    NC700x
    Alıntı Olcan138 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Trafikten sıyrılmak demek, yasakları çiğneyerek hakkımız olmayanı yapmak demek değildir. Güvenlik önlemi ayrı, yasak ve emniyetsizlik ayrı şeylerdir... şerit aralarında gitmek tamamen kişinin inisiyatifinde bir durumdur, motosikletinizle sinyalinizi verdiğiniz, yol kurallarına dikkat ettiğiniz sürece avantaj sağlayacak şekilde şerit değiştirebilmek de öyle... Yani yapılması ceza gerektiren bir şey yapmadan da trafikten sıyrılmak mümkündür.

    Burada nasıl kullanıp ne yaptığınızı yargılamak da bana düşmez, motor kullanmıyorsunuz veya yanlış kullanıyorsunuz deme hakkını kendimde bulmam, ama emniyet şeridi kullanılıyorsa cezası haklı ve gereklidir. Sadece emniyet şeridini kullanmamak gibi basit bir durum söz konusuyken, emniyet şeridi cezalarının ilginç karşılandığı başlıklara yazmak bunlardan çok daha doğaldır.
    Öncelikle US te olduğunuzu görüyorum, hala da öyle sanırım.

    Ben istanbul anadolu yakasında üst bostancıda oturuyorum, işe bağdat caddesinden gittiğim gibi,geri kalan zamanlarda hep eşimle bindiğimden ve e-5 ten eve dönmek kolay olduğundan orayı kullanıyorum. ve bahsedilen emniyet şeridi ihlalini yapma ihtiyacı duymuyorum. AMA gelin görün ki avrupa yakasına geçip tam akşam 5-7 arasında eve dönüşe geçmek gerektiğinde boğaz köprüsünün trafiği mecidiyeköy, yıldız yokuşu ve diğer tüm köprü katılım yollarını kilitliyor ve yolun ortalama hızı boğaz köprüsüne kadar ortalama 5km/s i geçmiyor.

    Şimdi bana gelip söyleyin bakalım taksimden çıktınız ve evinize gideceksiniz. TÜM 2 tekerden büyük araçlar bu yolu 2-3saatte aşacak, ve sizde motosiklet olduğunuz halde onlarla bekleyeceksiniz öyle mi?

    ben bunun yasak olmadığını söylemiyorum ama boğaz köprüsünde, akşam trafiğinde tüm otomobiller dururken, istediği an 5snde emniyet şeridini boşaltabilecek motosiklete ceza yazmak polisin inisiyatini biraz farklı yönde kullandığını düşündürüyor bana, yoksa eğer her ihlale ceza yazsalar boğaz köprüsünde beşiktaş bağlantısında her 10 araçtan 5 ine emniyet kemeri cezası kesmeleri lazım, buda bir kural ihlali trafik kanuna göre.

    Dediğim gibi insan robot değil inisiyatif diye birşey var.

    Akan trafikte emniyet şeridi çok tehlikeli, ve ben sıkışık trafiği geçmek için kullanırken de orayı elimden geldiğinde 40km/s i geçmemeye çalışıyorum sonuçta her an bir araç trafikte durduğundan harareti arttıp emniyete girmek isteyebilir hakkıdır. bunların farkında olarak motosikletler için şerit olmayan yada yol vermeyen araçların olduğu burada özellikle "akşam trafiğinde" "boğaz köprüsünde" emniyet şeridini kullanan motorlara inisiyatif göstermemek biraz insafsızca buluyorum. yoksa kurallar bizler için.

  7. #27
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    Ayip ediyorlar. Emniyet seridindeki otobusleri, kamyonlari gorsunler once, motosiklete sonra sira gelsin. Kopruyu kullanan motosiklet surucusu mecbur kalir emniyet seridine girmeye. Bir seridin icinden gitmeye calisin da gorun, iki araba arasinda nasil tost olunacagini... su istanbulda kamyonla makas atanlari caydirsinlar, uc seritlik yolu bese zorlayan olmasin, serefsizim emniyet seridine girersem.

  8. #28
    sarıdev - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf 150
    Benim anlatmaya çalıştığım kullanmamamız gerektiği halde emniyet şeridini kullandık bari ileride trafik polisi gördüğünüzde şeridinize girin polis çevirdiğindede tolerans beklemeyin.İstanbul trafiğinde bazen denk gelirim genelde yüksek cc kullanan abilerimiz trafik sıkışık olsa bile şeridinde adım adım giderler,bu abilerimizin yaşıda epey vardır burdan çıkardığım sonuç motosikletini kurallara göre kullanırsan hem uzun yaşarsın hemde diğer sürücülerden gerçekten saygı görürsün.Çünkü ben bu abilerimize her zaman saygı duyuyorum.Motosiklet kullanmak hele ki istanbul trafiğinde sabır işi,habire aralardan sıvışmaya çalışırken önüne çıkan engeller sayesinde sinir katsayın yükseliyo şeridinde eğri büğrü giden adamlar canını sıkıyo EN GÜZELİ ŞERİDİNDE SABIRLA GİTMEK tabi gidebilene...
    Akilzsizlar hirsizlarin en zararlilaridir: Zamaninizi ve nesenizi çalarlar.

  9. #29
    Super Moderator Olcan138 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Stockholm
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    Birçok mesaj birikmiş, kısaca bir daha anlatmak istediğimi söyleyeyim; motosikletin avantajı küçük ve kıvrak olmasıdır, arabaların sığamadığı giremediği aralardan geçebilmesi, manevra kabiliyetiyle zaman kazandırabilmesidir, benim fikrim bu kıvraklığı bir yasak olan emniyet şeridi kullanımı konusunda kullanmamak yönünde sadece; veya daha doğrusu, kullanım kişinin kararıdır, ama karşılığında hak edilip alınacak cezayı da kabullenmek yönünde.
    1-3-8........................................138
    FORUM KURALLARI ve KULLANIMI HAKKINDA

  10. #30
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    yahu açmayın şu emniyet şeridi konularını ikide bir , tartışmayın
    sonunda o kural olacak göreceksiniz gününüzü !

    GİDİN NEDEN "KÖPRÜYE ARABA FİYATI PARA ÖDÜYORUZ" ONU TARTIŞIN SİZ

    eminim seneler önce aynı şey olmuştur
    bazılarınız,
    olsun bizde motorlu taşıtız, bizde vergi veriyoruz deyip kendinizi araba zannedip aynı ücretleri kabul etmişsinizdir .

    şimdide aynı şeyi emniyet şeridi için yapmayın, tartışıp milleti UYANDIRMAYIN
    1 tane araba emniyet şeridine girdimi o şerit iptal olur
    AMA 55 TANE MOTOR GİRSİN O ŞERİT HALA KULLANILABİLİR


    kendinizi otomobil zannetmeyin

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:40 ----------

    EDIT:

    bu resme iyi bakın

    60 tane aracın kapladığı yer
    60 tane kişinin bindiği 1 otobüsün kapladığı yer
    60 kişi ve onların bisikletinin kapladığı yer

    iyi düşünün
    neden motorlara destek yok ? neden ?
    çünkü trafik yaratmıyorlarda ondan
    trafik olacakki daha çok insan benzin yakacak devletin + ilgili şirketlerin cebine 3 katı vergi yüzünden daha fazla para girecek, o yüzden işte


  11. #31
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    emniyet şeridi ne yazık ki yoğun trafikte motorların emniyette olduğu şerittir, bir sürü it kopuk araç sürüyor, makas atıyor, onun bunun önüne direksiyon kırıp ani şerit ihlali yapıyor, o şerit gitmiyor öbüründen gideyim diyor, arkadaki önüne geçene izin vermek istemiyor, şerit kavgası yapıyor, kısaca bu domuzlar trafikte olduğu sürece ben kenardan paşalar gibi giderim, onların arasına karışmaya hiç niyetim yok, yoğun trafikten kastım araçların durduğu çok yavaş ilerlerme olan durumdur, en kötü ihtimal emniyet şeridi çizgisi üzerinden gitmekte fayda var, araçların aktığı bir trafik ortamında emniyet şeridini kullanmıyorum, bazen uzun yolda deli gibi süren bir kamyon arkama yanaşınca yol vermek amacıyla da anlık olarak kullanabiliyorum ...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:34 ----------

    http://i539.photobucket.com/albums/f...k/SP_A0395.jpg

    bu olay henüz ülkemizde yok ...
    Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...

  12. #32
    canekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2011
    Motosikleti
    NC700x
    neyse benim de demek istediğimi anlayanlar anlamış.

    Sarıdev 'de basit ama doğru bir mantığı ele almış, polis ilerde resmen toparlıyorsa kek gibi üzerine gitmeyecen, işte buda kişinin inisiyatifi.
    ama açılan konu başlığında, olay ve yer boğaz köprüsü gibi istisna bir yerde gerçekleştiğinden eminim herkes bu kadar dil döküyor ve sanmıyorum kimse bunun meşru olduğunu savunuyor, sadece yere ve duruma göre davranmak diye birşey var.

    yani nasıl trafik sıkışınca polis kırmızı da geç diyor araçlara, yeşil yananları durduruyor, boğaz köprüsü yoluda 7günün 7sindede belirli saatlerde neredeyse duruyor, bu esnada motosikletler yukarıda arkadaşın gösterdiği gibi emniyet şeridinde aslında hiçbir kalabalık yaratmadan ilerliyor,ve sağ duyulu polislerimiz de bu saatler dahilinde genelde bizlere yol veriyorlar. zaten bu güne kadar vermeseler, bizde şimdi noluyor , bu kadar zaman trafikte geçti motorlar karşıya kimsenin tavuğuna kışt demeden de, şimdi mi engel olduk diye konuştuk.

    yoksa Emniyet Şeridi ihlali trafik kanununa göre suçtur, cezası vardır. Polis yazmak isterse engelleyemezsin, ama trafiğin akmasını isteyen,görevi bu olan poliste insan gibi giden motorcuyada köprü yolunda ceza kesmez. tekrar ediyorum yazıyorsa buda meşrudur.

  13. #33
    motocycleboyreigns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Motosikleti
    BMW R26-MZ 251-SRAD 750
    Doğru.Tabii ki emniyet şeridi bütün araçlara yasak bunu biliyoruz.Peki şerit aralarından giderken araçları daha çok sıkıştırdığınızı,kazaya daha çok davet çıkardığınızı bilmiyor musunuz?Peki bundan sonra kaçınız köprüde trafikte araçlarla beraber bekleyecek,kaçınız şerit aralarından devam edecek?Cevabı siz de biliyorsunuz.
    Izgaralarının içinde kırmızı mavi çakar lamba olan ve bir yerlere yetişmediği belli olan siyah audiler emniyet şeridinden 3539 kmyle yardırırken tın tın giden iki üç motorcuk herhalde dünyaları yerinden oynatmaz.
    Kolpa Adamları

  14. #34
    cbr1100 xx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2011
    Şehir
    şişli
    Motosikleti
    SUZUKİ HAYABUSA 2021 BLACK EDİTİON
    Alıntı MaxiBoost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yahu açmayın şu emniyet şeridi konularını ikide bir , tartışmayın
    sonunda o kural olacak göreceksiniz gününüzü !

    GİDİN NEDEN "KÖPRÜYE ARABA FİYATI PARA ÖDÜYORUZ" ONU TARTIŞIN SİZ

    eminim seneler önce aynı şey olmuştur
    bazılarınız,
    olsun bizde motorlu taşıtız, bizde vergi veriyoruz deyip kendinizi araba zannedip aynı ücretleri kabul etmişsinizdir .

    şimdide aynı şeyi emniyet şeridi için yapmayın, tartışıp milleti UYANDIRMAYIN
    1 tane araba emniyet şeridine girdimi o şerit iptal olur
    AMA 55 TANE MOTOR GİRSİN O ŞERİT HALA KULLANILABİLİR


    kendinizi otomobil zannetmeyin

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:40 ----------

    EDIT:

    bu resme iyi bakın

    60 tane aracın kapladığı yer
    60 tane kişinin bindiği 1 otobüsün kapladığı yer
    60 kişi ve onların bisikletinin kapladığı yer

    iyi düşünün
    neden motorlara destek yok ? neden ?
    çünkü trafik yaratmıyorlarda ondan
    trafik olacakki daha çok insan benzin yakacak devletin + ilgili şirketlerin cebine 3 katı vergi yüzünden daha fazla para girecek, o yüzden işte

    http://4.bp.blogspot.com/_B2-WiXOxkR...ike+vs+bus.jpg


    Napolyon geldi aklıma .....
    Büyük aşklar yolculuklarla başlar ama önce güvenlik....

  15. #35
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Polianna olmamak lazım... Istanbulda iş saati anadolu yakasından avrupa yakasına geçmek yaklaşık 3 saati geçiyor. Bu süre boyunca şeridinden ayrılmadan , araya girmeden , emniyet şeridine taşmadan giden varsa gelsin elini öperim.

    Kurallar düzeni sağlar , uymak gerekiyor. Fakat uyulmadığı durumlar , ortam şartlarına göre değişebiliyor.
    Şerit aralarından gitmek , emniyet şeridine girmek gibi kaldırım üzerine motor parketmek de yasaktır.
    O zaman kimse evinin önüne motoru kaldırıma çekemez.
    Ha çekmediniz diyelim , otomobillerin arasına parkedip yer kaplarsanız , ertesi gün o motoru yerde bulursunuz.

    Trafikte beklemek herkes için eziyet. Ama motorcu için daha da eziyet. Otomobil sahipleri klimasını açar kışın ısınır yazın serinler. Motorcu kışın üşür yazın terler. Trafikte milyonlarca otomobilin egzos gazını solumak da cabası.
    Yoğun trafikte , 3 saat şeridinden ayrılmayıp bir otomobil arkasında yol almak pek akıl karı değil.

    Emniyet şeridine girmek yasa dışıdır. Girerseniz cezasına da hazır olacaksınız.
    mücahit_89 bunu beğendi.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  16. #36
    Super Moderator Olcan138 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Stockholm
    Motosikleti
    Keeway Superlight 150
    Köprüye arabayla aynı parayı ödediğimiz için çözümü kaçak geçişte aramaya, emniyet şeridinden çakar takan arabalar gidiyor diye biz de gideriz mantığını savunmakta, bir yanlışı düzeltmek yerine başka yanlışla devam etme hakkını kendimizde görmeye hala fazlasıyla alışığız... Böyle giderse de araçtan sayılmamaya, öcü, canavar gözüyle bakılmayua devam edeceğiz...

    6-7 yıl İstanbul'da motosiklet kullandım, en yoğun saatlerde bir yakadan diğer yakaya da oldukça sık geçtim, belki birçok diğer trafik kuralını da ihlal etmişimdir ama, hiç emniyet şeridine girmeden, hiçbir zaman da saatler sürmedi ulaşımım.
    1-3-8........................................138
    FORUM KURALLARI ve KULLANIMI HAKKINDA

  17. #37
    ferrari_gani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2005
    Şehir
    istanbul/bakırköy
    Motosikleti
    4x4 ruhlu karakaçan enduro&touring&race GETZZZ
    istanbulda yaşıyorum
    araba kullanıyorum
    motor kullanıyorum
    direksiyon hocasıyım

    yani bu konuda konuşmaya yetecek kadar bilgim var. ufak bir örnekle açıklama yapalım. el bombasının pimini çekmişsiniz kolu bırakmışsınız, sonra bomba patlamış, sizde diyorsunuz ki suç bombanın. bunu diyene ne diyorsanız, motorla emniyet şeridine, araçların arasına dalıp gidene aynısını söyleyin. yok trafikte bekleyemezmiş. ozaman istanbulda yaşamayın arkadaş. bu kadar basit. türkiyede motosikletler için özel şerit yoktur. bir şeritte bir araba bulunabilir. bir araba ve bir motosikletin bulunması yasaktır. yani motosikletlerin aralara dalması yasaktır. biz, trafikte bekleyemeyiz, aradan dereden gideriz dersek, yine biz, iyi insandı allah rahmet etsin deriz. önce biz kendimize ve etrafımıza saygı göstericez ki, onlar bize saygı göstersin. biz önce bi iğneyi kendimize batıralım, gerisi kolay.

    bu tamamen benim fikrimdir, katılan olur. katılmayanların kendi bileceği iştir. kısa ve net söylüyorum. dünyadaki bütün kurallar kanla yazılmıştır. hiç birisi keyfi değildir. kurallara uyarken olan kazalara trafik kazası denir, uymadığınız halde oluşan kazalara intihar denir ya cinayet.
    dünyada her erkeğe 4 kadın düşüyor. benim hakkımı her kim yiyosa haram zıkkım olsun elinde patlasın

  18. #38
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    Trafik kurallarını yeterince uygulayan biri olarak , aralardan gitmeyen ve emniyet şeridine girmeyen arkadaşları sıkışık trafikte merak etmiyor değilim...
    Aslında Türkiye'de kurallara uymak diye , bütün kurallara tamamen uyulan bir video çekilse ilginç olabilir.
    rumelian bunu beğendi.
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  19. #39
    canekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2011
    Motosikleti
    NC700x
    Alıntı GorkeM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Polianna olmamak lazım... Istanbulda iş saati anadolu yakasından avrupa yakasına geçmek yaklaşık 3 saati geçiyor. Bu süre boyunca şeridinden ayrılmadan , araya girmeden , emniyet şeridine taşmadan giden varsa gelsin elini öperim.

    Kurallar düzeni sağlar , uymak gerekiyor. Fakat uyulmadığı durumlar , ortam şartlarına göre değişebiliyor.
    Şerit aralarından gitmek , emniyet şeridine girmek gibi kaldırım üzerine motor parketmek de yasaktır.
    O zaman kimse evinin önüne motoru kaldırıma çekemez.
    Ha çekmediniz diyelim , otomobillerin arasına parkedip yer kaplarsanız , ertesi gün o motoru yerde bulursunuz.

    Trafikte beklemek herkes için eziyet. Ama motorcu için daha da eziyet. Otomobil sahipleri klimasını açar kışın ısınır yazın serinler. Motorcu kışın üşür yazın terler. Trafikte milyonlarca otomobilin egzos gazını solumak da cabası.
    Yoğun trafikte , 3 saat şeridinden ayrılmayıp bir otomobil arkasında yol almak pek akıl karı değil.

    Emniyet şeridine girmek yasa dışıdır. Girerseniz cezasına da hazır olacaksınız.
    tek kelimeyle +milyon rakam yazabilirim.

    Teşekkürler.

  20. #40
    erimozel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 150
    Alıntı canekin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tek kelimeyle +milyon rakam yazabilirim.

    Teşekkürler.
    Aynı şekilde, aynı mesaj için ben de yazabilirim. İstanbulda yaşayan bir motosiklet kullanıcısı olarak, emniyet şeridini kullanıyorum, yakalanırsam cezam neyse razıyım, hakkıdır polisin ceza kesmek... Ama burada bu davranışımı da sonuna kadar savunurum, yaptığım şeyden 1 gram bile rahatsızlık duymuyorum, çünkü önceki yorumumda da belirttiğim gibi bu durum motorcular için yazılı olmayan bir haktır. Dikkat ediyorum da, emniyet şeridini kullanmayın diyen üyelerin çoğu istanbul dışından... Arada bir istanbula gelip de ben istanbulda motor kullanıyorum demek de ne kadar doğru bir değerlendirme olur bilmiyorum... Emniyet şeridi, küçük hacimli motosikletlerin asıl kullanım ilkesi olan yakıt ve zamandan tasarrufu sağlarken, aynı zamanda onlara güvenli bir ortam veren bir nimettir. Bu önemli avantajları karşısında ben ceza kesilme riskini göze alıyorum.Karar sizindir.
    ---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
    2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
    2010- ? ITU Formula SAE Takımı


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)