çanakkale köprüsü geçiş garantisi
Reklamlar
-
haberi burada
lafı uzatmayalım;
günlük geçiş garanti araç sayısı 45.000 otomobil üzerinden 15 EURO +KDV olarak fiyatlanmıştır.
birkaç arkadaş motosiklet üzerindeki vergilerin kalıcı olup olmayacağını merak ediyordu.
köprüler, otoyollar, havalimanları, limanlar, şehir hastaneleri ve benzeri onlarca, yüzlerce yap-işlet-devret modeli ile yapılan projelere ödenecek bedellerin üzerine davet usulü ya da benzeri projeleri de eklediğinizde, bırakın mevcut vergilerin kaldırılmasını, yüksek ihtimalle daha onlarca vergi gelecek.
tekeri olan bir araç için yapılan vergi tanımlaması;
"ÖTV'yi artırmak altın yumurtlayan tavuğu kesmek gibi bir şey. Çünkü trafikte dönen her teker; ÖTV, KDV, BSMV, MTV, TRT bandrol bedeli, Trafik Hizmetleri Geliştirme Payı, Güvence Hesabı Katkı Payı, SGK payı, harç, değerli kağıt bedeli, Polis Teşkilatını Güçlendirme Vakfı payı, otoban geliri, trafik cezaları, köprü geçiş ücretleri, araç muayenesinden devlet payı, EPDK payı demektir.”
bu aralar ödemeler dengesi krizi, kur krizi, devalüasyondan sıkça ve şiddetli olarak bahsediliyor.
bilemiyorum altan.
can't be worried about that shit. life goes on man.
Reklamlar
-
Titanic bir devlet olsaydı ,üretimi bitirip gelir için vatandaşa vergi yüklerdi.
-
Yatırım yapılsın eyvallah başımız gözümüz üstüne de bir köprüyü günlük 45.000 araç garantisi ile 17 yıl hazinenin sırtına yüklemek nedir?
Neden böyle astronomik fiyatlı yatırımlar ile kendi bütçemizi zora sokuyoruz?
Kendi öz kaynaklarımız ile yapsak daha iyi olmaz mıydı?
Hatta şöyle diyeyim, "biz bir köprü yaptık, maliyetini geçiş ücreti ile karşılayacağız" deselerdi koşa koşa gider paramı verir geçerdim o köprüden.
-
hokahey adlı üyeden alıntı
Yatırım yapılsın eyvallah başımız gözümüz üstüne de bir köprüyü günlük 45.000 araç garantisi ile 17 yıl hazinenin sırtına yüklemek nedir?
Neden böyle astronomik fiyatlı yatırımlar ile kendi bütçemizi zora sokuyoruz?
Kendi öz kaynaklarımız ile yapsak daha iyi olmaz mıydı?
Hatta şöyle diyeyim, "biz bir köprü yaptık, maliyetini geçiş ücreti ile karşılayacağız" deselerdi koşa koşa gider paramı verir geçerdim o köprüden.
E ama o zaman siyasetci konumunun ve gucunun devamini garanti altina almak icin gerekli olan haksiz kazanci nasil saglayacak? Minimumda birbirini kayiran bir zengin-siyasetci dongusu gerekiyor...
-
İnşaatçılar aç mı kalsın?
TC üzerindeki köprünün ücretini dövize bağlamak. Hayaldi, gerçek oldu.
-
bunlar iktidarı kaybettikten sonra da para kazanmak için anlaşıyor bence bu firmalarla
-
arndiol adlı üyeden alıntı
bunlar iktidarı kaybettikten sonra da para kazanmak için anlaşıyor bence bu firmalarla
Bu adamlar gittikten sonra bile yıllarca Türk halkı bunların borcunu ödeyecek.Adamlar,doğmamış çocuklara bile borç tatkı.
-
15 euro + kdv... euro yu düz 9 desek 135 TL + %18 kdv ile 159.3 TL yuvarlarsak yaklaşık 160 TL geçiş ücreti mi ? hem de günlük 45bin araç yani günlük 45000 x 160 TL =7.2 milyon.. hadi iyimser olup aşağı yuvarlayalım günlük 7 milyon TL garanti... yıllık getiri 2.555 milyar TL..
2.555 x 17 yıl = 43.435 milyar TL Bu körünün inşaatı kaç paraymış ki yap işlet si.. yok yap işlet devret ile yapıldı ? Sen 43 milyar , milyon bin sen milyon para... Bu kadar parayı ne yaptın ?
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
-
Yav kardesim algi yaratmayin..Ulkenin baskani cikip bu projeler icin devletin cebinden 5 kurus cikmayacak demedi mi ?
Koskoca baskan yalan mi soyluyor yani ?? Ben baskana inanirim abii.
Ahmet turan abiii,gelsene ya..burda tek basima teroristlerle mucadele ediyorum,destek lazimm.cabuk gel abi.
-
Hırbonen adlı üyeden alıntı
Yav kardesim algi yaratmayin..Ulkenin baskani cikip bu projeler icin devletin cebinden 5 kurus cikmayacak demedi mi ?
Koskoca baskan yalan mi soyluyor yani ?? Ben baskana inanirim abii.
Ahmet turan abiii,gelsene ya..burda tek basima teroristlerle mucadele ediyorum,destek lazimm.cabuk gel abi.
Ahmet abi forumu terketti galiba. Uzun zamandır yazmıyor. Ya da yazılanlara şöyle bir bakıp sekmeyi hızlı bir şekilde kapatıp kaçıyor.
Dediğim gibi yatırım iyidir, güzeldir, hoştur. Ancak kendi kendimizi zora sokarak yapılan yatırım israftır. Ben memurum. Şimdi gidip kredi çekip sıfır km. cillop gibi bir motor alabilirim ama almıyorum neden? Bütçem buna izin vermez. Motoru alıp anneme, babama, akrabalarıma salça olup para istemeyi ben de bilirim ama yapmıyorum. Yapmamalıyız. Ayağımızı yorganımıza göre uzatmalıyız.
Göt korkusundan sevgi pıtırcığı gibi mesaj yazıyorum dikkat ederseniz.
-
Köprüden geçemedim.
Az doldur içemedim.
Ecel kapıyı çaldı.
Borcu ödeyemedim.
-
Thracian adlı üyeden alıntı
Bu adamlar gittikten sonra bile yıllarca Türk halkı bunların borcunu ödeyecek.Adamlar,doğmamış çocuklara bile borç tatkı.
Bunlar gidince onların yerine gelmesi muhtemel partiler bunları derhal kamulaştırıcaz diyor.
-
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Bunlar gidince onların yerine gelmesi muhtemel partiler bunları derhal kamulaştırıcaz diyor.
iktidar olmayan partilerin en büyük sıkıntısı hükümetin anlaşmalarını bilmemesi. Devlet gizliliği dahilinde bircok anlasma olabiliyor ve iktidara geldiğinde verdiği sözleri bu nedenle tutamıyor olabiliyorlar.
Mesela bu geçiş garantili olayda karşı taraf anlasmaya göre bunu kamulaştırmama hakkına sahip olabilir. yani 17 yıl 20 yıl öpe öpe bize ödetebilir.
ne yazık ki mevcut tipler gittikten sonra bize girmeye devam edecek mi etmeyecek mı bılmıyoruz
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) açıkladığı verilere göre Çanakkale’de trafiğe kayıtlı araç sayısı 2020 Temmuz ayı sonu itibarıyla 235 bin 871 adet oldu.
Atlanan husus var.
Sözleşme gereğince otomobil için başlangıç geçiş ücreti, Çanakkale Köprüsü'nde 15 Euro+KDV, otoyolda ise km başına 0.05 Euro+KDV olarak belirlenmiştir” denildi. 1915 Çanakkale Köprüsü'nün toplam maliyeti ise 7 milyar 145 milyon TL olarak açıklandı.
Sadece köprü değil oraya bağlanan ve geçen yollardan da para alınacak.
3 harfli angut gibiler böyle başlıklara uğrayamaz. Güven, Özveri ve Tecrübe eksikliğidir.
Onun gibiler hiç bir ticaret odasına dahi kayıt ettirmeden ürün uydurup satıp vergisini cukka cebe indiren tipler. Müslüman müslümaaan!
-
Kamulaştırma işi zor biraz. Uluslararası bilmem ne mahkemeleri yetkilidir diye okumuştum.
-
ero__ adlı üyeden alıntı
Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) açıkladığı verilere göre Çanakkale’de trafiğe kayıtlı araç sayısı 2020 Temmuz ayı sonu itibarıyla 235 bin 871 adet oldu.
Atlanan husus var.
Sözleşme gereğince otomobil için başlangıç geçiş ücreti, Çanakkale Köprüsü'nde 15 Euro+KDV, otoyolda ise km başına 0.05 Euro+KDV olarak belirlenmiştir” denildi. 1915 Çanakkale Köprüsü'nün toplam maliyeti ise 7 milyar 145 milyon TL olarak açıklandı.
Sadece köprü değil oraya bağlanan ve geçen yollardan da para alınacak.
3 harfli angut gibiler böyle başlıklara uğrayamaz. Güven, Özveri ve Tecrübe eksikliğidir.
Onun gibiler hiç bir ticaret odasına dahi kayıt ettirmeden ürün uydurup satıp vergisini cukka cebe indiren tipler. Müslüman müslümaaan!
O köprü Çanakkale halkı için yapılmıyor, İstanbul üzerinden Tekirdağ, Çanakkale, Balıkesir, İzmir, Aydın, Muğla güzergâhına gidenler için hedeflenmiş durumda. Yani İstanbul'u Ege'ye direkt olarak bağlamak amaçlı.
Yine de günlük 45.000 araç aşırı uçuk bir rakam.
-
"Seviyorum" de.
"Sevmiyorum"
"Seviyorum" de.
"Sevmiyorum"
"Seviyorum" de.
"Seviyorum"
"Yalan söylüyorsun. Yalan" gibi birşey geçiş ücretleri.
Geçsende öde, geçmesen de.
-
Ercument adlı üyeden alıntı
Kamulaştırma işi zor biraz. Uluslararası bilmem ne mahkemeleri yetkilidir diye okumuştum.
O iş öyle değil , ihaleye fesat karıştırma vb. suçlamalarla mahkemeye verip ihaleyi iptal edebilir , adamların ümüğünü sıkabilir hatta kamulaştırabilir kalan zararı da ciro edebilirsin. O mahkemeler dürüst işlemler için yetkili , böylelerine karışmaz. Yok öyle yağma hasanın böreği.
-
Şuan ki mevcut feribotlar günde 45.000 araç mı taşıyor?
-
hokahey adlı üyeden alıntı
O köprü Çanakkale halkı için yapılmıyor, İstanbul üzerinden Tekirdağ, Çanakkale, Balıkesir, İzmir, Aydın, Muğla güzergâhına gidenler için hedeflenmiş durumda. Yani İstanbul'u Ege'ye direkt olarak bağlamak amaçlı.
Yine de günlük 45.000 araç aşırı uçuk bir rakam.
yav he he
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)