Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Xiaomi SU7 ..

    REKLAM ALANI
  1. #1
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Benim gibi elektrikli araç hastası olan varsa bu araca bayılır..Vaatlere göre artık uzun süreli şarj sorununu çözmüşler.. 15 dakikalık şarj ile 510 km yol gidebiliyor..Ayrıca firma araçları gerçekten komik fiyata satıyor kendisi de diyor zararına satıyoruz diye.. Daha önce senelerce kaç tane telefonunu kullandım hepsinde çok çok memnun kaldım.. Ve adamlar 27 dakikada 50 bin araç satmış buda kırılması güç bir rekor..

    Xiaomi, düzenlediği etkinlik kapsamında ilk elektrikli otomobili Xiaomi SU7’yi geçtiğimiz gün satışa çıkardı. Xiaomi SU7, sadece 27 dakikada 50 bin adet satmayı başararak hızlı bir başlangıç yaptı.



    Xiaomi, geçtiğimiz gün düzenlediği etkinlik ile birlikte ilk elektrikli otomobili Xiaomi SU7’yi satışa çıkardı. Xiaomi SU7, SU7 Pro ve SU7 Max olmak üzere üç modelle piyasaya giriş yapan firma, fiyatlandırma olarak ise rekabetçi bir şekilde kendisini konumlandırdı. Hatta CEO Lei Jun, belirledikleri fiyatın aracı zararına satacakları anlamına geldiğini bile söyledi. Öte yandan yapılan açıklamaya göre Xiaomi SU7, sadece 27 dakikada 50 bin adet satmayı başardı.

    Xiaomi SU7, 50 bin adet satarak hızlı başladı

    Xiaomi SU7 (29.900 dolar), SU7 Pro (34.000 dolar) ve SU7 Max (41.500 dolar) piyasaya adım atarken aynı zamanda 5.000 adet ile sınırlı özel Founders Edition da piyasaya sürüldü. Fiyat farkı olmayan bu versiyon 3 Nisan tarihinde teslimatlara geçecek, diğerleri ise Nisan sonunda.

    Ayrıca Xiaomi, SU7 için siparişleri kabul etmeye başladıktan sonraki ilk 4 dakika içinde 10.000 adet, 7 dakika içinde 20.000 adetve 27 dakika içinde ise 50.000 adet kesin siparişeulaştığını duyurdu.



    Xiaomi’nin lansman etkinliği her yönüyle bir gövde gösterisi ve bir yandan da birlik olma sinyaliydi. Zira firmanın CEO’su, rakiplerini överken sahnenin en önünde rakipleri Nio, Xpeng ve Li Auto CEO’ları bulunuyordu. CEO Lei Jun, aracın geliştirilmesinde verdikleri destek için de ayrıca rakiplerine teşekkür etti.

    Xiaomi SU7, en az 2 veya 3 yıl Çin’de kalacak ve müşteriler Standart, Pro veya Max versiyonları arasında bir tercihte bulunacak. Bu versiyonlar batarya, güç aktarma organları ve Gelişmiş Sürücü Destek Sistemleri (ADAS) bakımından farklılık gösteriyor. İki versiyon arkadan itişli iken, en üst donanım seviyesi çift motorlu dört çeker performans versiyonu olarak kayıtlara geçiyor.

    Xiaomi SU7 özellikleri



    700 km CLTC menzili
    73,6 kWh BYD LFP Blade batarya
    400V mimarisi (486V)
    15 dakikada 350 km menzil
    RWD, 220 kW (295 hp) güç, 400 Nm tork, tek motor
    0-100km/s hızlanması 5,28 saniye, 210 km/s azami hız
    Xiaomi Pilot Pro ADAS
    215.900 yuan (29.900 dolar)

    Xiaomi SU7 Pro özellikleri



    830 km CLTC menzili
    94,3 kWh CATL Shenxing batarya (LFP)
    400V mimarisi (486V)
    RWD, 220 kW (295 hp), 400 Nm tork
    245.900 yuan (34.000 dolar)

    Xiaomi SU7 Max özellikleri



    800 km CLTC menzil
    101 kWh CATL Qilin (NMC) batarya
    800V mimarisi (871V)
    15 dakikada 510 km menzil
    Xiaomi Pilot Max ADAS
    AWD, 495 kW (663 hp) güç, 838 Nm tork, çift motor
    0-100km/s hızlanması 2,78 saniye, 265 km/s azami hız
    299.900 yuan (41.500 dolar)


    Xiaomi Su7 ailesi rekabetçi bir fiyatlandırma tercih etse ve Tesla Model 3’ten (34.000 dolar) daha ucuz bir seçenek sunsa da aslında Çin pazarında en uygun seçenek değil. Xiaomi SU7, Çin piyasasında BYD Seal, BYD Han, Deepal SL03, Xpeng P7i ve Nio ET5 gibi 27 bin ila 41 bin dolar arasında değişen fiyatlara sahip düzinelerce elektrikli araç ile rekabet edecek. Bu kadar çok seçenek varken 50.000 sipariş ise takdir edilesi bir şey. Ayrıca Xiaomi, Apple’ın yapamadığını yaptı; bir teknoloji, tüketici elektroniği şirketiyken tasarımdan üretime bir otomobil üreticisi oldu.
    espresso bunu beğendi.
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Bu elektrikli arabalarda şarj süresi hep sorunmuş gibi bahsediliyor ama aslında o sorun bitti.
    15 dakikada 500km ne demek bir düşünelim,
    diyelim ki İstanbul'dan Ankara'ya gidiyoruz, o yolu normal benzinli/dizel arabayla gitmek için bile bir kerede gitmek akıl işi değil, Normal hız sınırlarında giderken elbet yolda mola verilecek. Ee, elektrikli araçla giderken de yarı yolda mola verilse aynı şey. Benzin deposunu doldur, içeri gir kredi kartı ile ödeme yap o arada tuvalete girmek de zaten 15 dakika tutuyor, elektrikli aracı da şarja takınca bir tuvalete gir, bir çay iç bir sigara iç zaten yeterince şarj olur.
    Zaten yılda kaç kere uzun yl yapıyor ki insanların çoğu?

    Elektrikli araçların şarj süreleri uzun diyenlere ben de benzinli/dizel araçlarda pis pis kimyasal/yakıt kokulu benzin istasyonlarında durmak depoyu doldururken beklemek zorunda kalınıyor ne kadar kullanışız diyebilirim. Elektrikli araçlarda uzun yollarda şarj dışında şarj sorunu yk aslında, akşam eve geldin, şarja taktın topu topu yarım dakika harcanır, sonrasında ha 15 dakikada ha 10 saatte şarj olmuş önemi yok başında durmayacaksın ki.

    Benzinli araçların depoyu doldurma süresi ile elektrikli araçların şarj süresini karşılaştırmak bulaşıkları elde yıkama süresi ile makinede yıkama süresini karşılaştırmak kadar anlamsız. Evde bulaşıkları elde yıkasam en az bir saat gider, bulaşık makinesine dizmek 5 dakika, sonra bulaşık makinesi 3.5 saatte yıkıyor ama o süre önemsiz, başında beklemiyorum ki, ben yatıp uyurken o yıkıyor. Benzinli araçlarda benzin istasyonuna gir, depoyu doldur içeri git ödeme yap falan uzun iş.


    Tabi bu dediğim evlerinde araç şarj edebilecekler için geçerli, kalabalık şehirlerde arabayla evine gelip evin önünde yer bulamayıp yarım saat dolaşıp 2 sokak ötede şansa park yeri bulabilenler için değil ama elbet şehirler de buna zaman içinde uyacaktır.

  3. #3
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    ee çinde 27 dakika da bu kadar araba satıldıysa bizde yakında alırız ne demişti kainat liderimiz çin ekonomi modeline geçiyoruz demekki yakında bizde ceyranlı arabalarla gezmeye gideriz
    DickName bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu elektrikli arabalarda şarj süresi hep sorunmuş gibi bahsediliyor ama aslında o sorun bitti.
    15 dakikada 500km ne demek bir düşünelim,
    diyelim ki İstanbul'dan Ankara'ya gidiyoruz, o yolu normal benzinli/dizel arabayla gitmek için bile bir kerede gitmek akıl işi değil, Normal hız sınırlarında giderken elbet yolda mola verilecek. Ee, elektrikli araçla giderken de yarı yolda mola verilse aynı şey. Benzin deposunu doldur, içeri gir kredi kartı ile ödeme yap o arada tuvalete girmek de zaten 15 dakika tutuyor, elektrikli aracı da şarja takınca bir tuvalete gir, bir çay iç bir sigara iç zaten yeterince şarj olur.
    Zaten yılda kaç kere uzun yl yapıyor ki insanların çoğu?

    Elektrikli araçların şarj süreleri uzun diyenlere ben de benzinli/dizel araçlarda pis pis kimyasal/yakıt kokulu benzin istasyonlarında durmak depoyu doldururken beklemek zorunda kalınıyor ne kadar kullanışız diyebilirim. Elektrikli araçlarda uzun yollarda şarj dışında şarj sorunu yk aslında, akşam eve geldin, şarja taktın topu topu yarım dakika harcanır, sonrasında ha 15 dakikada ha 10 saatte şarj olmuş önemi yok başında durmayacaksın ki.

    Benzinli araçların depoyu doldurma süresi ile elektrikli araçların şarj süresini karşılaştırmak bulaşıkları elde yıkama süresi ile makinede yıkama süresini karşılaştırmak kadar anlamsız. Evde bulaşıkları elde yıkasam en az bir saat gider, bulaşık makinesine dizmek 5 dakika, sonra bulaşık makinesi 3.5 saatte yıkıyor ama o süre önemsiz, başında beklemiyorum ki, ben yatıp uyurken o yıkıyor. Benzinli araçlarda benzin istasyonuna gir, depoyu doldur içeri git ödeme yap falan uzun iş.


    Tabi bu dediğim evlerinde araç şarj edebilecekler için geçerli, kalabalık şehirlerde arabayla evine gelip evin önünde yer bulamayıp yarım saat dolaşıp 2 sokak ötede şansa park yeri bulabilenler için değil ama elbet şehirler de buna zaman içinde uyacaktır.
    Şehirler arası mola yerlerinde benzin pompası sayısının en az 5 katı hızlı şarj noktası gerekir + 15dk'da %80 şarj edecek noktanın ücreti de az olmayacaktır. EV bakım maliyetleri gerçekten çok avantajlı kendi garajın varsa almamak hata. Elektriğini de kendin üretebiliyorsan mis. Onun harici genele yayılması şu an için bana biraz hayâl gibi geliyor.

  5. #5
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şehirler arası mola yerlerinde benzin pompası sayısının en az 5 katı hızlı şarj noktası gerekir + 15dk'da %80 şarj edecek noktanın ücreti de az olmayacaktır. EV bakım maliyetleri gerçekten çok avantajlı kendi garajın varsa almamak hata. Elektriğini de kendin üretebiliyorsan mis. Onun harici genele yayılması şu an için bana biraz hayâl gibi geliyor.
    Bizde hala apartmanlarda yaşayanlar sokakta kendi evinin elektriğindne şarj edemeyecekler varken yayılması zor.
    Mola yerlerinde de benzin istasyonu dışında yemek mekanı olan mola yerleri var otoban kıyısında oralara bile şarj istasyonu koyulabilir, ne kadar çok şarj istasyonu olursa daha çok insan gelir beklerken çay kahve içer yemek yer diye koyacaklardır.

    Bizim burada Zorlu'nun fabrikası var onun otoparkına şarj istasyonu koymuşlar, bir kaç kez fabrika satış mağazasına gittiğimde baktım hep bulgar plakalı tesla falan gördüm orada, kesin bu şarj cihazları bir haritada görünüyordur, şarj ederken alışveriş yapayım demeleri de muhtemel diye oraya koymuşlardır.

    Tabi bütün araçlar elektrikli olsa ona göre altyapı şimdilik yok ama benzinli araçlar da ilk çıktığında her yerde benzinci yok at daha uygun denmiştir kesin, talep oldukça altyapı da takip edecektir.

    Bir d ebenim gibi en fazla yılda bir iki kez uzun yola çıkıp çoğu zaman arabanın günde 10km altında yol yaptığı durumlarda elektrikli araç mantıklı olabilir, param olsa elektrikli araba alırdım, apartmanın önünd epark yerine şarj cihazı koyabilme imkanım da var, tek eksik 2 milyon liram yok.

  6. #6

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    asıl olay bu arabayı tr de satmalar bakalım gelicekmi pek ümidim yok açıkcası büyük süpriz olur.fiyat olarak tesladan ucuzmuş demekki evet 1800 2 milyon arası bir fiyata gelir.bu paraya böyle bir araba cidden efsane.bizim ülkeye uygun beygir gücü göremedim ama mtv oranı en az 14 bin yıllık ve üzeri şeklinde gözüküyor.vergi oranını düzeltmeleri gerekiyor elektrikli arabalarda böyle saçmalık olmaz 2 milyona alınan tesla dual motorlar 40 bin lira mtv ye sahip hani adalet ??


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)