istanbulda motor yıkamak için benzinlik
Reklamlar
-
11 Ağustos 2020, 13:13
#21
Herkes bir metalürji uzmanı kesilmiş konuşuyor. Neyse...
Motor çok sıcaksa biraz bekleyin(10-15dk maks.) öyle yıkayın, hiçbir zaman da basınçlı suyu yakından tutmayın. (Tutulmaz ki zaten?)
Yok blok çatlarmış falan... Şehir efsanesi bunlar.
Olmayacak senaryoları pişirip pişirip konu yapıyorsunuz; kimse motorunu pistten çıktığı gibi harlı iken yıkamıyor, kimse motora 5cm'den basınçlı su püskürtmüyor, nerede görüyorsunuz bunları ya?
Reklamlar
-
11 Ağustos 2020, 13:19
#22
Cyan adlı üyeden alıntı
Herkes bir metalürji uzmanı kesilmiş konuşuyor. Neyse...
Motor çok sıcaksa biraz bekleyin(10-15dk maks.) öyle yıkayın, hiçbir zaman da basınçlı suyu yakından tutmayın. (Tutulmaz ki zaten?)
Yok blok çatlarmış falan... Şehir efsanesi bunlar.
Hocam bilmediğiniz konularda fikrinizi lütfen beyan etmeyin. Fikre ihtiyaç yoktur. Bilgiye ihtiyaç vardır.
Neye dayanarak blok çatlamalarının şehir efsanesi olduğunu yazıyorsunuz.
Bizzat başımıza gelmiş olaylar var.
İnsanları yanlış yönlendirmeyin.
Azıcık bilgi edinmek istiyorsanız açın arama motorunu hem ingilizce hemde Türkçe motor çatlamaları diye yazın zaten görürsünüz.
-
11 Ağustos 2020, 13:27
#23
Aradım yıkamadan dolayı çatlama hikâyesi bulamadım motosiklet için... Varsa siz paylaşın...
-
11 Ağustos 2020, 13:34
#24
Cyan adlı üyeden alıntı
Aradım yıkamadan dolayı çatlama hikâyesi bulamadım motosiklet için... Varsa siz paylaşın...
Hocam yanlış anlamayın. Ama kendinizi lütfen haklı çıkarmak için bu kadar uğraşmayın. Sıcak motora su uygulanması metal de değişikliklere sebep olur bu da motorun metal ömrünün kısalmasına ve zamanla kılcal çatlaklara sebep olur. neden 2000 öncesi doğru düzgün motor yok bunu bir düşünelim.
Burada konusu açılmıştı orada bir arkadaş güzel bir örnek vermişti. Soğuk bardağa sıcak çay koyduğunuz da hiç mi kırılmadı diye.
Olay basit olarak bu. Bir malzemeye termal stress uygularsanız ne olacağını kestiremezsiniz. Risk almaya değer mi?
Sonra ki siz motoru sattıktan sonra (siz zenginsinizdir düşük model veya sıfır km motor alırsınız) sizden sonraki kullanıcıların sorunu çözülemeyen yağ kaçakları su kaçakları olur.
Buda size örnek bir link.
https://www.pakwheels.com/blog/pouri...e%20crankcase.
-
11 Ağustos 2020, 14:07
#25
Seramik adlı üyeden alıntı
Hocam yanlış anlamayın. Ama kendinizi lütfen haklı çıkarmak için bu kadar uğraşmayın. Sıcak motora su uygulanması metal de değişikliklere sebep olur bu da motorun metal ömrünün kısalmasına ve zamanla kılcal çatlaklara sebep olur. neden 2000 öncesi doğru düzgün motor yok bunu bir düşünelim.
Burada konusu açılmıştı orada bir arkadaş güzel bir örnek vermişti. Soğuk bardağa sıcak çay koyduğunuz da hiç mi kırılmadı diye.
Olay basit olarak bu. Bir malzemeye termal stress uygularsanız ne olacağını kestiremezsiniz. Risk almaya değer mi?
Sonra ki siz motoru sattıktan sonra (siz zenginsinizdir düşük model veya sıfır km motor alırsınız) sizden sonraki kullanıcıların sorunu çözülemeyen yağ kaçakları su kaçakları olur.
Buda size örnek bir link.
https://www.pakwheels.com/blog/pouri...e%20crankcase.
Ben örnek göremedim, iddia var sadece
Sizin yazdığınıza göre yağmurda kullanılmış motosiklet alınmaz. (Not: İtiraz edecekler olacak biliyorum yukarıda arndiol var, yağmurda dünyanın suyu geliyor motor bloğuna, paylaştığınız yazıdaki "termal şok" için yağmurda gelen su da gayet yeterli, yağmurda motor kullandığımda trafik ışıklarında durduğumda her taraftan beyaz su buharı dumanı gelir ben kullanırken, paylaştığınız yazıdakinden ne farkı var? Sonuçta sıcak motora - azımsanamayak ölçüde - su geliyor, ayağınızın olduğu yerde kafanız olsa yağmurlu havada sürerken yeri geldiğinde gelen sudan nefes bile alamayabilirdiniz...)
-
11 Ağustos 2020, 14:10
#26
Cyan adlı üyeden alıntı
Ben örnek göremedim, iddia var sadece
Siz görmek, bakmak, araştırmak istemedikçe maalesef benim elimden bir şey gelmez.
Ama sizden ricam lütfen böyle "Risk" içeren durumu bir şey olmaz diye lanse etmeyiniz.
Saygılarımla. İyi Forumlar.
-
11 Ağustos 2020, 14:18
#27
Seramik adlı üyeden alıntı
Siz görmek, bakmak, araştırmak istemedikçe maalesef benim elimden bir şey gelmez.
Ama sizden ricam lütfen böyle "Risk" içeren durumu bir şey olmaz diye lanse etmeyiniz.
Saygılarımla. İyi Forumlar.
İnanmayan birine cehenneme gitme riskini anlatmak gibi bir şey oldu sizinki Ben yağmurda sürmeye nazaran "ilave" bir risk görmüyorum - yeter ki (yukarıda yazdığım gibi) aşırı zorlanmış ve ısınmış bir motoru durur durmaz çok yakından çok fazla su ile yıkamaya çalışmayın... (Öyle bir aptalın motoru da çatlasın artık, ne yapayım?)
-
11 Ağustos 2020, 14:23
#28
Cyan adlı üyeden alıntı
(Not: İtiraz edecekler olacak biliyorum yukarıda arndiol var, yağmurda
hocam demediğim birşeyi demişim gibi söylemeyin
Sürekli ve sabit bir sudan bahsettim ve yağmurun / su birikintisinin bunu karşılamadıgı alakasız oldugunu söyledim.
Hala yağmur diyorsunuz.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
11 Ağustos 2020, 17:27
#29
Cyan adlı üyeden alıntı
Aradım yıkamadan dolayı çatlama hikâyesi bulamadım motosiklet için... Varsa siz paylaşın...
abim bizim burada opet var , istanbul büyükçekmece / kumburgaz bölgesi. blok çatladı diye aylarca motosiklet yıkama yasağı getirdiler...
her hafta sonu gittiğim yer bana izin vermez oldu, umarım bana inanıyorsundur...
motorunuz çok sıcak ve yıkamak istiyorsunuz, o zaman yanınızda bitmiş camsil kutusu ile su getirin ve motor bloğunu fıs fıs serinletin... en azından tazyikli soğuk su basıp metalde kılcak çatlaklar oluşmasından iyidir...
yani motoru biraz su serpiştirip hafiften soğutun yani el değecek kadar soğusun, sonra daya tazyikli suyu..
yani 100 derece üstünde metale 10 derece suyu basar isen bu metale zarar verir.. cam üzerinde zaten deneme bile çünkü çatlar.. yaşadık yani bunları.
........................
edit: yağmurda motor ısınmıyor ki abicim yani hiç mi aklına gelmiyor, soğuk havada motor ısınıyor mu ki soğusun? zaten mesele aşırı ısı farkını aynı anda uygulamamak. yani motoru isterse 0 derece su ile yıkasın sorun olmaz, isterse 60 derece su ile yıkasın...
bir de işin tam tersi var, kışın buz tutan metal üzerine kaynar su dökme olayı var, o konulara da değinmek lazım... kışın marş motoru buz tutabiliyor ve motoru çalıştıramıyoruz...
buz tutan motoru çalıştırmak için sıcak su döktüm ve marş motorunu açtım ama ilk çalıştırmada subap kesti benim motor.. evet mondial 150zc vardı ve bunu yaşadım ben...
metal çok soğukken sıkıntı, çok sıcakken ayrı sıkıntı, her durumun avantaj ve dezavantajlarını bilmek gerek..
-
11 Ağustos 2020, 17:29
#30
bosch 120'lik makine aldım değmeyin keyfime, bağlıyorum musluğa, takıyorum köpük aparatını... köpük sıkıldıkça motoruma ben rahatlıyorum sanki.. Sonra takıyorum tabancayı bi abanıyorum suyu tazyikli tazyikli (radyatör ve motor bloğu hariç) miss
-
11 Ağustos 2020, 17:36
#31
Demeden edemeyeceğim. Boş kafadan çok ses çıkar. Sizin fikirlerinizin de tecrübenizin de hiçbie önemi yok arkadaşlar. Fizik kuralları diye bir şey var ama siz tabii yine de bildiğinizi okuyun...
-
11 Ağustos 2020, 17:37
#32
ryangt adlı üyeden alıntı
bosch 120'lik makine aldım değmeyin keyfime, bağlıyorum musluğa, takıyorum köpük aparatını... köpük sıkıldıkça motoruma ben rahatlıyorum sanki.. Sonra takıyorum tabancayı bi abanıyorum suyu tazyikli tazyikli (radyatör ve motor bloğu hariç) miss
o kadar dert etmeye gerek yok.. aşırı sıcak motoru tazyikli soğuk su ile yıkayabilirler ama önce baya uzaktan tutulup yavaş şekilde soğuması sağlanır yada dediğim gibi yanında camsil sprey kutusu olacak ve içinde çeşme suyu olacak normal sıcaklıkta ve çok ısınmış bloğa azar azar sıkıp 1 dk aşırı ısısını almak suretiyle normal yıkamaya geçilebilir..
ALİCEM adlı üyeden alıntı
Demeden edemeyeceğim. Boş kafadan çok ses çıkar. Sizin fikirlerinizin de tecrübenizin de hiçbie önemi yok arkadaşlar. Fizik kuralları diye bir şey var ama siz tabii yine de bildiğinizi okuyun...
başkan işte ben bir olaya tanık oldum ve tam tersi bir durumda başıma geldi, kışın buz tutan motorum benim bilgisizliğim yüzünden subap kesti. Yukarıda konuşulan olay ise evet bizim burada opet var ve bir motorcu orada bloğu çatlatmış ve sonra bir süre motosiklet yıkama yasağı geldi...
bunlar ibret olması lazım.
-
11 Ağustos 2020, 17:45
#33
fatih.met adlı üyeden alıntı
o kadar dert etmeye gerek yok.. aşırı sıcak motoru tazyikli soğuk su ile yıkayabilirler ama önce baya uzaktan tutulup yavaş şekilde soğuması sağlanır yada dediğim gibi yanında camsil sprey kutusu olacak ve içinde çeşme suyu olacak normal sıcaklıkta ve çok ısınmış bloğa azar azar sıkıp 1 dk aşırı ısısını almak suretiyle normal yıkamaya geçilebilir..
başkan işte ben bir olaya tanık oldum ve tam tersi bir durumda başıma geldi, kışın buz tutan motorum benim bilgisizliğim yüzünden subap kesti. Yukarıda konuşulan olay ise evet bizim burada opet var ve bir motorcu orada bloğu çatlatmış ve sonra bir süre motosiklet yıkama yasağı geldi...
bunlar ibret olması lazım.
Hocam yanlış anlamamışsınızdır umarım ben sizden bahsetmedim. Sadece bu tarz konularda tecrübe ve düşünceden çok(yukarıda motor sıcakken yıkayan ve bak bişiii yoğ diyenler) fizik kurallarının netliğini söyledim. Yanlış anlaşıldıysan affola.
-
11 Ağustos 2020, 19:03
#34
arndiol adlı üyeden alıntı
bağlantıyı merak ettim hocam
Yagmurun yukardan yağdığını yani direk motora haşırt diye gelmediğini ve seyrekliğini düşünürken bir anda direk sıcak motora tazzikli su vurmanın benzerliği nedir
Yağmur yağdığında sadece yukarıdan değil yerdeki sudan da etkileniyor ama birşey olmuyor yada bardakdan boşalırcasına da yağmur yağıyor ama birşey olmuyor onu bırak youtube da ararsan bulursun hindistan da bel hizasında sele yakalnmış pulsarlar var su altında olmasına rağmen motor çalışmaya devam ediyor. endurocular derelerden nehirlerden geçiyor yine birşey olmuyor. Yani anlayacağın birşey olmaz yeterki motor bloğun içine soğuk su sokma
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:02 ----------
IRau adlı üyeden alıntı
yağmur yağarken sürmeyle motor sıcakken yıkama arasında nasıl bağlantı kurdunuz acaba açıklar mısınız?
aynı zamanda size de cavabımdır
Dört Silindirin Gücü Adınaaaa
......!
-
11 Ağustos 2020, 19:31
#35
Aradaki farkı görmek, düşünmek bu kadar zor olmamalı.
[IMG][/IMG]
-
11 Ağustos 2020, 21:45
#36
sıcak motora su vurulmaz orası net tabi de ne olurki diye düşünüyor insan.görmedim duymadım ama mantıklı gelmiyor ben soğumasını beklerim ayırca naked motor yıkıyorsanız daha sıkıntı her tarafı açık cihazın.grenaj falan hiç bir şey yok o yüzden hem daha hassas hem daha dikkatli yıkamak gerekiyor.r25 yıkamak mt07 yıkamaktan 10 kat daha kolay ve zevkliydi.her neyse benim söyliyeceğim ordaki 2 tl lik köpükleri KULLANMAYIN.özellikle plastik aksamda içindeki asit oranı boya atması renk atması leke vs mağruz bırakıyor.motorda komple plastik olduğundan ciddi derecede sıkıntı.yine ayrıca motor tozlu diye yıkamayın zırt pırt yıkanması iyi değil.çamur vs silerek çıkabilicek bir durum yoksa su ile yıkayın tabiki.
-
12 Ağustos 2020, 04:36
#37
Kocaeli İl Temsilcisi
Benzinlikle hiç uğraşmıyorum. Bir tane silikonlu Camsil ile 2 adet mikrofiber bez alıyorum elime. Kapımın önünde siliyorum komple motorun her yerini (blok dahil, zincir hariç). Çiçek gibi oluyor, tavsiye ederim.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
12 Ağustos 2020, 08:58
#38
Aşağıya "eğlencelik" birşeyler bıraktım:
Tekrarlıyorum; bunlarla herhangi bir imada bulunmuyorum, sadece eğlencelik.
(Özet: Eleman Çin malı bloğu ateşte kızdırıp suya atıyor, çatlamıyor...)
Benim için bu videolar ne kadar ciddi ise yukarıdaki birtakım iddialar da ancak o kadar ciddi vesselam.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:43 ----------
Birinci videonun 08:08'den itibaren olan (sonuç) kısmına katılıyorum yalnız...
-
12 Ağustos 2020, 09:29
#39
Bende buraya bir video koyayım da sıcak motora bol su temas edince ne olmuyor muş görün. Öyle komplo teorileri ile cevap vermiyorum direk videosunu koyuyorum.merak eden bunun kadar uç olmasada dunya kadar enduro motor görebilir su içerisinde giden. Not:Havada sıcak, yağmur da yok vatandas sadece bir yerden geçebilmek için egzoz borusunun tikanmamasi için plastik boru takarak motorun stop etmesini engellemiş.
https://youtu.be/JANYxVn0O-M
-
12 Ağustos 2020, 09:41
#40
hala alakasız şeylerle konuda haklı cıkmaya calısıyorsunuz.
tamam siz vurun soguk ve basınclı su. kralsınız.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)