Teveccühünüz
Teveccühünüz
Ben takım emirlerine tamamen karşı değilim. Bir sezon sona yaklaştıkça takımlar şampiyonayı kazanma şansı daha yüksek olan pilotu destekleyebilir bence. Ama daha sezon başından bir pilotu seçip en başından onun lehine takım emri uygulamak F1'in doğasına aykırı bence. Hele hele 2002'deki gibi -tıpkı 88'de olduğu gibi- başka hiçbir rakibin yokken pilotlarını yarıştırmamak F1 ruhuna tamamen saygısızlıktır. Takımlar pilotlar şampiyonunun kendilerinden çıkmasını istiyorsa ve her iki pilotunu da geçecek bir araba/pilot kombinasyonu yoksa, şampiyon o takımdan çıkacağı için hangisi olursa olsun önemli değildir. Ferrari 2002'de o tutumuyla F1'e zarar vermiştir. Yoksa atıyorum, Schumi son yarışlarda diğer takımlardan geri kalsaydı da Rubens ona yol verseydi gayet makul karşılardım. McLaren'de West öncesi dönemi çok iyi bilmiyorum ama sanırım pist üstünde bir kez Coulthard Hakkinen'e yol vermişti. Yine dekıyasıya bir rekabet ortamında bir benzin pompası numarasının takımın diğer pilotunu öne geçirirken mevcut pilotu daha da gerilere atma riski vardır ve ben bunların çok da kasıtlı olduğunu düşünmüyorum.
Indy'de Alonsocular takım Hamilton'ı destekledi diye bas bas bağırıyor ama Alonso'nun her pit stopı Hamilton'dan 1 sn kısa sürdü.
May the Force be with McLaren Mercedes
watercolours,
Sürekli 88 ile 02 yi kıyaslıyorsun ama atladığın bir nokta var. Evet her iki yılda da sözü geçen markalar domine ettiler. Ancak A1 yarışında henüz farkın bu kadar açık olacağı beklenmiyordu.
Yol verme olayı Ferrarinin 2. pilotu ile 1. pilotunun puan farkını açmak için değil, rakipler ile arayı açmak içindi. Yani o an için Ferrarinin 2 pilotu arasında geçeceği belli değildi sezonun. Sizler int. ten her türlü bilgiyi şak diye buluyorsunuz. Ben şimdi hatırlamıyorum o anki puan durumunu. Bulun koyun buraya A1 öncesi ve sonrası puan durumunu da öyle tartışalım.
Benzin pompasına gelince, 3. ile aranda 20 sn fark varsa, önce 2. pilotu alırsın. Sonra ilkini ve 2 sn lik fark, bir anda yer değiştirmeye yol açar. Ben bu hareketi en az 3 defa gördüm. O zamanlar da 1 ve 2 arasında 4 puan fark ediyordu.
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
http://en.wikipedia.org/wiki/2002_Formula_One_season
Rnd Race Date Location Winning Driver Constructor Report
1 - Australian Grand Prix March 3 Melbourne Michael Schumacher Ferrari
2 - Malaysian Grand Prix March 17 Sepang Ralf Schumacher Williams-BMW
3 - Brazilian Grand Prix March 31 Interlagos Michael Schumacher Ferrari
4 - San Marino Grand Prix April 14 Imola Michael Schumacher Ferrari
5 - Spanish Grand Prix April 28 Catalunya Michael Schumacher Ferrari
6 - Austrian Grand Prix May 12 A1-Ring Michael Schumacher Ferrari
Schumacher ilk 5 yarışta 4 galibiyete sahipken (ki sezon sonunda 17 yarışın 11'ini kazandı, 4'ünü Barichello, bir Ralf Schu, bir de Coulthard) bu numarayı yaptı. Malezya'da da ilk turda kaza yapmasına rağmen 3. bitirmişti.
3.yle aranızda 20 saniye fark varken bu yapılabilir ama 3. de size yakınsa bu yapılamaz. Ve sezon sonunda takımın -baştan belirlenmiş olan pilotu değil- ama önde giden pilotu desteklemesi taraftarıyım. Ama daha Melbourne'da ilk lastik asfalta yapışmadan 1. pilotun belirlenmesi benim spor etiğime uymuyor.
Khutuck, link için sağol. Adamlar 5 yarışın 4'ünü kazandığı halde böyle yapmış. 88'i izlemedim, McLaren yarışı baştan mı serbest mi bırakmış, yoksa domine ettiklerini görünce mi bırakmış, bunu da bilmek lazım.
Ama bu sene görüyoruz ki 3'e 2 galibiyetle geride olsalar bile (puan olarak önde olmaları istikrarı gösterir, hızı garanti etmez, hızlı oldukları son iki yarışta ortaya çıktı) pilotlarını yarıştırabildiklerini görüyoruz.
May the Force be with McLaren Mercedes
Hakikaten A1'e de güzel diyorlar, hiç izleme fırsatı olan oldu mu? Bir de niye Türk takımı yok?
May the Force be with McLaren Mercedes
A1 Ring yarışından sonra FIA Ferrari'ye 1 milyon dolar ceza kesti, takım emirlerini de yasakladı. Tabii pit stop stratejisi vs. gibi şeylerle örtülü takım emirleri uygulanıyor, ama FIA'nın buna yapacağı bir şey yok.
A1 GP'ye biraz baktım, F1'in zevki yok. 2008'de Türkiye takımı olacağına ilişkin iddialar var, ama kesin sonuç yok (Kaynak Wikipedia). Endonezya, Lübnan, Malezya ve Pakistan gibi ülkeler yarışırken bizim olmamamız bir eksiklik sayılabilir, ama A1 GP henüz çok da popüler değil, girsek de bir şey ifade etmez.
A1 GP otomobili, bir McLaren veya Ferrari'nin estetiğiyle uzaktan yakından alakası yok maalesef.
A1 GP otomobili kaba hatlı olsa da hoş kıvrımlar da yok değil.
Neyse, konuya dönersek, hiç kullanılmamasından yana olsam da takım emirleri yeri geldiğinde mazur görülebilir ama A1 Ring'de yaşananlar -aslında öncesinde de vardı ama nedense (Rubens damalı bayrağın önünde alenen yol verdiği için tabii ki) en çok o göze battı- tek kelimeyle işin cılkını çıkarmak oldu.
Ben yeni kurallardan memnunum açıkçası.
May the Force be with McLaren Mercedes
FRANSA GP
Ooops, kırmızlar geliyor.
May the Force be with McLaren Mercedes
Sonunda aracı biraz geliştirebilmişler...
sonunda........
Eeee niye ses yok burada ? Yarış biteli nerdeyse 48 saat oldu...
Yok mu yorum yapacak olan ?
Bakın, Hamilton yine kürsüye çıktı da; ne olacak bu Alonso'nun hali ?
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
Ya şu skandal işleri iyice bulandıracak. Ferrari'den Stepney takımı sabote ettiği için araştırılıyor. Bu arada McLaren bir açıklama yaparak üst düzey bir yetkilisinin Nisan sonunda bir Ferrari yetkilisinden teknik bilgi içeren bir paket olduğunu ve bu kişinin görevinin askıya alındığını açıklıyor. Birkaç gün sonra ikinci bir açıklamada takımın gelişmeler ışığında yaptığı araştırma sonucunda gönderilen teknik bilginin o kişi dışında kimseye ulaşmadığını ve Ferrari'ye ait hiçbir bilginin MP4-22 tasarımında kullanılmadığını belirtiyor ve ardından FIA'yı böyle bir şüphe kalmaması için kendi araçlarını incelemeye çağırıyor. Ve şu an FIA her iki takımın da işbirliğiyle incelemeyi başlatıyor. Ben takımıma güveniyorum da Ferrari'ye güvenemiyorum. Vardır yine bunun altında bir iş.
May the Force be with McLaren Mercedes
İNGİLTERE GP
May the Force be with McLaren Mercedes
massa patronun kim olduğunu öğrenicek yavaş yavaş...
.........
son virajda resmen polü hediye etti kimi.. yarışta aynısını yapmaz umarım...
..........
iyi yapmadı. kimi'yi sezon başından beri hiç bu kadar hızlı görmemiştim. belki de mclarenler biraz yavaş kaldı ondadır. ama sanırım en güzeli kimi'nin şu alonso'ya dersini vermesi oldu. birinci pit stopda alonso daha az benzin alarak fark açmaya çalıştı. ama 5 saniyeyi geçemedi. ancak bu sırada hamilton bu ikiliden baya yavaş kaldı. herhalde aracında bir problem yaşadı. ben ikinci pit stoplardan sonra alonso'nun kimi'ye yaklaşacağını düşünürken adam daha da fark yedi.... en güzeli buydu işte.
Yarıştan sonra takip edecek vaktim olmadı.
Biri burada Hamilton'un ilk pit stoptan sonra niye yavaşladığını söyleyebilir mi ?
Önemli olan, sadece yazarken veya konuşurken değil, hergün hayatı yaşarken adam olabilmektir.
Hamilton yarıştan sonra yaptığı açıklamada hız problemi yaşadığı belirtmişti. Aslında Hamilton'un yavaşlaması belirgin olarak ilk pit stoplardan sonra ortaya çıktı. Yarışın başından beri Hamilton yavaştı. Hatta ilk pit stoplardan önceki turdaydı galiba Kimi düzlükte Hamilton'a atak yapabilecek kadar yaklaşmıştı. Hamilton bunu yanlış arka taraf tasarımına bağlıyor. Alonso'ya göre farklı bir tasarım seçmiş sanırım. Bu da düzlüklerde hızının düşük kalmasına sebep olmuş.
Hamilton'ın yavaşlamasının resmi açıklaması Ron Dennis'den geldi. İlk pitstoplardan sonra Lewis 3.lüğe düşünce takım zorlasa bile Lewis'in birinci olmasının zor olduğunu farketmiş ve güvenli bir üçüncülükle yetinerek Nürburgring için motoru korumak adına devrini düşürtmüşler. Yani Lewis için yarış ilk pitstoptan sonra bitmişti. Alonso ise ilk pitstoptan sonra lider çıktığı için onu yarıştırmışlar ve ancak birinci olamayacağı anlaşıldığında devri düşürtmüşler.
May the Force be with McLaren Mercedes
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)