Mazda 626'ya bakabilirsin.
Eski model otomatik önermem. Hem yakıt daha fazla olur hem de problem çıkarma ihtimali çok yüksek. Tavsiyem Peugeot 106 veya Citroen saxo. İkisi de aynı araba zaten. 1.4 motor olanından alırsanız lpg bile kullanmazsınız. 35-40 civarına temiz kullanılmış (modifiyesiz) birşey bulabilirseniz kolay kolay sorun çıkarmaz.
fiyatlar uygun, yalnız,
bizim akrabada vardı(indigo), daha önce ben araç alacağım zaman sormuştuk.(2012 senesinde) bakımda falan parçalar çok tutuyor önermem demişti.
Aynı aracı hala kullanıyorlar. Geçenlerde oğlu kaza yaptı, bizim kaportacıya götürdüklerinde görmüştüm.
Kaportacı yakınıyordu, geçen yeni model (3-4 yaşında) polo'nun kaputunu 800 liraya buldum izmirden diyordu. Bu tata indigo'nun kaputu az bulunuyor, bulduğum da 1500 gibi birşeye satıyorlar diyordu.
Arıza potansiyeli yüksek olan eski araçlarda, piyasada çok bulunan modele yönlenmek biraz daha mantıklı gibi.
Ben önerirsem, 97 felicia kullandım 1.6 motor hararet sorunu hariç çok hoş arabaydı.
2005 1.2 16v palio kullandım. parçalar ucuz. cam düğmeleri sık bozulurdu, sanayiden 15-20 liraya alır kendim değiştirirdim. buji kablo seti 120 lira falandı. arıza neredeyse yaşamadım. önerebilirim. yakıt olarakta çok iyidi.
Japonlara yönelinebilir. suzuki swift'ler. corolla'lar.
doblo tarzı araçlarıda alırken iyi araştırmak gerek, kullanıcıdan olsa iyi olur. bakıyorum bizim elemanların kullandığı araçlarada 70 bindeki berlingo dökülmeye başlıyor. o yüzden kullanıcıya çok dikkat edin.
Edit:
bak bunlar canavar. konfor falan mükemmel. yol bilgisayarı vardı. tabi tüp takınca şaşırıyor.
2001 modeli vardı içi açık renk, uzun yollarda falan keyifliydi araba. Tüp takınca bizimkiler, tutturamadık ayarını, satmışlardı.
323'lerde olabilir. Yıllar öncesinden bir dh incelemesi.
20
tam f/p arabası. hani her kazada diyolar ya paramız olsa şahin doğan alır mıyız diye, onlara gösterince bunu yaa abi sanayiden çıkamazsın parçası pahalı diyorlar. sanırsın altlarındaki hiç girmiyor sanayiye. yani kimse farkında değil ama piyasada şasesi olmayan tek araba kuş serisi millet nasıl farkedemiyor anlayamıyorum.
bu da tam şahinci doğancının arabası. büyük geniş taş gibi sedan. hafiften eski amerikan arabası tarzı da var ama bizim millet at gözlüğünü çıkaramıyor bi. tutturmuşlar bi şahin doğan. o paralara ne arabalar var işte böyle.
2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25
Toyota sorunsuzluğuna alışmıştım, 2006 model Yaris'i 2009'dan beridir yani 12 yıl kullandım. Ama artık bagajı olan az daha büyük araba şart oldu çocuklar büyüyünce. Bagajına kamp malzemelerini doldurup kapa gitmelik araba olsun dedik. Bir de sorun çıkarsa da ucuza hallolur mantığından gittim.
1.5 dizel aldık. daha 105bin km yapmış. Toyota dizel modelleri 500bin'e kadar az yol yapmış deniyor ama bunda çok mu az mı bilemedim.
Düzgün bakılmış benzinli otomatik C kasa Corsa'yı bozamayacağınızın garantisini veririm. Alırken şanzumana baktırılır ses vb. yok ise ivedilikle yağı değiştirilir ve efendi efendi 300.000 km binilir.
Ben 2 tane 1.4 manual C kasa kullandım. Her birini yaklaşık 45.000 km canını ala ala (o zamanlar benzin ucuzdu yeğeeen). Yağ su bal ne isterse erkenden verdim gık demedi. Şuan D kasa otomatik kullanıyorum. O da çok şükür güzel çıktı iyi bakıyorum. C kasa 210.000 km de sattım en son ve alan üzerine %15 koyup 1 hafta içinde sattı Eğer çok inen binen yok ise tek kapı güzel alternatiftir. Hem kim silecek o kadar kapı içini?
Minimum bütçe diyorsanız otomatik bakmayın.
Kışın üşütmesin ıslatmasın, arızası parçası ucuz olsun; konfor, görüntü istemem derseniz Samara ya da Favorit iş görür.
Şahsen ben mecburiyetten dolayı geçen sene ikinci araba olarak 94 Favorit aldım.
11 ay bindim, yaklaşık 1500 TL arıza masrafım olmuş. İşimi gördü yolda bırakmadı, kışın ıslatmadı ısıttı, ama yazın da yaktı
İlla otomatik olacak ise 97-00 arası polo bakabilirsiniz.
Yerinde olsaydım az yakan sıfır ve en son teknolojiye bakardım tabi durumum olsaydı
Sadece kendiniz için araç almayı düşünüyorsanız, yani çoluk çocuk yoksa ve tek problem sizin için yağmursa, kaliteli bir yagmurluk alıp motosiklet kullanmaya devam etmenizi tavsiye ederim.
Yani ben olsam en azından böyle yapardım.
Çünkü kullanabileceğiniz en ucuz, ikinci el araçlar bile 50.000 TL civarında. Onlarda zaten 200.000 Km üzeri.
Bu parayı eski bir araca bağlayıp, son sahibi olma riskide var.
Eğer daha eski arabalara bakıcaksanız hiç bakmayın eski sistemli arabalarda distbritör derdi var. eğer arabadan anlıyorsanız pek sıkıntı olmaz ama pek ilgili biri değilseniz yolda giderken araba platin (distbrittör içinde elektrik akımını açıp kapamasını sağlayan uyuz bir parça :D) kapayabilir ayarı çok basittir ama tabiki bilene. Bunun çözümü var elbet bu sistemleri kaldırıp elektronik yaparsanız her şey çözülmüş olur. Eski modelli arabalarda kullanıcıları genelde pek bakmazlar soğutma sıvılarını değişmezler bundan dolayıda pas oluşumu meydana gelir bu oluşan pas radyatörü tıkayabilir, termostatı bozabilir gibi gibi... nedenlerle aracınıza hararet yaptırıp size maliyet açabilir. Araç hararet durumunda sadece keşke conta yanmış olsaki bu durumdada bir sürü olasılık var misal hararet yüzünden kimi arabanın subapları yanıyor kimisinin üst kapağı yamuluyor kimisininde motorun içindeki yataklar ciddi derecede zarar görüyor, gönül rahatlığı ile binmek isterseniz bakımları düzgün olmasını tercih edin heleki bakım konusunda kıl biri denk gelirse sizin için çok daha iyi olur. Eğer yeni bir araç olsun km önemli değilse taksi çıkması araçlara bakabilirsiniz.
mitsubishi colt bakın.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)