Tarihini Bilmeyenlere Japon Tokadı
Reklamlar
-
J.M.E.B - Siz eğitim yılı başlarken nasıl bir sistem uyguluyorsunuz?
T.M.E.B - Bizim yaptığımız farklı birşey yok. Sadece yeni yıla daha kolay alışılsın diye birazcık rahat ve kolay derslerle giriyoruz, sonra da normal devam ediyoruz...
J.M.E.B - Bunlardan farklı olarak başka bir aktivite yapmıyor musunuz?
T.M.E.B - Hayır, aynen dediğim gibi başlıyoruz yeni eğitim yılına...
Japon Milli Eğitim Bakanı şaşırır. Bunu farkeden Türk Milli Eğitim Bakanı, Japon Milli Eğitim Bakanı'na sorar:
T.M.E.B - Peki, yeni eğitim-öğretim yılına başlarken siz neler yapıyorsunuz?
J.M.E.B - Biz anaokulu olsun üniversite olsun tüm çocukları Hiroşima'ya götürüyoruz...
Türk Milli Eğitim Bakanı biraz alaycı bir tavırla:
T.M.E.B - İyi de sizin bir Hiroşima'nız var. Biz de o da yok ki!
Japon Milli Eğitim Bakanı, gözlerini kavuşturur. Biraz ağlamaklı sesle:
J.M.E.B - Öyle demeyin beyefendi. Bizim 100 Hiroşima'mız, sizin 1 Çanakkale'nize bedel!
alıntıdır...
Reklamlar
-
bizde tarih unutmak içinden bir kaç olayı hatırlamak içn vardır. medyamız bile 3 gün önce olan hadiseleri hatırlamaz. ne zaman hatırlar başına bir iş gelince eski defterleri karıştırır. bizim sistemde insanların az bileni, az soru soranı, az düşüneni makbuldür
eklemeyi unutum
Atatürk'ü o kadar sevdiğim halde bizim sistemde yapılan 10 Kasım törenlerini sevmem çok yapmcık. yapılması zorunlu olduğu için bir önceki törenlerden farksız. insanları Atatürk düşüncelerinden uzaklaştıran törenlerdir. insanların bir araya tadı tuzu olmayan törenlere neredeyse silah zoru ile tutulması sonucu Atatürk antipatisi ile doldururlar. teknolojinin gelişimini eğitim sistemimizde takip etmeyiz. sınıflarda ortak çalışma yapmayız bu törenler için. hatta araştırma gibi bir fiilin olduğundan bile habersiz işler yaparız. sonucunda ne olur törene katılanlarda bir atatürk antipatisi oluşur. Atatürk ilkeleri Afazisi olur. bu şekilde medrese eğitiminin gerisinde bir eğitim sistemini kabul etmiyorum.
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
-
tarihimize sahip çıkamıyoruz.
olmadık yerlerde şehit veriyoruz misal kıbrıs Türk askeri gidip oradaki Türkleri kurtarmak için öldü oranın halkı kendi isteği ile rumlaşmaya çalışıyo Kerküktede aynı şey olacak emin olun
-
Tamam da anlayan varmı?.....Askerliğimi çanakkalede yapmasam nerden görecetim oraları...Biraz teşvik lazım....
En önemliside geçmişi istemek...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
Geçmişini bilmeyen toplumların geleceği olmaz diye bir söz var, umarım unutmayız(unutturulmayız)
"Motosiklet Özgürlüktür."
-
Arkadaşlar hikaye mükemmel ama ben biraz daha farklı biliyorum bunu. Japonyada çocukları öncelikle teknolojinin son ürünlerini barındıran alanlara götürürler. Jetlerin kalkışı, metronun hızı vs. gibi teknoloji fırtınasıyla çocukların başlarını döndürürler ve hemen ardından Hiroşimaya götürürler. Hiroşimada nasıl katledildiklerini en ince ayrıntısıyla anlatırlar. Ve eklerler eğer siz çok çalışıp teknolojiye ayak uydurmazsanız gelecekte bir gün Hiroşimada yaşananları tekrar yaşarsınız. Bunu zamanın eğitim bakanına anlatır bir Japon yetkili ve hikayenin gerisi aynı. Eğer biz tarihten ders almasını bilmezsek, teknolojik olarak ilerlemezsek, eğitimi arka plana atarsak aynı savaşı tekrar yaşayacağız ve bu sefer kazanmak çok daha zor olacak.
Hikaye böyle yazıyordu. Aklımda kalanları aktardım.
-
bana biraz sallama gibi geldi. kaynak var mı?
==============================
==============================
-
Ben inanmam bunlara sadece Türkler tarihine sahip cıkamıyor dedirtmeye getirtiyorlar.Bence sadece sehir efsanesi gibi birşey.ortağretim ve lise hayatımda bir ve ikinci sınıfları saymazsak hep çanakkale destanını,malazgirti,sakarya meydan muharebelerini derslerde isleyerek gecti.Okul azcık parası olanı(60-80 arası)her sene çanakkaleye götürürdü veya konferans salonunda hep bu konular işlenirdi.Bilmiyorum siz nasıl işlerdiniz dersi ya bunlar anlatılırken derste uyuyodunuz yada dersten kacıyodunuzki öğrencilik hayatınızda bunlarla ilgili hiçbirşey öğretilmedigini iddia ediyosunuz.
-
Hayır arkadaşlar kesinlikle sallama değil. 18 Mart için yayınlanmış bir kitapta okudum. Kitap devlet tarafından basılmış ama şu an adı aklımda değil eminm bu sene yeni baskısı çıkar o zaman okursunuz.
-
rüzgar:)
Beatrice adlı üyeden alıntı
Hayır arkadaşlar kesinlikle sallama değil. 18 Mart için yayınlanmış bir kitapta okudum. Kitap devlet tarafından basılmış ama şu an adı aklımda değil
eminm bu sene yeni baskısı çıkar o zaman okursunuz.
evet bende katılıyorum olay aynen böyle ! bizim Çanakkalemiz var , gidipte
dönmemenin olduğu yerdi ,,, bizde sistem baştan aşağıya yanlış
-
türk insanı yeri geldiğince bütün sevdiklerini ve uğrunda kaybedeceği herşeyi feda edip savaşır ama , savaşı kazandıktan sonra sahipleri elinin altındayken değerini bilemez
-
böyle bir olayın olduğuna imkan vermiyorum. çanakkale zaferinin değerini her türk genci bilir. birilerinin bize gelip akıl vermesi gerekmez. herkes kendi işine baksın.
==============================
==============================
-
Osmanlı savaşı kaybetmedi ki, Almanlar yenildi diye biz de mağlup sayıldık
-
klavuzu karga olanın yani.
[CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]
-
viper_1 adlı üyeden alıntı
J.M.E.B - Siz eğitim yılı başlarken nasıl bir sistem uyguluyorsunuz?
T.M.E.B - Bizim yaptığımız farklı birşey yok. Sadece yeni yıla daha kolay alışılsın diye birazcık rahat ve kolay derslerle giriyoruz, sonra da normal devam ediyoruz...
J.M.E.B - Bunlardan farklı olarak başka bir aktivite yapmıyor musunuz?
T.M.E.B - Hayır, aynen dediğim gibi başlıyoruz yeni eğitim yılına...
Japon Milli Eğitim Bakanı şaşırır. Bunu farkeden Türk Milli Eğitim Bakanı, Japon Milli Eğitim Bakanı'na sorar:
T.M.E.B - Peki, yeni eğitim-öğretim yılına başlarken siz neler yapıyorsunuz?
J.M.E.B - Biz anaokulu olsun üniversite olsun tüm çocukları Hiroşima'ya götürüyoruz...
Türk Milli Eğitim Bakanı biraz alaycı bir tavırla:
T.M.E.B - İyi de sizin bir Hiroşima'nız var. Biz de o da yok ki!
Japon Milli Eğitim Bakanı, gözlerini kavuşturur. Biraz ağlamaklı sesle:
J.M.E.B - Öyle demeyin beyefendi. Bizim 100 Hiroşima'mız, sizin 1 Çanakkale'nize bedel!
alıntıdır...
ansız şansız kanlı tarihimizi yüceltmek için uydurulmuş birşey...şu an endüstriyel ivmeyi yakalayamadıysak bu dün muhabbetiyle başlar...bugünü ve yarını konuşmadığımız için birşeyler yapmadığımız için ekonomimiz her an çökmeye mahkum...her na kapıda kriz var diye hayıflanıyoruz...bu nedenle alım gücümüz düşük ve hayatımızı sevmiyoruz...tarihe gereken önemi fazlasıyla verdiğimizi düşünüyorum...Çanakkalede şehit olan atalarımız için 2 fatiha okumamız yeterli olacaktır...Vatan her nerede kurtarılmışsa kimler tarafından kurtarılmışsa Allah hepsinden razı olsun...Viyanaya kadar olan ve kaybettiklerimizin sorumlusu hangi ahmaklardı acaba...Masa başında imza atarak ülkeyi satan ahmaklarda aynı tarihin bir parçası...matbaayı ülkeye sokmayanda aynı ahmaklardı...ya 1938 dan sonra ne oldu acaba...hangi hükümetler ne yapabildi...yakın tarihimizde Özalın (yedikleriyle birlikte) bir kaç icraatı dışında ne gelişme yaşandı...neyse mevzu derin...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
Hiç değilse Japonlar gibi Mançurya'da, Filipinler'de, Çinhindi'nde 10 milyona yakın insan katletmedik, buna da şükür. Neyse, tartışmanın yeri burası değil, 2. Dünya Savaşı Japon tarihini merak eden özel mesajla sorsun, birkaç bağlantı veririm.
-
benim bildigim tek sey var,o da amerikaya elindeki nukleer silahlari denemek icin bi sebep lazimdi.japonlarin pearl horbour limani saldirisinda karsi koymadi.bu saldiri ile eline bi sebep gecti ve silahini denemis oldu.
Bir benzeride ikiz kuleler.dusunun biraz artik
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
-
SmirnouF adlı üyeden alıntı
benim bildigim tek sey var,o da amerikaya elindeki nukleer silahlari denemek icin bi sebep lazimdi.japonlarin pearl horbour limani saldirisinda karsi koymadi.bu saldiri ile eline bi sebep gecti ve silahini denemis oldu.
Bir benzeride ikiz kuleler.dusunun biraz artik
Hocam Pearl Harbor ile 11 Eylül'ü karşılaştırdın ya, sana ne desem boş. Japon tarihi Pearl Harbor ve Hiroşima'dan ibaret değil. Japonlar da 19.yy başında Batı karşısında Osmanlı'yla aynı durumdaydılar, ama onlar ilerlemeyi başardılar. ABD'ye Pasifik'te 1944'e kadar kök söktürdüler, atom bombalarını yemeselerdi 1947'ye kadar bile savaşabilirlerdi, ama o zaman bombalar yüzünden ölen 100.000 kişi yerine iki milyondan fazla insan ölürdü. Bu konuları zamanında oynasana.com'da çok tartıştık, Almanya'nın tersine (Hitler yüzünden kaybettiler); Japonların ABD karşısında kaybetmesi çoğunlukla komutanlarının suçu.
-
-
Khutuck adlı üyeden alıntı
Osmanlı savaşı kaybetmedi ki, Almanlar yenildi diye biz de mağlup sayıldık
Almanya techizatı vermeseydi biraz zor kazanırdıkZaten almanya cekilince biz oylece ortada kaldık mecburen yenilgiyi kabullendik.
@Khutuck: Hocam Pearl Harbor ile 11 Eylül'ü karşılaştırdın ya, sana ne desem boş.
Heralde ikisininde içinde uçak var diye benzetti
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler