Çanakkale Köprüsü - Hazır mıyız?
Reklamlar
-
Açılışına 1-1.5 ay kaldı.
Verilen kredilerde falan ne döndüğünü bilemeyiz tabii ama, verilen garantiler üzerinden bile kaçacak olan belli.
Çanakkale Köprüsü için verilen yıllık garanti 16 milyon 425 aracı kapsıyor. Oysa Çanakkale’deki feribot işletmesini yapan Gestaş tarafından yıllık taşınan araç sayısı, bayramlar dahil en fazla yıllık 3.5 milyon adet...
Geçiş ücreti 15 Euro + KDV
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
Reklamlar
-
Ben bir kaç yıl evvel Yunanistan'da Rion-Antirion Köprüsünden geçmiştim.
https://goo.gl/maps/xsyQwQCL3usXiSGm8
Güncel bilgiler:
Rion-Antirion Köprüsü
Toplam uzunluk: 2.880 m
Cars: €13.50
Motorcycles: €1.90
Osmangazi köprüsü:
Toplam uzunluk: 2.682 m
Otomobil : 184,5 TL
Motosiklet: 129 TL
Şimdi fayda/maliyet oranına bakalım...
Rion-Antirion Köprüsünden geçmezseniz 450-480 km lik bir yolu dolaşmanız gerekiyor.
Osmangazi Köprüsünden geçmezseniz eğer 110-120 km lik bir yolu dolaşmanız gerekiyor.
Gavur motosikletlerden 1/6 para alıyor. Bizdeki 2/3 gibi bir şeye geliyor sanırım.
Son akaryakıt zamları çerçevesinde dolaşmak belki halen avantajlı bile kalıyor olabilir transit geçişlerde bilemedim o hesabı artık yapmıyorum.
Güya bizim faydamıza yapılan köprülerden normal geçiş bile yapsak sevilen yine biziz. Allah belalarını versin.
-
Hatta geçmesen de
-
Bu projeler işletmeye açıldıkça daha büyük döviz açığı olacak, mecburen bu para halkın cebinden çıkacak, dolar 20-30 lira olacak, benzin de öyle. Yumurtanın tanesi 10 mu olur, 20 mi bilmem. Olsun, yol var, köprü var, onları yeriz.
-
Hazırız
Köprüden tasarruf olmaz. Yeter ki köprü yapılsın.
O köprü bizim köprümüzdür.
-
Yılbaşı gelmeden ücretli oto yollara ve köprülere zam gelirse şaşırmayın. Osmangazi köprüsünde olmuştu. Çanakklede neden olmasın.
-
Gelecek yeni yönetim bu yeni yapılan yollar konusunda nasıl bir adım atabilecek en çok merak ettiğim konu bu. Osmangazi'den KMO'ya kadar yeni yapılan özel otoyolların tamamı aynı paternde çok güzel bir şekilde ülkenin parasını tırtıklamak için devreye alınıyorlar, bunun olup olmadığını tartışmaya lüzum yok. Ama ben itiraz makamı olarak da Londra mahkemeleri gösterilen bu işlerin sonra ne hale geleceğini çok merak ediyorum.
Londra da ayrıca akıllı bir seçim bu arada, Türkiye dışındaki X bir yer değil. Tebrik ediyorum bu açıdan da.
-
Halledilir. İhalenin usulsüz yapıldığına dair mahkemeye verir, ödemeleri durdurursun, o iş sonuçlanana kadar Londra mahkemeleri karar vermez, delilleri onlara da sunarsın, kazanırsın. Dünya dingonun ahırı değil bizim gibi, dev gibi şirketlere milyar dolarlık cezalar kesiliyor okuyorsunuz.
-
Şeklen üsulsüzlük başka bir şey, ancak geçiş sayısını yanlış bir büyüme tahminine dayandırıp "hata yapılmış usülsüzlük yok" demek de mümkün.
Ayrıca devletin kasasından para çıkmadı yalanı da iç piyasada seçmen kafalamak için uydurulmuş bir yalan, bunu bir ekonomik model olarak sunmak da mümkün.
Ayrıca Türkiye'deki kamu ihale kanuna göre mi usülsüzlük aranacak mesela yoksa Londra'daki geçerli kanuna göre mi usülsüzlük aranacak?
Evet Dünya ringonun ahırı değil, ama Dünya'nın büyük abileri de hukuk karşısında sizin benim kadar düz vatandaş da değil. Londra ile aramızın bozuk olması bu potansiyel mahkemelerin de gidişatına etki edecektir.
Avrupanın bu adamı hala başımızda tutmaktan memnun olduğu ve zaten en başta bu kadar palazlandıran odak olduğunu unutmamak lazım. Böyle olunca ben o kadar iyimsel bakamıyorum maalesef.
-
Öyle değil. Avrupalı şirketlerin hangisi bu durumdan memnundur sanıyorsunuz ? Mutlaka içerden ortak bulmak , onlara rüşvet vermek, yasadışı yollardan birilerini beslemek zorundasınız, bunu kendi hükümetlerine muhasebeleştiremezler ve başları ağrır. O yüzden bu ihalelere giremeyen , kazanamayan bir dünya şirket vardır, onlar bu işten gayet memnun olurlar. Tahminen yeni gelen idare bu yola girmeden önce şirketlerle oturup yeniden pazarlık yapar, anlaşamazlarsa olayı hukuka taşırlar.
-
Yüklenici olarak çok güzel paralarını alıyorlar Avrupalı şirketler, rahatsız oldukları bir şey olduğunu sanmıyorum. Hemen hemen bütün büyük altyapı projelerinde İtalya İspanya Fransa'dan yükleniciler bulunuyor ve teknik sorumluluklar da onlarda oluyor, veya Japonya'dan.
Şimdi konkordato ilan ettiği için bu örnek doğru değil ama öyle olmadığını düşünelim, Astaldi zaten bu işin altyapı yüklenicisi olarak atıyorum €1,5milyar alacaktı, bunun üstüne 5'li cüzdana $2milyar ödenip kalanın cukkalanması Astaldi'yi germez ki. Japonya başkanına reisi övüyor ediyor diye gelen tepkileri unutmayalım. Gelişmiş ülkeler kazançlarına bakarlar, çok doğal bir şekilde. Adamların neden umrunda olsun devletin parasıyla köprü yapıp, devletin kasasından para çıkmadı diye yalan söyleyip sonra bu imalatı 10 katı gösterip devleti soymaları.
-
Olur mu öyle ? Kaç tane firma hisselerini başkasına devretti , ayrıldı ortaklıktan. İyi bir şey olsa niye gitsinler ?
-
Bizim para birimini yerli ve milli saymıyorlar herhalde? Vatandaşa gelince TL'de kalın, garantiye gelince dolar/avro.
-
-
Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı
Eskiden ilkokulda Türkçe kitaplarında "Okuduğumuzu Anladık mı?" diye bölüm vardı.Sanırım siz öğrenciyken o bölümü pek sevmiyordunuz.
Kendi paylaştığınız kaynakta bakın ne yazıyor;
Bakan Arslan, köprüden otomobil eşdeğer geçişin 15 euro artı yüzde 8 KDV, otoyol kısmında da kilometre başına 5 sent artı yüzde 18 KDV olduğunu belirtti.
"15 euro"
"euro"
"euro"
"euro"
Euro :(Türkçe telaffuz: [juro]; yuro)veya Avro (SİMGE: €, KOD: EUR), Avrupa Birliği'nin kurumları tarafından kullanılan ve Almanya, Avusturya, Belçika, Estonya, Finlandiya, Fransa, Hollanda, İrlanda, İspanya, İtalya, Kıbrıs, Letonya, Litvanya, Lüksemburg, Malta, Portekiz, Slovakya, Slovenya ile Yunanistan'ın oluşturduğu euro bölgesinin resmî para birimi.
-
Thracian adlı üyeden alıntı
Eskiden ilkokulda Türkçe kitaplarında "Okuduğumuzu Anladık mı?" diye bölüm vardı.Sanırım siz öğrenciyken o bölümü pek sevmiyordunuz.
Kendi paylaştığınız kaynakta bakın ne yazıyor;
"15 euro"
"euro"
"euro"
"euro"
Evet pahalı hemde çok pahalı...
Haberi paylaşmak başka şey o haberden sadece 15 Euro yu görmek de başka şey. Okulda öğretmenlerin konuyu anlayarak okuyun dediğinde ""anlayarak"" kelimesini duymadın herhalde
-
Köprü yapıldıysa parası çatır çatır alınır, öyle ya da böyle. Uçak değil ki iade edesin.
Üç kağıtçı siyasetçileri dış güçler zorla seçtirmedi, biz kendimiz bilerek seçtik.
Elin Almanı en ufak açığını yakaladığı siyasetçiyi istifa etmek zorunda bırakıyor. Bizimkiler kör göze parmak yapmasına rağmen kasayı teslim ediyorsak bunun faturası doğal olarak bize çıkacaktır.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Üç kağıtçı siyasetçileri dış güçler zorla seçtirmedi, biz kendimiz bilerek seçtik.
Siz oy kullandınız mı?
Yoksa lafın gelişimi biz diyorsun?
Not : Oy attıysanız kime attığınızı sormuyorum. Türkiye'deki seçimler için oy kullandım veya kullanmadım demeniz yeterli.
-
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Siz oy kullandınız mı?
Mezardakiler bile kullandı bir "zaman"lar.
-
Osmangazi geçiş garantisi=40,0000 araç
Çanakkale geçiş garantisi=45,000 araç
Kim?, nasıl böyle bir beklenti içine girebildi acaba?
Bu garanti benim lügatımda vatana ihanettir. Bunu savunan/savunacak zihniyet sahip kişiler de, vatan hainidir.
Sorumluların bir gün mutlaka cezasını çekeceğini umuyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)