Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Akü sülfatlaşma sorunu

    REKLAM ALANI
  1. #21
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Akünün kapakları kapalıydı şarj ederken ve içeride basınç olmuş, ben yanındayken birkaç contadan kapak fırladı ve içinden çıkan sıvı pantolonunu geldi, çürüttü pantolonumu. Patlarsa heryere saçılır o zaman. Çok tehlikeli, ben heryeri mermer olan dükkanımızda ve balkonda şarj etmiştim.

    Artık tamirden ziyade yenisini alma midundayım ben artık.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    LostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2004
    Motosikleti
    Star Fire 48
    Bosch C7 ve optimate 5 modelleri sülfatlaşmayı çözen şarj cihazları bunlardan birini kullanabilirsiniz.

  3. #23

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akünün kapakları kapalıydı şarj ederken ve içeride basınç olmuş, ben yanındayken birkaç contadan kapak fırladı ve içinden çıkan sıvı pantolonunu geldi, çürüttü pantolonumu. Patlarsa heryere saçılır o zaman. Çok tehlikeli, ben heryeri mermer olan dükkanımızda ve balkonda şarj etmiştim.

    Artık tamirden ziyade yenisini alma midundayım ben artık.
    ovv Allah korusun tehlike vallahi..

    Bende yeni aku alacagim ama, pandemiden dolayi zaten aracimla suan duzenli isim yok. Gecen yaptigim hesaplamalara gore arac haftada ortalama 1,5-2 saat calismassa aku yine mefta olacak. Sirf akuyu canli tutmak icin 2 saat araba surersem haftada 100 tl yakit masrafim olacak oda 2 ayda aku parasi yapar.

  4. #24
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Arada şarj edince sülfatlaşma sorunu olmuyor diye biliyorum. Hazır başlık açılmışken arabanın aküsünü çıkarıp şarj ettim.

    Motosiklete de yeni akü aldım. Takıyorken araya şarj aletinin ince aparatını da takacağım, aküyü yerinden çıkarmadan şarj edebilmek için... Malum, motosiklet araba kadar kullanılmıyor ve aküsü daha çabuk boşalabiliyor...

    Keşke yeni modellere hep Lipo pil taksalar da hiç gerek kalmasa bu olaylara...

  5. #25
    xterkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    suzuki 1000 gt
    akü şakaya gelmez, yolda giderken bir anda ölür ve işlevsiz hale gelir, başınıza kaza riski açabilir, 2.3 kere başıma geldi, hem motorda, hem arabada uzun süre çalışmayan akü ye takviye yaptın, halen kendine gelmediyse, artık o akü geri dönüşüm lüktür, uğraşılmaz, kendine gelse bile 3.5 ay götürür sonra gene çöp olur, yenisini alın uğraşmayın, bende de noco nun iyi bir şarj cihazı var ama ömrü bitmiş akü ye ne kadar uygularsan uygula faydası olmuyor ama normal bir akü yü, şarj edip ,ömrünü uzatıyorsunuz
    kısaca ömrü bitmiş uzun süre kullanılmamış aküler takviye sonrası verimli değilse kullanmayın yenisini alın, kullanmak risklidir, saf su, asit v.s birçok bileşimi denemiş birisi olarak söylüyorum

  6. #26

    Üyelik
    20 Mayıs 2018
    evde denemeyin

    fatih.met bunu beğendi.

  7. #27

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    arkadaşlar akü konusunda bi güncelleme yapayım, belki sorun yaşayan arkadaşlara yardımcı olur.

    durumu özetlemek gerekirse;

    1-uzun süre akümü kullanmadıgım için aküm deşarj olmuştu ve şarj tutmuyordu. farklı şarj aletleri ve yöntemler denedim ama işe yaramadı.

    2-inci akü servisine verdim ama nafile yine şarj tutmadı.

    3-denemediğim 2 yöntem kalmıştı. a)desülfatör b) 16.1 volt 3.6 amper ile 20 saatlik bir şarj

    -desülfatör bu işle ugraşanlar arasında baya popüler olmasına ragmen biraz tehlikeli oldugu için yapmadım.
    -16.1 volt 3.6 amper ile şarj etmek için ayarlı bir güç kaynagına ihtiyacım vardı. piyasada en ucuzlar 600-700 lira. yani onu olacagıma yeni akü alırdım.

    şimdi gelelim sorunu nasıl çözdüğüme;

    19.5 volt 4.7 laptom dc adaptörüme, n11 den 35 tl ye aldıgım voltaj düşürüc XL4016 isimli ürünü bağladım. ürün 8-10 amper i desteliyor, bana fazlasıyla yetti.

    voltajı 16.1 amperi 3.6 ya ayarlayıp 16 saat şarj ettim. tabi bu arada voltmetre ile akımı ve voltajı düzenli olarak kontrol ettim.

    sadede geleyim arkadaşlar, sorunum büyük ölçüde çözüldü. artık aküm yük altında 12.6 volt veriyor ve arabanın alternatörü şarj eedebiliyor.

    tahminimce yuzde 100 olmasada, yuzde 60-70 kapasiteye ulaştı.


    not: akümün inci servis şarjından sonra neden randıman vermdıgını anlayabilmek için servise geri gidip elektrikçi ustayla konuştum. nasıl şarj ettin diye. adam 14.4 volt 7 amper ile şarj etmiş. saglık akü verileriyle. Halbuki, incinin sitesi ve kullanım klavuzu sülfatlaşan aküler için 16.1 volt öneriyor. adamın dğnyadan haberi yok yada uğraşmadı.

    hepinize saygılar.
    fatih.met ve fazil bunu beğendiler.

  8. #28
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600


    elimde şöyle bir kapalı trafo var.

    arkasında 5 elektrik bağlantı noktası var. 2 tanesi aşağıda yan yana ve anı boydalar.. diğer 3 tanesi ise yukarıda ve 3 tanesinin 2 tanesi minik ve bir tanesi dev gibi...

    primer sargı 220 vac - 50/60 hz
    sekonder sargı 18 vac - 4.7 va

    şimdi muhtemelen alttaki aynı boyda olan 2 çıkış 18 volt ve bilinmeyen amper gücünde elektrik veriyor, peki şebekeden girişi nasıl yapacağız? yukarıda 3 giriş var?

    ve bu abimiz elektriği prizden dalgalı alıp yine dalgalı mı veriyor? yani sonuna köprü diyot koyup doğrultmak gerekli mi? eğer gerekli ise elimde bir kaç ampere dayanabilecek şotki diyotlar var onları kullanacağım.

    edit: gerçi o trafoyu diyotlar ile doğrultup aküye verirsem sıkıntı olabilir, aküye kaç amper güç gidecek onu ayarlamadım ki? ben en iyisi laptop şarj aletine dirençler bağlayıp göreyim işimi... boş yere de bu mesajım dursun burada.
    Mr.wind bunu beğendi.

  9. #29

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://st2.myideasoft.com/idea/av/3...ion=1576152698

    elimde şöyle bir kapalı trafo var.

    arkasında 5 elektrik bağlantı noktası var. 2 tanesi aşağıda yan yana ve anı boydalar.. diğer 3 tanesi ise yukarıda ve 3 tanesinin 2 tanesi minik ve bir tanesi dev gibi...

    primer sargı 220 vac - 50/60 hz
    sekonder sargı 18 vac - 4.7 va

    şimdi muhtemelen alttaki aynı boyda olan 2 çıkış 18 volt ve bilinmeyen amper gücünde elektrik veriyor, peki şebekeden girişi nasıl yapacağız? yukarıda 3 giriş var?

    ve bu abimiz elektriği prizden dalgalı alıp yine dalgalı mı veriyor? yani sonuna köprü diyot koyup doğrultmak gerekli mi? eğer gerekli ise elimde bir kaç ampere dayanabilecek şotki diyotlar var onları kullanacağım.

    edit: gerçi o trafoyu diyotlar ile doğrultup aküye verirsem sıkıntı olabilir, aküye kaç amper güç gidecek onu ayarlamadım ki? ben en iyisi laptop şarj aletine dirençler bağlayıp göreyim işimi... boş yere de bu mesajım dursun burada.
    hocam teknik olmayan bilgime göre;

    -evet ac-ac voltaj düşürüyor trafo

    -köprü diyot bağlamak tam dc yapmıyor, kondansatör de gerekiyor

    -bazı elektrikçiler kondanstör olmadan hafif dalgalı gelecek gerilimin aküyü daha sağlıklı şarj edeceğini söylüyor ama emin değilim.

    -köprü diyot 1/10 oranında voltaj düşüşüne ugratıyor. 18 volt oluyor 16.2

    -kondansatör ise 1.44 x voltaj artışına sebep oluyor


    . eger laptop şarj aletin ac-dc ise, benım kullandıgım voltaj düşürücüyü kullan bence. tertemiz.

  10. #30

    Üyelik
    20 Mayıs 2018
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://st2.myideasoft.com/idea/av/3...ion=1576152698

    elimde şöyle bir kapalı trafo var.

    arkasında 5 elektrik bağlantı noktası var. 2 tanesi aşağıda yan yana ve anı boydalar.. diğer 3 tanesi ise yukarıda ve 3 tanesinin 2 tanesi minik ve bir tanesi dev gibi...

    primer sargı 220 vac - 50/60 hz
    sekonder sargı 18 vac - 4.7 va

    şimdi muhtemelen alttaki aynı boyda olan 2 çıkış 18 volt ve bilinmeyen amper gücünde elektrik veriyor, peki şebekeden girişi nasıl yapacağız? yukarıda 3 giriş var?

    ve bu abimiz elektriği prizden dalgalı alıp yine dalgalı mı veriyor? yani sonuna köprü diyot koyup doğrultmak gerekli mi? eğer gerekli ise elimde bir kaç ampere dayanabilecek şotki diyotlar var onları kullanacağım.

    edit: gerçi o trafoyu diyotlar ile doğrultup aküye verirsem sıkıntı olabilir, aküye kaç amper güç gidecek onu ayarlamadım ki? ben en iyisi laptop şarj aletine dirençler bağlayıp göreyim işimi... boş yere de bu mesajım dursun burada.
    videoda kondansatörü ac girişe seri bağlıyo, akım sınırlayıcı, integral alıcı gibi çalışıyo (izlediysen çok net)

    resimdeki trafo çok düşük wat lı

    https://www.google.com/search?q=ei30...LyL8bEa62aj8gJ

    https://www.eratransformers.com/product-detail/26

    https://www.ebay.com/itm/BV030-7171-...-/122063320995


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)