50 CENT & HİPHOP & RAP & BREK DANS tarihi
Reklamlar
-
50 CENT
İdeal Doğu Yakası hardcore rap’çilerinden 50 Cent, pop dünyasının genelinde ve özellikle rap müziğinde 2003 yılının başından beri en çok tartışılan isimlerden birisi olmadan önce, kısa ama bir o kadar dramatik hayatı boyunca pek çok ciddi engelle karşılaştı. 90’ların sonundaki başarısız bir genel rap denemesinden sonra (ki 2000 yılında hayatında karşı girişilen bir saldırıyla sonuçlandı) Ja Rule ile 2000’lerin başındaki başarılı New York mixtape macerası onu bekledi. Bunun ardından 2002 yılında Eminem onunla bol sıfırlı bir anlaşma yaptı ve böylece 50 Cent’in 2003 yılındaki büyük başarısının dümenini tutan kişi oldu. Queens’deki Jamaica mahallesindeki yoksul bir evden çıkan 50 Cent, pek çok rap’çinin sadece sözlerini yazdığı macera ve suç dolu hayatı bizzat yaşadı : uyuşturucu, suç, hapis, bıçaklama ve hepsinden de önemlisi, silahlı çatışmalar. Tüm bunlar, daha ilk albümünü dahi çıkarmadan 50 Cent’in hayatının bir parçası oldu. Doğal olarka bu tür deneyimler 50’nin asıl malzemeleri oldu. Macera dolu geçmişini açığa çıkardı, sokak çetesine özenenlere seslendi ve bizzar haber başlığı oldu. İdeal Doğu Yakası rap’çisi görüntüsüne bile sahip oldu : geniş omuzlar, sağlam bir vücut, bol kaslı kollar ve karın, dövmeler, onun tescilli markası sayılan kurşungeçirmez yelek, tabanca ve boynundaki kocaman haç. Ama hepsinden de önemlisi, 50 Cent ideal prototip rap’çi kalıbına birebir uyuyordu. Bunun sonucu olarak müziği pek çok altın değerindeki müzik piyasasına ulaştı. Hem onun sert ve çetin ceviz duruşunu sevenlere hem de komik ve açık saçık sözlerini sevenlere ulaştı. Bununla beraber 50 Cent vefalıydı, eski takım arkadaşlarını unutmadı. G-Unit ekibinin başarılı bir franchise olarka büyümesine, grup üyesi arkadaşlarının platinium ödüllü alacak albümler çıkarmasına, marka adı için bol sıfırlı anlaşmaların imzalanmasına ve franchise’in uluslararası alanda satış ve konserlerine önayak oldu.
Curtis Jackson olarak Jamaica, Queens, New York’da doğan ve büyüyen 50 Cent fakir bir evin çocuğuydu. Yine kendisi gibi yasadışı işler yapan annesi o daha sekiz yaşındayken hayata gözlerini yumdu ve kısa süre sonra babası tarafından da terk edildi, onu anneannesi büyüttü. Delikanlılık zamanlarında, armut dibine düşer misali, annesinin yolundan gitti ve yasadışı işlere bulaştı. Crack gibi uyuşturucuların ticareti 50’ye güzel para kazandırdı ta ki kanunla tanışıncaya kadar. Hapishanede “misafirlik” devri başlamıştı onun için. İşte bu noktada, 90’ların ortasında rap müziğine yöneldi ve suçtan uzaklaştı. 1996 yılında, kendisine üzerine rap okuması için boş ritimler bulunan bir kaset veren Run DMC’den Jam Master Jay’le tanıştığında hayatı değişti. Duyduklarından etkilenen Jay, gelecek vad eden rapçiyi kendi JMS plak şirketine bir anlaşmayla bağladı. Bu anlaşmadan pek birşey çıkmadı ve 50 kendisini New York’da ticari başarı kazanmış olan ve Nas ile Jay-Z gibi sanatçılarla birlikte çalışarak adını duyuran prodüksiyon ikilisi (Poke ve Tone’den oluşan) Trackmasters’e kattı. Trackmasters rapçiyi kendilerinin de bağlı olduğu Columbia alt-şirketine anlaşmayla bağladı ve ilk çıkış albümü Power Of The Dollar üzerinde çalışmaya başladılar. Albümün çıkışından üç single çıktı : "Your Life's on the Line," "Thug Love" (feat. Destiny's Child), ve "How to Rob."
hiphop
Hiphop kültürünün doğmasında Funk, Soul ve Jazz müziğinin etkisi oldukça büyük. Özellikle James Brown, Sly Stone, Parliament Funkadelic, Isaac Hayes ve Last Poets'in çalışmaları sonradan Hiphop kültürünü çok etkiledi. Bu tarzlara başka türlerin (Reggae, Latin, Rock ve Elektro vs.) karışmasıyla, bir 'Getto' kültürü olan Hiphop doğdu. Hiphop kültürünün en büyük öncüsü 'Kool Herc' sayılmakta. Jamaica'dan gelen 'Kool Herc', DJ kültürünü ilk kez New York'a getirdi. Kool Herc, kurduğu ses sitemiylede ilk kez başka parçaların BreakBeat'lerini kullanmaya başladı. Bu dönemlerde 70'li yılların moda müziği olan Disko tarzının getirdiği bir sıkılma vardı. O zamanın büyük öncüleri Afrika Bambaata ve Grand Master Flash çaldıkları müziklerde ritmi durdurmadan geçiş tekniğini yarattılar. İlk piyasa hiti, 'Sugar Hill Gang' ten Rapper's Delight 1979'da çıktı. Bu hitin yaratılmasında en büyük etken 'Sugar Hill Recordings'in sahibi Silvia Robinso'dur. Aslında ekip Disko'larda kapı bekçiliği yapıyordu. Müzik ise Chic'in hit parçası olan 'Good Times'tan alınmış samplelarla oluşturulmuştu. İşin iç yüzü daha ilginçti, çünkü sözlerin bir kısmı Grand Master Jazz'dan alıntıydı. 1981'de Grand Master Flash'den ilk sağlam hit 'The Message' piyasaya çıktı. Parçayı Old School Rapper 'Melle Mel' söylüyordu. Sözlerin içeriği ise Getto yaşamına başkaldırdı. Bu parçanın çıkmasından önce Afrika Bambaata'nın kurduğu 'Zulu Nation' yavaş yavaş sesini duyurmaya başlamıştı.
Pozitif bir çete olan Zulu Nation, Bronx'tan çıkıp tüm New York'a yayıldı. B-Boy'lar ise New York metrosunun vagonlarına Graffiti'ler yapmaya başladılar. Dönemin en meşhur Writer'larından Rammelzee, Futura 2000, Fab 5 Freddy ile müzik yapıyorlardı. Bu dönemden sonra Mega hit olan 'Planet Rock' çıktı. Bu single 1981'den beri basılıp satılmaktadır. Bu parçada Afrika Bambaata melodi olarak Kraftwerk'in Trans Europa Express'ini kullanıyordu. 1983 yılında gösterime giren 'Wild Style' adlı Hiphop kültürü filmi, Graffiti ve BreakDance'ı dünyaya tanıttı. Gençler arasında BreakDance bir salgın gibi yayıldı. Bütün dünya BreakDance sayesinde Rap müzik dinlemeye başladı. Derken ilk kez bir Jazz sanatçısı Herbie Hancock, 'Rock It' adlı bol Scratch'li hiti yarattı. Bu Single'da Scratch'leri Grand Master DST yapmıştı. Rap müziği 86 yılına, yan Run Dmc'nin çıkmasına kadar müzik piyasasında fazla önemsenmiyordu. Grubun ilk mega hiti, 'Raising Hell' albümünden 'Walk This Way'di. 80'lerin ortasında gördüğümüz en önemli olay Russel Simmons ve Rick Rubbin tarafından DefJam Records'un kurulmasıdır. Şirket ilk single olarak TLA Rock'ın 'It's Yours'unu çıkardı. Sonra LL Cool J, Beastie Boys ve Public Enemy ile devam ettiler. 1984'te ilk kadın Rapper 'Roxanne Shante' çıktı. O dönemlerde Roxanne Shante'nin prodüktörü Marley Marl'in yaptıkları New School için yol gösterici çalışmalardı.
[IMG]http://i122.photobucket.com/albums/o258/fatih_album/seda/Eminem.jpg
Özellikle Marley'in Juice Crew'unun elemanları Big Daddy Kane, Kool G Rap, Biz Markie ve Master Ace bunlara örneklerdir. Los Angeles yani West tarafında ise Ice-T, DJ Afrika Islaam ve Dr. Dre'nin World Class Wreckin Crew grubu Hiphop kültürünün köklerini atmaya başladılar. Bu dönemin en hit albümleri şunlardı; Whodini - Whodini 1983, Run Dmc - Run Dmc 1984, LL Cool J - Radio 1985, Schooly D - Saturday Night 1986, Eric B & Rakim - Paid in Full 1986, BDP - Criminal Minded 1987, Public Enemy - Yol Bumrush The Snow 1987, Jungle Brothers - Straight Out the Jungle 1987. De La Soul'un Three Feet High & Rising albümünden sonra tarzda değişmeler başladı. Bu grup türünün dışında farklı sample'lar kullanarak Rap'i özgünleştirdi. Albümün prodüktörlüğünü 'Prince Paul' yapmıştı. Prince Paul, Stetsasonic'in DJ'iydi. 1988'de Public Enemy'nin 'It Takes A Nation of Millions To Hold Us Back' çıktı. Bu albümle piyasa sarsıldı. Rap tarihi bu kadar sert bir albüm görmemişti. Albümün ilk single'ı 'Rabel Without A Pause' oldu. Böylece Hiphop kültüründe Black Power diye adlandırılan zenci hareketi dönemi başladı. Public Enemy bu albümle Rap'in sadece parti müziği olmadığını, bir felsefe ve sosyal hareket olduğunu gösterdi.[/IMG]
Bundan sonra hayran kitlesi kendine göre müziği kanalize etti ve politikaya girdi. West tarafında ise NWA'nın Straight Outta Compton albümü piyasaya çıktı. NWA ilk kez er tarzında tavır sergileyen gruptur. Public Enemy ise 1989 yılında Fear Of A Black Planet adlı albümünü sürdü piyasaya. Albümün politik içeriği ve görüşleri yüzünden çok tepki aldılar. Aynı tarz müzik yapan X-Clan, Boogie Down Production, Poor Righeous Teachers, Paris ve Brand Nubian gibi gruplar piyasa girmeye başladı. Ancak çoğu plak şirketleri tarafından baskı altına alındılar ve kontratları iptal edildi. 90'lı yıllara gelindiğinde ise Gangstarr, A Tribe Called Quest ve De La Soul yeni Rap standardının öncü grupları oldular. Söz olaral daha yumuşak ama herkese hitap edebilecek kadar bilinçli tarz olarak daha Jazzy olan bu gruplar Hiphop kültürünü büyük kitlelere ulaştırdı. Brand New Heavies gibi gruplar canlı enstrümanların üzerine meşhur Rapper'lar ile beraber çalıştılar. Artık Hiphop kültürünü her tür müzik dinleyen insan anlamaya başladı. Dönemin önemli albümleri şöyle sıralanabilir; Ultra Magnetic Mc's - Critical Beatdown 1989, JVC Force - Doin Damage 1989, Gangstarr - No More Mr Nice Guy 1989, 3rd Bass - Cactus Album 1989, A Tribe Called Quest - Paths Of Rhythm 1990. Bu tarihten sonra Rap türlere ayrılmaya başladı; Old School, New School, Miami Bass, Next School, Gangsta Rap gibi. Öteki türler de Rap'ten gittikçe artan oranda etkilenmeye başladı. Mainstream denilen genel piyasadaki müzik aletlerinden, yapılan müziğe kadar her şey içinde Rap'ten bir parça barındırmaya başladı.
HIPHOP SÖZLÜK
Bad: Çok iyi, güzel
B-Boy / B-Girl: Break Boy / Girl
Bitch - Hoe - Ho: Fahişe
Cold Stupid Fresh: Ekstra yeni, çok iyi, güzel
DJ: Diskjockey (2 pikap ve plaklar ile dj' lik yapanlar)
Def: Çok iyi, güzel
Fake: Taklit, Kopya, Orjinal Olmayan
Fresh: Yeni
Flow: Akış, Sözlerin Akışı, Stil
Hardcore: Orjinal, Özgün, Has, Sert Stil
III: Komik, Deli, Çok değişik bir tarz
Mc: Master of the Ceramonies - Microfon Controller (Rap şarkılarında vokal yapan kişi)
New Jack: Acemi
New Jack Swing: 80' lerin sonundaki R&B ve Hip Hop karışım (Hammer, Bell Biv Devoe)
New Skool: 1986/1989 arasında çıkan rap tarzı (Treacherous Three, Fearless4, Furious5)
Pimp: Fahişe pazarlayan
Posse / Crew: Ekip, Grup
Punk: Serseri, Berduş
R&B: Rhythm And Blues, 70/80' lerin soul/pop tarzı ve 90' larda arasına giren soft rap karışımı (Puff Daddy, Miss Elliot, Fugees, T.L.C, Will Smith)
Style: Stil, Tarz
Skills: Yetenek
Word / Word Up: Haklısın, Sana Söylediğim gibi, söz
Wack: Kötü, Zayıf
Beat Box / Boon Dox: Seyyar Teyp, Kaset Aletiv
Bombing / Bomb: Graffiti yapmak
Blunt: Bulanık kafa olmak
Busehead / *****head: Uyuşturucu bağımlısı
Chill / Chillin' / coolin': Üşütmek, Sakin Olmak
Crooklyn: Brooklyn
Cypher / Cipher: Kare (açık havada kare içinde freestyle yapan mc' ler)
Cuz: Kuzen
Five O: Polis
Getto Gestapo: Polis
LAPD: Los Angeles Polisi
Det / Death / Deth: Ölüm
Doing it to death: Bir işi çok önemsemek, çok ciddi olmak
Deep: Anlamlı
Dead Presidents / Dead Prez: Para
Diss / Dissn': Saygı göstermemek, Laf atmak
Dope: Uyuşturucu, Acayip iyi parça veya başka bir şey
Ends: Para
Ruff: Sert
Tuff: Sert
Freak: Delidolu olan, uçuk
Freestyle: Emprovize, kafadan bir şey yapmak (Rap...)
Gangbanger: Çete üyesi, Katil
Gat: Tabanca
Glock: Tabanca
Pump: Tabanca
Nine (mm): Tabanca
Mack10: Tabanca
Uzi: Makineli silah
Hustler / Player: Her yolu deneyerek zengin olmaya çalışan kimse
Benjamins: Para
Soul Food: Köle zamanlarından kalan zencilerin mutfağı
Wax: Vinyl (Plak)
Boro: Semt
Turf: Semt, Mahalle
Ballin': Seks
Head / Blowjob: Oral seks
Sissy: Homoseksüel
Slut: Şıllık, Fahişe
Flexin': Bir kimseyi zorlamak veya takılmak
Stones: ***** (sert uyuşturucu)
Ak 47: Otomoatik silah
Beamer: BMW marka tabanca
Bigg Aplle: New York
Blaxploitation: 70' li yılların siyah gangster filmleri
Blue funk: Moral sıfır
Boogle Down Bronx: Bronx şehri
Boo yaa!: Tabanca sesi (The shotgun goes boo yaa!)
Backstabber: Kalleş
Cali: Californiya
Chicks / Chicken: Genç kadın, Çıtır
Crumb snatchers: Artıkları kapanlar
Cufee / Cuffy / Cuff: Zenci
Dig (Dig it?): Anladın mı?
Down: Bir kişiyle iyi anlaşmak, Arkadaş olmak, Saygı göstermek
Dog: Tehlikeli erkek, her kadınla yatıp kalkan
Dog juice: Ucuz içki
Dooble: Kısa saç modeli
Foxy: Seksi
Flavor: Tad, Stil
Fly: Çekici
Forty: Sert içki
Sucker: Kalleş
12' (twelve inc.): Büyük single plak
1210's / 1200's: Technics 1210 mk2 / 1200 mk2 prof. klasik dj pikabı
187: Ölüm mahkumu yasasının numarası
7' (seven inc.): Küçük single plak
808: Roland Tr 808, 80' lerin meşhur rap davul ritm aleti
909: Roland Tr 909, 90' ların meşhur house ve techno ritm aleti
Ace: 1 dolar
Afro: Zencileri kabarık ve doğal saç modeli
Aiiight: Tamam oldu, Anlaşıldı
Ain't going out like that: Artık inanmıyorum
A.k.a: Bu isim altında da tanınan (Also known as)
Akai 1000: Sampler
Alias: Bu isim altında da tanınan
Baller (high roller): Uyuşturucu pazarlayan, Çok para yapan gangster
Base: Uyuşturucu
Beef: Çatışma
Block party: Sokakta yapılan açık hava partisi
Bloods: Meşhur Los Angeles çetesi
Bozack: Penis
Buck: Ateş etmek
Buddy: Arkadaş
Bug out / buggin' / bugged out: Çılgın ve delidolu olmak
Bum rush: Bir yeri işgal etmek
Cameo cut: 80' lerin çok tutulan Hiphop saç modeli
Cat: Kadın, Piyasada yükselmeye çalışan yeni bir kişi
Creep: Bir kişinin etrafında kötü niyetle dolaşmak
Crib: Bir kişinin evi, Yaşadığı yer
Crips: Meşhur Los Angeles çetesi
Dead Serious: Çok ciddi
Digger: Kıymetli birşey arayan kişi
Dj Mixer: İki pikapta çalan müziği karıştırmaya yarayan müzik aleti
Drumcomputer: Davul ritm bilgisayarı
G (guy): Tip, Herif
G/grand: Bin dolar
Get off my dick: Beni rahat bırak
Ghettoblaster: Seyyar teyp
Gold digger: Erkekleri parası için sömüren kadın
Jimbrowski / Jimmy: Penis
Jimmy Hat: Prezervatif
Jive talking: Çok abartarak konuşmak, Argo dil
Jones: Penis
Kangol: Rapperlar arasında çok tutulan bir şapka
Label: Plak şirketinin etiketi, bir şirket bir kaç labeldan oluşabilir
Loop: Bir soundu baştan sona devamlı çalmak
Mellow: Arkadaş, Sevgili
Mixing board: Stüdyolarda kullanılan mix aleti
Move the crowd: Sahnede iyi performans yapmak, seyircileri coşturmak
O.G (Original Gangster): Bir çetede kendini kanıtlayan kişi (katil)
Props (to give): Birisne saygı ve selam göndermek
Pussy: Kadın (argo)
Rap (to rap): Lafları iyi kullanarak konuşmak (rap müziğinden daha eski olan bir kelimedir)
Rock star: Uyuşturucu bağımlısı
Rock the house: Sahnede iyi performans yapmak, Seyircileri coşturmak
Sampling (to sample): Belli sesleri bilgisayara aktararak rap şarkılarında kullanmak
Scratching: Plak ile belli yerlerde ileri geri hareket ettirerek ses çıkarmak
Slang: Argo dil
Sneakers: Spor ayakkabı
Sp 1200emu system sp 1200 drum computer: Davul ritm aleti
Thick: Tam yerinde
Up against the walls: Yakalandın, Hapishaneye gireceksin
Wassup?: Naber?
Wheels of steel: Pikap (iki tane)
Wicked: Çılgın, iyi, acayip
brekdans
1980�li yılların başında Amerika�da başlayan ve bir fırtına gibi bütün dünya gençliğini etkisi altına alan break dance, Türkiye�de 1993 yıllarında kendini etkin olarak göstermeye başladıktan bir süre sonra bir anda gözden kayboldu. Bugün bildiğimiz sitiliyle break dance ise, (sosyal, kültürel ve ekonomik yapısı gereği, break dance�nin ortaya çıkışı için en uygun koşulların oluştuğu) İstanbul�da, Almanya�dan gelen �İstanbul City Breakers�ın tetiklemesiyle yayıldı yurdun dört bir yanına. İstanbul City Breakers�ın efsanevi danslarıyla suladıkları topraklardan, Bakırköy�de �Lords Of İstanbul� ve �Takım 34�, Kadıköy�de �İstanbul Street B-Boys� yeşerdi. Hemen ardından İzmir�de Young Energy B-Boys, Ankara�da Devil Dogs, Bursa�da Bursa City B-Boys esen bu rüzgarı Anadolu�ya taşıyan öncüler oldular. İstanbul�da ise Özellikle 'İstanbul Street B-Boys' un Kadıköy yakasında peşi sıra düzenlediği, ve genellikle Dj Turbo, Dj Arda ve Dj Double MT�nin dj.liklerini yaptığı partilerde b-boylar biraya gelerek kendilerine yeni yaşam alanları yaratıyordu. Türkiye'ye ilk olarak, 'İstanbul Street B-Boys'un partisine Flying Steps�den Crok ve Vartak geldi. Bu başarıyla geçen büyük partiden güç bulan Takım 34 ve S2K 1998 yılında Türkiye�nin gelmiş geçmiş en büyük partisi olan 'Kıyamet Günü'nü düzenlediler. South Side Rockers grubu ve yurt dışından bir çok b-boy ve graffitici�nin yanı sıra 1500 kişinin katıldığı �Kıyamet Günü� ile break dance�nin yakaladığı muhteşem rüzgar, bir anda tüm Türkiye�de break dance�ın gençliğin arasında salgın gibi yayılmasını sağladı. Bu rüzgarda, elbette aynı yılarda, Dj Arda'nın yaptığı ve efsane b-boy Storm'un yanı sıra Flying Steps'den ayrılan Crok'unda katıldığı büyük partinin ve yılarca Blue Jean dergisindeki köşesinde yazdığı yazılarla yurt genelinde tüm breaker�lar arasında iletişimi sağlayan Turbo�nun payı büyük oldu. Birbiri ardına kurulan yüzlerce grup arasında, bugün adı en çok duyulan Takım 34, Young Energy B-Boys, Lord Of İstanbul, Devil Dogs, Bursa Sky-B Crew, Dream Night Breakers, İnfaz Apache B-Boys, Bağcılar B-Boys, Breakkers Famılly, C4 Crew, Deprem, Kayseri B-Boys, İstanbul Street B-Boys, L.O.İ., Pendik B-Boys, Poison Of Spider B-Boys, Samsun Stars Breakers, Trabzon Free Young bu gruplardan sadece bazıları.
Dünyada �Break Dance�ın doğuşuna dair birden fazla öykü dolaşmakta ortalıkta. Afrika Bambaata�nın Newyork�da sokak kavgalarına son vermek, gençler arasında çıkan sorunlara barışçıl bir çözüm bulmak amacıyla break dance�ı ortaya çıkardığını söyleyenlere karşılık, Los Angeles'dan Sugarpop�un bu dansı ortaya ilk kez çıkardığını söyleyenlerde bulunuyor. Ortaya çıkış şekli nasıl olursa olsun, break dans�ın en büyük özelliğinin, onun fiziğe, çevikliğe ve akrobasiye dayanan bir sokak dansı olarak, rakiplerin aynı anda karşı karşıya gelerek tüm hünerlerini kapışma yoluyla ortaya koyarak çıkabilecek kavgalara son vermesi olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz.
Bugün, birkaç yıl gibi çok kısa bir süre içinde Türkiye�nin dört bir yanında çalışmalarını sürdüren pek çok grubunun ortaya çıkması, hiphop kültürünün en temel unsurlarından biri olan break dance�ının önlenemez yükselişini açıkça göstermektedir. Üstelik, özelikle Avrupa�da resmen devlet eliyle desteklenmesine karşın, ülkemizde devletin kolluk kuvvetlerinden, radikal siyasi akımların alt temsilcilerine, nihayetinde eğitimsiz halkın genelinin tüm engellemelerine rağmen break dance, gençler arasında büyük bir hızla yayılarak yurdun dört bir yanında mahallelere kadar girmiştir. Bu yayılmada, elden ele dolaşan video kasetleri, hiphop partileri, break dance�ın estetik görünümü ve en önemlisi de gençlerin pek çok temel ihtiyacını karşılıyor olması çok etkili olmuştur.
Break dance aracılığıyla günümüz gençliği pek çok temel ihtiyaçlarını karşılamaktadır: bulunduğu baskıcı çevreden kopup yeni bir arkadaş grubuna üye olma, kendisini geliştirme, ifade etme, çevresine kabul ettirme, ve biriken enerjilerini bu güç, çeviklik gerektiren bu sportif dans aracılığıyla açığa çıkarma....
Buna karşılık, daha çok alt ve orta sınıfa mensup ailelerin çocukları olan breaker�ları bekleyen pek çok temel sorun bulunmaktadır. Bu temel sorunlardan biri, çalışabilecekleri yeterli alanların bulunmaması. Avrupa�da ve Amerika�da toplumun sosyal ve kültürel gelişmişliği nedeniyle, gençlerin çalışabilmeleri için pek çok kurumların kurulmasına, sosyal, kültürel ve sportif alanların açılmasına karşılık, Türkiye�de çalışabilecekleri kapalı bir alanı bulunmayan ve bu nedenle dışarıda, sokak ortalarında çalışmak zorunda kalan gençlerin mekan sorunu çözülmesi gereken en temel sorunlardan biridir. Belki de en büyük temel sorunlardan biride, Türk toplumunun kendilerine karşı gösterdikleri yoğun baskı ve dışlamışlık. Temel bir sorun olan mekan sorunu, yaz kış demeden dışarılarda bulunabilecek iyi veya kötü alanlarla kendileri için çözülebilecek bir sorun olmasına karşın, ailelerinin ve toplumun kendilerine karşı gösterdiği baskı, şiddet ve aşağılanma önlerinde bir duvar gibi duran daha büyük bir sorundur. Bu sorun aşıldığında ise, break dance�ın bir sel gibi akmasını durdurabilecek hiçbir güç kalmayacaktır önünde.
BreaKDance Sözlüğü
-Air Flow:Havada takla atarak dönmek.
-Air Tracks:Eller yerde,ayak ve bacaklari yere degdirmeden dönmek.
-Baby:Bebek gibi yerde yuvarlanip,ziplamak.
-Backspeed:Sirtta hizlica dönmek.
-Crone:Omuz degmeden kafanin etrafinda dönmek.
-Danlock:Özgün,serbest hareketler.
-Dirsek Nighty:Nighty`den farkli olarak dirsegin üzerinde dönmek.
-Egyptian:Eloctro Boogie sitili...
-Handglove:Yumruk üzerinde dönmek.
-Kafa:Elleri yere degdirmeden kafa üzerinde dönmek.
-Kafa Kopter:Kopterden farkli olarak,kafa ekseni üzerinde dönmek.
-Kamikaze:Vücut dik,eller yapi halde havaya sicrayarak yere parelel halde dönmek.
-Kopter:Yüz üstü dirseklerin üstüne yatarak, 180 derece acik ayaklarini savurarak,omuz üstünede dönmek.
-Kulplu:Jimnastikte oldugu gibi ellerin yere konularak,bacaklari degdirmeden dönmek.
-Makas:Amuda kalkarak,ayaklari ileri geri hareket ettirmek.
-Nighty:Amuda kalktiktan sonra,diger eli yerden cekerek tek el üzerinde dönmek.
-Nighty Night:Amuda kalktiktan sonra,diger eli yerden cekerek tek el 4-5 tur dönmek.
-Tek el:Yerdeki elin dirseginin karin boslugunda destek vermesiyle,vücut yere paralel tek el üstü dönmek.
-Tek el Jump:Tek el`den farkli olarak,dönülen elin üzerinde ziplayarak dönmek.
-Scopion:Amuda kalktiktan sonra kafayi ice,vücütla ayni hizaya cekerek dönmek.
-Worum:Yüz üstü uzanarak,yere kutucuk gibi hareket etmek.
bunları paylaşıyım istedim dikkat konu dışı
[B][I][CENTER]İKARUS :ama kanatsız ::melek02:[/CENTER][/I][/B]
Reklamlar
-
Zavallı köpek sanki dans yapıyomuş gibi göstermişler, ölüyo garip. Break dance Michael Jackson ile başlamıştır bu 80'ler onun kopyası.
-
sagopa kajmer. .. kolera. . türkçe rap american özentisi değildir bu özentiyi yapan şahıslardır. .
sözler kendini ifade ediyo zaten. .
[COLOR="Red"][B]"Ne Günlere Kaldık Eyy Gazi Hünkar. Eşşek Vezir Olmuş Katır Hükümdar... "[/B][/COLOR]
-
[B][I][CENTER]İKARUS :ama kanatsız ::melek02:[/CENTER][/I][/B]
-
50 cent geçenlerde acunun programına gelmiş ilkkez tam olarak izledim varmısın yok musun yarışmasını bu sözlerimi eleştirenler çıkabilir ama o programda gördüğüm tek şey benliğini kaybetmiş özenti çılgınlığına bürünmüş bi yığın insandı
[COLOR="Red"]Kontrolsüz Güç Güç Değildir[/COLOR]
::sapka::::gleam::
-
bence sadece hayranı olduğu sanaçıya yakın olmanın verdiyi heyecan dan dolayı davranışları biraz abartmış olabilirler fakat bunu normal karşılamalısın çünkü 50 cent henüz türküyueye 2. gelişi birinçisi feleket te olsa
[B][I][CENTER]İKARUS :ama kanatsız ::melek02:[/CENTER][/I][/B]
-
zannedersem bide rock & coke festivaline gelmişti ve fiyaskoymuş galiba sonuç o zaman.
rap hadisesinin piri tupac shakur'dur, onun protest tavrının yerini dolduramaz piyasa rapçileri.
dmx'de takdir ettiğimiz siyah adamlardan biridir.
fifty cent'i tam bir mtv güzeli olarak görüyorum, zenci ve kaslı bir britney spears olmaktan öteye geçememiştir.
bikaç güzel parçası vardır fekat.
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
Tüm rapçi motor tutkunları adlı konumuz mevcut
Ya KASK TaK ; Ya ÖL
-
KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı
zannedersem bide rock & coke festivaline gelmişti ve fiyaskoymuş galiba sonuç o zaman.
rap hadisesinin piri tupac shakur'dur, onun protest tavrının yerini dolduramaz piyasa rapçileri.
dmx'de takdir ettiğimiz siyah adamlardan biridir.
fifty cent'i tam bir mtv güzeli olarak görüyorum, zenci ve kaslı bir britney spears olmaktan öteye geçememiştir.
bikaç güzel parçası vardır fekat.
sana katılıyorum
cakalaz adlı üyeden alıntı
Tüm rapçi motor tutkunları adlı konumuz mevcut
cakalaz --} konu = 50 CENT & HİPHOP & RAP & BREK DANS tarihi
[B][I][CENTER]İKARUS :ama kanatsız ::melek02:[/CENTER][/I][/B]
-
30 Aralık 2008, 15:56
#10
KIYAMET GÜNÜ’NDE DOĞAN DANS
1970’li yılların başında Amerika’da başlayan ve bir fırtına gibi bütün dünya gençliğini etkisi altına alan break dance, Türkiye’de 1993 yıllarında kendini etkin olarak göstermeye başladıktan bir süre sonra bir anda gözden kayboldu.
Bugün bildiğimiz sitiliyle break dance ise, (sosyal, kültürel ve ekonomik yapısı gereği, break dance’nin ortaya çıkışı için en uygun koşulların oluştuğu) İstanbul’da, Almanya’dan gelen ‘İstanbul City Breakers’ın tetiklemesiyle yayıldı yurdun dört bir yanına. İstanbul City Breakers’ın efsanevi danslarıyla suladıkları topraklardan, Bakırköy’de ‘Lords Of İstanbul’ ve ‘Takım 34’, Kadıköy’de ‘İstanbul Street B-Boys’ yeşerdi. Hemen ardından İzmir’de Young Energy B-Boys, Ankara’da Devil Dogs, Bursa’da Bursa City B-Boys esen bu rüzgarı Anadolu’ya taşıyan öncüler oldular. İstanbul’da ise Özellikle "İstanbul Street B-Boys"un Kadıköy yakasında peşi sıra düzenlediği, ve genellikle Dj Turbo, Dj Arda ve Dj Double MT’nin dj.liklerini yaptığı partilerde b-boylar biraya gelerek kendilerine yeni yaş*m alanları yaratıyordu.
[B][I][CENTER]İKARUS :ama kanatsız ::melek02:[/CENTER][/I][/B]
-
E-M-R-E adlı üyeden alıntı
sagopa kajmer. .. kolera. .
türkçe rap . .
+100000000... diyorum başka bişi demiyorum ben zaten bunlardan başka sanatçı dinlemem Pesimist T-RaP+Motosiklet yaşam tarzım
Bianchi Falcon 125 41 N 3103
Hyosung MS3 250 35 AP 4831
Yeni bir gün, yeni bir savaş . . .
-
vay be 2000 yılında depremle kapışmıştık ne günlerdi be.deprem hala varmı yani depremin kurucuları hala dans ediyorlarmı,serbay-umut.mehmet
Tahsin Oğuz Acartürk çok KRAL adamsın......
-
barrokas adlı üyeden alıntı
vay be 2000 yılında depremle kapışmıştık ne günlerdi be.deprem hala varmı yani depremin kurucuları hala dans ediyorlarmı,serbay-umut.mehmet
hala varmı yani
[B][I][CENTER]İKARUS :ama kanatsız ::melek02:[/CENTER][/I][/B]
-
50 cent kimdir nedir?MTV'nin çıkardığı sözde yıldızların en çok parlayanı işte
Rap olayını fazla sevmem ve bilmem.Türkçe olarak Sagopa'nın ve Ceza'nın kimi parçalarını nadir de olsa dinlerim.
Gelmiş geçmiş en büyük rapper tartışmasız 2pac'tir.Gerisine inanmam
Bu arada eklemek istiyorum.Robert De Niro ve Al Pacino'nun başrolünü oynadıkları righteous kill filminde 50 cent'i gördükten sonra iyice iğrenir oldum
Honda Ses Dylan 150 >> Hyosung GT250R >> Gilera Runner VXR 200 >> Honda CBR 250R
-
.(tabi öldüyse)2pac'i araştıran arkadaşlar için iyi
Kendisi vurulduktan sonra ailesi önce cenaze törene yapacağız diyip bir kaç gün sonra bu fikirlerinden vazgeçtiler ve töreni sadece aile bireyleriyle gerçekleştirdiler.
Vurulduğu sene çıkan albümünün bir klibi o ödükten sonra ilk defa yayınlandı.Yani daha önce çekmişti açıklaması yapılmıştı fakat klipte ayağında giydiği ayakkabı o öldükten 1 sene sonra piyasaya çıkmıştı!
Bir güney ülkesinde kendisini restrauntta göre gazeteciyi vurdurduğu gibi bir söylentide mevcuttur.
Bu arada Tupacın uğurlu sayısı 7 dir.Kendisi 7 Eylül günü vuruldu,vurulduktan 7 gün sonra 14 eylül sabahı resmi kayıtlara göre saat 04:03 (toplamı 7) de öldü.Ve öldüğünde 25 yaşındaydı (7)Daha öncede dediğim gibi önce geleneklere göre cenaze yapılacaktı ancak ailesi vazgeçti ve onun cesedini yaktılar !!
Tupac'ın "All Eyez On Me" kasedi 13 Şubat 1996da çıkmıştı. Tupac 13 Eylülde "öldü". arada tam 7 ay var
Bu arada öldükten sonra çıkan ilk albümünün adı The 7 Day Theory !
[B][I][CENTER]İKARUS :ama kanatsız ::melek02:[/CENTER][/I][/B]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler