Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yamaha rodaj bakımı süresi 6 ay mı?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    2021 Temmuzda sıfır motosiklet aldım ve çeşitli sebeplerden km dolmasına rağmen bakıma sokamadım. Muhtemelen bir yerlerden okumuşum 6 ay gibi bir süre aklımda kalmış. Motorum garanti dışı kalır mı bu süre hakkında bir şey biliyor musunuz? Km dolsun dolmasın 6 ay içinde rodaj bakımına girmek zorunda mı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Güzel soru. Rodaj bakımı denen şeyin mantığını düşününce asla zaman ile bir alakası olmaması lazım.

    Sadece rodaj için özel bir yağ koyuyorlar mı burası mühim. Aprilia mesela çok yüksek molibden içeriğe sahip özel bir yağ koyuyor, simli gibi parlar da hatta biraz bu yağ :D - böyle bir durum varsa o yağın deforme olma süresi daha kısa olabilir mesela. Ama 6 ayda 1000km yapmadıysa zaten rodaj konusu biraz yarım yamalak da olsa kapanmıştır o motorda.
    Sağır kalır en fazla, sonradan da açılabilir canını alarak.

  3. #3

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Sağır kalma vs durumlarına inanmıyorum hocam sanayi hurafesi o
    espresso bunu beğendi.

  4. #4
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    otopsici bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    motor garanti dışı kalmaz onu geç.ama rodaj yağıda 6 ay kullanılmaz.en çabuk sürede bitirin rodajı.rodaj süresini gösteren bazı kitapçıklar okudum mt07 de r25 de belirtiliyordu.hafta olarak bile belirten vardı.mt09 için belirtilen bir süre yok kitapcıkta.sağır kalmaz ciğeri yetmez onuda açıyorsun zatenbende 3 aya yakın sürede yapabildim rodajını mt09un.yamaha bayileri uçmuş fiyat olarak haberin olsun.yağ fiyatından çok acayip geçiriyorlar

  6. #6

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Ozan arıcı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağır kalma vs durumlarına inanmıyorum hocam sanayi hurafesi o
    Ben de yerçekimine inanmıyorum, üniversite hurafesi.

  7. #7

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Yıl olmuş 2022 halen "sağır kalma" muhabbeti yapılabiliyor, enteresan vallahi.
    espresso, DickName ve levend84 bunu beğendiler.

  8. #8
    ozan1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    tvs apache/Bajaj dominar 400/yamaha mt07
    hayır o süre 1 sene 1 sene dolmadan git bakıma bende aynı soruyu sormuştum 10 bin bakıma 8500km de soktum 1 sene doluyor diye bakıma erken gir o konuda sıkıntı yok

  9. #9

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yıl olmuş 2022 halen "sağır kalma" muhabbeti yapılabiliyor, enteresan vallahi.
    Yılla alakasını kurabilmeniz bana daha enteresan geliyor.
    Motorun sağır kalması honlama toleranslarıyla alakalı bir şey değildi ki, teknoloji gelişip toleranslar düştü diye fizik kuralları değişsin.

    Malzemeler aynı.
    Yakıt aynı.
    Çalışma prensibi aynı.
    Bir yanlışım yoksa fizik kuralları da aynı.
    Değişen bir şey yok "sağır kalma" konusunda.

  10. #10

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yılla alakasını kurabilmeniz bana daha enteresan geliyor.
    Motorun sağır kalması honlama toleranslarıyla alakalı bir şey değildi ki, teknoloji gelişip toleranslar düştü diye fizik kuralları değişsin.

    Malzemeler aynı.
    Yakıt aynı.
    Çalışma prensibi aynı.
    Bir yanlışım yoksa fizik kuralları da aynı.
    Değişen bir şey yok "sağır kalma" konusunda.
    Honlamadan çok enjeksiyon ve ecu ile ilgili olsa gerek; Mt-09 karadüzen bir motor değil sonuç olarak.

    Siz hangi fizik kurallarından bahsediyorsunuz ve bunları "sağır kalma" denen garabet terimle nasıl ilişkilendiriyorsunuz önce onu netleştirelim de öyle devam edelim...
    levend84 bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honlamadan çok enjeksiyon ve ecu ile ilgili olsa gerek; Mt-09 karadüzen bir motor değil sonuç olarak.

    Siz hangi fizik kurallarından bahsediyorsunuz ve bunları "sağır kalma" denen garabet terimle nasıl ilişkilendiriyorsunuz önce onu netleştirelim de öyle devam edelim...
    Yer çekimi, termodinami falan gibi enjeksiyondan etkileneceğini sanmadığım kurallar.
    Yanma odasında olanların bir kısmına bilgisayarların müdahale ediyor olması çok fazla bir şey değiştirmiyor, keşke değiştirse de mesela bir hava filtresi veya son susturucu değişikliği yapıldığında olan biteni de ECU'lar halledebilse.

  12. #12

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor garanti dışı kalmaz onu geç.ama rodaj yağıda 6 ay kullanılmaz.en çabuk sürede bitirin rodajı.rodaj süresini gösteren bazı kitapçıklar okudum mt07 de r25 de belirtiliyordu.hafta olarak bile belirten vardı.mt09 için belirtilen bir süre yok kitapcıkta.sağır kalmaz ciğeri yetmez onuda açıyorsun zatenbende 3 aya yakın sürede yapabildim rodajını mt09un.yamaha bayileri uçmuş fiyat olarak haberin olsun.yağ fiyatından çok acayip geçiriyorlar
    Bende rodajı 2 ay gibi bir sürede tamamladım ama işten dolayı farklı şehre gidince bakıma sokamadım. Yamaha sitesinde yarı sentetik yağ ile bakım 1000 lira gözüküyor. Tam sentetik koydursam 1300 falan olacak herhalde baya kazıkmış.
    Bu arada 3-4 gün önce tanıdık bir bayiye bu olayı sordum öyle bir şey yok dediler. Hatırladığım kadarıyla Motoru alırken 6 ay içinde getirmen lazım demişlerdi ama farklı bir bayiden almıştım. Anlaşılan bayiden bayiye değişiyor Keyfi uygulama yapıyorlar

  13. #13

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yer çekimi, termodinami falan gibi enjeksiyondan etkileneceğini sanmadığım kurallar.
    Yanma odasında olanların bir kısmına bilgisayarların müdahale ediyor olması çok fazla bir şey değiştirmiyor, keşke değiştirse de mesela bir hava filtresi veya son susturucu değişikliği yapıldığında olan biteni de ECU'lar halledebilse.
    Cevap mı bu şimdi, boş boş lakırdılar...

  14. #14
    DickName - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2021
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yıl olmuş 2022 halen "sağır kalma" muhabbeti yapılabiliyor, enteresan vallahi.
    Asker kaçağı Sağır İsmet'ten kalma muhabbetler bunlar.
    Motor sağır kalırsa "deh" dediğini duymaz ve haliyle gitmez. İşitme cihazı ve apart eksoz takınca deler.

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Arkadaşlar bu rodaj yağı hakkında güvenilir bir kaynaktan link verecek olan var mı ? bugüne kadar sıfır bir adet motosikletim oldu , onunda ilk bakımını kendim yaptım içinden öyle allı pullu alengirli bir yağ çıkmadı , forumlarda rodaj yağından bahsediliyor ama üreticilerin kataloglarında vs bu konuda bir bilgi göremedim , rodaj yağı diye bir nane varsa bu sadece motosiklettemi kullanılıyor ? çalışma hayatım boyunca onlarca yeni gemi makinasını işlettik , Man , Scania , Wartsila , Sulzer , Iveco , Abc gibi üreticilerden mühendisler bu makinalar hakkında brifing verdiler , hiçbiri rodaj yağından bahsetmedi , 2017 de sıfır km Fiat marka otomobil satın aldım , ilk bakımı tam 20.000 km'de idi rodaj yağı varsa bu kadar uzun km kullanılabilir miydi ? 90 lı yıllarda Renault da çalıştım , o yıllarda ne bir katalogda okudum nede birinin ağzından duydum.. konu hakkında yazılı bilgi rica ediyorum..

  16. #16

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevap mı bu şimdi, boş boş lakırdılar...
    Öyle olur tabi.

    - Nasıl ilişkilendiriyorsun?
    + Bunlarla ilişkilendiriyorum.
    - Boş lakırdılar.


  17. #17

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bu rodaj yağı hakkında güvenilir bir kaynaktan link verecek olan var mı ? bugüne kadar sıfır bir adet motosikletim oldu , onunda ilk bakımını kendim yaptım içinden öyle allı pullu alengirli bir yağ çıkmadı , forumlarda rodaj yağından bahsediliyor ama üreticilerin kataloglarında vs bu konuda bir bilgi göremedim , rodaj yağı diye bir nane varsa bu sadece motosiklettemi kullanılıyor ? çalışma hayatım boyunca onlarca yeni gemi makinasını işlettik , Man , Scania , Wartsila , Sulzer , Iveco , Abc gibi üreticilerden mühendisler bu makinalar hakkında brifing verdiler , hiçbiri rodaj yağından bahsetmedi , 2017 de sıfır km Fiat marka otomobil satın aldım , ilk bakımı tam 20.000 km'de idi rodaj yağı varsa bu kadar uzun km kullanılabilir miydi ? 90 lı yıllarda Renault da çalıştım , o yıllarda ne bir katalogda okudum nede birinin ağzından duydum.. konu hakkında yazılı bilgi rica ediyorum..
    Otomobil ve diger agir vasitalarin yag pompa debileri motosikletlere oranla daha yüksektir.

    Motosiklet blogu ureticileri montaj sonrasi standart viskozitenin altinda yağ koyuyorlar,

    Metaller ilk etapta birbirlerine alişsin yag pompasi zorlanmasin,akiskanlik hizli olsun,silindir cidarlarinda max yag filmi olussun,dişliler rulmanlar rahatlasin.vs.binek motorlar aksine motosiklet bloklarinda sanziman ve silindirler yekpare.dolayisiyla debriyaj balatasindan,dislilere hepsi ayni yağdan besleniyor.

    Zaten ureticiler dikkat edilirse,max 1000km içinde rodaj bakimini zorunlu kiliyorlar,


    Lise,ve universite stajlarimi,dsi iş makinalarinda(caterpillar,man)3.stajimi köy hizmetleri iş makinalari bakim atelyesinde yaptim,bende bu tarz motorlarda rodaj yagi olayini duymadim.

    Bununla ilgili yillar evvel yabanci motosiklet forumunda teknik dokuman gormustum,bulabilirsem eklerim.

  18. #18

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bu rodaj yağı hakkında güvenilir bir kaynaktan link verecek olan var mı ? bugüne kadar sıfır bir adet motosikletim oldu , onunda ilk bakımını kendim yaptım içinden öyle allı pullu alengirli bir yağ çıkmadı , forumlarda rodaj yağından bahsediliyor ama üreticilerin kataloglarında vs bu konuda bir bilgi göremedim , rodaj yağı diye bir nane varsa bu sadece motosiklettemi kullanılıyor ? çalışma hayatım boyunca onlarca yeni gemi makinasını işlettik , Man , Scania , Wartsila , Sulzer , Iveco , Abc gibi üreticilerden mühendisler bu makinalar hakkında brifing verdiler , hiçbiri rodaj yağından bahsetmedi , 2017 de sıfır km Fiat marka otomobil satın aldım , ilk bakımı tam 20.000 km'de idi rodaj yağı varsa bu kadar uzun km kullanılabilir miydi ? 90 lı yıllarda Renault da çalıştım , o yıllarda ne bir katalogda okudum nede birinin ağzından duydum.. konu hakkında yazılı bilgi rica ediyorum..
    Bunun hakkında yazılı bir bilgi bulmak mümkün olmayacaktır, hiç karşılaşmadım.

    Kimi üreticiler artık toleransları istedikleri seviyelere getirdikleri için rodaj diye bir şey yok diye de takılıyorlar, ama üreticiyi burada tek doğru olarak kabul etmek pek mantıklı değil, bir çok üretici şanzıman yağlarının "ömürlük" olduğunu da söylüyor. BMW 2000'lerin ilk yarısından beri otomatik şanzıman yağlarını "for life" diye anlatıyor ve yetkili servise gidip "şanzıman yağını değiştirmek istiyorum" dediğinde suratına bön bön bakanlar da oluyor - hatta çoğunluktalar. Ama şanzımanı üreten ZF'ye sorduğun zaman "kullanıma göre 80bin-120bin arasında değişmelidir" diyor.
    Sonradan BMW'yi çok sıkıştırdılar da, adamlar da "ya biz şanzımanın kullanım ömrünü dedik, o zamana kadar mutlaka bişeyler için açılır edilir falan o zamana kadar da ilk yağ gider işte" diye geçiştirdiler.

    Rodajda özel bir yağ kullanılıp kullanılmadığını anlamanın tek geçerli yolu ilk yağı döküp analize götürmek. :D
    RS660'ta var mesela, oldukça yüksek molibden içeriğe sahip bir yağ ile geliyor, simli gibi parlak bir görüntüsü var hatta ABD'de bu ilk yağı boşaltıp "bu ne lan milyorlarda metal parçası var motoru elimize mi alıyoruz" diye korkan çokça insan oldu. (Şimdi bakındım bir foto bulabilir miyim diye de bulamadım)

    Gemi motorları, ağır taşıtların büyük dizel motorları vb. bir çok farklı motor tipine gittiğimizde üretim aşamaları, sonrasında yapılan diğer bir çok işlem falan onlarca değişken var, global bir tane doğru bulmak mümkün değil.
    Honda mesela NSX'lerin rodajını fabrikada kendisi yaptığını alenen söylüyor, "track ready" veriyoruz arabayı bizden alıp piste doğru sürebilirsiniz diyor mesela. Sanayide Hilmi emmi de çayından bir yudum alıyor "rodaj modaj kalmadı yeğenim teknoloji çok gelişti, mülümettük yapıyorlar motorları" diyor.
    Ama motosilkletimizin yağ tapasında mıknatıs var. Fantazi olsun işte.

    Motorların rodaj ihtiyacı olması ve sağır kalma denilen ismi garabet şey kullandığımız yakıtların ve içinde bulunduğumuz evrenin gerçekleri.
    Teknoloji istediği yere gelsin, silindirler basınç altına girmeden parçalar birbirine alışmayacaktır ve fosil yakıt kullandığımız sürece de düşük verimde çalışan içten yanmalı motorlarda karbon birikmesi olacaktır.

  19. #19

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    #17.entrye ilave


    Üretici,Rodaj suresince,öneri mahiyetinde max şu devir bandini geçmeyin,her devir araligini optimum kullanin,yüksek kompresyondan uzak durun,duşuk vites yuksek devirden kaçinin,sürekli yüksek devirlerde kullanmayin gibi bilgiler veriyor.ve bunu da kullanici el kitabinda kalin puntolarla belirtiyor.

    Montaj sonrasi koyulan yağin,viskozitesinin düşük olma sebeplerinden en onemliside,yağin bloktaki her noktaya hizli ulaşsin.max yaglama yapsin.

    Kisacasi rodaj yağinin teknik karşiliği,Duşuk viskoziteli yağ oluyor.

  20. #20

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    #17.entrye ilave


    Üretici,Rodaj suresince,öneri mahiyetinde max şu devir bandini geçmeyin,her devir araligini optimum kullanin,yüksek kompresyondan uzak durun,duşuk vites yuksek devirden kaçinin,sürekli yüksek devirlerde kullanmayin gibi bilgiler veriyor.ve bunu da kullanici el kitabinda kalin puntolarla belirtiyor.

    Montaj sonrasi koyulan yağin,viskozitesinin düşük olma sebeplerinden en onemliside,yağin bloktaki her noktaya hizli ulaşsin.max yaglama yapsin.

    Kisacasi rodaj yağinin teknik karşiliği,Duşuk viskoziteli yağ oluyor.
    Sadece düşük viskoziteli demek biraz eksik olabilir sanki.
    En önemli eklendiler çok daha yüksek oranda çinko ve fosfor içermesi, yine normal kullanım yağından fazla miktarda deterjan ve dağıtıcı bulunduruyor.

    Düşük viskoziteye de optimal sıcaklıkta ulaşıyor. Düz SAE30 kullanıldığını düşünürsek, soğuk iken daha fazla aşınmaya izin veriyor aslında rodaj yağı, zira amacımız da zaten motoru aşındırmak.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)