Otomobil kontak sorunu...
-
10 Haziran 2011, 11:02
#1
Arkadaşlar 2 gündür arabada ilk defa başıma gelen bir şey oldu..
Kontağı açıyorum sorun yok... Ancak motoru çalıştırmak için çevirdiğimde bazen "tık" diyor kalıyor. Motorda herhangi bir ateşleme yapmıyor, tekrar denediğimde oluyor... Sorun ne olabilir?
”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...
Reklamlar
-
10 Haziran 2011, 11:24
#2
tık diye bir ses gelip motorda herhangi bir hareketlenme olmuyorsa sorun marş ile alakalı.. akü ölçümü yapılacak ve akünün şarjı konusunda bir sıkıntı yoksa marş motoru sökülüp kömür leri ve otomatiğne bakılacak... sorun büyük ihtimal kömürden çıkıyo.... ama dedimya bakmadan uzaktan tahmin edebiliyoruz....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
10 Haziran 2011, 11:26
#3
TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı
tık diye bir ses gelip motorda herhangi bir hareketlenme olmuyorsa sorun marş ile alakalı.. akü ölçümü yapılacak ve akünün şarjı konusunda bir sıkıntı yoksa marş motoru sökülüp kömür leri ve otomatiğne bakılacak... sorun büyük ihtimal kömürden çıkıyo.... ama dedimya bakmadan uzaktan tahmin edebiliyoruz....
Evet aynen dediğin gibi, tık diye ses geliyor motorda hareket belirtisi yok...
Aracı bu aralar birkaç acemi kullandı, hatta birinde aracı çalıştırırlarken marşı çok uzun bastıklarını farkettim...
”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...
-
10 Haziran 2011, 11:27
#4
öncelikle akü kutup başlarının sıkı ve temiz olduğundan emin olun. Sorun bundan ibaret olabilir...
-
10 Haziran 2011, 11:28
#5
o bizim dobloda oluyor dizel olduğu için bekleyıp basacaz ama birden kontağı açtın mı tık edıyo basmıyo tekrar kapatıp deniyorum çalışyo... araba neydi bu arada ?
Rx 115 Mavi (2004) Rx 135 King Yeşil (2002), Rx 135 King Yeşil-Siyah (2003) Ford Fiesta Flair Bordo (2000) Ford Fiesta Ghia Gri (2000) Peugeot 206 Xt Gümüş Gri (2005) Ybr Esd Siyah 125 (2012) Ford Fiesta (2006) Ford Fiesta (2009) Yamaha R6 (2013 ) Vınn Vınnn
-
10 Haziran 2011, 11:31
#6
Araba Renault Europa 1.4 RNA... Dizel değil, tüplü...
Aküde ve kutup başlarında sorun yok...
”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...
-
10 Haziran 2011, 11:45
#7
metci adlı üyeden alıntı
Araba Renault Europa 1.4 RNA... Dizel değil, tüplü...
Aküde ve kutup başlarında sorun yok...
şarj lambası yanmadıysa sorun büyük ihtimal marş motoruyla alakalı.... ya otomatik takılı kaldı yada marş kömürleri bitti... mraşa uzun başmak marş kömürlerini bitire biliyor.... bir kişi marş a basarken sende marş motorunun üzerine çekiç veya benzeri bişeyle yavaş yavaş dokundur.... büyük ihtimal çalışır bir kaç sefere mahsus olarak....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
10 Haziran 2011, 11:53
#8
TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı
şarj lambası yanmadıysa sorun büyük ihtimal marş motoruyla alakalı.... ya otomatik takılı kaldı yada marş kömürleri bitti... mraşa uzun başmak marş kömürlerini bitire biliyor.... bir kişi marş a basarken sende marş motorunun üzerine çekiç veya benzeri bişeyle yavaş yavaş dokundur.... büyük ihtimal çalışır bir kaç sefere mahsus olarak....
Marş motorunu değilde sadece kömürleri değişecek yani
tabi kesin bişey söylenemez ama fikir ediniyoruz çok teşekkürler...
Bu kömürleri değiştirmenin yaklaşık maliyeti nedir?
”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...
-
10 Haziran 2011, 12:10
#9
metci adlı üyeden alıntı
Marş motorunu değilde sadece kömürleri değişecek yani
tabi kesin bişey söylenemez ama fikir ediniyoruz çok teşekkürler...
Bu kömürleri değiştirmenin yaklaşık maliyeti nedir?
kömürler 10 lira.... iyisi... 3 lira kötüsü.... daaha 2 gün önce değiştirdim transitin.... usta el emeği ne alır bilmem... 30 dakikalık işlem toplamı... ama bizim ustalarımız akıllıdır parayı sever... marş motoru kolay kolay bozulmaz.... binde bir ihtimal.... kömürler biter ... çok nadirde otomatiği bozulur... yani tahminimce en faz la 50 liralık bir işlem....
eli anahtar tutan bir kişi rahatlıkla kömür değiştirme işini yapabilir.... sonuçta marş motorunu tutan 3 adet civata ve marşa bağlı bir kablo var... marş motorunu dışarıya alıp 3 adet civata sökerek kapağın altındaki kömürleri görebilirsiniz....
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
10 Haziran 2011, 14:09
#10
marş rölesi(sanayi deyimi daha farklı :D ) açmıyor senin dediğin olaysa buda ya aküden yeterli elektrik gelmiyor ya kutup başları elektrik geçirmiyor yada kömürlerde sıkıntılar var elektrik ustası fazla bir miktar istemeden yapacaktır
Bianchi Falcon 125 41 N 3103
Hyosung MS3 250 35 AP 4831
Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .
-
10 Haziran 2011, 15:21
#11
Motosiklet Eğitmeni
Kaputu aç,
Sonra kontagi aç.
Mars motoruna kontak yaptir.(kontak için çekiç idealdir)
araba çalisirsa,sorun kontaktadir.
çalismazsa, mars motorun problemli demektir.
Biraz çalisip istop ederse, benzin bitti demektir.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
10 Haziran 2011, 15:34
#12
Hepinize teşekkürler
”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...
-
10 Haziran 2011, 17:51
#13
Mehmet kontagi cevirdiginde elektrik aksamlari calisiyormu?
Birde mars yaptigin zaman mars motoru dönüyormu?
Yani sadece ''tık'' sesinimi duyuyorsun?
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
10 Haziran 2011, 22:41
#14
SinanAksu adlı üyeden alıntı
Mehmet kontagi cevirdiginde elektrik aksamlari calisiyormu?
Birde mars yaptigin zaman mars motoru dönüyormu?
Yani sadece ''tık'' sesinimi duyuyorsun?
Evet kontağı açınca elektrik aksamları çalışıyor... Marş yapınca sadece "tık" geliyor motorda en ufak hareket olmuyor...
”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...
-
10 Haziran 2011, 23:08
#15
kingcüneyt adlı üyeden alıntı
o bizim dobloda oluyor dizel olduğu için bekleyıp basacaz ama birden kontağı açtın mı tık edıyo basmıyo tekrar kapatıp deniyorum çalışyo... araba neydi bu arada ?
allah allah bizimkide doblo hemde 2001 model yani ilk çıkanlardn. kardeş bende ilk basışta alıyor çok şükür.... Siz de isterseniz bi marş a baktırın derim. veya akü ye ...... ŞİMDİ aklıma geldiii bızımmm doblollar sağlamm bujiii yer sen en iyisi arabayı dijital bilgisayara okut 20 tl ye gorursunn sorunun nerden kaynaklandığını.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:05 ----------
metci adlı üyeden alıntı
Evet aynen dediğin gibi, tık diye ses geliyor motorda hareket belirtisi yok...
Aracı bu aralar birkaç acemi kullandı, hatta birinde aracı çalıştırırlarken marşı çok uzun bastıklarını farkettim...
araba çalışırken uzun süre kontakta tutmuşlarsaa orda ki dişlileri de yemişş olabilirlerr o yuzden ilkinde randuman alamıyorsununzzz. zorlanması gerekiyor doğal olarkk
-
10 Haziran 2011, 23:28
#16
metci adlı üyeden alıntı
Evet kontağı açınca elektrik aksamları çalışıyor... Marş yapınca sadece "tık" geliyor motorda en ufak hareket olmuyor...
O zaman maalesef sorun marş motorunda Mehmet.
Marş motoru dönüyor ve aynı zamanda ''tık'' sesi geliyor demiş olsaydın bediks dişlisini degiştirerek sorun çözülebilirdi.
Fakat sadece ''tık'' sesinin geliyor olması marş motorunda genel anlamda bir sorun olduguna işaret. Diğer arkadaşların dediği gibi marş motorunun kömürüde bitmiş olabilir. Marş motorunun ömrüde bitmiş olabilir...
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
11 Haziran 2011, 00:38
#17
SinanAksu adlı üyeden alıntı
O zaman maalesef sorun marş motorunda Mehmet.
Marş motoru dönüyor ve aynı zamanda ''tık'' sesi geliyor demiş olsaydın
bediks dişlisini degiştirerek sorun çözülebilirdi.
Fakat sadece ''tık'' sesinin geliyor olması marş motorunda genel anlamda bir sorun olduguna işaret. Diğer arkadaşların dediği gibi marş motorunun kömürüde bitmiş olabilir. Marş motorunun ömrüde bitmiş olabilir...
Marş motorunun ömrü bittiyse ocağıma incir ağacı dikildi demek mali açıdan felaket durumum şu an yarın bi gideyim bakalım sanayiye ne diyecekler...
”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...
-
11 Haziran 2011, 01:09
#18
Motosiklet Eğitmeni
metci adlı üyeden alıntı
Marş motorunun ömrü bittiyse ocağıma incir ağacı dikildi demek
mali açıdan felaket durumum şu an
yarın bi gideyim bakalım sanayiye ne diyecekler...
Bana kontaktan gibi geliyor.
Yanlis hatirlamiyorsam, bir aliyor bir almiyor yazmistin.
Kontak bozuldugunda da o tik sesini yapar.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
11 Haziran 2011, 01:11
#19
coq adlı üyeden alıntı
Bana kontaktan gibi geliyor.
Yanlis hatirlamiyorsam, bir aliyor bir almiyor yazmistin.
Kontak bozuldugunda da o tik sesini yapar.
Evet her seferinde almamazlık yapmıyor, mesela 10 seferde 2-3 kez oluyor bu sorun, diğerlerinde normal çalışıyor...
”Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre hürmet ederiz. Fikirler, şiddetle, top ve tüfekle öldürülemez.” M.Kemal Atatürk...
-
11 Haziran 2011, 18:03
#20
metci adlı üyeden alıntı
Evet her seferinde almamazlık yapmıyor, mesela 10 seferde 2-3 kez oluyor bu sorun, diğerlerinde normal çalışıyor...
Ben zannettim her seferinde yapiyor bunu,
hatta arabayi calistiramiyorsun saniyordum.
Dediğin gibiyse kontaktan da olabilir.
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)