o değilde. bence yardımcı olmak amacıyla nekadara mal oldugunu yazarsanız daha iyi olur. örneğin 125cc -150 cc arası motosikletlerde şukadar,250-350cc de şukadar,600-800cc de şukadar vs. yada şu kalitede şu fiyat bu kalitede bu fiyata mal olur diye.
o değilde. bence yardımcı olmak amacıyla nekadara mal oldugunu yazarsanız daha iyi olur. örneğin 125cc -150 cc arası motosikletlerde şukadar,250-350cc de şukadar,600-800cc de şukadar vs. yada şu kalitede şu fiyat bu kalitede bu fiyata mal olur diye.
Karadeniz - Giresun.
sukutırlara takılır mı?
[COLOR="DarkRed"][U][I][B]" ... [COLOR="Navy"]motosiklet[/COLOR] üstünde ölürsenizde her [COLOR="Black"]motosikletçi[/COLOR]'nin istediği gibi görevinizi tamamlamış olursunuz."[/B][/I][/U][/COLOR]
Cevabınız geldi; teşekkürler.
olmaz olur mu geçen sene 1500 lira parayı benzine vermişim şimdi o paralar cabon monoksit halinde havada uçuşuyor.
Yaw ne olacaktı verecen tabii.. 250 tlye 10.000 km gitmek kim istemezki. Ama olmayınca olmuyor işte. Ona bakarsan motora binmeyelim. Beni arabam var 98 model golf aldığımda LPG takılmamıştı. Kaba taslak bir hesap yaptım yılda yaptığım KM 10.000 km'yi geçmediği takma gereksinmi pek duymadım. şimdi 1500 tl tüp takıcan yok ayarıydı yok istasyon pompası hileliydi yok kapalı otoparkıydı uğraş dur. daha önceden de sahibi olduğum için LPG'li aracın bu fiyatlarda pekte cazip gelmiyor açıkcası.
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
Peki lpg nin benzine göre kazalarda daha güvenli olduğunu yada şöyle diyim kazalarda en az benzin kadar güvenilir olduğu söylediniz yada söyleniyor bu yakıtın güvenliğini sızdırmazlığını ve kaza anında bi olaya mahal vermemesi için ne gibi önlemler alıyorsunuz biraz açıklık getirirmisiniz?
Not: lpg özellikle karbürötörlü araçların motor ömrünü ciddi derecede azaltır ve performansını önemli derecede etkiler bunun en büyük örneğini arabalarda görüyoruz
arkadaşlar bilen bilmeyen konuşuyor lpg en az benzin kadar güvenlidir ve motorsikletlerede takılır lpg karbon miktarı az oldugu için motor ömrünü uzatır ve yag da çabuk bozulmaz 2 misli mesafede değiştirilir ehil kişiler tarafından monte edilmeli iyi ayar yapılmalı en az %30 taSArruf saglar ben uzun yıllar lpg li kullandım 7 tl ik gazla 110 km yol yapıyordu 250cc regal raptor 100 km de ise 3.5 lt benzin yakıyordu hesabı siz yapın en önemli faydası ise motor vuruntusuz ve rahat çalışıyordu benzinle jigle çeksem bile soguk havada baya bir zorlanıyordu gazla ise hemen çalışırdı.
isteyen olursa teknik olarak yardımcı olurum hatta monte bile edebilirim maliyet yaklaşık 300-400 tl arasında olabilir
su sogutmalılara daha uygundur hava sogutmalılara BİRAZ DAHA UGRAŞmak lazım
Bu yazdıkların gerçekçi mi yanlış anlama ama hiç mantıklı gelmiyor bana evet enjeksiyonlu araçlarda karbürötöre göre nispeten lpg daha iyi çalışır ama motorun kolay çalışması ömrünün uzaması diye bir şey söz konusudeğil neden mi çünki o motor benzinle çalışmak için tasarlandı ve sen sıvı yakıt yerine gaz fazında bir yakıt koyuyorsun evet ekonomik ancak benzinden daha iyi değil
benim merak ettiğim;
diyelim lpg yaptırdık,
ruhsata işletebiliyor muyuz ?
can't be worried about that shit. life goes on man.
2-3 eklentim var bu konuyla ilgili. ishak arkadaşla mc başlığında konuşmuştuk.
1. motosiklet için otomobillerdekinin aynı kalitesinde 3 ltlik bir tüp.
2. belirli bir eğimden sonra gazı kesip benzine dönen bir sistem.
3. lpgyi ısıtmak için bir su devirdaim sistemi.
arkadaşlar, bu konuya epey kafa yormuş ve emek harcamış biri olarak tavsiye etmem.
gerekçeleri şöyledir :
- 4 tekerler için LPG'nin güvenli montaj şekli belirlenmiş ve kendini de kanıtlamış durumda. Motosiklet için tehlike söz konusu; çünkü bakır boruların geçeceği yer, tankın yerleşimi ve sağlamca monte edilmiş olması çok önemli detaylardır. Bir düşme anında bakır boru kırılacak olursa, sizi kimse kurtaramaz. yere dökülmüş benzinin yanması ile, borudan basınçla fışkıran LPG'nin yanması bir değildir. inanmayan, görmek isteyen bir sprey kutusunu eline alsın, önüne bir çakmak alevi tutup spreye bassın. Spreyi basınçlandırmak için kullanılan LPG'nin, basınçla fışkırdığında nasıl yandığını görsün ve sonra kararını versin.
- düşük cc.li karbüratörlü motorları LPG'ye dönüştürmeye çok çalıştım, fakat karbüratörlerine bir türlü düzen tutturamadım. Nice ustalar ve nice tavsiyeler çözüm olmadı. Her sabah ve her akşam karbüratör ayarlarını kurcalamayı dert etmezseniz yapabilirsiniz.
beyler akaryakıt istasyonumuz var ve günde en az 100 kere lpg basıyorum bir hatamda çok az miktar bile gelse elimi yakıyor (sadece püskürme) ve elim yaklaşık 0 dereceye geliyor 10 dk kullanamıyorum elimi.
eğerki bi kaçak olursa ve bu lpg çıkarsa önce bişey olmaz birazdaha arttıkça lpg sıvı hale dönüşür ve damlamaya başlar en ufak bi kıvılcım veya çok sıcak bi yere temas etse ki bu motor olabilir direk yanar ve patlar bence o kadar güvenli değil
Hızlı Yaşa Genç Öl Cesedin Yakışıklı Olsn...
Bildiğim kadarıyla cevaplıycam: Örneğin enjeksiyonlu araçlarda zerrecikler halinde püskürtülüyor yakıt yanma odasına. LPG de bu şekilde, zerrecikler halinde püskürtülüyor diye biliyorum. Dünya çapında milyonlarca insanın kullandığı, devletlerin izin ve ruhsat verdiği, çevreci sivil toplum örgütlerinin bu denli desteklediği ve teşvik ettiği bir sistemin, sizin düşündüğünüz kadar tehlikeli olabileceğini sanmıyorum ben. Yukarıda da yazmıştım, yıllardır LPG'li araç kullanıyoruz. Kazalar da yaptık bu araçla, bir kere olsun zararını görmedik, başımıza bir hal gelmedi bu yüzden.
çevreci olabilir ucuz olabilir bu zamana kadar yaptığınız kazalarda birşeyde olmamış olabilir (ne çapta kaza yaptınız bilmiyorum) ancak bu demek değildir ki bundan sonraki kazalarda da birşey olmasın allah korusun temennimiz her ne olursa olsun kaza yapmamanız
şöylede bir durum var başka ülkelerde lpg kullanan motosiklet duymadım görmedim hele ki motosiklete lpg dönüşüm ruhsatı veren bir devlette duymadım sizcede bu durum motosikletlerde arabalardan bile daha büyük tehlike yaratacağından olabilir mi?
Arabalarda bagaja konulur lpg tankı ve arkadan darbelerde tanka vurana kadar tampon vb yerler darbeyi emer
Otobüslerde tavana monte edilir lpg tankı ve yine darbelerden korunaklı bir yerdedir
Peki ya motosiklet en ufak bir devrilmede darbe almayan bi yer biliyormusunuz
Yukarıda pek çok arkadaş lpg ile ilgili deneyimlerini ve yaşadığı olayı paylaşmış bunların hiçbiri kaza anında kullanıcının başına gelir diye düşünmüyormuyuz
Gerçekten güvenli hale gelmedikçe ve devlet ruhsata işleme izni vermedikçe ben taktırmayı düşünmüyorum ne olursa olsun böyle bir riski almak istemem
Haklsınız, ben motosiklete kesinlikle takılmalı demiyorumki zaten. Ben lpg nin genel olarak güvenli olduğunu söylüyorum yalnızca
Yasal olmadığı sürece motosikletime takmam bunu zaten. Ama mesela benim kafamdan geçen şey şuydu: Bu sistem motosikletimde olsa, ama portatif olsa. Örneğin genelde şehir içinde kullanıyorum motorumu. Şehir dışına çıkarken kısa bir işlemle tankı topcase içinde monte etsem. Uzun yolda kullansam. Şehir içinden çok daha az riskli gibi geliyor bana uzun yol. Sürekli dur-kalk yok, ışıkta durduğunda arkadan biri gelicek vurucak korkusu daha az vs. Ama dediğim gibi, önce motosikletler içinde yasal olmalı bu. 3 kuruş kar edicem derken motoru bağlatmayı, ceza yemeyi de göze alamam. Ki zaten şu anda 125lik bir motor kullanıyorum, benzini kokladığı için ihtiyaç yok lpgye. Ama ilerde bir bmw f650 falan almış olsam, düşünürdüm. Sistemi makul bir fiyata yaptırabilsem, ruhsata işletip, sızdırmazlık belgesi alır Türkiyeyi gezmeye giderdim.
bence artık devir değişti. lpg sistemide pahalı öyle ucuz değil. eğer kafa yorulacaksa elektrik dönüşümlerine kafa yorulmalı. yasal olarak şu an yapamıyoruz. yani bir mzyi alıp elektrikli güçlü birşey yapamıyoruz. ama yakında yasa çıkacak. asında makine muhendisi olsam bu işe kafa yorardım. geleceğin sektörü bu yurt dışında lpg kiti gibi elektrik kitleri satılıyor. alıyorsunuz benzinki motoru atıyorsunuz elektrikli motora geçiyorsunuz. türkiye güçlü motorlar gelmiyor. yurtdışında elektrikli motorla yanlış hatırlamıyorsam 250 km/sa yaptılar.
elektrikli motor demeyin yahu tam bela bir iş o benzinlide benzin biter yolda kalırsın 10 dakikada depon dolar basar gidersin ama elektriklide akün bitti kimselere diyemezsin abi şarja bağlayabilirmiyim diye bağlasan 8 saatte dolar dolmadan çekeyim dersen akünün ömründen yersin sonra birde o makinaların şarj göstergesi hep ful gösterir o nedenle kalkışta bakmak zorundasın ibre nereye düşüyor ne kadar akü kaldı diye yoksa kontak açıkkenkine güvenip yola çıkarsan vay haline
tabi bunların yanında benzinlide deponun 3 te 1ine de gelsen gene 60 70 yaparsın ama elektriklilerde akü azaldığından çekişte son hızda düşürüyor
Evet bedavaya şehir içi ara sokak bir çok yere rahat götürür he zorlanırsa 3 şeritli caddeyede çıkılır yeri gelir 2 kişide götürür ama o aletlerden verim performans kalite hız gibi beklentiler olmadan sadece götürsün mantığıyla kullanılır bende de var hatta şuan satıyorum benzinli gibisi yok motora bindiğimi anladım yeni scooterımda
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)