Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Boğaz Köprüsü Yapımı Resimli Anlatımlı Mutlaka Bakın

    REKLAM ALANI
  1. #1
    musti81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2005
    Şehir
    ÇAYIROVA/KOCAELİ
    Motosikleti
    Seyhan 125
    BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜ VE İETT
    KÖPRÜNÜN İNŞAAT AŞAMALARI VE AÇILIŞI


    Avrupa’yı Asya’ya bağlayan “1. Boğaziçi Köprüsü”nün temeli Beylerbeyi ayakları şantiyesinde; 20 Şubat 1970’de törenle atıldı. Kabataş ve Kadıköy’den kalkan 2 adet şehirhatları vapuru, davetlileri taşıyarak tören alanına getirdi. 21 pare top atışıyla çalışmalar başladı...
    20 Şubat 1970: Temel atma töreni (Beylerbeyi)



    Mart 1970’de Ortaköy ayaklarının kazısı başladı. Hemen ardından da Beylerbeyi ayaklarının kazısı başladı...





    4 Ağustos 1971: Kule montajı





    17 Ağustos 1971: Kule montajı





    Ortaköy kulesinin inşaatı
    Mayıs 1971’de Ortaköy çelik kulelerinin montajına başlandı. Beylerbeyi kulelerinin montajına ise Temmuz 1971’de başlandı. 1972’nin Ocak ayında her iki çelik kule de yükseldi






    Dikey kulelerin birbirleriyle yatay olarak bağlanması
    Kuleler tamamlanınca Ortaköy’den Beylerbeyi’ne kadar denizin yüzeyine, birbirine paralel; 2 adet kılavuz halat serildi ve bunlar kulelerden aynı anda çekilerek, ilk birleşim sağlandı (Ocak 1972).






    Taşıtıcı çelik halatların çekimi





    Ardından, tellerin gerilim ve büküm işlemleri 10 Haziran 1972’de başladı ve köprünün açılışına kadar sürdü.
    İtalya ve İngiltere’de hazırlanan, içi boş kutular şeklindeki 60 adet tabliyeyi oluşturacak olan paneller, demonte vaziyette denizyoluyla getirilerek, Göksu birleştirme şantiyesine bırakıldı ve burada montajları yapılmaya başlandı...

    Tabliyeler; Köprü’nün üzerindeki trafik akışını sağlayacak olan yolu oluşturan, içleri boş ve her iki uçlarındaki dikey taşıyıcı halatlar yardımıyla, kulelerdeki gerili çelik halatlara salıncak gibi asılan ve birbirlerine lego oyuncakları gibi bağlanan, rijitleştirilmiş taşıyıcı bloklardı.



    21 Şubat 1972: Kılavuz halatlar çekili





    Kuleler (henüz tabliyesiz)




    Kulelerden birinin içi




    Aralık 1972’de ilk tabliye köprüye gerilen çelik halatlara, salıncak sistemiyle monte edilmeye başlandı. Kulelerin tepesindeki vinçler yardımıyla ve palangalar vasıtasıyla içi boş tabliyeler askı halatlarına bağlandılar. Tabliyelerin yukarı çekilmesine köprünün ortasından başlandı ve sırasıyla iki uca doğru eşit sayıda çekildi.

    Tabliyelerin orta kesimden başlayan montajı





    Tabliye montajı devam ediyor





    26 Mart 1973’de son tabliye de montajlandı. Ardından 60 adet tabliye birbirine kaynaklandı. Böylece, ilk kez yürüyerek Asya’dan Avrupa’ya geçildi...

    26 Mart 1973: Son Tabliye denizden montaja getirilirken



    26 Mart 1973: Son Tabliyenin Montajı tamamlanmak üzere



    Nisan 1973’de kauçuk alaşımlı çift kat asfaltının dökümüne başlandı.
    1 Haziran 1973’de asfalt döküm işlemi tamamlandı.


    Köprü üzerinde kauçuk menşeili Asflatlama



    Kulelerin altındaki geçiş noktalarına, köprüdeki genleşmeye uyum sağlaması amacıyla dönen-levhalar (rolling leaf) monte edildi.

    23 Temmuz 1973: Rolling leafların montajı




    Yaklaşım viyadüklerinin inşasına (Ortaköy ve Beylerbeyi üzerinden geçen) Şubat 1973’de başladı ve Mayıs 1973’de bitirildi.

    Yaklaşım viyadüğü inşaatı




    Ortaköy Yaklaşım viyadüğü inşaatı (Lido’nun yanı)



    20 Temmuz 1973: Yaklaşım viyadüğü inşası



    8 Haziran 1973’de ilk defa araçla geçiş tecrübesi yapıldı.

    Yaklaşım viyadüğü inşaatı




    Bu arada; 15 Mart 1974’de Çevreyolu’nun önemli geçişlerinden olan; Haliç Köprüsü’nün iki yakası birleştirildi ve yaya olarak geçildi. 10 Eylül 1974’de de Haliç Köprüsü açıldı).

    (Haliç Köprüsü’nün inşaatı (henüz bitirilmiş ve Çevre yolunun bağlantısı tamamlanmış) 1973 sonları)




    Tüm çalışmalar tamamlandı ve köprü açılışa hazırlandı...İnşaat bitmek üzere



    ... Ve Köprü 30 Ekim 1973’de törenle açıldı... (Cumhuriyet’in 50. Yıldönümü)



    Açılış sabahı



    30 Ekim 1973-Açılış Günü Hazırlıkları-Mobil Şeref Tribünü Araçları gidiyorlar



    Açılış töreni. Yeni alınan Büssingler misafirleri getirmişler ve beklemedeler...
    Köprünün açıldığı gün halk o kadar yoğun bir ilgi gösterdi ki, onbinlerce kişi aynı anda köprünün üzerinde Asya’dan Avrupa yakasına doğru ve bir süre sonra da her iki yakaya doğru karşılıklı yürümeye başladı (Köprüyü ertesi günü çalacaklar (!) ya, onun endişesi herhalde, “Aman köprünün başına bir şey gelmeden, bir an önce ben de üzerinden bir kere geçeyim bari” psikolojisi). Açılış şerefine araç yolundan da yayalara yürüme izni verilince, köprünün üzerinde yaya adımlarının çokluğu ve bu yoğunluğun homojen olarak köprünün tüm yüzeyine yayılması sonunda rezonans artışı had safhaya girerek, köprü salıncak gibi sallanmaya başlayınca, daha ilk günden köprümüz çökmesin korkusuyla, derhal yaya geçişine son verildiğini gazeteler günlerce yazdılar...(Gerçekten de lastik tekerlekli araçların geçişleri yerine onbinlerce adımın aynı anda zemine yaptığı darbesel etki, lastik tekerlekten çok daha fazla tehlikeye yol açar, salınım artmaya başlayınca da bunun sönümlenmesi oldukça zordur, hızla sallanan salıncağın uzun süre sonra yavaşlayarak durması gibi)... Hatta yanlış hatırlamıyorsam, gazetelerde şu örnek verilmişti: “Köprüden arka arkaya tanklar geçse o derece risk oluşturmaz ama, bir tabur asker uygun adımla köprüyü geçmeye çalışırsa, bu daha büyük tehlikedir.” Ayakların aynı anda yere vurması yüzünden...

    30 Ekim 1973: Tören Alanı-Yayaların yürüyüşü Başladı...




    İlk 24 saat içinde; 28.126 motorlu araç köprüden geçti. Bu rakam; 402 araba vapurunun taşıyacağı araç adedine eşitti. Köprü 440 milyon liraya maloldu.



    Köprünün açıldığı hafta
    Köprüden yayalara (iki kenardaki yaya yollarından geçmeleri şartıyla) geçiş; 2 Mayıs 1974’de verildi (Geçiş ücreti 1 lira). Köprünün taşıyıcı ayaklarının (daha doğrusu kulelerinin) dördünde de yayaları yukarıya taşıyan dev asansörler mevcuttu ve yayalar bunları kullanarak köprüye çıkarlar, yürüyerek karşıya geçince de, yine buradaki kulelerin asansörlerini kullanarak aşağıya inerlerdi. Ancak köprüden aşağıya atlayanların sayısının artması yüzünden birkaç yıl sonra yayalara yasak geldi ve bundan böyle köprü, günümüze kadar yaya özürlü olarak hizmetine devam etti




    çalıntıdır


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Abi almış başını hırsızlık gidiyor.....Bide çalıntıdır diye korkusuzca ekliyorlar...Ne hallere düştük valla....

    Da o haliç benim bildiğimm halice hiç benzemiyor.....
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  3. #3
    eskici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2006
    Şehir
    kktc de sürgünde... 3 yıllık hasretlik yaşayacam belliki
    Motosikleti
    tiger250, nexus 500, virago 1100
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Da o haliç benim bildiğimm halice hiç benzemiyor.....
    Orası haliç değil ki...
    KAYBOLMUŞ BİR KENTİN ESKİCİSİYİDİ
    MAKİNELEŞMEYE KARŞI, DUYGULARI TOPLUYORDU
    %0.1

  4. #4
    marefb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    1299 Panigale
    etrafında hiç ev yok e hey gidi hey eskiler bilir o zmanları..

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı R3N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2006
    Şehir
    istanbul
    çok güzel çalısma olmuş , teşekkürler

  6. #6

    Üyelik
    29 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul
    Musti ellerine sağlık iyiki çalmısın.Açmıs oldugun 367 konu içinden en yararlısı ve görseli bu olsa gerek.

  7. #7
    musti81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2005
    Şehir
    ÇAYIROVA/KOCAELİ
    Motosikleti
    Seyhan 125
    Alıntı R3N adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok güzel çalısma olmuş , teşekkürler
    çok temiz çalmışsın
    birebir yeminle
    gökhan atatürk köşemize bakmamışsın kınadım ayıp ediyon ;)

  8. #8

    Üyelik
    29 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Da o haliç benim bildiğimm halice hiç benzemiyor.....
    Çünkü insanlar o zamanlar güzelim istanbulun içine etmeye yeni yeni başlamıslardı.İstanbulun eski fotoğraflarına bakarsan haliçin o tabi güzelliğini gorebilirsin.Şimdi ağaçları kesip ev diktiler.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı R3N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı musti81 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok temiz çalmışsın
    birebir yeminle
    gökhan atatürk köşemize bakmamışsın kınadım ayıp ediyon ;)
    dur ya kınamayın hemen orayada bakarız

  10. #10
    C@NSU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2006
    Şehir
    İst - bjk
    Motosikleti
    keske enduro olsa..
    iiki çalmıssın musti ya
    güzel bi konu olmus

  11. #11

    Üyelik
    29 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul
    Doğru diyon musti bide Atatürk köşesi vardı.CAhilliğime ver kusura bakma ozman 367 konudan 2 tane

  12. #12
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    iyi calisma olmus.ellerine saglik nede olsa bulup buraya koymakta mesele.
    cok tsk...
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  13. #13
    jason2901 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Cbr 600 RR (kırmızı)
    wallahi bende çok merak ediodum nasıl yapıldııını.bilgiler ve resimler için saol

  14. #14
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Daha önce fizik öğretmenimden dinlemiştim ama resimleri görmek bambaşka oluyor tabi ki.Çok teşekkür ederiz
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  15. #15
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    yuh be musti koca topikte bir tek Japonlar kelimesi geçmedi ...Bu köprüyü Japonlar yapmadı mı...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  16. #16
    musti81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2005
    Şehir
    ÇAYIROVA/KOCAELİ
    Motosikleti
    Seyhan 125
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yuh be musti koca topikte bir tek Japonlar kelimesi geçmedi ...Bu köprüyü Japonlar yapmadı mı...
    aynen mete abi ben de öyle biliyorum
    türksatta türklerin biz yaptık türkçe kitaplarına koyduk resimlerle

  17. #17
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    bak sadece köprüyü değil...diğer inşaatlarada yatırım yaptılar finanse ettiler...


    http://www.hmtokyo.jp/ikilifinans.htm
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  18. #18
    musti81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2005
    Şehir
    ÇAYIROVA/KOCAELİ
    Motosikleti
    Seyhan 125
    gördüm ve hayran kaldım gerçekten helal olsun adamlara

  19. #19
    BIYIKLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Güzel bir konu musti bu tür faydalı konularının devamını diliyorum.

    Atatürk konusu aynen başka yerlerde üst konu olarak var. Yoksa senden (ç)alıntı mı?
    Anadilini kaybedersen bağımsızlığını da tamamen kaybedeceksin. Dilini kaybeden toplumlar köle olmaya mahkumdurlar.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

  20. #20
    musti81 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2005
    Şehir
    ÇAYIROVA/KOCAELİ
    Motosikleti
    Seyhan 125
    Alıntı BIYIKLI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel bir konu musti bu tür faydalı konularının devamını diliyorum.

    Atatürk konusu aynen başka yerlerde üst konu olarak var. Yoksa senden (ç)alıntı mı?
    evet bıyıklı abicim burdan araklandı hatta okursan o konuyu altta yazıyor nikim


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler