araba bilenler(hararet yapıp su kaynadı ve sular aktı)
Reklamlar
-
daha kötü başlık olamazdı ama geçen gün araba hararet yaptı bir baktım arabanın içinde su yok.
açtım su doldurdum çalıştırdım arabayı su fokur fokur kaynadı ve tekrar alttan akıttı. 1 hafta arabayı sağa bir yere çektim daha bugün tamirciye götürdüm arabada problem yok dedi su akıtmıyormuş?
bu normal mi abi? yani boru vs hiçbir şey patlak değil de hararet yapınca mı akıtıyor. dedi tamirci biraz kullanalım bakalım. eyvallah tamam dedim ama yine de buraya sorayım bilenler bir aydınlatsın. yani hararetten su akıtması normal mi? bu aslında problem değil mi demek?
ee o zaman peki neden bu araç hararet yapıyor?
Reklamlar
-
Üst kapak contası patlamış olabilir.
Üstüne gitmek motorda daha büyük sorunlara (biyel kolu eğilmesine vs) sebep olabilir.
Motor yağını kontrol edin. Su karışmışsa yağın evsafı bozulur.
-
vallah problem varsa ve göremiyorsa umarım sürerken daha da kötü hale getirmezler arabayı. anında uygun yere çekip 1 saat otobüsle eve gitmiştim geçen hafta.
ya peki hiç problem olmayabilir mi? sadece hararetten dolayı akıtıyor ve normaldir bu denebilir mi böyle bir şeye
-
Bence siz işinizi sağlama alın. İyi bir ustaya gösterin. Suyu azalan araba hararet yapabilir. Hararet, üst kapak contasının patlamasına sebep olur. Conta patlayınca su, yağa karışır. Dolayısıyla motorun içinde sulu yağ dolaştığı için motor fazlaca zarar görür.
Motor tamiri meşakkatli ve masraflı.
-
Aracınızın markası ve modeli nedir?
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:04 ----------
Arabaya hararet yaptıracak bir çok sebep vardır onlar:
-Arızalı su pompası
-Arızalı termostat
-Tıkalı egzoz sistemi
-Sistem kirliliği
-Lpg mevcutsa yanlış afr ayarı
-Radyatör fanının çalışmaması
-Sıcaklık müşürünün arızalı olması.
-Radyatör kapağı
-Sistemde hava bulunması
Arabanın contasının yanıp yanmadığını anlamak için uzun süre soğuduktan sonra marş basın ve çalıştığında tekleme varsa contanız yanmıştır, contanız yanıksa yapacak kişi mutlaka üst kapağı test ettirmeli ve bozukluk varsa mutlaka revize ettirmelidir genelde bu tarz durumlarda üst kapak yamulmaktadır, eğer revize ettirilmeden (taşlanması) takılırsa blok ile kapak tam uyuşmayacağından dolayı yağ kaçağı ve soğutma sisteminde sürekli hava oluşumu gözükecektir.
Araç hararet durumunda su atıyorsa büyük ihtimal radyatör kapağının ordan tahliyeden suyu yere boşaltıyordur, radyatör kapakları termostat ile hemen hemen aynı gibidirler ikiside belli bir faliyet sonrasında açılırlar, radyatör kapağıda yüksek sıcaklık ve basınç gördüğünden dolayı içindeki yay ezilerek tahliyeden basıncı ve suyu boşaltıyordur.
Contanın yanma belirtileri:
-Sabah ilk marşlarda tekleyerek çalışması (elektronik ateşlemeye sahip olmayan arabalarda avans ayarsızlığıda yanıltabilir)
-Bujilerin tırnak kısmında pas görülmesi
-Havalar sıcaksa ve ilk marşta su gelmesi
-Sabah ilk marşlarda aracın motorunun zor dönmesi (elektronik ateşlemeye sahip olmayan arabalarda avans ayarsızlığıda yanıltabilir)
-Kompresyon kaybı veya çekiş düşüklüğü (subap yanıklığıda yine yanıltabilir)
-Motor yağına su karışması (eğer araç uzun süre böyle kullanılmadıysa yağ olması gerektiğinden fazla çıkabilir ama uzun süre kullanıldıysa aracın yağı tahin rengini almıştır).
Hararet konusu çok önemli bir konudur, hararet yapmasında dolayı bile aracın yeniden motor yaptırılmasına bile sebebiyet verebilir çünkü parçalar haddinden fazla ısınınca yamulmalar görülebiliyor.
-
bakalım yarın tekrar arayacak tamirci ona göre bir contayı ona da söylerim olmadı başka bir tamirci götürmek farz. sıkıntı çekmeyelim.
ikinize de teşekkür ederim.
opel corsa 2014 1.2 twinport esentia.
tekleme olayına gelirsek o sorun yaşadığım gün motor tekleyerek açtı. ya o gün ya da bir önceki gün. hatta şaşırmıştım ne alaka diye. sahiden contadan olabilir belki de. yarın belirticem. umarım kullanırken arabayı pert etmez adama kullan bak dedim.
-
natijax adlı üyeden alıntı
bakalım yarın tekrar arayacak tamirci ona göre bir contayı ona da söylerim olmadı başka bir tamirci götürmek farz. sıkıntı çekmeyelim.
ikinize de teşekkür ederim.
opel corsa 2014 1.2 twinport esentia.
tekleme olayına gelirsek o sorun yaşadığım gün motor tekleyerek açtı. ya o gün ya da bir önceki gün. hatta şaşırmıştım ne alaka diye. sahiden contadan olabilir belki de. yarın belirticem. umarım kullanırken arabayı pert etmez
adama kullan bak dedim.
Tekleme ile çalıştıysa yüksek ihtimal o araç conta yakmıştır, araçtaki antifriz durumu ve kilometreniz nedir?
-
Ben de üst kapak contası diyorum. Sabah suyu boşaltıp çalışacağı için geç çalışır tekler ve egsozdan su atıyor olabilir. Ayrıca yağınızın rengi, kıvamıda değişmiştir, iş görmez. Bu halde binmeyin. Keşke sadece conta olsa ama maalesef kapak eğiktir, düzeltilmesi lazım, ne varsa sökecekler kapakta. Supaplara, yuvalarına da bakarlar. Onlarda bişey yoksa çok afaki bir dert değil bu.
Ancak ben ustanın sorun yok demesine takıldım. Conta en kolay teşhis edilen şey, çırağı baksa anlar. O sorunu contaya yormadıysa belki başka bir bildiği var...Lakin su eksiltme belli sınırlar dahilinde genleşme haznesinden, kapaktan vs olabilir ama hiç su kalmaması ciddi sorun..
-
Ters takılmış termostat da su kaynamasına neden olur baktırın.
-
Calisinca bol bol deyaz duman atti mi arac?
-
O fokurdama su kaynatma değildir , silindir kapak contası deforme olursa kompresyonu radyatöre verir , o şekilde kullanılırsa silindir kapağı eğrilebilir hatta çatlar , kaynak tutmayacak biryerden çatlarsa ciddi masraf edersin..
-
natijax adlı üyeden alıntı
bakalım yarın tekrar arayacak tamirci ona göre bir contayı ona da söylerim olmadı başka bir tamirci götürmek farz. sıkıntı çekmeyelim.
ikinize de teşekkür ederim.
opel corsa 2014 1.2 twinport esentia.
.
Anormal biçimde hararet yapan bir aracın silindir kapak contasına bakması gerektiğini ustaya siz söyleyecekseniz, öncelikle ustanızı değiştirin derim.
Silindir kapak contası söylendiği kadar kolay yanmaz, bu yanlış biliniyor. Hararet yapan araç conta yakacak diye bir algı var. Sizin sorununuz radyatör sorunu da olabilir, termostat ya da devirdaim pompası sebebiyle de olabilir. Bu tür sorunlarda su devirdaim döngüsü özellikle radyatör kapağında sorun varsa sistemi en zayıf yerinden patlatır ve su komple boşalır.
Kapak contası sorunlu ise bunun anlaşılmasının birkaç yolu var.
- Radyatör boruları balon gibi şişebilir, elinizle sıkamaycağınız hale gelir.
- Motor soğukken radyatör kapağını açarsınız, radyatör suyu içinde sürekli baloncuklar yükselir, motor kompresyonun bir kısmını radyatör suyuna verir
- Motor suyuna yağ, motor yağına su karışır. Motor yağ kapağını açtığınızda beyazımsı pekmez kıvamında bir yağ görürsünüz.
- Araç egzozundan yoğun beyaz duman atımı görürsünüz
- Radyatör suyunda her kullanımdan sonra gözle görülür bir eksilme görürsünüz ve tamamlamak sürekli zorunda kalırsınız.
- Motor, kompresyonu motor suyuna da verdiğinden ve su döngüsü hava yaptığından sürekli hararet sorunu yaşarsınız.
Bu belirtilerin sadece birini veya birçoğunu aynı anda görebilirsiniz, böyle bir durumda silindir kapak contası sorunundan şüphelebilirsiniz..
-
Arabam düzenli olarak su eksiltmeye başlamıştı ufak ufak. Mesela 3 günde bir yarım litre eksiliyordu. Ustaya gittim ve sorunun termostatta olduğunu söyledi ve değiştirince sorun çözüldü. Bişey yok demesi saçma illa ki bi yerinde sorun var.
Daha önce de başka arabamda radyatör hortumunda çatlak oluşmuştu ve basınç oldukça akıtıyordu motoru zorlayınca. Sonuç su bitti araba hararet yapıp conta yaktı. Bugğn öyle bir sorunda 50.000 masraf çıkar temizinden. Bence iyi bir kontrol yaptırın varsın boşa yaptırmış olun.
-
Araba su eksiltiyorsa sorun vardir. Su biryerkerden siziyor. Bu sorunu bulmak cok ta zor olmasa gerek.
Basitten karmasiga dogru kontrolleri yapmak lazim. Radyator, kalorifer, hortumlar suyun motor bloguna ulasmadan dolastigi heryere bakmak lazim.
Yillar once benim de basima geldi albea aracim vardi o zaman. Bakimda antifrizi koyunca kalorifer radyatoru patladi ve ordan su sizdirmaya baslamisti. Hatta sizan su pedallarin ordan ayagima da damliyordu.
Velhasil insallah sorununuz motor blogu disinda bir yerdedir. Eger silindir kapak contasi sorunu, ust kapak sorunu veya blokta catlak varsa masrafli bir operasyon sizi bekliyor.
-
merhabalar, aracınız için öncelikle ustanızı değiştirmenizi tavsiye etmek isterim, o şekilde su kaynattı ise muhakkak soğutma sisteminde bir sorun vardır. contada yanıklık olabilir. arkadaşların belirttiği üzere pek çok etmen sebep olabilir ama al böyle sür demek motora daha ciddi zararın habercisidir.
kesinlikle motor silindir kapağı açılır, gerekli kontroller yapılır, conta değiştirilir. diğer sistem parçaları egzozdan tutun da termostata, devir daime, borulara ... bakılır. benim de aracımda yakın zamanda kaynatma olmasa da su eksiltme sorunu vardı maalesef contam yıpranmıştı ve daha da kötüsü silindir bloğunda ufak kılcal çatlaklar vardı, yaklaşık 10 bine mal oldu bana ama bloğu da dokunulmadı, conta değişimi, kapak taşlama vb. ile şu anda takip ediliyor, zira bloğa girdiğimizde masrafı 2 ile çarpmak gerekiyor. (aracım 2001 clio )
siz bence daha iyi bir usta ile detaylı bir kontrole girişin, araçların ustalık ve yedek parça maliyetleri bu denli artmışken, hasarı arttırmaya hiç gerek yok
-
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Tekleme ile çalıştıysa yüksek ihtimal o araç conta yakmıştır, araçtaki antifriz durumu ve kilometreniz nedir?
araçta hiçbir problem yok dedi o zaman contaya bak dedim. değişelim o halde dedi.
üzerine antifiriz yoktu antiririz ekledi. 750 verdim çıktım.
enteresan vallah bilemedim. 74 falandır kılometre
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:05 ----------
ozanturk adlı üyeden alıntı
merhabalar, aracınız için öncelikle ustanızı değiştirmenizi tavsiye etmek isterim, o şekilde su kaynattı ise muhakkak soğutma sisteminde bir sorun vardır. contada yanıklık olabilir. arkadaşların belirttiği üzere pek çok etmen sebep olabilir ama al böyle sür demek motora daha ciddi zararın habercisidir.
kesinlikle motor silindir kapağı açılır, gerekli kontroller yapılır, conta değiştirilir. diğer sistem parçaları egzozdan tutun da termostata, devir daime, borulara ... bakılır. benim de aracımda yakın zamanda kaynatma olmasa da su eksiltme sorunu vardı maalesef contam yıpranmıştı ve daha da kötüsü silindir bloğunda ufak kılcal çatlaklar vardı, yaklaşık 10 bine mal oldu bana ama bloğu da dokunulmadı, conta değişimi, kapak taşlama vb. ile şu anda takip ediliyor, zira bloğa girdiğimizde masrafı 2 ile çarpmak gerekiyor. (aracım 2001 clio )
siz bence daha iyi bir usta ile detaylı bir kontrole girişin, araçların ustalık ve yedek parça maliyetleri bu denli artmışken, hasarı arttırmaya hiç gerek yok
hey maşallah. 10 bin de az para değil yani hele şu zamanlarda benim adıma. resmen bir şeyi yok dedi yolladı. tekrar bir kontrol ettirelim bakalım
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:07 ----------
Mr.wind adlı üyeden alıntı
Araba su eksiltiyorsa sorun vardir. Su biryerkerden siziyor. Bu sorunu bulmak cok ta zor olmasa gerek.
Basitten karmasiga dogru kontrolleri yapmak lazim. Radyator, kalorifer, hortumlar suyun motor bloguna ulasmadan dolastigi heryere bakmak lazim.
Yillar once benim de basima geldi albea aracim vardi o zaman. Bakimda antifrizi koyunca kalorifer radyatoru patladi ve ordan su sizdirmaya baslamisti. Hatta sizan su pedallarin ordan ayagima da damliyordu.
Velhasil insallah sorununuz motor blogu disinda bir yerdedir. Eger silindir kapak contasi sorunu, ust kapak sorunu veya blokta catlak varsa masrafli bir operasyon sizi bekliyor.
üzme beni yav. su akıtmıyor dedi. esasen 2. kez oldu bu. bir de birkaç ay önce olmuştu. arabadan dumanlar çıkıyordu vs. termostat bir şeyimi patladı diye paracıkları gömmüştü adam. şimdi yine o tarz oldu. neyse bilemiyorum
edit: vallah herkese tek tek yazıp kafa ütülemeye gerek yok. herkese teşekkür ediyorum ortak payda başka birine göstermem belli ki. bugün aldım aracı bir şey yok dediği için. kapak değişti ve antifiriz koydu o da ben istedim diye. iyi mi kötü mü bilemem.
başka bir yere gösterticem
-
natijax adlı üyeden alıntı
araçta hiçbir problem yok dedi
o zaman contaya bak dedim. değişelim o halde dedi.
üzerine antifiriz yoktu antiririz ekledi. 750 verdim çıktım.
enteresan vallah bilemedim. 74 falandır kılometre
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:05 ----------
hey maşallah. 10 bin de az para değil yani hele şu zamanlarda benim adıma. resmen bir şeyi yok dedi yolladı. tekrar bir kontrol ettirelim bakalım
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:07 ----------
üzme beni yav. su akıtmıyor dedi. esasen 2. kez oldu bu. bir de birkaç ay önce olmuştu. arabadan dumanlar çıkıyordu vs. termostat bir şeyimi patladı diye paracıkları gömmüştü adam. şimdi yine o tarz oldu. neyse bilemiyorum
edit: vallah herkese tek tek yazıp kafa ütülemeye gerek yok. herkese teşekkür ediyorum ortak payda başka birine göstermem belli ki. bugün aldım aracı bir şey yok dediği için. kapak değişti ve antifiriz koydu o da ben istedim diye. iyi mi kötü mü bilemem.
başka bir yere gösterticem
Hocam usta ısrarcıysa yoktur birşey. Yani ustayım deyip dükkan açan biri bu kadar yanılamaz. İstese daha çok ekmek yiyebilir sizden, yapmadığına göre bir bildiği var demekki...Siz binin...Duruma göre hareket edersiniz...Km 74 derken 74 bin mi?
-
Araç ısınınca conta yanmış alametleri kaybolmaya başlıyor çünkü silindirin içindeki su kaybolunca araç hiçbir şey yokmuş gibi devam eder, eğer araçta lpg yoksa arızanın anlaşılması çok daha zorlaşır lpg bu tarz konularda (özellikle ateşleme sistemindeki arızalarda) aracın arızasını çok daha öne çıkarır, araç her sabah marşa bastığınızda tekleyerek çalışıyorsa, sabahları egzozdan beyaz duman atma varsa ve bujilerde pas varsa contanız gitmiş demektir. Umarım aracınıza uygun antifrizi eklemiştir yoksa sağlam yerleride tepkimeye sokarak çürütmeye başlayacaktır en basit örnek verirsem N47D20 kodlu Bmw motor bloğunda kırmızı antifriz kullanırsanız motoru kucağınıza alırsınız kırmızı antifriz o bloğu peynir ekmek gibi yiyor. Su kaçağı varmı diye öğrenmek için sistemi basınç testine sokmanızdada fayda var.
-
hakan1969 adlı üyeden alıntı
Hocam usta ısrarcıysa yoktur birşey. Yani ustayım deyip dükkan açan biri bu kadar yanılamaz. İstese daha çok ekmek yiyebilir sizden, yapmadığına göre bir bildiği var demekki...Siz binin...Duruma göre hareket edersiniz...Km 74 derken 74 bin mi?
bugün kullandım bir problem olmadı akşam bir suyunu kontrol edecektım daha yenı eve geldım arabadan ınıp unuttum kontrol etmeyi
bakalım problem olmasın da yine de düzenli kontrol etmeyi düşünüyorum.
ve evet bu arada kilometre 74 bin falan
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:54 ----------
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Araç ısınınca conta yanmış alametleri kaybolmaya başlıyor çünkü silindirin içindeki su kaybolunca araç hiçbir şey yokmuş gibi devam eder, eğer araçta lpg yoksa arızanın anlaşılması çok daha zorlaşır lpg bu tarz konularda (özellikle ateşleme sistemindeki arızalarda) aracın arızasını çok daha öne çıkarır, araç her sabah marşa bastığınızda tekleyerek çalışıyorsa, sabahları egzozdan beyaz duman atma varsa ve bujilerde pas varsa contanız gitmiş demektir. Umarım aracınıza uygun antifrizi eklemiştir yoksa sağlam yerleride tepkimeye sokarak çürütmeye başlayacaktır en basit örnek verirsem N47D20 kodlu Bmw motor bloğunda kırmızı antifriz kullanırsanız motoru kucağınıza alırsınız kırmızı antifriz o bloğu peynir ekmek gibi yiyor. Su kaçağı varmı diye öğrenmek için sistemi basınç testine sokmanızdada fayda var.
vallah bu tekleme olayı o gün hararet yapıp yolda kaldığım gün ilk kez birkaç saat öncesi olmuştu veya bir önceki gün emin değilim ve şaşırmıştım yoksa tekleme vs yok.
antifiriz olayına gelirsek yine bilgim yok. ekledim dedi o kadar yani saçma sapan yanlış şeyi eklememiştir diye umuyorum.
bakalım su ne kadar konur onun videosunu incelicem ona göre düzenli kontrol edicem belki de eksiltme vs var.
-
natijax adlı üyeden alıntı
bugün kullandım bir problem olmadı akşam bir suyunu kontrol edecektım daha yenı eve geldım arabadan ınıp unuttum kontrol etmeyi
bakalım problem olmasın da yine de düzenli kontrol etmeyi düşünüyorum.
ve evet bu arada kilometre 74 bin falan
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:54 ----------
vallah bu tekleme olayı o gün hararet yapıp yolda kaldığım gün ilk kez birkaç saat öncesi olmuştu veya bir önceki gün emin değilim ve şaşırmıştım yoksa tekleme vs yok.
antifiriz olayına gelirsek yine bilgim yok. ekledim dedi o kadar yani saçma sapan yanlış şeyi eklememiştir diye umuyorum.
bakalım su ne kadar konur onun videosunu incelicem ona göre düzenli kontrol edicem belki de eksiltme vs var.
Düzenli olarak sıvı takibini yapın ortalama 5-6 litre civarı su kapasitesi vardır, takip edeceğiniz konu sabahları ilk marşta tekleme olup olmaması zaten araç ısındıkdan sonra normal çalışmasına devam eder, gelişmelerinizi yine bizimle paylaşırsanız ustaların yanlışı varsa onları buradan düzeltebildiğimiz kadar düzeltmeye çalışırız. Birde aracın hiç soğutma sisteminin havası alındımı? Eğer alınmadıysa aracı rölentide çalıştırın ardından 90 dereceye gelene kadar genleşme kabının kapağı açık şekilde bekleyin sistemde hava varsa yine aynı şekilde eksiltme ve hararet yaptırır ama marş bastığınızda tekleme yaptırmaz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)