Online Alışveriş Deneyimleri.
Reklamlar
-
İşim gereği bazen ayda 20 bin liranın üstünde alışverişlerim oluyor bunlardan n11 , hepsiburada , amazon ..En sorunsuz olanı amazon ama ürün çeşidi maalesef az..Hepsiburada genel olarak iyi ama kampanya çeşitliliği ve bazen ürünü geciktirip müşteri hizmetlerinin yetersizliği var..Gelelim n11e kampanya çeşitliliği aşırı fazla özellikle gün içinde istediğin miktarda alabileceğin para kuponlar süper..Satış sonrası müşteri temsilcilerinin desteği aşırı fazla..Amaaa bünyesinde bulundurduğu mağzaların bir çoğunun at hırsızı vurguncu olması bazen bu mağzalardan yana karar sunması ve bu mağzalara aşırı bir yaptırım uygulamaması maalesef mağdur ediyor insanı.n11den yaptığım 5 alışverişin kesin 2si sıkıntılı ya mağza ürünü geç yollamış ya kargo kaybetmiş yada ürün ikinci el veyahut teşhir..
Özellikle n11in deprem zamanı fazlalaşan ve çözümü uzatan alışveriş deneyimleri..
Mesela şu son yaşadığım sıkıntılar..
https://www.n11.com/urun/hdmi-1-5-me...lkteknobilisim
Bu üründen 5 tane almışım işyerinde satmak için ve gelen ürün
Bunun üzerine müşteri temsilcisine bağlanıyorum bu ne arkadaş utanmadınız mı bunu yollamaya diyorum şikayet kaydı alıyorlar .Beni arıyorlar ertesi gün..Mustafa bey paketi açtığınız için mağza iade kabul etmiyor.Diyor..Bunun üzerine sizde ürününün görseli yok mu ben atmıştım diyorum .Bunu yollarken utanmıyorsunuz paketini açınca mı sorun oluyor diyorum..Ürünün görseli elimizde yok karar bu diyor..Tamam diyorum işyerine geçiyorum temsilciye bağlanıp görseli atıp dümdüz gidiyorum..Özür diliyorlar 105 tl kupon tanımlıyorlar kupon ortada yok..Şunu huy edinmişler müşteri şikayetçimi verelim 10-30 tl kupon gönlü olsun..Ama şunu düşünüyorsun ürünün iadesi 1 haftayı buluyor ve ben 1 hafta sonunda elimde sıfır ürünle kalıyorum ticaret ile uğraşıyor iseniz bu zarar..
https://www.n11.com/urun/viewsonic-m...gaza=teknoclup
Şu ürünü aldım işyerine hem film izlerim olmadı kaldırıma görüntü veririm diye ürün aşırı kötü idi bir kere çalıştırdım güzel paketledim tekrar ve üstüne ürünün ambalajı zarar görmesin diye bir kutunun içine daha koyup köpükle doldurdum geri yolladım..Mağza keyfi 5 gün bekletip ürünü geri yollamış " mevzuata aykırı" diye..Temsilciye bağlanıyorum benim bu ürünü sebep belirtmeden 14 gün içinde iade hakkım var diyorum..N11 bana elektronikte iade olmadığını söylüyor.. https://imgyukle.com/f/2023/02/19/QCjULc.png bende bu görseli gösterip ilk defa ürün iade etmediğimi belirtiyorum..Bu sefer bana servise yollamam gerektiğini onay olursa değiştirebileceklerini diyip yokuşa sürüyor..Bende ürünün arızalı olmadığını yetersiz olduğunu ayrıca neden benim yolladığımı söylüyorum..Yine aynı şeyleri söylüyorlar..MAğza ise " merhaba özelliklerini almadan önce araştırmanı lazımdı dedigimiz gibi distribütör firma iadeyi sadece servis aracı ile kabul ediyor servise götürüp iade raporu ile memnuniyetle kabul ederiz bizim bunu karşılamamız imkansız cok cüzi kar ile satıyoruz " böyle komik bir sebep söylüyor..Bunu da iletiyorum n11e yine yokuşa sürüyorlar..Geri iade ettikleri kargo elime ulaşınca şok oldum kargoya elini sürmemişler muhtemelen beyinsizler benim ürün zarar görmesin diye koyduğum kutuyu görüp ıskarta olmuş bu diyip savunma yapıyorlar..Tekrar n11i arıyorum siz beni niye 5 gün beklettiniz diyorum..N11den gelen cevap " ürünün durumu araştırılıyor." Eee ürün hiç açılmamış elini sürmemişler diyorum..Sadece haklısınız diyorlar..Haklıysam niye iade kabul olmuyor beni eşşek yerine koyuyorsunuz diyorum ve bir süre sonra ana bacı dümdüz gidiyorum yine haklısınız diyorlar..Şimdide 3 gündür ürünün faturasını yollayacaklar pazartesi yollamasınlar tekrar iadeye yollayacağım ve maliyeye şikayet edeceğim..
Şu ürünü https://www.n11.com/urun/hdd-kutusu-...a=teknikvitrin sipariş ettim hataydan deprem zamanı gebzeye 1 gecede geldi fakat ürün 9 gün boyunca her sabah dağıtıma çıkıp gece teslim edilemedi notuyla geri döndü .. https://www.sikayetvar.com/yurtici-k...-gezdiriyorlar burada da şikayetim var ..En son yurtiçi genel merkez ve şikayetvar yetkilileri araya girerek 11. günde kargoyu elime ulaştırdılar..
n11 :
Artıları :Çok güzel kampanyalar var aşırı fazla ürün çeşitliliği , satış sonrası ilgileri..İade sürecinin kısa olması.Ara yüzü çok iyi hatta en iyisi
Eksileri : Maalesef bir çok at hırsızı ahlak yoksunu mağzalar ile çalışmaları ve bunlara adam gibi yaptırım yapmamaları en kötüsü haklı olduğunuzu söylemelerine rağmen mağzadan yana tavır gösterip yaptırım uygulamaları..
Hepsiburada :
Artıları : Genelde problem çıkmıyor , söz verdikleri günde ürünü yolluyorlar , fiyatları fena değil.İade süreci kısa..
Eksileri : Müşteri desteği yetersiz..Kampanyaları kısıtlı ve hediye kupon olmaması..
Amazon :
Artıları : Kesinlikle problemsiz söz verdiği vakitte ürünü gönderiyor , Müşteri temsilcileri çok iyi hal hatır sorup dert bile dinliyorlar..
Eksileri : Ürün çeşitliliği az , iade süreci çok uzun..Arayüzü çok kötü..
Bunun gibi senelerdir bir sürü olumsuzluk ile karşılaştım mutlaka vardır sizde deneyimlerinizi paylaşırsınız..E-ticaret pişmanlıktır.
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
Reklamlar
-
Şu an Amazon Prime'da yoksa bir ürün, gidip elden satın almaya çalışıyorum. O noktaya geldi.
-
Ben direkt tüketici hakem heyetine veriyorum, onlar çözüyor. Tabii ayda 20 bin TL'lik alışveriş yapmadığım için acelem de olmuyor.
-
2015ten beri e-ticaret ile uğraşıyorum. 4-5 farklı firmada tüm pazaryerlerini deneyimledim. İade süreçleri en sağlıklı olan hepsiburada ve Trendyol. Satıcı olarak kıyaslarsak da problem çözme becerisi en yüksek hepsiburada olur.
Alacağım çoğu ürünü market dahil hepsiburadan alıyorum. Bonus kampanya dönemlerinde cüzdana para atıp ihtiyaç oldukça kullanıyorum. Premium ile geri gelen 10-15 TL de düşük tutarlı alışverişlerde yüksek tasarruf sağlıyor gibi hissettiriyor. Hb de sadakat sağlamış oluyor.
Satıcı olarak ürün kategorisi gereği en çok Trendyol'da satış yapıyoruz ama favorim hepsiburada.
Çözülmeyen problemler için şikayet var veya sosyal medya gönderilere yorum olarak yazılırsa da hızlı şekilde çözülebiliyor. En son çare THH. Orada süreç uzasa bile sonuç genelde tüketici leyhine oluyor.
-
n11'den tiksiniyorum
11.11'le reklamın b*kunu çıkardılar. Bir de sürekli sözde kupon, indirim, kampanya yapıyorlar, bu yüzden de gerçek fiyatlar şiştikçe şişiyor.
Hadi bunları geçtim, reklamın iyisi kötüsü olmuyordur.
2 sene önce laptop almıştım n11 üzerinden. Satıcı siyah strece sarıp göndermiş. Paketi açtım, kutu delik. Kasada kocaman göçük var, ekran kırılmış. n11'e böyle böyle oldu dedim, adamlar cevap olarak "kargoyu almasaydın kardeşim" dedi. Kargocuyu rehin tutup 15 kat streç film açıp ürün testi yapmamı bekliyorlar. Sizin gibi siteyi de müşteri hizmetlerini de gondikliyim deyip hesabı sildim.
gittigidiyor gibi internet çöplüğünde kaybolup gidecekler zamanla.
-
hachiko adlı üyeden alıntı
https://www.n11.com/urun/viewsonic-m...gaza=teknoclup
Şu ürünü aldım işyerine hem film izlerim olmadı kaldırıma görüntü veririm diye ürün aşırı kötü idi bir kere çalıştırdım güzel paketledim tekrar ve üstüne ürünün ambalajı zarar görmesin diye bir kutunun içine daha koyup köpükle doldurdum geri yolladım..Mağza keyfi 5 gün bekletip ürünü geri yollamış " mevzuata aykırı" diye..Temsilciye bağlanıyorum benim bu ürünü sebep belirtmeden 14 gün içinde iade hakkım var diyorum..N11 bana elektronikte iade olmadığını söylüyor..
https://imgyukle.com/f/2023/02/19/QCjULc.png bende bu görseli gösterip ilk defa ürün iade etmediğimi belirtiyorum..Bu sefer bana servise yollamam gerektiğini onay olursa değiştirebileceklerini diyip yokuşa sürüyor..Bende ürünün arızalı olmadığını yetersiz olduğunu ayrıca neden benim yolladığımı söylüyorum..Yine aynı şeyleri söylüyorlar..MAğza ise
" merhaba özelliklerini almadan önce araştırmanı lazımdı dedigimiz gibi distribütör firma iadeyi sadece servis aracı ile kabul ediyor servise götürüp iade raporu ile memnuniyetle kabul ederiz bizim bunu karşılamamız imkansız cok cüzi kar ile satıyoruz " böyle komik bir sebep söylüyor..Bunu da iletiyorum n11e yine yokuşa sürüyorlar..Geri iade ettikleri kargo elime ulaşınca şok oldum kargoya elini sürmemişler muhtemelen beyinsizler benim ürün zarar görmesin diye koyduğum kutuyu görüp ıskarta olmuş bu diyip savunma yapıyorlar..Tekrar n11i arıyorum siz beni niye 5 gün beklettiniz diyorum..N11den gelen cevap " ürünün durumu araştırılıyor." Eee ürün hiç açılmamış elini sürmemişler diyorum..Sadece haklısınız diyorlar..Haklıysam niye iade kabul olmuyor beni eşşek yerine koyuyorsunuz diyorum ve bir süre sonra ana bacı dümdüz gidiyorum yine haklısınız diyorlar..Şimdide 3 gündür ürünün faturasını yollayacaklar pazartesi yollamasınlar tekrar iadeye yollayacağım ve maliyeye şikayet edeceğim..
Şu ürünle ilgili bir girişimde bulundum harika bir sonuç çıktı..Dün fatura için yine bir kaç kez müşteri temsilcileri ile görüştüm haftasonu olduğunu pazartesi günü mutlaka faturanın yollanacağını ilettiler..Bugün bir kaç kez aradığımda gün içinde mailime atılacağını bildirdiler faturanın..Akşam 8 gibi faturanın gelmediğini bildirdim yine bana beklememi söylediler.Bana da giden geldi mağzanın künyesinden vergi numarası isim vs ulaştım..E devlet üzerinden maliye üzerinden sipariş no ürünün ne zaman alındığını mağza bilgilerini vs ne gerekli ise yazdım ve şikayet oluşturdum..N11e girip mağzaya " senden insan gibi kaç gündür fatura istiyorum yollamıyorsun" yazdım..Yine cvp yok tabi..Sonra yaptığım şikayti kodu ile sorgulattım e devlet üzerinden işlemlerin başlatıldığına dair yazı çıktı bunları ve şikayet kaydının ekran görüntüsünü mağzaya attım..Anında cvp geldi başladı kıvırmaya " biz maile attık yanlış olmuş olabilir siparişinizi bulamadık süreç çok uzadı siz ürünü geri yollayın iade alalım" diye cvp geldi.. Bende iade süresinin sizin oyalamalarınız yüzünden bittiğini ve iade seçeneğinin aktif olmadığını belirttim mağzaya..Gelen cvp " siz n11 yetkililerine belirtin onlar açar oraya belirtin hemen aktif etsinler ürünü iade edin" yazdı kansız mağza..Bende müşteri temsilcisine bildirip iade seçeneğini aktif edip iade işlemlerini başlattım..Ve mağzaya " beni oyalamayın bu yaptıklarımım sadece başlangıcı emin olun" diye yazdım..
Mağaza:
elimize ulaştığında iadeninizi onaylayacağız iyi akşamlar
Çakal şerefsizler..
Diye cvp geldi ..Bakın arkadaşlar en az 20 müşteri temsilcisi ile görüştüm hepsi ağız birliği etmişcesine ve haklı olduğumu bilmelerine rağmen iade almayacağız dediler..En son bir temsilciye dümdüz gittim..İade almadılar..Bende anladıkları dilden konuştum çözüm basit imiş..Ulan aklınızı başınıza toplayın benimle uğraşılır mı..
Bu maliyeye ettiğim şikayet sonuçlanıyor ilgileniyorlar değil mi arkadaşlar..
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
-
N11 den alışveriş yapmıyorum. Hiç. Trendyol'u son çare olarak kullanıyorum. Hepsiburadayı sadece satıcısı hepsiburada olmak kaydıyla kullanıyorum.
Amazon'un gözünü seveyim. Birşey alacağım zaman Amazona bakıyorum ilk. Pahalı olsa da amazonda varsa oradan alıyorum.
İnşallah milletçe bu iyi hizmet anlayışını sömürmeyiz amazonun, o da böyle devam eder. Hepsiburada da pazar yeri muhabbetine başlamadan geri iade konusunda başarılıydı çünkü.
-
Elektronik ürün iade edilmez diye bir şey yoktu (istisnalar hariç). Şimdi bilgisayar ürünleri de istisnaya girdi ama kapsamını bilmiyorum (fare de bilgisayar ürünü sonuçta)
-
Cogu şeyi online alıyorum. N11 ve trendyol sanırım destek konusunda en hızlı çözümü veren yer. iadelerde vs. hiç problem yaşamadım. firmalarda geç kargo yapmıyor bu siteden aldıgınızda.
hepsiburada eh işte, müşteri desteği başarısız, iade yapmadım hiç ama problem yaşatır gibi geliyor.
Amazon.. ahh amazon.. amazondan eğer direk amazonun kendi değil başka satıcının marketinden alacaksanız sakın almayın. bu kadar başarısız bir sitenin bu kadar ünlü olmasını ve para kazanmasına anlam veremıyorum. Mesela amazonda dükkanı olan X mağazasından Y ürününü almıştım. Adamlar bana hatalı ürün yollamış.
iade olusturup kod aldım sonra canlı destek ile konustum, "amazonun kendı mağazası değil amazondakı bir satıcı oldugu için satıcının iade kodu ile iade yapmalsıınız" dediler.
EE dedım kodu ne? satıcı ile konusun dendi. Peki.
satıcıya zar zor ulastım iade kodu verdiler. neyse gittik iadeyi yaptık.
amazonun sistemden verdiği değil satıcının kodu ile oldugu için sistemde kargo takip ya da iadesi gözükmedi.
kargo teslım edildi canlı destege baglandım, takip noları vs. herşeyi yolladım. firmaya yazışma başlattılar.
1 hafta defalarca ugrastım firma dönmedi bile.
en son amazon param garanti sistemi mi ne varmıs onu başlattı, birkaç gün sonra iadeyi kendileri onaylayıp verdiler.
yani n11'de 3 günde alacagım para iadesini amazonda 3 haftada aldım.
aman uzak dursunlar benden.
-
killingroad adlı üyeden alıntı
Şu an Amazon Prime'da yoksa bir ürün, gidip elden satın almaya çalışıyorum. O noktaya geldi.
Amazon başka bir boyutta, diğerlerinin o boyuta geleceğini sanmıyorum.
Dün saat 16.40 ta verdiğim sipariş az önce 10.16 da geldi.
-
Aslında amazonda çok çeşit var ama bulmak zor. Kategorilendirme yok gibi bir şey. Arama motoru da garip bir şekilde çalışıyor. Bugüne kadar en sorunsuz alışverişlerim hep amazondan yaptıklarım olmuştur. Amazon>Hepsiburada>N11 benim sıralamam. Piyasada 1500 tl olan işlemci sıvı soğutmasını 650 tl ye amazondan almıştım. Ayrıca her konuda amazon diğerlerinden fersah fersah üstün. (Satış sonrası destek vs.)
-
Ercument adlı üyeden alıntı
Amazon başka bir boyutta, diğerlerinin o boyuta geleceğini sanmıyorum.
Dün saat 16.40 ta verdiğim sipariş az önce 10.16 da geldi.
Gelmeye niyetleri yok ki, bizim rızkımız bu kadar kafasıyla devam ediyorlar.
2018'di sanırım bir e-ticaret konferansına katılmıştım, büyük oyuncu arkadaşların üç harflileri de panelde konuşmacıydı. "Amazon gelecek endişeniz var mı? nasıl hazırlık yapıyorsunuz" diye soruldu.. "Best Buy da geldi gördük, burası amariganya benzemez" minvalinde cevap verdiler.
Evet geldi gördük.
Hepsiburada'ya elimi sürmüyorum sanırım 2017'den beri, iki kere sırf deneme amaçlı aldım bu tarihten beri, ikisi de gelemedi iptal etmem gerekti. Bu süre zarfında da hb'nin etliye sütlüye karışmadığı bir sürü dolandırıcılık hikayesi okudum, birini bizzat iş arkadaşım yaşadı, tanıdığı olmasa 2019'un 2000 TL'sine çökülmüş olacaktı..
n11'i nispeten satıcıyı yorumları cevaplarını falan inceleyip kullanıyorum arada ama gerçekten prime'da yoksa bir ürün çıkıp almayı tercih ediyorum. ama onlar da yani... geçen sene kahve makinasına yeni filtre aldım, kırık çıktı, e olabilir. satıcıya sordum, n11'e ulaş dedi. n11'e mesaj attım, fotoğraf istedi chat'te yazışıyoruz.. ya baktım dosya ekleme falan bişey yok, sordum nasıl yollayacağım diye... imgyükle.com'a girin falan diye başlayan mesaj attılar.. elimin altında diye başka siteye yükledim, öyle açamıyoruz isterseniz whatsapp'tan atın fotoyu falan dediler... delirirsin..
-
Bende şirkete alım yapıyorum ama değişmediyse Amazon sadece şahıslara satış yapıyor. Şirkete fatura alamıyorsunuz.
Bu konuda hepsiburada yı tek geçerim. Hem zamanında gönderir, hem iyi fiyat bulursun, hem de iade sorun olmaz.
n11 den de pek şikayetim yok aslında. Sadece güvenim az.
-
Amazon'un müşteri odaklı yaklaşımı bizimkilere hayal ötesi gibi gelir? Nasıl yani bir maldan zarar etmek? Aklı ermiyor ki o bir maldan zarar edince müşteriyi kazanıp kat be kat fazlasını kazanacağını. Bizimkiler milyon dolar bütçeli bakkal, ötesi değil.
-
okanius adlı üyeden alıntı
Bende şirkete alım yapıyorum ama değişmediyse Amazon sadece şahıslara satış yapıyor. Şirkete fatura alamıyorsunuz.
Bu konuda hepsiburada yı tek geçerim. Hem zamanında gönderir, hem iyi fiyat bulursun, hem de iade sorun olmaz.
n11 den de pek şikayetim yok aslında. Sadece güvenim az.
Sanırım başladı bir süredir Amazon kurumsal faturaya. Ben şahıs şirketi olduğum için sıkıntı yaşamıyorum.
Amma velakin standartları dışında bir bilgi talebi/soru vs gelirse de far tutulmuş tavşana dönüyorlar yalan yok.
Mesela Prime'dan aldığım bir üründeki konu. Xiaomi'nin BT termometreleri var ya küçük ekrnalı, ondan ben 6 tane aldım evde sağa sola koydum falan, kutudan pil çıkmadı. Amazon'u aradım, kutudan pil çıkmadı dedim, 2 dk bekletti, kutuda pil yoktur yazıyor dedi, dedim ben de az önce baktım ama 3 yerde bahsediyor bundan ürün tanıtımında, 2 yerde pil dahildir diyor 1 yerde yoktur diyor dedim. İki dakika daha bekletti, bağlandı geri, 6 tane pilin fiyatı amazon'da bu kadar şu an, bu tutarda çek tanımladım hesabınıza iyi günler. Bitti gitti.
-
Amazon.tr vasıtasıyla .de üzerinden ürün aldık. Ucuz sünger aksesuarı çıkmadı. Yazdım, dedim ki bu çıkmadı, firmaya deyin de eksiği yollasın. Dediler ki firmalarla iletişime geçmiyoruz (gibi bir şey), ama iade hakkınız var, isterseniz Almanya'ya geri göndeririz. Parça başı zarar etmekten korkmayan bir firma. Biliyor ki bana verdiği bu güven sayesinde diğer alışverişlerimde ilk tercihim olacaklar. Amazon TR'ye gelince çekinmiştim Türk usulü çalışır diye boşaymış endişem.
-
watercolours adlı üyeden alıntı
Amazon.tr vasıtasıyla .de üzerinden ürün aldık. Ucuz sünger aksesuarı çıkmadı. Yazdım, dedim ki bu çıkmadı, firmaya deyin de eksiği yollasın. Dediler ki firmalarla iletişime geçmiyoruz (gibi bir şey), ama iade hakkınız var, isterseniz Almanya'ya geri göndeririz. Parça başı zarar etmekten korkmayan bir firma. Biliyor ki bana verdiği bu güven sayesinde diğer alışverişlerimde ilk tercihim olacaklar. Amazon TR'ye gelince çekinmiştim Türk usulü çalışır diye boşaymış endişem.
Dün aldığım Mi stick trendyolda 40 lira daha ucuz olmasına rağmen amazondan aldım.
Geçen ay oğluma doğum günü için bişey almıştım.
Cuma günü alırken Pazartesi teslim diyordu.
Cumartesi kargo ne durumda diye baktım.
Teslimat salıya kaymış.
Sitesinden canlı iletişime geçtim.
Doğum günü hediyesi olduğunu Pazartesi teslim edilmesi gerektiğini söyledim.
Cevap: Pazartesi teslim edilmesi için gerekeni yapacağız şüpheniz olmasın.
ve Pazartesi teslim edildi.
-
Standart olması gereken şeyleri nimetten saymaya başladık. Yazık be.
-
Ercument adlı üyeden alıntı
Amazon başka bir boyutta, diğerlerinin o boyuta geleceğini sanmıyorum.
Dün saat 16.40 ta verdiğim sipariş az önce 10.16 da geldi.
Hepsiburada premium ile aynı gün ve ertesi gün randevulu teslimat mevcut.
instagram.com/gerivites
youtube.com/user/nimbus8222
-
gerivites adlı üyeden alıntı
Hepsiburada premium ile aynı gün ve ertesi gün randevulu teslimat mevcut.
HB den son yaptığım alışverişte Hepsi Jet diye bir kargo ürünü getirdi.
Telefon açıp aracım yolun ilerisinde gelip kargonuzu alın dedi.
Şuan inemeyeceğimi söyleyip getirmesini rica etmeme rağmen kargoyu teslim etmeden gideceğini söyleyince mecbur indim.
Böylelikle HB defterini kapadım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)