yeğenlerimin akülü arabası var, onun aküsü de aynı şekilde olmuştu, kuru tip akü diye geçiyor ama kapağı kaldırınca conta kapaklar var ve açıp içine saf su eklemen gerekiyor, yani elektriği iletmeyen su, bende aynı görevi gören kaynamış su kullandım, kaynamış suyun iletkenliği düşüktür ama saf su gibi %0 iletken midir bilmiyorum..
neyse işte o sülfatlaşma olayı gidene kadardı sanırım, şar aleti otomatik olarak 18 küsür de volt veriyor ve bu süreçte yeşil ışık yanıyor, sonra akü içeriside ki o taşlaşma düzelmeye başladıkça şarj aletinin üzerindeki yeşil ışık yavaş yavaş kırmızıya dönüyor ve en son tam kırmızıya döndüğünde 14 voltlara düşüp yüksek akım vermeye yani şarj etmeye başlıyor..
tamamen şarj olduğunda yeşil ışık yanıyor kalıyor öyle..
şarj aleti işte bundan
https://www.pilsan.com.tr/pilsan/dos...g?m=1557820707
not: baya sallamasyon yazdım, belki bildiklerim yanlıştır, ben sadece gözlemlerimden yola çıkarak yorum yapıyorum ama dediğim gibi şarj aletinde bir şeylere göre otomatik voltaj ve akım ayarlama özelliği var, bunu neye göre hesaplıyor ayarlıyor bilmiyorum, "yatırım tavsiyesi değildir"