o stres hep var. mclaren öndeyse stresten geberiyom, ne zaman patlıycak diye. japonya 2005'in son turlarında da stresten geberiyodum.
o stres hep var. mclaren öndeyse stresten geberiyom, ne zaman patlıycak diye. japonya 2005'in son turlarında da stresten geberiyodum.
May the Force be with McLaren Mercedes
Japonya'da hayranlıkla seyrediyordum valla ben. 17. başlayıp 2.liğe gelene kadar stresliydim de, Schumi'yi geçişlerinden sonra film koptu bende.
ben fisi'yi geçtiği anda havadaydım valla. bütün apartman sesimi duymuştur kesin. zaten bütün yarışları 5.1 ses sisteminden dinleyip apartmanı inletiyorum.
May the Force be with McLaren Mercedes
5.1'i yeni aldım ben daha, 5.1 varken yarış seyretmek nasip olmadı
Geçen sene Monza'da üzüldüüm kadar başka bir zaman üzülmedim ama Sen git o kadar sıra ilerle, lastik problemi yüzünden 4. ol. Olacak iş değil (Spin atıp 4.lüğü koruması büyük başarıydı, o ayrı )
monza'da ben de çok üzüldüm. zira mclaren'i monza'da hiç bi zaman hızlı görmemiştim ki ful depoyla pol pazisyonunu alıp tek pitstopla 1. liği kazanması müthiş olacaktı.
May the Force be with McLaren Mercedes
Deponun yarattığı ek ağırlık zaten zorlanan lastikleri katletti işte Strateji iyiydi ama Michelin'ler de bir yere kadar. Lastik değişimi serbest olsaydı Macca'lar dubleleyebilirdi bile. Montoya da iyi sürdü ama iki Renault 2-3 olunca işimize yaramadıydı.
biraz daha sert hamurları olsaydı güzel olacaktı.
May the Force be with McLaren Mercedes
Daha sert hamurla da pisti aynı hızda dönmek zor iş. 400km yapacak lastikler zaten sert seçilmek zorunda, daha da sert hamuru ilk turlarda yeterince ısıtmak çok zor, start kötü olur. İki ucu pis değnek
valla süper arabaydı mp4-20. v10 döneminin en iyi araçlarındandır kendileri.
May the Force be with McLaren Mercedes
katılıyorum wtrclr bence de süperdiwatercolours adlı üyeden alıntı
...............
Barcelona - 21/02/2006
1. M. Webber - Williams Cosworth FW28 - 1'17"699 (+0"000) - 45 laps
2. K. Raikkonen - McLaren Mercedes MP4/21 - 1'17"790 (+0"091) - 59 laps
3. R. Doornbos - Red Bull Cosworth RB2 - 1'18"439 (+0"740) - 46 laps
4. T. Monteiro – MF1 Toyota M16 - 1'18"717 (+1"018) - 59 laps
5. J.P. Montoya - McLaren Mercedes MP4/21 - 1'18"875 (+1"176) - 22 laps
6. T. Sato - Super Aguri Honda SA05 - 1'30"244 (+12"545) - 8 laps
7. N. Rosberg - Williams Cosworth FW28 - 1'37"188 (+19"489) - 16 laps
May the Force be with McLaren Mercedes
Barcelona - 22/02/06
1. K. Raikkonen - McLaren Mercedes MP4/21 - 1'15"223 (+0"000) - 96 laps
2. G. Fisichella - Renault R26 - 1'15"500 (+0"277) - 92 laps
3. F. Alonso - Renault R26 - 1'15"801 (+0"578) - 93 laps
4. J. Button - Honda RA106 - 1'15"969 (+0"746) - 88 laps
5. J. Trulli - Toyota TF106 - 1'16"193 (+0"970) - 93 laps
6. R. Schumacher - Toyota TF106 - 1'16"381 (+1"158) - 47 laps
7. R. Barrichello - Honda RA106 -1'16"486 (+1"263) - 66 laps
8. J.P. Montoya - McLaren Mercedes MP4/21 - 1'16"538 (+1"315) - 87 laps
9. C. Klien - Red Bull Ferrari RB2 - 1'16"927 (+1"704) - 35 laps
10. D. Coulthard - Red Bull Ferrari RB2 - 1'18"212 (+2"989) - 12 laps
11. M. Webber - Williams Cosworth FW28 - 1'18"265 (+3"042) - 88 laps
12. C. Albers – MF1 Toyota M16 - 1'19"300 (+4"077) - 28 laps
13. T. Monteiro – MF1 Toyota M16 - 1'20"381 (+5"158) - 35 laps
14. Y. Ide - Super Aguri Honda SA05 - 1'24"455 (+9"232) - 43 laps
May the Force be with McLaren Mercedes
Sezon öncesi testlerine pek güvenilmez, ama Macca'lar yine hızlı.
Barcelona - 23/02/06
1. J. Button - Honda RA106 - 1'13"935 (+0"000) - 116 laps
2. G. Fisichella - Renault R26 - 1'13"971 (+0"036) - 125 laps
3. F. Alonso - Renault R26 - 1'13"977 (+0"042) - 113 laps
4. R. Barrichello - Honda RA106 -1'14"266 (+0"331) - 119 laps
5. J.P. Montoya - McLaren Mercedes MP4-21 - 1'14"588 (+0"653) - 131 laps
6. K. Raikkonen - McLaren Mercedes MP4-21 - 1'15"475 (+1"540) - 79 laps
7. N. Rosberg - Williams Cosworth FW28 - 1'15"774 (+1"839) - 83 laps
8. R. Schumacher - Toyota TF106 - 1'15"973 (+2"038) - 97 laps
9. D. Coulthard - Red Bull Ferrari RB2 - 1'16"034 (+2"099) - 54 laps
10. J. Trulli - Toyota TF106 - 1'16"057 (+2"122) - 103 laps
11. M. Webber - Williams Cosworth FW28 - 1'16"128 (+2"193) - 97 laps
12. C. Klien - Red Bull Ferrari RB2 - 1'16"923 (+2"988) - 55 laps
13. C. Albers – MF1 Toyota M16 - 1'17"142 (+3"207) - 79 laps
14. T. Sato - Super Aguri Honda SA05 - 1'19"787 (+5"852) - 58 laps
hmm... button ve renaultlar uçmuş resmen. her ne kadar mclarenler yarış performansına yönelik test yapıp, bar ve renaultlar sıralama performansına yönelik test yapmış olsalar da durum tabloya göre vahim. bu sezon öncesi testlere güvenmek ne kadar yanlış olsa da kabaca bir fikir verdiğini inkar edemeyiz.
takımlarda durum yine değişmekte...
renaultlar hızlı ama artık geçilebiliyorlar. bir iki ufak problem dışında sorun yaşamadılar.
mclarenler belirgin şekilde hızlandılar. başa güreşip günün en hızlı turunu atabilecek düzeye geldiler. dayanıklılık konusunda da henüz adam olamamış olsalar da test sezonu başlngıcına göre gayet iyi yerdeler.
ferrariler ayrı test yaptığı için hızları etkili bir şekilde karşılaştırılamıyor ama geçen hafta aşırı derecede sorun yaşadılar. elde parça kalmadığı için bahreyn'deki testlerden erken döndüler.
toyotalar hızlıydı ama bar ve mclarenler'in yükselmesiyle yine geçen senki performansına döndü.
williams cidden umut vaat ediyor.
gerisini unutabiliriz.
May the Force be with McLaren Mercedes
24.02.2006 Barcelona Testleri:
Barcelona day three - Honda versus Renault
Less than a tenth of a second separated the top three runners in Barcelona on Thursday, as Honda and Renault battled for supremacy in the week’s third day of testing at the Circuit de Catalunya. Jenson Button emerged on top, edging out Giancarlo Fisichella and Fernando Alonso, with Rubens Barrichello fourth.
Jenson Button (GBR) Honda Racing RA106. Formula 1 Testing, Barcelona, Spain, 21-24 February 2006. World © Capilitan/SuttonWith the best track conditions of the week so far, all of the teams present were able to get in significant running. Button completed 116 laps for Honda, team mate Barrichello 118, the pair continuing tyre and aero work with the RA106 car.
The Renault drivers were virtually inseparable in the times as their R26s ran without incident, taking them to a total of almost 240 laps. Alonso’s schedule included a full race distance in the morning, while Fisichella carried out a major set-up programme.
McLaren brought their week in Barcelona to a close with Juan Pablo Montoya and Kimi Raikkonen fifth and sixth fastest respectively. Montoya was the busiest man on track, completing a mammoth 131 laps.
"We've done a lot of good work this week, there have been a few problems with the wet weather and a couple of small glitches with the car, but generally it has been a productive week,” said the Colombian. “It has also been quite cold here in Barcelona, which means that you aren't getting the full performance, and also everyone is testing different things. So it is difficult to compare the performances of the teams testing here during the week."
Nico Rosberg was an encouraging seventh for Williams, with team mate Mark Webber in 11th. “Both drivers concentrated on long runs, working on set-up, brake and tyre development,” explained technical director Sam Michael. “Nico will be joined by Alex (Wurz) for tomorrow’s final day of the four day test.”
Toyota’s second day of the week in Spain saw them continue their search for the perfect tyre choice for the season-opening Bahrain Grand Prix. Both Ralf Schumacher and Jarno Trulli clocked up over 100 laps as they took eighth and tenth places respectively.
"I spent the day working on tyre set-ups to prepare for the upcoming first race,” said Schumacher. “Although I had a small spin this morning, this test is giving me the chance to come to grips with the new car, to understand it better and to adapt my driving style. So far I am pleased with the new aerodynamics on the car and eager to see how things develop before the first race."
Splitting the two Toyotas was the Red Bull of David Coulthard. The Scot concentrated on evaluating aero parts, plus some set-up and suspension work, while team mate Christian Klien looked at aerodynamics and tyres.
"Christian managed to complete some longer runs, which is what we wanted, as he was using the race spec engine - gearbox package," said Red Bull’s chief test engineer Ian Morgan. "Despite a few minor problems, he got through most of his programme, as did David. Tomorrow is our final day here and the plan with both drivers is to simulate a race weekend, with qualifying laps and race length runs."
Midland described their final day in Barcelona as ‘satisfying’ after Christijan Albers completed 79 laps in the Toyota-powered M16 to finish 14th. Albers carried out further tyre testing and a race simulation, although this was cut short due to a minor equipment malfunction in the garage.
"The weather was better than expected, so at least we could start early in the morning with some meaningful runs, instead of waiting for it to warm up,” said Albers. “Unfortunately, we encountered some problems with the fuel rig, which cost us some track time. We had originally planned to cover a race distance in the afternoon but by the time we solved the problem, there just wasn't enough time left. So we finished up the day with a medium-length stint, which went well.”
Rounding out the Thursday timesheets was Takuma Sato, back in the cockpit for Super Aguri as the new team completed their first Formula One test. The Japanese driver racked up another 58 laps in the Honda-powered SA05, and came away satisfied with progress.
“I am very proud of everybody in the team who has made this test happen with such a tough schedule,” said Sato. “Obviously this test has been an important opportunity for us to run our systems programme before we go to Bahrain. I am very pleased that we have successfully completed the three-day test and that we were able to evaluate the small amount of data that we have. In terms of performance we need to work hard, but at least this has been an encouraging start and I am so pleased that everyone has done such a great job.”
Testing continues in Barcelona on Friday.
Unofficial Thursday times from Barcelona:
1. Jenson Button, Honda (Michelin), 1:13.920
2. Giancarlo Fisichella, Renault (Michelin), 1:13.969
3. Fernando Alonso, Renault (Michelin), 1:13.977
4. Rubens Barrichello, Honda (Michelin), 1:14.265
5. Juan Pablo Montoya, McLaren (Michelin), 1:14.587
6. Kimi Raikkonen, McLaren (Michelin), 1:15.475
7. Nico Rosberg, Williams (Bridgestone), 1:15.774
8. Ralf Schumacher, Toyota (Bridgestone), 1:15.973
9. David Coulthard, Red Bull (Michelin), 1:16.034
10. Jarno Trulli, Toyota (Bridgestone), 1:16.057
11. Mark Webber, Williams (Bridgestone), 1:16.128
12. Christian Klien, Red Bull (Michelin), 1:16.923
13. Christijan Albers, MF1 (Bridgestone), 1:17.142
14. Takuma Sato, Super Aguri (Bridgestone), 1:19.774
ben okudum zaten bunu da, madem buraya yazacan, bi tercüme eder insan be khutuck. iki satır şey, ne tembel adamsın ya
May the Force be with McLaren Mercedes
Yok mu bildiğin online sözlük Çok zaman alır bunun tercümesi
e yazdın bi kere, tercümesini de sen yap.
May the Force be with McLaren Mercedes
Ha ha ha,
Özür dilerim ama tekerlek yasasının değişmesiyle Michelin'in durumu çok zorlancak. Kısaca demek istiyorum ki bu sene Schumi yeniden şampiyon
2007'de tek lastik kuralıyla ve büyük ihtimalle Schumi'nin şampiyonluk sonrası emekliliğiyle Mclaren belki şampiyon olabilir. Tabi o da Kimi Ferrari'ye geçmezse.
Ferrari Forever
lütfen bütün rossi hayranları bana pm atsın:wiinkk:
2005'te ferrari'nin şampiyon olamamasını bridgestone'un elinde yeterince test yapacak olmamasına bağlayanların gözünü açalım önce
2001'de bridgestone'da son 5 senenin 2 süper takımı mclaren ve ferrari vardır. bridgestone tüm gücünü tek takıma kanalize ederek şampiyonluğu sağlama almak ister. bu durumdan memnun olmayan mclaren 2002'de michelin'e geçer. artık elinde tek süper takım olan bridgestone istediği gibi mükemmel bir uyumla ferrari'ye özel lastik üretir ve harika sezaonlar geçirirler. bridgestone çalıştığı diğer takımları hiç sallamadığı için diğer takımlar da yavaş yavaş michelin'e geçer. 2004 ve 2005'te durum öyle bir hal alır ki bridgestone'un test yapabileceği ferrari'den başka takım kalmaz. michelin'de ise 3 büyükler vardır. dolayısıyla bridgestone geleceği görmeyerek kendi kazdığı kuyuya düşer.
2006'ya gelirsek... mclaren'in motoru dökülüyor ama ferrari de çelik gibi denilmiyor. 9 günlük bahreyn testini tamamlayamadan yuvaya döndüler. neden? o kadar arıza çıktı ki elde yedek parça kalmadı daondan.
son test durumlarına göre renault ve honda başı çekiyor. hemen geriden de mclaren geliyor (test başlangıcında mclaren dökülüyordu ama topladı, ferrari hala toplayamadı). ve bu 3 takımın ortak özelliği nedir? michelin. bilmem anlatabildim mi?
May the Force be with McLaren Mercedes
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)