SSANGYONG Actyon Sports hakkında
-
Sitede bu aracın konusunun olacağı aklıma bile gelmezdi. Tesadüf bu ya, yaklaşık bir aydır bu araçla ilgileniyorum. Kayınpeder için köyde kullanmak amacıyla 4x4 araç bakıyoruz. O bu aracı istiyor ben vazgeçirmeye çalışıyordum, sebebi japonlar daha iyidir düşüncesi.
Ama araştırdıkça fikrim değişmeye başladı. Aracın motorunun ve mekaniğinin Mercedes- Benz olması sanırım fikrimin değişmesindeki en büyük etken. Ve ardından kullanıcı yorumları.
Daha önce toyota hilux ve mazda b2500 sahibi olmuş biri olarak 4x4 pickup' ların ne kadar rahatsız ve yüksek hızlarda güvensiz olduklarını gayet iyi bilirim. Ancak ssangyong pickuptan biraz daha farklı gibi geliyor. Henüz test etmedim, ama sanırım test ettikten sonra japon hegamonyası en azından bende son bulacak gibi görünüyor. Test ettikten sonra izlenimlerimi paylaşırım.
Reklamlar
-
Merhabalar,
Yaklaşık 4 aydır kullanıyorum AT Tiptronic modelini, sıfır aldım, şu anda 11.000 kilometrede. Arkasını sizin de bahsettiğiniz gibi yüksek kapattırdım ilk aldığımda camlı olarak.
İzlenimlerime gelirsek.
1) Mercedes motor inanılmaz, ben son süratten çok atiklik beklerim bir araçta ve inanılmaz büyük ve ağır bir araç olmasına rağmen gaz pedalına verdiği tepkiler her süratte mükemmel, 140 beygirin hakkını sonuna kadar veriyor. Amiyane tabirle " basınca gidiyor" hem de çok iyi gidiyor.
2)İç mekan kalitesi benzeri araçlardan çok üstün, direksiyon çok rahat hatta biraz fazla rahat biraz daha sert olmasını istediğim zamanlar oldu.
3)Arka koltukların diz mesafesi bu tip çift kabinlilere göre fena sayılmasa da, ben 185 cm boyunda biri olarak şöför koltuğunda otururken arkada benim boyumda birinin oturması biraz zor oluyor.
4) Araç gerçekten çok büyük ve uzun. Bu özellikle park manevralarında veya düşük süratle mahalle aralarında giderken direksiyonu fazla çevirdiğinizde arka tekerin kaldırıma çıkması veya park ederken extra dikkat etmeniz anlamına geliyor ama alıştıktan sonra çok sorun olmuyor.
5)Arkadan çekişli olması alışkın olmayana garip gelebilir, bana bir artı olarak geldi ama dediğim gibi bunun olumlu veya olumsuz olması kullanıcıya göre değişir.
6) Yüksek süratlerde virajlarda dengesi mükemmel, aşırı güven veriyor. Düz yolda ne kadar süratli gittiğinizi farketmiyorsunuz bile zaten, bu aslında aracın kalitesini gösterse de hoş bir şey değil, bir bakmışsınız 140 km/h olmuş. Bu arada şimdi aklıma geldi yüksek sürat derken, arabada kabin içinde ne motor sesi ne yol sesi hiç bir şey yok, şimdi yeni dizellerin hepsi neredeyse bu şekilde ama aracın dizel olduğu kolay kolay anlaşılmıyor, motorun sesi ben dizelim diye bağırmıyor yani. bizim gibi ilgili insanları dışaırda bırakıyorum bunu söylerken).
7) En önemli konulardan biri en sona kaldı ama "yakıt tüketimi". Ben genellikle çok seri kullanırım, motor sesini duymak isterim, daha çok tiptronik yani direksiyondan kumandalı yarı-manuel vites ile kullanıyorum aracı, şimdiye kadar şehir içinde ortalama 11lt/km eurodizel yaktı hep. uzun yolda otomatikte 8,5/9 lt civarına kadar düştü ama daha fazla düşeceğini hiç sanmıyorum. Bu bence genel anlamda çok fazla bir yakıt tüketimi, elbette 2000 motor kocaman bir araç ama bana yine de fazla geliyor.
8) Alaha şükür hiç kaza yapmadım şimdiye kadar o yüzden sağlamlık konusunda çok bir şey söyleyemeyeceğim ama güven veriyor kesinlikle.
9) Yedek parça, kardeşim park ederken yukarıda da bahsettiğim gibi aracın büyük olması ve inanılmaz manevra kabiliyeti yüzünden yandaki direğe güzelce bi sürttü, allahtan sadece arka tekerdeki paçalık dedikleri çamuru engelleyen siyah plastik kısım çatladı ve kapının üstündeki plastik şeritler (bar) kaportya bişe olmasını engelledi. 40 lira civarı paçalık, ve yine 45 civarı da bar fiyatıydı yanlış hatırlamıyorsam, orjinal,şahsuvaroğullarında değiştirdim.
Aklıma gelenler şimdilik bu kadar, umarım yardımcı olabilmişimdir, sorunuz olursa beklerim.
-
üç-beş bilgide benden olsun, inş yardımı olur
ist-gaziosmanpaşa da ssangyong actyon sports ilk alan kişi benimdir muhtemel mart 2012 de 3 yaşında olacak arabam..
4x2 6 ileri triptonik vites kullanıyom, 32.ooo km yaptım,
yakıt düzgün kullanırsan 250-300 yakıyo ama artistliğe kaçarsan 600 e kadar çıkıyor
ben arkasını hardtop yaptırdım 1 numara cam filmiyle çok güzel duruyor, pick-up diyemezsin
geçenlerde babam shell die gittiği istasyon kapanıp full e dönünce mecbur ordan mazot almış, motor o yüzden uzun süre titreme yaptı, kullananlar çok dikkat etsinler, shell benzin artı bor power ile biraz düzelttim ama hala var 3-5 takviyeye oda ortadan kalkar tahminim,
arka koltukların bacak mesafesi falan çok dar bence ama diğer bütün ssangyonglara baktım rodios hariç hepsinde aynı
orjinal hankook 225-75-16 dynapro lastik bulamıyorsunuz onun yerine 225-75-16 ra07 veriyorlar
kaportası sağlam, beşiktaşa giderken megan nın teki bana çarpmıştı, meganın sağ taraf boydan boya vuruk ve arka tampon parçanlanmıştı, bende ise ufak bi çizik
serviste arabanın altına daha iyi bi bakma fırsatım oldu, şase demirleri beni hayli hayli tatmin etti
arabanın ilk ayında 200 km yi, üçüncü ayında ise 210 km yi gördük ki gösterge 220 km, sitesinde ise max hız 160 falan yazıyor ama 220 yi zorlucam, yapacam
evet park sorunu var, sokakta benim arabayı istemiyolar fazla yer kaplıyomuş die artı sokak çıkmaz ve dar olduğu için bende sokağa park etmiyom, papaz olmuyom en azından
uzun yol olsun kısa yol olsun yorgunluk vermedi bana,
şuan için servis-bakım ücretleri makul bi düzeyde,
babamda 2005 model mercedes e220 cdi vardı, dediğine göre iki araçtan sürüş keyfi almış biri mercedes biride bu araç olmuş
benim korkum, şahsuvaroğlundan yana, şahsuvaroğlu yanlış hatırlamıyorsam ford u tek kalemde silmiş bi firmadır, ssangyonga bunu yaparsa acep nolcak???
vergilendirme olayı ise, ticari araclara göre oluyo cift bandrol 800 küsürdü tabi 4x4 olursa ikiye katlanıyor
bu arada teknik sorunlar aracı kullananlara bağlıdır...
şuan ise rexton 2 yi almayı düşünüyoz çok ciddi bi fiyat avantajı var diğer araçlara oranla
aklıma gelenler bunlar, merak ettiğiniz başka sorular varsa yardımcı olmaya çalışırım...
-
benim bi arkadaş bu marka nın yetkili satıcısıydı gerçekten çok dengeli bir sürüş var defalarca değişik modelleriyle çok uzun yollar yaptım hatta gelin arabası kyron yaptık görüntü ii fakat fazla tanınmadığı için piyasada biraz zor tutunmaya çalışıyo fakat piyasada yer yapmış birçok suv üreticisinden daha kaliteli motor mekanik aksam teknoloji çok üst düzey
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
Merhabalar.
Soru1: Öncelikle 250 300 yakıyor ne demek. birimi ne bu konuştuğunuz şeyin.
Soru2: arkaya park sensörü takılmış aldım. Hep ötüp duruyor beni sinir ediyor. arkaya çocuk mu geldi ne oldu diye öyle salak gibi yolun ortasında kala kalıyorum. Tamponun metal olmasından dolayı diyorlar. Bu problemi çözen bir yer bilen var mı? Artık kullanamadığım dikiz aynanın yerine kamera taktıracağım ama bu konuyu araştıracak zaman bulamıyorum ya.
Detay: Bu arada ilk kazamı şirketin önünde, şu ön plaka yatay yapan sonradan taktırdığım ek tampunumu çatlatarak yaptım. Neyseki boyacı firmasıyım. yaş boya ile kapattım çatlağı, aşağıdaki platik görününlü gri yerlerini de siyah yaptım. şimdi felna durmuyor.
Benim araba 4x2 otomatik hardtoplı Actyon sports. Bayramın başında elime geçti, ama hala plakası çıkmadı. işte dataları:
DoldurNo ToplamKm FullemeLT Hesap
1 12km 75lt Geç
2 586km 63lt 63LT/(586-12)KM=10.98LT/KM
3 1068km 63lt 63LT/(1068-586)KM=13.07LT/KM
Not: 2 bayramı göstriyor; mevki ve istikamet Bahçeşehir Polenezköy arası. 3 bayram sonrasını gösteriyor; mevki ve istikamet Bahçeşehir İkitelli O.S.B. arası.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:36 ----------
Detay2: arkaya ikili kromaşlı egzos başı kaynnattırdım. 2250 devirden sonro uçak sesi gibi ilginç bir ses çıkartıyor. gören nitro mu taktırdım, vaa benim araba geldi gibi salak yorunlar yapıyorlar. iyi mi ettim kötü mü ettim o başka ama şu bir gerçek. arkada oturanlar gaza fazla bastığımı zannedip 130 km'den sonra biraz yavaş oğlum gibi öğütlerde bulunuyorlar. anlıyacağınız arkadakilerin hızı farketmeme olasılığı bende yok :(
-
SSANGYONG 1954 yılında kurulmuş olup, 50 yılı aşkın bir süredir otomobil üretimi gerçekleştirmektedir. Üretim hayatına otobüs, kamyon ve özel amaçlı ticari araçlar (mikser, itfaiye aracı v.b.) üreterek başlamıştır.
1988 yılında Kore'de üretilen ilk 4x4 SUV araç olan KORANDO markasının üretimini gerçekleştirerek SUV çağını açmıştır. O günden itibaren, SUV pazarına yenilikleri, buluşları, kalitesi ve liderliği ile ününü ve güvenilirliğini devam ettirmektedir.
1990'ların başlarında, Mercedes-Benz AG stratejik ortaklık, teknoloji, yönetim ve dağıtım alanlarında işbirliği için SSANGYONG 'a sermaye yatırımı gerçekleştirdi.
Bu ortaklık süresince teknoloji ve yönetim alanında ki yenilikler ve dağıtım kanallarında ki gelişmeler ile SSANGYONG teknolojik alanda da ustalığa sahip olarak, ileri teknolojiye haiz araçlar üretmeye ve bunları uluslararası pazarlara sunmaya başladı.
1997 yılının sonlarında, tüm diğer Kore'li şirketler gibi bütün Asya ülkelerini etkileyen ekonomik kriz nedeni ile 1998 yılında Daewoo Grubu ile birleşmeye gidildi. Kriz atlatıldıktan sonra, 2000 yılında Daewoo Grubundan ayrıldı ve kendi bağımsız otomobil üretimine tekrar başladı.
Bunu mutakiben, SSANGYONG yeni bir yönetim politikası oluşturarak, dizayn ve Araştırma&Geliştirme yetkinliklerini modernize ederek, satış ağını yeniden kurarak ve satış sonrası hizmetler programını yenileştirerek yeniden yapılanma programını başlattı.
Bu çabalar çok geçmeden meyvelerini vermeye başlamıştı. 2001 yılında REXTON modeli üretilerek teknolojik üstünlükleri ile birleşen modern ve zarif tasarımı ile SUV pazarına yeni bir yaşam getirildi.
2003 yılı sonuna doğru, yeni lüks binek modeli olan "New CHAIRMAN" ve 2.7L common rail dizel motorla donatılmış "New REXTON" modeli pazara sunuldu. Bunlara ek olarak, 2004 yılında RODIUS modeli ile MPV (multi purpose vehicle) segmentine girildi.
Zaman içerisinde KYRON ve ACTYON modelleri ile 2007 yılının başlarında ACTYON SPORTS pick-up modelini dünya pazarlarına sunarak şu anki ürün gamına ulaştı
Şahsuvaroğlu Dış Ticaret 2007 Ekim ayından bu yana Güney Koreli SsangYong’un Türkiye Distribütörlüğünü yapmaktadır. Bugün 41 noktada Türkiye’de hizmet vermektedir. Çok kısa bir zamanda Şahsuvaroğlu Dış Ticaret, SsangYong markasını dünyada olduğu gibi Türkiye’de zirveye taşımayı başarmıştır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:50 ----------
DIŞ GÖRÜNÜŞ VE TEKNİK ÖZELLİKLER
Aracımızı ilk önce dış görünüşü ile değerlendirecek olur isek, tam 5 metre uzunluğunda 1,75 m yerden yüksekliğinde heybetli, keskin farları ve çizgileri ile haşin bir duruşunu fark edeceksiniz. 4X2 AT, 4X2 MT, 4X4 MT, 4X4 AT seçenekleri mevcut. Manuel şanzımanda 5 ileri otomatik şanzımanda 6 ileri şanzıman sunulmuş. Her iki şanzıman tipinde de 2000 cc dizel makine kullanılmış. Euro 4 sıtandartlarındaki bu makine 141 HP güç üretiyor. Max tor 310 NM ve bunu uzun süre koruyor ve yolda bunu size hissettiriyor. Arac heybetine ve 2000 cc motor hacmine sahip olmasına rağmen beklenmeyecek derecede atik.
KISA BİR KARŞILAŞTIRMA
Araçta 4 lastik diskli ABS fren sistemi kullanılmış. Sınıfını incelediğimzde bu segmentte hiçbir araçta arka fren sisteminin diskli olmadığını göreceksiniz. Ayrıca araçta göze çarpan en önemli nokta, akra süspansiyon sisteminin kendi segmentindeki pick-up ların aksine amortisörlü oluşurdur. Biliyorsunuz Actyon Sports sınıfındaki tüm Pick-up araçlarda arka süspansiyon makaslıdır ve bu da sürüş anında konforsuzluğa neden olur. Çoğu Pick-up kullanıcılarının sırf makaslı süspansiyonun konforsuzluğundan dolayı arka kasada iki çuval kum ile seyehat ettiğini duymuş veya tanık olmuşsunuzdur. Actyon Sportsun arka süspansiyonlarının helezon yaylı oluşu son derece konfor sağlıyor aracımıza, ancak makaslı araçlara göre mukayese edildiğinde istihap hattinin düşük olduğuşu da helezon yaylı olmanın negatif sonucu. Bu gözlemimizden de ortaya çıkacağı gibi Actyon Sports bir yük aracından çok Off-Road tutkunu şehirli arkadaşların vazgeçilmezi olacak.
İÇ TASARIMI
Aracın içine baktığımızda deri ve kumaş koltuk seçenekleri var. Deri koltuk seçeneği yanlızca lüks pakette sunulmuş. Direksiyondan kumandalı CD çalar teyibi, Elektrikli katlanabilir ısıtmalı yan dikiz aynaları, otomatik dijital kliması, yüksekliği ayarlanabilir halojen farları, ve daha birçok özelliği ile son derece konforlu bir iç hacme sahip. Arka koltuklar son derece rahat ve diz mesafesi yeterli seviyede.
Yolda araç son derece seri, atak ve konforlu. Bir Pick-up dan beklenmeyecek kadar rahat ve sürücüyü yormuyor. Yollarda ilerlerken dikkatleri üzerinize çekişiniz de ayrı bir keyif veriyor.
Bu muhteşem aracı hepinizin test etmesini şiddetle öneriyorum. Fiyatları bu teknoloji ve konfora göre çok uygun.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler