Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

4 tekerden cekisin avantaji nedir?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    15 Mayıs 2005
    Cogulukla Off road araclarinda kullanilan bu sistemin duz asfalt yolda faydasi var midir?Benim bildigim kadariyla yuklu durumda yokus yukari kalkarken araba patinaj cekmiyormus.Bu da lastik omurlerini artiriyormus.


    Bence denenmesi gereken :iki itisli (saft araciligiyla guc aktarimi) bir motosikleti kullanmak nasildir?
    Arkadan itisli (saftli guc aktarimli) birbiriyle arasi 15 cm 2 tane tekerlek ve bir de on tekerlek.Bu motosiklet mormal bir motosikletten 50 - 55 cm daha uzun.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    techseen_honda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2005
    Şehir
    Kadıköy
    Motosikleti
    ASYA T1
    Selam dost bservet.2 çeker motor olmaması için bir sebep yok teknik buna müsait ama maliyet çok artıyor o zaman .Benim Bursa sanayide bi arkadaş vardı çocuk Kartal arabayı 4 çeker yapmış 12 milyara dedim deydimi valla dedi deydi

  3. #3
    cuk_o - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2005
    Şehir
    Başakşehir 4.etap/2.kısım/ikitelli/İSTANBUL
    Motosikleti
    Regal Raptor DD250E-9 (RC "racing cruiser")
    ya ne gerek var abi kartal iki çekiş olsa nolur 2 çeker olsa nolur bi kere motoru değiştirmen gerekir sonra şanzuman değişecek ona göre bi ton hesap kitapaynı hız aynı tork falan filan uzun iş hemde ne kadar uğraşsanda bi şey değişmez kartal yine aynı kartaldır ona okadar masraf yapacağına gidersin paşalar gibi bi tane subaru impreza alırsın 20 25 milyar ikinci el fiyatları ufaktanda modifiye yaparsın hava fil. vs. gibi al sana 4 çeker araba kartalı yapıcanda nolcak viraja 20km daha hızlı girmekmi amaç yine kayar yine kayar kartal bu adı üstünde yüksekten uçar (kimse yanlış anlamasın benimde kartalım var)

    he bide asıl konuya gelelim 4 çekerde ne avantaj var;
    diyelimki araban önden çekişli arkada üç kişi oturuyo(kişi başı 90 kilo misal) ve dik bir yokuşta durdun napıcan aşağı kadar inicen sonra kaptırıp çıkıcan yoksa sittin sene(77 yıl demekmiş) kaldıramassın o yokuşta yada arkada oturanları kaputun üstüne otutturacan dört çeker olunca farketmiyo yükün nerde olması o olmassa o olur diyo arkada oturanlar yerinde kalıyo asıl tork arka lastiklere geliyo ister istemez ağırlığıda alınca kolayca kalkıyo

    sonra drag yarışlarında işe yarıyo rakibin orda oturmuş pati çekerken sen basıp gidiyosun ve yarış senin oluyo

    ve son avantajına gelelim bu çok önemli
    mesela caddede bir araba gördün aragazı falan veriyo seni yoklamak için ışıklarda durdunuz yeşil yanınca uzayıp gidiceksiniz şimdi yeşil yandı kalktınız önce kalkmak zaten avantajın sonra baktın ilerde bi viraj var yanındaki ayağını gazdan çekmek zorunda yoksa (arabası önden çekişli ise düz gider arkadan çekişli ise çok döner) tabi sen bu arada naparsın motorun gücünü 4 lastiğe eşit verdiğin için lastiklerin limitli olan tutunma gücünün tamamını motorun gücüyle çalarak viraj gelince arabanın kaymasını engellemiş olursun çünkü motorun gücü 2 tekere diil 4 tekere verilir böylece viraja girerken ayağını gazdan çekmene gerek kalmaz çünkü lastiklerinin hala biraz tutunma gücü kalır limiti aşmassın

    bide bi dezavantajı var araban çok benzin yakar
    etrafına bir baksana evrendeki herşey sana hizmet etmek için yaratılmış.........


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler