arabanın bide yağ ile çalışanını duymuştum o nasıl oluyor bilen varmı ? Birde discovery channel'da mythbusters yapmıştı ama izleyememiştim
arabanın bide yağ ile çalışanını duymuştum o nasıl oluyor bilen varmı ? Birde discovery channel'da mythbusters yapmıştı ama izleyememiştim
Adam lpg ile gidiyor ama su da yaktığını sanıyor saniyorum. Önce kendini sonra da bu haberi yapan "zeki" (!) gazeteciye inandırmış su ile giden araba yaptığına. Inceleyenler boşuna bir tarafı ile gülmüyordur sistemi görünce.
küçük bir dip not fitlreleme işi yeterli değil. alkolle esterlemek ve giliserini ayırmak gerekiyor. o zaman bio dizel oluyor.
bu arada şöle geçmiş yazılara küçük eklerde bulunayım.
bor pili değilde yakıt pili var bor sadece depolamada kullanılıyor.
bu vatandaş enerjiler arası cevrimde kayıpları azaltırsa. ve bildiyimiz klasik yöntentemlerle kıyaslandıgında çok daha fazla verimli olan bir elekroliz yöntemi geliştirdiğse. bu iş lpg sizde olur.
sıcak suyun moneküler yapısı cok hızlı oldugundan mönekülleri daha az enerji ile ayrılmaya musaittir. motordan aldıgımız ısısının ustüne mikro dalga ile ısıtma yaparsak bu moneküller okadar hızlanacak ki hemen kopacak düzeye gelir. elekrolizdeki harcağacagımız elektirik cok cok daha az olacaktır. ama bunun verimliliği nekadar artırır o beni aşar.
yıllar önce patenti alınmış, üretimi yıllardır devam eden bir ürünü "ben icat ettim" diye ortaya çıkıyor, biraz geç kalmış.
www.ekomax.com.tr
evet yaygın değil ondan ama faydalı ürün gibi bir alt patent seviyesinden işletir. uğraşsın mühim olan verimlilik.
Bizim millet ha bire birşey buluyo ama işe yaramiyo orası başka ve genelde bulunmuş bitmiş ve hatta elverişli olmadıgından proje durdurulmuş buluşlari bizim Türk yeniden keşfettigini zanediyo .
emre, Otomobilin elektrik sistemini akım trafosu gibi bi rcihazla destekleyerek elektroliz yapılmasını sağlayıp, hidrojen ve oksijeni ayrıştıramazmıyız? Bu ayrıştırmayı sağladıktan sonra kayıpsız olarak depolama ve motorun yanma odasına gönderebilmeyi başarırsak bu güç otomobilin hareketi için yeterli seviyede oluşmazmı? Tabi oluşan hareket sonucu şarj dinamosu ile sistem geri beslemede sağlanacaktır.
2003 dü sanırım bu tür sistemle çalışan bir taksiyi incelemiştim.
Pek faydalı değil, verimli değil daha doğrusu.
Diğer taksilerden %5 gibi daha az lpg harcıyordu ama hergün bir arıza her gün bir başka bişey çıkarıyordu.
Attığı taş ürküttüğü kurbağaya değmiyordu yani.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Yakıt pilini 1800 lü yıllarda bir avukat icat etmişti. Ve adama iyi gülmüşlerdi, sonra nasa aya adam gönderme ihtiyacı içinde kıvranırken bu yakıt pilleri akıllarına geldi. Nede olsa mekiğe elk. lazım. Bizim kullandığımız piller ağır ve verimi düşük. Ayrıca yakıt pilinin artığı su içilebilir. Neyse işte Nasa yakıt pilerini geliştirip kullandı, aya adam bile gönderdi. Yıl 1969 du sanırım. O zamandan beri yakıt pili bilinen ve üzerinde çalışılan bir konu. Hatta mercedes 2000 li yıllarda seri üretim yakıt pilli araba üreteceğini duyurmuştu ama malum sebeplerden pos çıktı. Zaten benzin dünyada ucuzki. Bir bizde pahalı
Kaynak: Bilim ve Teknik Dergisi.
Yaw çok bilimsel bir topik oldu, kutluyorum emeği geçenleri, amca dahil.
Ne yapsın birşey buldum sanmış. Biraz daha bilgili olsaydı eminim daha güzel şeyler bulabilirdi.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
Valla bu ülke bulmaz ise biş şey başka hiç bir ülke bulmaz.Dünyanın en pahalı benzinini elektriğini doğalgazını kullanırsanız bir çözüm bulmanız gerekir dimi ? Benim inancım tam
Diş Fırçam Bile Motorlu :cherry:
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)