Tüp Geçit Geçiş Ücreti Açıklandı....
-
08 Ocak 2008 / Salı - 10:00
Marmaray projesi genişletildi, tüp tünelden dolarla geçeceğiz
Suat Karabıyık/Fatma Başok
İstanbul’un iki yakasını denizin altından bağlayacak lastik tekerlekli araçların geçebileceği yeni tüp tünelin yapım ihalesi, 17 Mart 2008 tarihinde gerçekleştirilecek. Tünelden geçiş ücretleri, tek yön için 4, çift yönlü ise KDV hariç 8 dolar olarak belirlendi.
AA muhabirinin, Ulaştırma Bakanlığı yetkililerinden aldığı bilgiye göre, Demiryolları, Limanlar, Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğünce (DLH) yürütülen projede, ihale aşamasına gelindi.
İstanbul Boğazı’nda, 2004 yılı Mayıs ayında kamuoyunda Marmaray olarak bilinen Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi inşaatının başlamasının ardından, demir yolu tüneline ek olarak, Boğaz geçişindeki kara yolu trafiğini rahatlatacak kara yolu tünelinin yapımı için çalışma başlatıldı.
PROJENİN KAPSAMI GENİŞLETİLDİ
Denizin altından iki kıtayı birleştirecek kara yolu tünelinin, Yap-İşlet-Devret modeli ile hayata geçirilmesine karar verildi. Bunun için uluslararası ihaleye çıkıldı. Ocak 2008’de gerçekleştirilmesi öngörülen ihale, firmaların jeoteknik çalışmalarının uluslararası standartlarda gerçekleştirilmesi ve daha rekabetçi bir ortamın sağlanması amacıyla 17 Mart 2008 tarihine ertelendi. Ulaştırma Bakanlığı, şartname satın alan firmalara birer zeyilname göndererek, projenin kapsamına bazı uzantılı yollar ile kavşakların da dahil edildiğini bildirdi.
Bakanlık ayrıca, projenin kapsamının genişletilmesi nedeniyle daha önce tek yön için 3, çift yönlü ise 6 dolar olarak belirlenen tünelden geçiş ücretlerini de maksimum tek yön için 4, çift yönlü ise KDV hariç 8 dolar olarak belirledi. Zeyilnamede, yeni ücretler de firmalara iletildi.
Öte yandan, ihaleye katılmak için yurt dışından ve yurt içinden çok sayıda firmanın şartname satın aldığı, ihaleye büyük ilgi gösterildiği öğrenildi. Bugüne kadar 15 dolayında firmanın şartname satın aldığı, ihaleye en az 6 ortak girişimin teklif vermesinin beklendiği ifade edildi. İhaleyi, fizibilite, yatırım ve işletme süresi yönünden en iyi teklifi veren firmanın kazanması öngörülüyor. Projenin, işe başlanılmasından itibaren 3 yıl içinde tamamlanması hedefleniyor.
İKİ KATLI VE İKİŞER ŞERİTLİ
Proje, Avrupa yakasında, Florya-Sirkeci Sahil Yolu’nun (Kennedy Caddesi)
Kazlıçeşme mevkinden başlayarak, Anadolu tarafında Ankara Devlet Yolu’nun Göztepe Kavşağı mevkinde bitecek.
Boğaz’ın altından geçen tünelli bölüm, iki katlı ve ikişer şeritli olacak. Katlardan birisi giden araçlara, diğeri ise gelen araçlara ayrılacak. Sadece hafif araçlar tünelden geçiş yapabilecek. Ağır vasıtalar ise tüneli kullanamayacak.
Proje, denizin altından geçen yaklaşık 3.3 kilometrelik bölümü ile her iki yakadaki mevcut yollara bağlanacak 2.1 kilometrelik bölümü delme tünel olmak üzere toplam 5.4 kilometre uzunluğunda tünelden oluşacak.
Proje kapsamında ayrıca, Avrupa ve Anadolu tarafında havalandırma şaftları, Avrupa yakasında ücret toplama gişeleri, tünel işletme binası da bulunacak.
Projeyle araçlar, İstanbul’un Anadolu yakasında yoğunluk olan noktadan tünele girerek, Avrupa yakasında belirli bir noktaya çıkacak. Böylece İstanbul’un şehir içi trafiğinin de azaltılması hedefleniyor.
Daha yapılmadan ücreti belirlenen bir köprü... İyiki İstanbulda yaşamıyoruz.... Yaşayanlara da allah sabır versin......
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
Reklamlar
-
köprü fobim var zaten,karşıya geçmeye tırsıyom
ben denizin altına inersem orada kalırım
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
allah ıstanbuldakılere peygamber sabrı versın
-
daha kötüsü olabilirdi avrayo göre ya da cumhuriyet altınına endeksli olabilirdi bilet ücretleri
babaçi adlı üyeden alıntı
köprü fobim var zaten,karşıya geçmeye tırsıyom
ben denizin altına inersem orada kalırım
Tünelde gitmesi güzel oluyor ya, rüzgarsızzz bi de hız sınırı olmasa
-
yuh ulan 4 usd olur mu oha artık ya
-
Dolar olarak ücret talep edilmesi hiç hoşuma gitmedi
Ayrıca devlet mi kazanç sağlayacak oda meçhul sanırım.. Neyse burası yeri değil. Peki bu havalandırma şaftı falan noluyor. Tünele su kaçmasın havalandırmadan
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
-
10 lira git gel olucak yani..
neyse, plakadaki lastikleri sökmeyi düüşünenler eminimki bir daha düşünecekler..
-
dolar 2001 krizinden beri dusuyor, bence bizleri dusunerek alinmis bi karar. o zamana kadar 1 dolar = 1 tl olursa zaten ayrim kalmayacak
[COLOR="Sienna"]Acta est fabula.[/COLOR]
-
yabanci sirketlere de aciliyor ya ihaleler ondan bu kadar detayli sunulmustur proje. A dan Zye herseyi tasarlanmis olmalilar ki, şirket de ihaleyi alma- almama konusunda karar versin. Buyuk ihtimalle bu koprunun yapimi icin gerekli olan parayi hemen veremeyiz. ya da ancak bir kismini verebiliriz. dolayisiyla kullanim ucretlerini belirleyip, gececek arac sayisini asagi yukari tahmin edip, borcu ne kadar surede odeyebileceklerini hesaplamak istemislerdir.
merakla bekliyorum ben. hangi sirketler uzerimizden para kazanacak die.. eeey ey... biz ne zaman kendi kendimize bunlari yapabiliyor olacaz, merak ediyorum...:(
Wanna see my Bannnnnnnkai?!?!!!
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler