Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Oto Tamircisi yada anlayan arkadaşlar,LÜTFEN YARDIM

    REKLAM ALANI
  1. #1
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    Bugün öğlen ev gitmek için dükkandan çıktım,giderken kırtasiyeye uğradım,bi kaç defter aldım,arabayı çalışır durumda bırakmışım,neyse 2 dakka sürmedi geri çıktım,çalışıp çalışmadığının farkında olmadığım için,bi daha marş bastım,bilirisniz marş motoru sesi geldi,zaten çalıştığını anladım,bastım eve gittim,aracaı park ettim,ve yattım,5-6 saat uyudum tekrar dükkana gitmek için garaja indim,marşa bastım hiç basmadı,

    Araç 2004 pejo 206

    Şöyle oluyor

    Kontağı açıyorum elektirk var göstergeler çalışıyo ama marşa bastığımda hiç tık yok

    KApatıp tekrar açtığımda kendi kendine silecekler çalışıyo,yok duruyo dörtlüleeri yakıyo,sonra merkezi kilit arka kapıları kapatmıyo sadece ön kapıları kapatıyo,bazen hiçbirini kapatmıyo,böyle acayip acayip şeyler oluyo,gösterge ışıkları yanıp sönüyo falan filan,nedir bu problem biri bana yardımcı olsun
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    07 Mayıs 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Satılık 2009 .. Mondial UKH 100..
    eger anlattıkların doğruysa elektrik panosunda bi sorun olabılır. sadece mars basmasa ya sigortası atar yada mars motorunun kömürü biter.. yada kablodu falan cıkardı...

    ama dıosunkı garip garip seyler oluo: farlar silecekler vb...

    kart denilen tamirciler elektrik panosu derler genelde o arızalanmıstır bence..

    eger araba calısıoken sen marsa basmıs olsaydın orda zaten sağlam bi sürtünme sesi duyardın ondanda bişe olmuo meraklanma..

    sen bi elektrikçiye götür derim ben.. mars motorunu falan karıstırma adam sana der yanmıs bu falan fiyatı arttırır..

    sen dersin bu böyle oldu bastım basmıo silecekler falan bi dünya..işini halleder..

    byardım edebilirsem ne ala
    OO biliyor biliyor biliyorrrrrrrrrrrrrr:P:P:queen:

  3. #3
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Pejo (yetkili veya güvendiğin) servisine götür İsocan ..(bilgisayara bağlatıp arıza tespiti yaptır.)

    Beyin sıfırlaması gerekli kanımca...
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  4. #4
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    İso kanımca o araba bitmiş en kısa sürede kurtulmaya bak

    Alıntı muratgergerli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ..(bilgisayara bağlatıp arıza tespiti yaptır.)
    En mantıklı u öneri bu gibi görünüyor. Elektrikçiye götürürsen arabanın sökmedik yerini bırakmayabilir ve sonrasında arabanın saglam olan elektrik aksamlarınında unutman gerekebilir. Bence bukadar risk almaya gerek yok muratgergerli'ninde dedigi gibi bilgisayara bağlatıp arıza tespiti yaptır.

  5. #5

    Üyelik
    07 Mayıs 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Satılık 2009 .. Mondial UKH 100..
    Elektrikçiden kastım brnimde SERVİS ti zaten ama suç bende neden servis deilde elektrikçi yazdıysam artık neyse.. büyüklerimiz bizi düzeltti sagolsunlar..

    Zaten 2004 pejoyuda servise götürmemek ayıp olur kanımca..

    gecmiş olsun...
    OO biliyor biliyor biliyorrrrrrrrrrrrrr:P:P:queen:

  6. #6
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    arabanın beyinli olmasının kötü tarafları

    ya beyindeki bilgiler bi daha yüklenicek
    yada şöyle bi sorunda olabilir şase kablosuna bak bağlantısı zayıfladığında araba bu şekilde sapıtaibliyor

    2 ay önce geldiğim işte yolda kalmıştı bi arabamız fiorino triptonik vites hiç bi şekilde çalıştıramadık (ki yanımızda zamanında ford servisinde çalışmış biri wardı ustalık belgesi olan) servis felan geldi oda baktı baya bi sonra altına bakınca anladıkki şase kablosunun bağlantısı zayıflamış değiştirdik fıstık gibi oldu
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  7. #7

    Üyelik
    17 Nisan 2008
    Şehir
    edirne
    Motosikleti
    ybr 125 gitti cb 125e geldi
    Alıntı efendy_iso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün öğlen ev gitmek için dükkandan çıktım,giderken kırtasiyeye uğradım,bi kaç defter aldım,arabayı çalışır durumda bırakmışım,neyse 2 dakka sürmedi geri çıktım,çalışıp çalışmadığının farkında olmadığım için,bi daha marş bastım,bilirisniz marş motoru sesi geldi,zaten çalıştığını anladım,bastım eve gittim,aracaı park ettim,ve yattım,5-6 saat uyudum tekrar dükkana gitmek için garaja indim,marşa bastım hiç basmadı,

    Araç 2004 pejo 206

    Şöyle oluyor

    Kontağı açıyorum elektirk var göstergeler çalışıyo ama marşa bastığımda hiç tık yok

    KApatıp tekrar açtığımda kendi kendine silecekler çalışıyo,yok duruyo dörtlüleeri yakıyo,sonra merkezi kilit arka kapıları kapatmıyo sadece ön kapıları kapatıyo,bazen hiçbirini kapatmıyo,böyle acayip acayip şeyler oluyo,gösterge ışıkları yanıp sönüyo falan filan,nedir bu problem biri bana yardımcı olsun
    geçmiş olsun arkadaş. şimdi araç çalışırken marş basmaz.kontaklarda bildiğimiz 3 pozisyon vardır. I konumu yarım kontak,II konumu tam kontak,III konumu ise marş konumudur.kontak açılıp marş bastığında, kontak II konuma geri gelir ve III konumunu kilitler (araç çalışıyosa eğer)tekrar marş yapmak için kapatıp açman gerekir.ki bastı diyelim marş ve volan dişlileri çarpışır zayıf olan marş dişlisi zarar görür.ki bu araçta marş sigortası,motor ana tesisatında akü çıkışında (modele göre artı veya ekside)ana koruma sigortaları vardır.bundan biri atmış olabilir. anlattığın duruma göre senin akü bitmiş.takviye yap çalışır.kolay gelsin.

  8. #8
    demirgursel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2007
    Şehir
    adana
    isom geçmiş olsun.yakınım tamirci istersen götürür baktırırız
    sıkıysa yakala HAYALBUYSA

  9. #9
    GKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul-Hasanpaşa
    Motosikleti
    R1
    Alıntı muratgergerli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pejo (yetkili veya güvendiğin) servisine götür İsocan ..(bilgisayara bağlatıp arıza tespiti yaptır.)

    Beyin sıfırlaması gerekli kanımca...

    başka şekilde bi teşhis konması mümkün deil..
    zaten artık arıza tespiti için bir ücret alınmıyor, tespiti yapıp sana maliyetini söylüyorlar
    GKN MOTORS

  10. #10
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Beyin diyen arkadaşların önerisi mantıklı ama
    önce sıfır bir akü takıp denemeni tavsiye edeceğim.
    Yani git akü al demiyorum.
    Dolu olduğuna güvendiğin bir aküyü tak ve bahsettiğin şapşallıkları yapıp yapmadığını dene.
    Hala yapıyorsa, o zaman servise götür.
    Benim başıma bunun gibi olaylar bir kaç kez geldi.
    Her seferinde akü de problem çıktı.
    Tabii aküde problem çıkması şu demek.
    Tabii akün çok eski değilse.

    Şarj dinamosu ölmüş...
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  11. #11

    Üyelik
    06 Eylül 2008
    Şehir
    Bilinmiyor(Seyyar)
    Motosikleti
    Malesef ki platonik :(
    Marş motoru yanmıştır

  12. #12
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    UZun uğraşlardan sonra,gecenin bu saatinde Adana'daki pejo dörtler servisinin usta başısının telefonunu buldum,aradım durumu aynen böyle aktardım,adam çok sakin ve net ifadeyle,hiç hımmm felan demeden şunu dedi...

    Abi akün bitmiş...Yarın gidelim yeni bi akü takalım,çalışır,yalnız akü bitti diye beyinde kendine reset atmıştır ,tüm tarih saat felan sıfırlanmıştır onlarıda tekrardan ayarlamamız gerekir dedi,maliyetinin 100 ytl olacağını söyledi,umarım dediği gibi çıkar...

    HAkkatende arabayı sıfır aldım,hiç aküsünü değiştirmedimm şimdiye kadar,son zamanlardada eco mod çok kısa zamanda gelmeye başlamıştı,anlamıştım akülük bi sıkıntı olduğunu,neyseki rahatladımm


    Yorum yapan herkese çok teşekkür ederim,nasıl seviyorum sizleri anlatamam
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  13. #13
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    Yorum yapan herkese çok teşekkür ederim,nasıl seviyorum sizleri anlatamam
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  14. #14

    Üyelik
    17 Nisan 2008
    Şehir
    edirne
    Motosikleti
    ybr 125 gitti cb 125e geldi
    Alıntı efendy_iso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yorum yapan herkese çok teşekkür ederim,nasıl seviyorum sizleri anlatamam
    dedikya be abi akü bitik son cümleyi okumadın galiba. akünün fiyatıda 75 ile 150 arası rahat uyu.

  15. #15
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    Alıntı ybr22 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dedikya be abi akü bitik son cümleyi okumadın galiba. akünün fiyatıda 75 ile 150 arası rahat uyu.
    Okudum abi okudum,burda her türlü soruna hemen cvp bulabiliyorum ya harikasınız,iyiki varsınızz
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  16. #16
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyin diyen arkadaşların önerisi mantıklı ama
    önce sıfır bir akü takıp denemeni tavsiye edeceğim.
    Yani git akü al demiyorum.
    Dolu olduğuna güvendiğin bir aküyü tak ve bahsettiğin şapşallıkları yapıp yapmadığını dene.
    Hala yapıyorsa, o zaman servise götür.
    Benim başıma bunun gibi olaylar bir kaç kez geldi.
    Her seferinde akü de problem çıktı.
    Tabii aküde problem çıkması şu demek.
    Tabii akün çok eski değilse.

    Şarj dinamosu ölmüş...
    Şarj bana ısınacağım bir problem gibi gelmedi Hocam.
    Akü veya herhangi bir elektrik problemi de olsa
    sonuçta bu yeni nesil (ne demekse bu) araçlar beyin kontrolünden geçmesi gerekir.
    Aslında arada bir kontrol ettirmek de zarar vermez kişiye..
    Tabi servis sağlam tokatlamıyorsa kişiyi..
    Alıntı efendy_iso adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Abi akün bitmiş...Yarın gidelim yeni bi akü takalım,çalışır,yalnız akü bitti diye beyinde kendine reset atmıştır ,tüm tarih saat felan sıfırlanmıştır onlarıda tekrardan ayarlamamız gerekir dedi,maliyetinin 100 ytl olacağını söyledi,umarım dediği gibi çıkar...
    Tekrardan geçmiş olsun İsocan..

    Aynı sorun G.Antep'te benim başıma gelmişti..Kontağı çevirdiğinde araba
    kendine göre çocuksu ve aptalca işler yapmaya çabalıyor ama
    bir türlü onları bile yapamıyordu..
    Elektrikçiyi çağırdım..

    " Abi senin akü kalp krizi geçirmiş" dedi..Ben akünün daha 1yıllık olduğunu söyledim..
    "Abi kriz bu yeniye eskiye bakmaz" deyince ..
    Yeni akü aldık..Pardon garantili olduğu için yenisiyle değiştirdiler..
    Ücret talep etmediler..
    Ordan da Proton servisine gidip beyin sıfırlaması yaptırdık..
    Eeeeee.
    Elektrikçide almadıklarına sevinirken servisde 50kağıt çaktılar...

    Haa bunları niye anlatım ona gelelim..

    Yeni nesil arabalar akü değişikliğinde veya kutupların sökülüp tekrar takılmasında; beyin sıfırlanması gerekir..Hatta bazılarında CD/DVD kodları bile
    sıfırlanmalıdır..
    Avrupai arabaların marş ve şarj dinamosu kolay kolay bozulmaz.
    Tabi salak bir tamircinin eli değmişse bu son cümleyi unut..


    Geleyim asıl konuya.
    Senin akü garantili ise çakmaları biraz daha acısız olur.. (anladın sen onu)
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  17. #17
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    Alıntı muratgergerli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şarj bana ısınacağım bir problem gibi gelmedi Hocam.
    Akü veya herhangi bir elektrik problemi de olsa
    sonuçta bu yeni nesil (ne demekse bu) araçlar beyin kontrolünden geçmesi gerekir.
    Aslında arada bir kontrol ettirmek de zarar vermez kişiye..
    Tabi servis sağlam tokatlamıyorsa kişiyi..


    Tekrardan geçmiş olsun İsocan..

    Aynı sorun G.Antep'te benim başıma gelmişti..Kontağı çevirdiğinde araba
    kendine göre çocuksu ve aptalca işler yapmaya çabalıyor ama
    bir türlü onları bile yapamıyordu..
    Elektrikçiyi çağırdım..

    " Abi senin akü kalp krizi geçirmiş" dedi..Ben akünün daha 1yıllık olduğunu söyledim..
    "Abi kriz bu yeniye eskiye bakmaz" deyince ..
    Yeni akü aldık..Pardon garantili olduğu için yenisiyle değiştirdiler..
    Ücret talep etmediler..
    Ordan da Proton servisine gidip beyin sıfırlaması yaptırdık..
    Eeeeee.
    Elektrikçide almadıklarına sevinirken servisde 50kağıt çaktılar...

    Haa bunları niye anlatım ona gelelim..

    Yeni nesil arabalar akü değişikliğinde veya kutupların sökülüp tekrar takılmasında; beyin sıfırlanması gerekir..Hatta bazılarında CD/DVD kodları bile
    sıfırlanmalıdır..
    Avrupai arabaların marş ve şarj dinamosu kolay kolay bozulmaz.
    Tabi salak bir tamircinin eli değmişse bu son cümleyi unut..


    Geleyim asıl konuya.
    Senin akü garantili ise çakmaları biraz daha acısız olur.. (anladın sen onu)
    anladığım şey senin anlatmak istediğinse,tırstım abi,zaten sevmem fransızları
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  18. #18
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    UK
    Motosikleti
    4x4
    Araban bozulduğunda en mantıklı cevabı "servise götür" olacağını bildiğin bir soruyu neden sorarsın ki
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  19. #19
    efendy_iso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2007
    Şehir
    Güneşin doğduğu yer ( Adana )
    Motosikleti
    R1_8
    Alıntı Tequ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Araban bozulduğunda en mantıklı cevabı "servise götür" olacağını bildiğin bir soruyu neden sorarsın ki
    Sanane diyeceğimi bile bile neden sorarsınki
    [I]315 ile uzaklaştım,aynamda görünmüyorsun...I]

  20. #20
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Gegerli Hocam;
    Ben eğer akü eski değil yeniyse ve bitmişse, şarj dinamosudur dedim.
    Fransızlar dinamoyu genellikle abuk subuk yerlere koyuyorlar.

    Buradaki durum farklı.
    Akü eskiymiş ve bitmiş.
    Ama yeni olsaydı bakılması gereken bir problem...
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler