Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

UPS Hakkında Teknik Soru

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Elimde değerlerinin ne olduğunu bilmediğim bir UPS var. Uzun bir süredir kullanıyorum, kullandığı akü 12 Volt 7,2 Ah. Şimdi soru ; ben buna daha büyük kapasitede bir akü takmak istiyorum (içine sığmak zorunda değil dışarıda koyabilirim), şarj ederken fazla çalışıp ısınacağından dolayı diyotlarının filan yanma ihtimali var bunu biliyorum ama emin değilim
    Şimdi olur mu olmaz mı yada ne yapsak olur?

    Bu soru eğer aramızda bu konularla uğraşan veya tandığı olan varsa ona
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Dayımın ups imalatı yapan şirketi var. Bildiğim kadarıyla akülerin şarj gerilimleri sabit ama şarj amperleri farklı. Dolayısıyla yeni koyacağın akünün şarjıyla ilgili problemler yaşayabilirsin.

    Demin aradım dayımı, açmadı, ararsa daha ayrıntılı olarak cevaplarım

  3. #3
    Luxor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul/Göztepe
    Motosikleti
    2007 Honda CBF150
    benim sana tavsiyem zaten ups lerin fiyatları bayaa düşmüşken elindekini satıp gidip daha kapasiteli bir ups alman.gerek teknik bir aksaklıktan, gerekse uğraşmana değmeyeceğinden dediğini yapmanı önermem.ki sen bayaa bilg başında duran birisin.herhangi bir sorun başta elde edeceğin kardan ziyade daha çok sıkacaktır canını.
    Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...

  4. #4
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Yeni almayı planlıyorsan telefon numarası vereyim

  5. #5
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Luxor, tavsiyen için teşekkür ederim ama olayın başlıca sebebi can sıkıntısı zaten
    Yani canım sıkılıyoda başıma iş açmak istiyom Severim ben böyle şeylerle uğraşmayı
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  6. #6
    Gültekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2005
    Motosikleti
    BMW F650FB
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı
    olayın başlıca sebebi can sıkıntısı zaten
    Yani canım sıkılıyoda başıma iş açmak istiyom Severim ben böyle şeylerle uğraşmayı
    patlatıcan bir gün sağı solu, görücem ben seni.
    her tarafın ahşap. yakıcan caanım tükkanı.
    canın sıkılıyorsa, çağır, tavla atalım.
    Ülkemde hiçbir iyilik cezasız kalmaz.

  7. #7
    xxxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda cbf 500
    bana hibe et hiç kalmasın derdin tasan. ben öylede kullanırım
    (vlad senden hayır göremedik. hala bekliyom ups le ups yollican diye. belki eyong verir bana bi ups)
    ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın

  8. #8
    heytbecom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma
    -Bugün başıma geldi böyle bir olay.Mutfak aydınlatmasının florasan lambası yanmış onu değiştireyim dedim.Vidalarını söktüm - florasanı çıkardım. kablolarını vidadan söktüm ve tamam yenisini takayım dememle iki + ve - birbirine dokunmuş (öyle bir patlama olduki counterda vardı her taraf bembeyaz oluyordu işte aynı onun gibi bir şey oldu ve ben elimde ne varsa attım ve sonra baktığımda inanmıyacaksınız ama mermerin üstü yanıktı ve mutfak mdfsinin alt kısmı komple simsiyah ve kablolar bakır telleri yok olmuştu.

    -ama allahtan ne elektrik çarptı ne de başka şey oldu.olan mermere oldu. artık sigortaları indirmeden iş miş yapmam abiiii
    (gerçi bünye alışık ıslak elle elektrik kaçıran antene değmiş adamız.)

    -eyong eğer böyle şeylere kalkışırsan bilki tüm elektrik ya da güç sağlayacak tüm kabloları çıkar sonra istediğini yap.Kolay gelsin.....

    -UPS (Ünsped Paket Servisi )
    Otomot.NET Kurucusu - Tamindir.com Çalışanı - Siyahinazuma.com sahibi

  9. #9
    MoToR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ DR 800 BİG-JİNLUN 250
    bendeki ups farklı 4 adet 220 volt bağlayabiliyorsun ama belli wattlarda,akü 12 volt 7.2 amper di seninki gibi, gittim 12 volt 17 amperlik aldım baya gitti sonra şarj etmez oldu elektrikçi arkadaşıma sordum abi bu akülerin ömrü 1 yıl dedi bende aküyü kaldırdım attım bir problem çıkarmadı ama sendeki ups bilmiyorum
    SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.

  10. #10
    crazy_devil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2005
    Şehir
    DENIZLI
    Motosikleti
    MONDIAL MCT 250
    Ups lerde bir 220V girişi birde 220V çıkışı olması lazım.(Yada daha düşük veya fazla.Net bi bilgim yok ama bir giriş birde çıkış olduğunu biliorum )Ups in kablosunu 220v elktriğe bağlarsın ve ups in arkasına bir üçlü priz takarsın.O üçlü prize de kasa,monitör,modem...vs. yi bağlarsın.Bir elektrik kesilmesi durumunda Ups den çıkan üçlü prize bağladığın elektronik cihazlar bir müddet daha çalışır(10-30dk).Veri kaybını en aza indirmek için geliştirilmiş cihazlardır.Elektriklerin ani kesilmesi veya voltajın yükselip alçalması durumlarında otomatik olarak "bip" sesiyle devreye girer veya voltajın normal düzeyde olması durumunda devreden çıkarlar.Umarım yardımcı olabilmişimdir.

  11. #11
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Ama eğer ups'in anlık maksimum çıkışından fazla çalışma gerilimi olan bir aleti bağlarsan diyotları yakarsın. Örneğin ups'inin maksimum 'peak' gücü 1000w ise, sen 500w'lık matkabı bağlarsan ups yanar. Çünkü elektrik motorlarının ilk çalışma yükü normal gücünün 3 katı civarında(ymış).

  12. #12
    motorinn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    mondial 151 RS
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı
    Ama eğer ups'in anlık maksimum çıkışından fazla çalışma gerilimi olan bir aleti bağlarsan diyotları yakarsın. Örneğin ups'inin maksimum 'peak' gücü 1000w ise, sen 500w'lık matkabı bağlarsan ups yanar. Çünkü elektrik motorlarının ilk çalışma yükü normal gücünün 3 katı civarında(ymış).
    ben de aynen öyle yakmıştım.

    Anlatiim: bir ara bende de gücü belirsiz bir ups vardı.Daha uzun süre dayanması için buna dışardan 18Amp büyük bir motor aküsü bağlıyordum.Tabii ben bu upsyi bilg.da değil de elektriğin olmadığı yerlerde 220V akım elde edeyim diye düşünüyordum(örn.çadır-kamp).O aküyü sarj edebiliyordu ve 220V elektriği daha uzun süre verebiliyordu.Hatta başka motosiklet akülerini de şarj etmek için onu kullanıyordum .Tabii bu bana yetmedi,Gücünü de test etmek maksadıyla arabamın yanına götürüp aküsüne bağladım ,aküden destek alarak neler çalıştırabilirim diye test için.Önce bir matkap motorunu (450watt)zorla da olsa çalıştırdı.Daha sonra bir avuç taşlamayı (600watt) da iş görecek kadar az devirde çalıştırdı.En son ev tipi elk. süpürgesini (1000w)denerken çaaat dedi ve devreleri yandı .Asıl amacıma ulaşamadan yani.
    Diğer denediğim aletleri de en fazla 10 dk. kadar çalıştırdım.Bu da demektir ki düşük wattlı aletleri (Örn 37 ekr.tv)oto aküsüyle daha uzun süre çalıştırabiliriz.Ancak deneyemedim yani soğutma (fan vs.) gerekebilir.
    Şarj için de :18 Amp aküyü şarj ettim ama oto aküsünü denemedim.
    Bazı yerlerde oto çakmağına takılan converter (ya da inverter miydi ) denilen aletler satılıyor oto aküsünden 220V almak için.
    7Ah aküsü olan bir upsye 14Ah kuru akü bağlanıp,daha uzun süre enerji alınabilir, sorun çıkarmaz kanaatindeyim(bilg. için tabii ).

    gaza gelme;kaza gelmesin

  13. #13
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Oto aküsünden çakmaktan güç alıp 220V çıkartan invertörler var, ama onları sadece düşük güçlü aletlerde kullanmak gerekli.

    Bir aküde depolanmış tüm gücü kısa sürede çekerseniz (örneğin 1000w'lık elektrik motorunu bağlarsanız veya kısadevre yaparsanız) akünün içindeki tepkime çok hızlı gerçekleşeceği için akü çok ısınır, hatta patlayabilir.

    Bildiğim kadarıyla UPS'deki diyotlarsa akımı sadece tek yönde geçirmek için kullanılır. Diyotlar bir osilatörle saniyede 100 seferik bir döngüde çalıştırılır, 50Hz'lik akım frekansı elde edilir (her biri yarım dalga çalışır). Eğer fazla güç çekerseniz diyotlar ters yönde gelen akıma daha fazla direnemedikleri için yanarlar. Aynı şeyi akü kutuplarını ters bağlayıp da yapabilirsiniz (Hi-8 el kamerasına 4Ah'lik küçük bir aküyü ters bağlamıtım, diyotlar şu an diyot cennetinde olmalılar).

  14. #14
    salihgureli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2004
    Şehir
    İSTANBUL
    La Olcay ne adamsın yaa,isin gucun yokmu senin, ama benim tavsiyem şirketin UPS ini iki kere patlatmış ve toplam 2000 dolar zarara yol açmış biri olarak sakın UPS lerle uğraşma, ayrıca askerdeki akü olayını unutmaç
    NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!
    www.ataturk.com

  15. #15
    tafi22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Motosikleti
    honda cbr 600 f ( buyaz)
    elindeki ups in gücünü yükseltmen için aynı değerlerdeki aküleri birbirine bağlamanın pek faydası olmaz düşüncesindeyim zaten herşeyin orjinali makbul geçenlerde bizde 6kva lık ups aldık 15 bilgisayarı 12-15 dk idare ediyodu ancak yandı bizde geri iade edip kenson marka 300 er watt lık 11 tane ups aldık ayrı ayrı bağladık fiyatıda çok uygun eğer tek bir makinen warsa 40 dolar + kdv

  16. #16
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Vazgeçtim be takmıom
    Yanlız yaptığım araştırmalar sonucu edindiğim bir iki bilgiyi paylaşayım;
    Yüksek amper (benim istediğim gibi) aküyü UPS ye bağlayıp pc çalıştırmada sorun yok, akünün amper kapasitesi kadar pc nin çalışma züresi uzuyor. Fakat aynı aküyü UPS ile şarj etmeye çalışmak UPS ye zarar verir (benimde en başta tahmin ettiğim gibi)
    Birde sulu kuru olayı var ki can alıcı nokta burası, oto aküleri genelde sulu aküdür (bendeki gibi) ve şarj sırasında içindeki kimyasallardan dolayı (asit gibi) tehlike yaratma ihtimalleri var. Kuru aküler gibi tam deşarj ve devamlı şarjda kalmaya karşı dayanıklı değiller, kolay bozulurlar (sulu akülerin tam boşalması ömürlerini kısaltır.)

    1. Sulu aküleri UPS ile şarj etmek (yani evde yada işyerinde) tehlikelidir, çünkü gaz çıkarırlar.
    2. Yüksek amperli aküler bunun için tasarlanmamış olan UPS lerde şarj edilmez, UPS bozulur.
    3. Farklı bir şekilde şarj edilmiş yada şarjlı olan sulu veya yüksek amper aküyü UPS ye bağlayıp pc yi çalıştırabiliriz, fakat UPS şarj konumunda olmamalı. Yani elektiriğe bağlı olmamalı, bir yani daha ; UPS o aküden alabilir ama vermemeli
    4. Ya keyif için para harcayıp baba bi UPS alcaz yada eldeki 60 Ah aküyü bu iş için üretilmiş bir şarj cihazı ile şarjlı saklayıp elektrik keildiğinde UPS yada 12-220 invertör ile PC yi çalıştırıp size kavuşcaz

    Dipnot : crazy_devil dostum verdiğin bilgi için sağol ama UPS nin ne olduğunu bilioz bizim derdimiz başka (bu arada msn eklersen yada benim eklememe izin verirsen seninle bişey konuşcam)
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler