bunu nasıl döndürüyorlar ki? ağırlık da aktarılmaz bunda.
May the Force be with McLaren Mercedes
Daha fazla resim ve 1000 cc. bir motoru varmış. Dönüş beni de meraka düşürdü ama adamlar dönüyor yatıra yatıra. Resimler linklerde.
http://www.peraves.ch/ECO_03.htm
http://www.peraves.ch/Startbild.htm
Super - Turbo - ECO Modelinin Teknik özellikleri
SPECIFICATION PERAVES W-18K12T SUPER-TURBO-ECOMOBILE 1200ccm*
VEHICLE BODY & STRUCTURE
Composite-Monocoque made from KEVLAR**& glass-weave bonded by ARALDITE*** Epoxy resin, reinforced by roll-,crash- and lateral protection-bars, engine mount and steering head in argon-arc-welded aviation grade steel.
Front suspension by telescopic fork held by carbon reinforced fittings.
BMW-Monolever in rear with Oehlins-shock-strut. A/C-grade steel supporting roll axles, gull wing door with integrated sun roof opening to the left.
Tinted acrylic plexi glazing , ECE-43-specs windshield on option.
200 l. Baggage compartment in rear, SAE-confomal-seat-belt-hardpoints, uni-customized paint.
MECHANICS
4-cylinder-BMW-K-engine 1171 ccm with IHI-turbo, intercooler & liquid cooling.
Reinforced dry-monodisc-clutch. PG-gearbox with 4 forward speeds and electrically unlockable reverse,electric gear shift, shaft drive.
3 SICOM brake discs with forced internal aeration and 4-piston hydraulic calipers.
Fully integrated electronic ABS-system. Mechanical parking brake on rear wheel. ASR anti-spin engine torque control.
Aluminium 5-spoke-wheels MT-H2-type 17x3.50" and 17x5.00" or 17x5.50". ZR-TL-low-cross-section sport tyres.
Computer-supervised electrical SERVO-stabilizer-system with manual lowering backup.
EQUIPMENT & ACCESSORIES
2-color leather seats with 3-point automatic safety belts. Interior padding in Alcantara and grey velours, black noise suppressing carpets. Self-locking baggage compartment cover with integrated headrest. Complete instrumentation. Heating- and ventilation-system with 3-stage-blower & mirror -defogging, summer ventilation and winddeflector. BECKER TRAFFIC PRO GPS. CD-Audio, AIRSTAB ect. on option.
OPERATION
Motorcycle-type handlebars with extended functions. Clutch pedal left, gear- and supporting-roll-switches left, integrated brake operation by pedal right, aux-brake lever and twist-throttle on handlebar right.
SOME FIGURES
Empty weight 455 kgs (1035 lbs). Fuel Tank 47 ltrs (12,4 USG). Max. drive weight 685 kgs (1510 lbs).
Dimensions l = 3.70 m h = 1.48 m w = 1.47 m . Service every 25.000 kms. Warranty 1 year, on structure 25 years.
Engine power output 140kW/190HP at 8000/min, max. torque 179Nm/6000/min turbocharged to 0,75 bar, controlled by wastegate and bypass.
Accel. 0-100 km/h 4,9 sec. Top speed 315 km/h (195 MPH +).
Stop distance 100-0 km/h 43 m. Turning circle btn. walls 8.5 m
Consumption ISO 7118: Lead free premium gas.
4.60 l/100km at constant 90 km/h (52 MPG)
5,45 l/100km at constant 120 km/h (43 MPG)
Sadobey
motor dediğin sana rüzgarı hissettirecek. bu nasıl bir cihaz. adamlar yapmış tamam güzel de yapmışlar emeğe saygı sonsuz ama araba-motor karışımı bişey.
ya araba alırsın ya motor bu ne peki...?
Çok matrak bi alete benziyo cidden kask içinde seyahat etmek gibi Beni açmadı
GÖZLERDE YAŞ YOKSA RUH GÖKKUŞAĞINA SAHİP OLAMAZ
bi dönem bende bunun bı benzerının yapılabılecegını dusunmustum kış ayında kullanabılsın dıye ama uygulamaya gecılemedı.guzel olmuş
acayip bişey (aklıma başka bi söz gelmedi)
ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın
Bmw 'nin parmağı olduğuna göre alet sağlam çok hızlı birşey sanırım 100kmh/4,9sec. Ama şehir içinde gitmez ki bu alet,fotolardan birinde sunroof vardı
Azönce dicovery de bi program izledim bununla hemen hemen aynı bi motor vardı. 500 000€ istioydu sahibi.
Aklıma uçan arabalar geldi.Bunu uçurtmayı deneyebilirler.Bayada uygun gibi geldi.Ne zaman göreceğiz.Bilimkurgudaki uçan arabaları ?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)