Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

hortumoloji!! (bolu tüneli) getti bizim paraciklar...

    REKLAM ALANI
  1. #1
    cuan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2005
    Bunlar gazetelerde okuyamadıklarımız...

    Ya da gazetelerin yazamadaıkları ne dersiniz ???

    TÜNELDE SOYGUN'UN BAKKAL HESABI

    1. Bolu Tüneli:
    Toplam Boy 6550 m
    Harcanan 500 mil. $
    Harcanacak 300 mil. $
    Tahmini maliyet 800 mil. $
    Birim maliyet 122 bin $/m Geçen süre de cabası
    şimdi bitti ne kadar harcandı??>>gerçek rakamlar bilinmio sanırım

    2. Laerdal (Norvec) Tuneli:
    Toplam Boy 24500 m
    Toplam maliyet 114 mil. $
    Birim maliyet 5 bin $/m

    3. Mans (English Channel) Tuneli:
    Toplam Boy 150000 m (3 aded 50 Km.lik boru tünel)
    Toplam maliyet 16,800 mil. $
    Birim maliyet 112 bin $/m
    Bu tunel hakkinda biraz bilgi: Tüm zamanların teknoloji harikasi.
    Tüm mühendislik disiplinlerinin ortak ürünü.
    Manş denizi talveğinde kayalara gömülü 3 aded çelik tüp.
    Biri 300 Km/saat hızında yolcu treni için.
    Diğeri 120 Km/saat hızında araç taşıyan tren (shuttle)
    Ortadaki emergency, tehlike anında kullanılacak.

    3. Virginia (USA) Chesapeake kopru-tunel-causeway kombinasyonu
    Toplam Boy 36800 m
    Toplam maliyet 200 mil. $
    Birim maliyet 5.4 bin $/ m

    Laerdal tüneli ile Virginia'daki bu kombinasyonun maliyetleri nerdeyse
    aynı. Manş tüneli yirmi misli pahalı. Ama o Mans tuneli! Ya bizim Bolu
    dağı tüneli? Mans tunelinden de pahalı Tabii bazıları "Kumaş mı bu,
    metreyle maliyet çıkarıyorsun. Böyle hesap mı olurmuş?" diyeceklerdir.
    Doğrudur. Biz de zaten bakkal hesabı dedik. Ya bir de gerçek hesaba
    otursak, neler çıkacak kimbilir?

    YİYİN EFENDİLER YİYİN, AKSIRINCA, TIKSIRINCA, PATLAYINCAYA KADAR YİYİN.

    Yaşadığımız ekonomik krize işte böyle tünellerden geçerek ulaştık.

    Dünya Bankaları, IMF'ler, konsorsiyumlar konsorsiyumlar; ne üretim tesisi kaldı, ne demiryolu, ne deniz yolu...
    Ama elimizde Avrupanın en büyük TIR ve otobüs filosu kaldı; bir de işte öyle bir sey...

    Meraklısına notlar:
    Manş Tünelinden araçlar neden trenle taşınıyor?
    Çünkü egzost sorununun çözümü büyük maliyetler gerektiriyor.
    Aydın Tünelinden neden kamyon geçirmiyorlar?
    Aynı gerekçeyle!

    Eyi.. amma birinin boyu 50 km., deryanın dibinde; günde onbinlerce araç
    geçer.
    Diğerinin boyu 3 km., yer yüzünde; Koyamadın mı üç beş güçlü fan?
    Boşverin o kadar kusur kadı kızında da olur. Olur olur da bu kadı'nın ne
    çok kızı varmış meğer.
    Her biri bir konsorsiyuma varmış. Ne demişler: "Dünyada iki tane süper
    meslek varmış!"
    Biri "Gelinlik" diğeri "Damatlık" Tevekkeli değil bizim kusursuz kızlar
    evde kalıyor...

    Onlar evde kalıyorlar da birileri bizi gelin ediyor galiba....

    Kaynak : 2001 yili butundunya-bizbize grubundan alinmistir


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    yavuzk2004 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    ya japonya mıydı çin miydi hatırlayamıyorum. adamlar sadece 6 senede denize kocaman havaalanı yaptılar, bunun yanınada metro hattı çektiler ve bu metro hattıda şehrin içine kadar gitti. evt bunların hepsini sadece 6 senede yaptılar. zman ne kadar kısa olursa maliyet o kadar düşer. e bizim soyguncular ne zaman basladı hala bitmedi. bitmezzzzz.....

    hep düşünürüm ama cevabını bir türlü bulamadım; acaba bu ülke neden kalkınamıyor????

  3. #3
    salihgureli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2004
    Şehir
    İSTANBUL
    Eeee vergi veriyoz o kadar hepsinin kaldırım olmasını beklemiyosunuz değilmi bi kısmıda tünel oluyormuş bizde 3 milyarlık motor alıp 500 milyon vergi verelim,yiyin yiyn Allahaşkına burdanda buyrun,tuvalet vergisi icat edin( ben düşündüm bitek ondan vergi almıyorlar),vergiyi verelim o parayla kaldırım yapın asfalt dökün bi kısmını naaptığınızı hiç bilmiyelim,sonrada o sokaklara park için size bidaha para verelim.
    NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!
    www.ataturk.com

  4. #4
    cuan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2005
    bu kadar da olmazki ama yani yuh artık beaa

  5. #5
    gureli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2005
    salih güreli arkadaşım
    çevre temizlik vergisi altında tuvalet ten de vergi alınıyor sanmaki bedava ...çıyosun
    ayrıca dışardaki umumi tuvalerlerden ödemiş olduğun paranın da KDV si var (kocadevesi)

  6. #6
    crazy_devil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2005
    Şehir
    DENIZLI
    Motosikleti
    MONDIAL MCT 250
    lanet olsun bu ve bunun gibi işlere de ....gerisini söylemek için millet vekili olmak lazım ki dokunulmazlığımız olsun (içinizde milletvekili olan yada yakını olan varmı benim yerime o söleyiverse )

  7. #7

    Üyelik
    21 Ekim 2005
    Arkadaşlar , ben size olayın ciddi boyutunu anlatayım.
    Eğer bu anlattıklarımı okursanız , sadece Bolu dağı tüneline giden paraya değil. Ankaradan İstanbula kadar harcanan bütün paraya üzülürsünüz.

    Batıda Alplerden başlayıp , Himalayalara kadar uzanan Fay Hattına Türkiye sınırlarında KUZEY ANADOLU FAYI denmektedir.
    En başta projelerin çizildiği , herşeyin de bu projelere göre yapıldığı yolu yeşil çizgi olarak belirttim.
    Yani anladığınız ve gördüğünüz gibi , bizim kullandığımız yol FAY hattının yanında , paralel bi şekilde seyrediyor.
    Ve 2 yılda en az 1 defa şiddetli sallayan fay hattı da bu yolun yanında ve en kötüsü altında.
    Bahisleri geçen Bolu dağı tüneli de yine bu fay hattının üzerinde izliyor.

    Ankaradan Sakaryaya kadar tehlike üstünde trafik ilerliyor.Olası depremde yollar kısmen ve tamamen zarar görecek ve kullanılamaz hale gelecektir.Türkiye'nin en büyük ve en önemli iki şehri arasında karayolu irtibatı kesilme noktasına gelecektir.

    Fakat diğer yandan , çoğu uzmanların kafalarını duvarlara vurdukları , benim mavi çizgiyle belirttiğim hat ise , fay ve diğer tehlikelerden uzak bir şekilde devam eder ve sadece 1 noktada fay hattıyla buluşup , yolunu tekrar ayıracaktır. Bu da hiçbir tehlike söz konusu yapmayacaktır.

    Öte yandan , FAY hatlarının üzerindeki topraklar çok verimli olup , ülke tarım ve ekonomisine büyük katkıda bulunacak kapasitededirler.Otoyol yapımı için nerdeyse bütün tarım alanları kamulaştırılmıştır.

    Belki bolu dağı tünelinin yediği para tekrar yenicekti.Ama o kadar uzun bir tünel ( BEN AHİRET TÜNELİ DİYORUM.İÇİNDEN ASLA GEÇMEM.MOTORLA HİİİÇ GEÇMEM ) ve diğer olumsuzluklar yaşanmıyacak.Ve insanlar açık havada seyir halinde gideceklerdi.İşin en güzel yanı da hızlı tren sistemi de buradan geçer ve otoyol , tren yolu Ankara ile İstanbul u en kestirme yoldan bağlardı.



    KIRMIZI ÇİZGİ : KUZEY ANADOLU FAY HATTI
    YEŞİL ÇİZGİ : YAPILAN ve KULLANILAN OTOYOL HATTI
    MAVİ ÇİZGİ : ASLINDA YAPILMASI GEREKEN DOĞRU HAT , FAKAT GEÇMİŞ OLSUN DEDİĞİMİZ YOL...


    Önemli Not : Proje ve diğer hiçbir fikir bana ait değildir.
    Ben , yayın organlarından daha önce dinlediğim bilgileri sizlere kısa bir özetle aktarmaya çalıştım.Harita ve çizimler bana aittir.Çizgiler de temsilidir.
    Fakat bu fikri tamamen destekliyorum.

  8. #8
    xxxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2005
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    honda cbf 500
    neler oluyor ülkemde
    ben giderim adım kalır dostlar beni hatırlasın

  9. #9
    vlad1462 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2005
    Motosikleti
    var bişeyler
    viper döktürmüşün kardeş


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler