Taksilerde İndi-Bindi Ücreti
Reklamlar
-
Aynısı inşaat sektöründe de son 20 senede oldu. Eskiden inşaat şirketlerini mühendis ya da mimarlar yönetirken, artık "GYO" denen emlakci kilikli finans insanları yönetir oldu. Artık binaları inşaat şirketleri değil bu gayrimenkul yatırımcıları yapıyor. Gerçek inşaatçılar da bunların taşeronu oldular.
Bundan 12 yıl önce falan CNC üretim işleri yapan mühendis bir arkadaşım yanına numuneleri alıp gidip almanyada oto yan sanayileri gezip üretim için anlaşıyordu, yok bu parça audi'nin rot ucu, bu parça şu markanın birşey parçası falan benim görünce ne olduğunu anlayamayacağım parçalar üretiyordu, almanlara çok da güzel satıyordu. 4 makinalık atölye yetmemeye başlayınca yatırım yapacak ortak buldu, işler büyüsün diye serbest bölgede fabrika inşa ettiler, oraya taşındığında cnc makinaları sayısı 35 taneyi geçmiş, 3 vardiya hiç durmadan üretim yapar hale gelmişti. Ne güzel üretim yapıyor hem de almanlara bile satabiliyor denir ama bir gün ortağı gelip makinaları satalım, bu serbest bölgedeki binayı kiraya verelim üretimle uğraşmayalım dedi ve arkadaş olmaz falan dese de finansçı olan ortağı yatırımı ben yaptım senin hissen %20 kaldı, benim dediğim olacak demişti. işçileri işten çıkarıp makinaları sattılar ve binayı kiraya verdiler. Kiraya verdikleri aynı serbest bölge içindeki yabancı şirkete ait büyükçe bir fabrika da orayı depo olarak kullanacaktı sanırım. Yani karar veren mühendis olunca güzel güzel üretim yapılıyor ama yetki finasçılara geçince üretimi bırakalım kiradan para kazanalım olayına dönüyor. Bu küçük bir örnek, ülke böyle böyle üretimden uzaklaştı.
Reklamlar
-
espresso adlı üyeden alıntı
Bundan 12 yıl önce falan CNC üretim işleri yapan mühendis bir arkadaşım yanına numuneleri alıp gidip almanyada oto yan sanayileri gezip üretim için anlaşıyordu, yok bu parça audi'nin rot ucu, bu parça şu markanın birşey parçası falan benim görünce ne olduğunu anlayamayacağım parçalar üretiyordu, almanlara çok da güzel satıyordu. 4 makinalık atölye yetmemeye başlayınca yatırım yapacak ortak buldu, işler büyüsün diye serbest bölgede fabrika inşa ettiler, oraya taşındığında cnc makinaları sayısı 35 taneyi geçmiş, 3 vardiya hiç durmadan üretim yapar hale gelmişti. Ne güzel üretim yapıyor hem de almanlara bile satabiliyor denir ama bir gün ortağı gelip makinaları satalım, bu serbest bölgedeki binayı kiraya verelim üretimle uğraşmayalım dedi ve arkadaş olmaz falan dese de finansçı olan ortağı yatırımı ben yaptım senin hissen %20 kaldı, benim dediğim olacak demişti. işçileri işten çıkarıp makinaları sattılar ve binayı kiraya verdiler. Kiraya verdikleri aynı serbest bölge içindeki yabancı şirkete ait büyükçe bir fabrika da orayı depo olarak kullanacaktı sanırım. Yani karar veren mühendis olunca güzel güzel üretim yapılıyor ama yetki finasçılara geçince üretimi bırakalım kiradan para kazanalım olayına dönüyor. Bu küçük bir örnek, ülke böyle böyle üretimden uzaklaştı.
Konuyu saptırıyoruz ama konu sahibi hoş görülü biri fazla dert etmez neyse çaktırmadan devam.
Evet maalesef millet kolay paranın peşinde terlemeden, kafayı yormadan üçü beş yapmanın derdinde.
-
2010 falandı herhalde.
Hanımın arabayı satınca kaldık tek arabaya.
Ben taksiyle İncirliye işe gidiyorum. Toplam 2 km.
Hergün sabah aynı saatte bir abimiz kapının önüne gelip beni alıyor.
Ben bir yandanda üzülüyorum "adam duraktan çıktı, 2km gidecek" diye.
Bir gün yine eski İstanbul şoförlerinden Ahmet abi götürüyor. Bahsettim bu muzdarip olduğum konudan.
"Hiç kafana takma çünkü en zahmetsiz ve sevdiğimiz müşterisin. Keşke hep bu şekilde trafiğe takılmadan 2km git gel yapsak" deyince rahatladım.
Meğer en sevmedikleri tipler Atrium alışveriş merkezinin önüne çağırıp 150 metre ötede inen tiplermiş.
-
Yakında tek kişi taksimetreye göre , 2 kişi taksimetre +%10 , 3 kişi %30 bagaj varsa canta başına +%5 falan da gelir.
-
Tercihim moov veya tiktak gibi süreli arac kiralamalar. Cogu zaman kısa mesafede otobusten ucuza geliyor. Hem de bazen fırsat oluyor mesela arabanın yakıtını doldur diyo 15 tl indirim diyor 6-8 dk lık yerlerde bedavaya dahi getirmişliğim olmustur cogu zaman. şu şartlarda taksicinin kısa mesafede yapacagı upuzun suratsızlıgı cekmek bana mantıksız geliyor. Tavsiye ederim bu uygulamaları
-
Normalde korsan taksi dışında taksiye binmem ama bulamazsam ticari taksi tutacağım zaman, benimle beraber binmek isteyen var mi diye sesleniyorum. Gelen olursa ücreti bölüşüyoruz. Genelde çok rağbet görüyor bu durum. Bazen taksiye sığmıyoruz geçen biri kucağımda seyahat etti.
-
kolestroll adlı üyeden alıntı
Normalde korsan taksi dışında taksiye binmem ama bulamazsam ticari taksi tutacağım zaman, benimle beraber binmek isteyen var mi diye sesleniyorum. Gelen olursa ücreti bölüşüyoruz. Genelde çok rağbet görüyor bu durum. Bazen taksiye sığmıyoruz geçen biri kucağımda seyahat etti.
Salih v. 35.0
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)