Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

lpg montajı

    REKLAM ALANI
  1. #41
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    Alıntı drsteel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence artık devir değişti. lpg sistemide pahalı öyle ucuz değil. eğer kafa yorulacaksa elektrik dönüşümlerine kafa yorulmalı. yasal olarak şu an yapamıyoruz. yani bir mzyi alıp elektrikli güçlü birşey yapamıyoruz. ama yakında yasa çıkacak. asında makine muhendisi olsam bu işe kafa yorardım. geleceğin sektörü bu yurt dışında lpg kiti gibi elektrik kitleri satılıyor. alıyorsunuz benzinki motoru atıyorsunuz elektrikli motora geçiyorsunuz. türkiye güçlü motorlar gelmiyor. yurtdışında elektrikli motorla yanlış hatırlamıyorsam 250 km/sa yaptılar.
    dostum yasa çıktı dağ fare doğurdu elektirik konusunda fabrika dışı bir dönüşüm olmuyor. değil makina mühendisi, mühendisin hocası olan prf. olsan olmuyor aynı lpg gibi. kaçak yapacağız artıkın.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    drsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2010
    safakk arkadaşım şu an türkiyeye gelenler bunların en basit versiyonu. 25 kw yüksek motorlar için vergi çok yüskek olduğu için getirmiyorlar. elektrikli istasyonlar açılacaktır. hatta benzin istasyonlarından daha fazla olacaktır. ilk lpg taktıranlara sormak lazım taktıkdıklarında kaç istasyonda lpg vardı.
    yasayı biliyorum. enerji bakanı açıklama yaptı. bu yasayı değiştireceğiz. dönüşümü serbest yapacağız diye. o yasa çıkmasını diyorum ben.
    ayrıyeten motoru %80 şehiriçi kullanıyorsak bir tane 25 kw bir hub motoru arka tekere bağlayabiliriz. bu bize maksimum 100km/sa yakın bir hız verir. şu anda aküleri yurt dışındaki gibi ucuza alamıyoruz. youtube da birçok video var dönüşümle ile ilgili. adam 500 $ tüm aküleri alıyor. aynı lidyum aküyü burada almak istersek akü başı 1000 euro isteniyor.
    elektrik motorunu burada çok rahat yaptırabiliriz. sürücü kısmını basitçe halledebiliriz.
    benim aklımda olan eğer böyle bir dönüşüm yaptırırsam arka tekerin cantı şeklidne bir hub motor yapıp orjinal motoru korumak. hibrit olacak yani.

  3. #43
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    valla hocam şu şarj konusuna çözüm bulsunlar canımı yesinler başka bişi demiyorum okulda şarja bağlamaya mecbur kalıyordum bazen ve herkese madara oluyordum ama yapacakda başka bi seçeneğim yoktu ya bineceğim ya bineceğim

  4. #44
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    25 kw değil 5 kw olsun oda yeter öne takarım keyfime bakarım.

  5. #45
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    amerika afganistan'a boşa dalmadı. dünya lityum rezervinin önemli bir kısmı burada.

    çinden bir elemanla görüşmüştüm. 8 kw 13 inç scooter jantının içindeki bir motoru 457 dolara satıyorum diye email gönderdi. 8+8 16 adet 6 amperlik jel aküyle kayıpsız 1 saat 20 dakika, kayıplarla birlikte yaklaşık 1 saat kullanabiliriz. şu 1200 liraya satılan elektrikli bisikletlerin sürücüleri 300 ampere kadar çalışabiliyor. biz maksimum güçte bile 83 amper harcayacaktık. yani anlayacağınız sistem hazır. tek sıkıntı gümrük. gümrük işine takılmasaydım 3 aydır önde 8 kw elektrikli arkada 8 beygir benzinli bir hybrid motosikletim olacaktı. hem de 1500-2000 lira gibi bir paraya... kağıt üzerinde bir kaç liraya 100 km yol alınabilecek bir sistem.

  6. #46
    drsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2010
    ben bunu epey araştırdım. şu anda yasanı cıkmasını bekliyorum. hayalim bir mct alıp onu hibrid yapmak. pil konusunda ingiliz bilim adamı Prof. John ROy RObert Searl in çalışmalarını takip ediyorum. dünyanın manyetik alanından elektrik üreten bir bilim adamı. sir ünvanı verilmiş ingilterede. şu an 500kw lık bir jenaratör içn çalışıor. bunu başarırsa pile gerek kalmıyor.

    ---------- Post added at 00:55 ---------- Previous post was at 00:05 ----------

    http://www.youtube.com/watch?v=6_41b...eature=related
    Böyle bir şeyden bahsediyorum

  7. #47
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    konu güzelmiş diğer konularla birlikte takip ediyorum.

  8. #48
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2011
    Şehir
    Alanya
    Motosikleti
    Kymco Grand Vista 250/CBF 150
    mesajim bulunsun.

  9. #49
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    lpg tankından çıkan bakır boruyu aniden kestiğiniz,kırdığınız,kopardığınız anda lpg fışkırmaz...

    tankın üstündeki adına detantör (evdeki lpg tüplerinde de vardır) diyebileceğimiz parça gazı keser..

    izin verilen basıncın üzerinde gaz çıkışına müsade etmez sistem...
    guest.283 bunu beğendi.
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  10. #50
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    bazen bu güvenlik mekanizmalarını anlatmak yetmiyor. adamların gözü önünde 4 kattan atmak yangına fırlatmak olmadı birde kamyonla kafa kafaya kaza yaptırmak gerek. yoksa anlamıyorlar.

  11. #51
    jesse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Şubat 2006
    Motosikleti
    ''00 ZX-12R..00 cb1100,, "16 integra 750
    aynen boyle testler yaparak bizim insanımızı inandıra biliyoruz.. yurt dışında lpgli motor kulanılmıyor diyenler .. internette araştırma yaparlarsa birsürü yabancı forum sitelerinde lpg uygulaması yapılmış motorları görüp bi fikir edinebilirler..

    lpg büyük bir nimet . ve bende aracımda lpg kullanıyorum.. ve insanların anlamadıgı bişey var.. "abi performansı düşürüyo" sanki evden işe en hızlı tur zamanı yakalamaya çalışıyo hıyar :D insanlar ekonomi için taktırdıkları lpgden hala performans için bissürü tartışmalara konu açıyolar..

    araç kullandıgım zaman A noktasından B noktasına 50 liraya gitmek lip gile 25 liraya mal oluyor .. bu benim lpg sistemini tercih etmek için yeterli bir sebep .. düzgün montaj ve bnakımları nı eksiksiz yaptırıyorum ve sıkıntı yaşamadım ..

    motosiklette kullanırmıyım sorusuna gelince.. ihtiyacım olursa kullanırım.. güvenligindende asla şüphe etmem. fazla önyargılı davranmayın arkadaşlar .
    bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
    Drift Religion

  12. #52
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    evet yurt dışında kullanılıyor bilmem kim testini yapıyor derken testler ne şartlarda nasıl yapılıyor sorusuna cevap veremeyip buraya gelip bilmem ne malı tüpün et kalınlığından üretildiği malzemeye kadar sayması bu sistemi güvenli yapmaz

    türkiyede zaten yasak olan ve denetlenmeyen bir kullanımın özendirmesini yapıyorsunuz ki bu çok sakıncalı bir durum hele ki motosiklete lpg takmak söz konusuysa...

    Herkes kazancı kadarlık araca binse ne lpg kalır ne tüp ben bilmezmiydim 250lik yada 600lük almayı krediyi bilmemneyi sonrada tüp taktırmayı pek ala da alırdım/yapardım peki neden 50cc lik aldım 100km de 1,5 max 2litre yaksın diye yol için ayırcacağım meblağın bunun üzerini taşıyamayacağını bildiğim için ozaman yol parası çok geliyorsa satarsın cub alırsın innovası crypton u mondisi vs si var gidersin alırsın aynı paraya gelir böylece elalemin hayatını riske atamazsın

    Bu sistem ne zaman ki kendini ispatlar ciddi manada yapılan testler ortaya koyulur ve sağlamlığı herkesce görülür ancak ozaman ben dahil pek çok insan sıcak bakar yoksa is bi detantörle bi özel yapım lpg tankıyla bitmiyor

  13. #53
    drsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2010
    safakk biz diyoruzki yasal olan lpg dönüşümü yaptırın diyoruz. lpg ilk çıktığında merdiven altı dönüşümler yapıldı. arabanın arkasına normal tüp bağlanıyordu. kapalı otopark ta bir tane araba infilak etti. çünkü emniyet diye bir şey yoktu. şu anda bilinçsiz bir kısım var sadece kafalarına göre mpntaj yapan ama geri kalanlar ce belgeli sistemler kullanıyorlar.ce belgesi almak için gerekli testleri avrupa birliği yapıyor öyle veriliyor. eğer google bir arama yaparsan lpg li araçta hollanda ve italyanın kullanım sayısı olarak çok yüksek rakamlara ulaştığını görebilirsin.
    son kez tekrar yazıyorum. bu haberlerde çıkan maceracı arkadaşları bende nerde görsem hemen şikayet ederim. adam normal mutfak tüpünü bağlayıp lpg li oldu diye trafiğe çıkıyor. her yere giriyor.
    benim savunduğum yetkili mühendislerce ve firmalarla ce belgeli sistemin montajı. böyle bir sistemde motorun ucsa bile lpgnin patlamaması için gerekli testler yapılıyor. bu testler olmazsa ce belgesi verilmiyor. motorun eğim açısını ölçüp devrilme anında lpgyi kesen sistemden bahsediyoruz.

  14. #54
    safakk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2011
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı drsteel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    safakk biz diyoruzki yasal olan lpg dönüşümü yaptırın diyoruz. lpg ilk çıktığında merdiven altı dönüşümler yapıldı. arabanın arkasına normal tüp bağlanıyordu. kapalı otopark ta bir tane araba infilak etti. çünkü emniyet diye bir şey yoktu. şu anda bilinçsiz bir kısım var sadece kafalarına göre mpntaj yapan ama geri kalanlar ce belgeli sistemler kullanıyorlar.ce belgesi almak için gerekli testleri avrupa birliği yapıyor öyle veriliyor. eğer google bir arama yaparsan lpg li araçta hollanda ve italyanın kullanım sayısı olarak çok yüksek rakamlara ulaştığını görebilirsin.
    son kez tekrar yazıyorum. bu haberlerde çıkan maceracı arkadaşları bende nerde görsem hemen şikayet ederim. adam normal mutfak tüpünü bağlayıp lpg li oldu diye trafiğe çıkıyor. her yere giriyor.
    benim savunduğum yetkili mühendislerce ve firmalarla ce belgeli sistemin montajı. böyle bir sistemde motorun ucsa bile lpgnin patlamaması için gerekli testler yapılıyor. bu testler olmazsa ce belgesi verilmiyor. motorun eğim açısını ölçüp devrilme anında lpgyi kesen sistemden bahsediyoruz.
    Bakın hocam ister ce ister başka birşey bir aile dostumuz arabasına şu televizyonlardaki seri reklamlarda çıkan otogaz sistemlerinden aracına taktırdı ve araca arkadan çarpan bir kamyon nedeniyle tüp patlıyor allahtan ki sadece derin yüz ve vücut yanıklarıyla kurtulabildi 10larca estetik amilyat vs geçirdi ve hala gören insanların acaip bakışları çocukların korkulu rüyası gibi bir yüze sahip

    Kimse bana lpg yi savunmasın türkiye avrupa değil bunun farkına varın hadi kendi hayatınızı kıymetsiz buluyorsunuz ya diğerleri ya arkanızda bırakacaklarınız?

    Bu başlıkları her gördüğümde hem üzüntüm 1 kat daha artıyor hemde yeni kazalarla mahvolan hayatları düşündükçe tüylerim ürperiyor

    Herşeye rağmen ben takacam diyorsan buyur tak ama unutma burası ne italya nede başka bir avrupa ülkesi

  15. #55
    Tropiksera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    Antalya-Kemer-Tekirova
    Motosikleti
    Honda İnnova 125 (2007) Yağı : 10w40 Kask : LS2
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lpg tankından çıkan bakır boruyu aniden kestiğiniz,kırdığınız,kopardığınız anda lpg fışkırmaz...

    tankın üstündeki adına detantör (evdeki lpg tüplerinde de vardır) diyebileceğimiz parça gazı keser..

    izin verilen basıncın üzerinde gaz çıkışına müsade etmez sistem...
    ben böyle olduğuna kaanat getiremiyorum.. çünkü tamam arabalarda var ama araba arkadan hasar alırsa ne olacak tüpden gelen ana bakır borular kırılık ezilir gaz kaçırırsa gazı kesmez.. gazı kesen mekanizma motora yani karbüratöre giden kısım için dizayn edilmiş... kontağı çevirdinmi veriyor kapattınmı kesiyor.. fakat ana tankın üzerinde böyle mekanizma yok.. tamamen manuell 2 vana var biri giriş diğeri çıkış..
    Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.

  16. #56
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    UN/ECE R 67-1 diye birleşmiş milletler genel sekreterliği tarafından Equipment for LPG dökümanını avrupa ECE 67-1 olarak revize edip uyguluyor. TSE de 2001 yılından bu yana olduğu gibi kabul edip uyguluyor. Takılan her hangibir ekipman bu standardı karşıladığını göstermek içinde üzerine EC 67 damgasını vuruyor. bu damgayı vura bilmesi içinde şöyle bir belge http://www.tugramak.com/images/belge/s244.pdf almak zorunda. bu testleri de TUV SUD yapıyor. ama gene aynı yere geldik saat kaçda nerede hangi şartlarda yapmışlar bilmiyorum.
    bu sitede insanları motosiklete özendiriyor ve bazıları ehliyetsiz kullanıyor, ölümlü kazalar da oluyor.vs. armutla portakalı hep karıştırıyoruz. biz burada motora lpg takılırmı takılmazmı ayar tutarmı tutmazmı diye tartışırken hep yasalmı değilmi kısmına geliyoruz. bu konuda cevap vermeye bile gerek yok elbette yasal değil.
    keşke bazı sıkıntılar atlatılmış olsada ruhsata işletilebilinen makine mühendisi gözetiminde takılan sistemleri kullansak.

    eleştirilere maruz kala biliriz ama şunu bir düşünün
    bunu yapmak isteyen bir şekilde yapacak. dogrusu nasıl yapılır nelere dikkat etmeli bunları bilse de yanlış yapmadan yapsa. kendisinede zarar vermese hoş olmaz mı. yani yapılan bir işi yarın kanun çıktığında ruhsata işlete bilecek kalitede olsun.
    yoksa kaç cc motora bineceksin, yok yok az gez gibi konuşmalar bana pek hoş gelmiyor.
    çok motor kullandım. mobiletle başlayan motosiklet maceram birinci körfez savaşından sonra hep benzin fiyatlarına takıldı.
    hatta yukarda arkadaşların telafuz ettiyi crypton da vardı ama günde 200 km yol yapmak için pek uygun değildi. ayda bir kaçkez polis tarafından kontrole giriyorum ( tipimiz kayık ) eksik yanlış bişiler görseler elbet gerekeni yaparlardı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:24 ----------

    Alıntı Tropiksera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben böyle olduğuna kaanat getiremiyorum.. çünkü tamam arabalarda var ama araba arkadan hasar alırsa ne olacak tüpden gelen ana bakır borular kırılık ezilir gaz kaçırırsa gazı kesmez.. gazı kesen mekanizma motora yani karbüratöre giden kısım için dizayn edilmiş... kontağı çevirdinmi veriyor kapattınmı kesiyor.. fakat ana tankın üzerinde böyle mekanizma yok.. tamamen manuell 2 vana var biri giriş diğeri çıkış..
    aşırı akış kontrol sistemi olan şamandıralar mevcut bu şamandırada bakır boru kırıldığın da akışı keser.
    @ şafak aile dostunuz için üzüldüm Allah kimseyi ateşle imtihan etmesin. kimseye böle kaza göstermesin.


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)