Cok taksi kullanan birisi değilim ama böyle bir ücret hatırlamıyorum.
Dolmuşlarda zaten indi bindi ücreti 5.5 tl olmuş, gecen taksiye bi bindim 15 tl mi ne indi bindi ücreti yazıyor kocaman kağıda.
Bu yasal bir karar mı merak ettim.
Cok taksi kullanan birisi değilim ama böyle bir ücret hatırlamıyorum.
Dolmuşlarda zaten indi bindi ücreti 5.5 tl olmuş, gecen taksiye bi bindim 15 tl mi ne indi bindi ücreti yazıyor kocaman kağıda.
Bu yasal bir karar mı merak ettim.
Bir kaç senedir var bu uygulama ama 15 TL altındaydı diye hatırlıyorum, zam gelmiş demek ki.
cok sacma geldi zaten başlangıcı 8 tl.
yakında adresten almaya gelırken de yolda taksimetre açarlar.
İndi bini 20 şuan istanbulda.
Son bir kaç yıldır var hatta son zamlardan sonra açılış 8 lira mı ne oldu, en az 20 lira oldu. yani taksimetre 15 lira da yazsa 20 lira alıyorlar.
Yani kısa mesafe diye ağlamalarına gerek kalmadı taksicilerin.
Evet, müşteri olarak mantıksız geliyor, ama siz esnaf olunca gayet mantıklı. Açılış farklı bişey, indi bindi farklı. Şöyle ki, taksiye bindiniz, açılış 8 TL yazdı, 500 mt gittiniz, 11 lira tuttu, vermeniz gereken rakam 15 TL.
Uzun yıllar önce boş kaldığım bir dönem, bir başkasının aracında taksicilik yaptım. 3-4 saat sıra gelsin diye bekliyorum, sıra geliyor, hanımefendi sitenin arkasında ki binaya gidiyor, mesafe 300 mt. O gün bir paket sigara bile alamıyorsun yani.
Geçen istanbula gittim elimde valizlerle yürümeyim diye 2 adımlık yer için taksiye bindim 16 lira tuttu 20 lira verdim üstü kalsın dedim zaten indi bindi 20 lira dedi
Arz talep dengesi işte. Taksici olarak yeterince kar edemiyorsan a-işi bırakacaksın, b-fiyatı yüselteceksin. Müşteri olarak ya fiyata razı olacaksın, ya binmeyeceksin. Bu ve birkaç faktörün etkileşmesiyle arz talep dengesi sonucunda bir fiyat oluşacak. Veya taksiciler bakan Nebati'nin gözlerine bakıp zenginleşecek, fiyatlar düşecek.
Mesela et dönerdeki dinamikler sonucunda denge vasat ve kalitesiz dönerde yerleşti. Eskinin standart dönerini şimdi yapmaya kalksalar fiyatlar 2-3 kat artar. Sonuç? Vasat bir döner ve klasik döner tadının unutulması, vasat ürünün normal zannedilmesi.
May the Force be with McLaren Mercedes
Türkiye yine iyi.. Zurih'de taksiye bindiğiniz zaman elinizde bavul, bagaj vb. bir şey var ise, ekstra para ödüyorsunuz.. Tabi, bavulunuzu taksici bagaja koyup, tekrar kendisi cıkartıyor. Ama parasını alıyor..
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
kar a ortak değilsek zarara neden ortagız ki? Bir gün kar eder bir gün zarar eder bu böyledir.
Açılış denen şey zaten mantıksız, adama niye 8 10 lira peşin veriyorum çözemedim. Ya açılış olmasın ya indi bindi olmasın. Kaçak elektriği bize iteleyen hükümetten farkı yok bu konunun.
Bizim burada acılmıyor abi , en azndan benım aradıgım duraklarda.
Sende yapma be hacı. Adamlar sanırım dunyanın en yuksek asgarı ucretıne sahip. 4bin küsür frang. Sanırım en pahalı taksıye de onlar sahip ama söyle kıyaslamak lazım, bz bu ülkede araba alamadıgımız için mecbur taksıye bınmemız gerekıyor , orada adamların muhtemelen araba almaması kendı tercıhı yani mecbur değil keyfi olarak bu araçları kullanıyorlar cogunluka.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
Konu isviçre veya başka ülkeler, asgari ücretler vs. değil ki, burada isviçre ile ülkeleri kıyaslayalım.
Ben taksiye binme mecburiyeti olarak değerlendirdim, karşılaştığım enteresan bir detayı paylaşmak istedim. 40 dan fazla ülke gördüm, en doğusundan en batısına kadar pek çok duyulmuş ülkeleri gezdim, böyle enteresan bir detay ile karşılaşmamıştım.
Sonuc olarak zengin veya refah seviyesi yüksek seviyede olsalar da Taksiye bagaj ile bindiklerinde ekstra fee ödemek durumunda kalıyor insanlar. İster yerel, ister turist olsun durum bu.
Azrail'in ilgi alanı motosikletinizin kaç cc olduğu değildir. Think good, drive Safe!..
Foruma üye olmak için tıklayın!..
Facebook sayfamızı takip etmek için tıklayın!..
Instagram hesabımızı takip etmek için tıklayın!..
Forum kurallarını buradan okuyabilirsiniz!..
metrobus olmuş 8 lira, 10 liraya taksi olacak hali yok
Mesele toplumsal olarak katma değer üretemiyoruz.
Ürettiğimizi paylaşamıyoruz ( gelir dağılımı ).
Yerli malı kullanmıyoruz yani kazandığımızla elin Alman'ını, Amerikalısını zengin ediyoruz.
Sonuç o pahalı bu pahalı diye şikayet ediyoruz.
Gebze'de Hasköy organize sanayide yan sanayinin, yan sanayisi bir iş yerim vardı. Ben ve dört işçi toplam beş kişi çalışıyorduk.
Zam zamanı dükkan sahibi sıfır opel marka araba alıp gelmiş. İsmet bey işler çok iyi, piyasa açık, yüksek kira artışı isteyecek ya giriş yapıyor.
Eeee dedim bu arabanın hangi parçası benim? İşler açıksa Almanın işleri açık, burada kazanıp Almanya'da harcıyorsun Alman arabası alarak. Almanı iş aş sahibi yapıyorsun.
Sonra çevre bakanlığı geldi arıtma yapın falan dedi sitede 500 dükkan var 5 i için arıtma yapamayız dedi bu serüvende böylece bitti.
Bundan 12 yıl önce falan CNC üretim işleri yapan mühendis bir arkadaşım yanına numuneleri alıp gidip almanyada oto yan sanayileri gezip üretim için anlaşıyordu, yok bu parça audi'nin rot ucu, bu parça şu markanın birşey parçası falan benim görünce ne olduğunu anlayamayacağım parçalar üretiyordu, almanlara çok da güzel satıyordu. 4 makinalık atölye yetmemeye başlayınca yatırım yapacak ortak buldu, işler büyüsün diye serbest bölgede fabrika inşa ettiler, oraya taşındığında cnc makinaları sayısı 35 taneyi geçmiş, 3 vardiya hiç durmadan üretim yapar hale gelmişti. Ne güzel üretim yapıyor hem de almanlara bile satabiliyor denir ama bir gün ortağı gelip makinaları satalım, bu serbest bölgedeki binayı kiraya verelim üretimle uğraşmayalım dedi ve arkadaş olmaz falan dese de finansçı olan ortağı yatırımı ben yaptım senin hissen %20 kaldı, benim dediğim olacak demişti. işçileri işten çıkarıp makinaları sattılar ve binayı kiraya verdiler. Kiraya verdikleri aynı serbest bölge içindeki yabancı şirkete ait büyükçe bir fabrika da orayı depo olarak kullanacaktı sanırım. Yani karar veren mühendis olunca güzel güzel üretim yapılıyor ama yetki finasçılara geçince üretimi bırakalım kiradan para kazanalım olayına dönüyor. Bu küçük bir örnek, ülke böyle böyle üretimden uzaklaştı.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)