püf nokta ısı değişiminin hızında gizli ama işte bilmeyen kişi anlamak istemiyor ve işin piri ise laf geçiremiyor, lanet berbat bir durum...
bende dalgınlık ile kışın bardak çatlama olayını sıcak su yazacağıma soğuk su yazmışım... önemli değil, zaten öğrenmek istemeyen birine zorla öğretemezsin..
sokma akıl para etmez başkan
Bir cok Shell benzinlikte kopuk ve su 3tl olmak uzere kullanabildiginiz istasyonlar var.
Ovderdose gibi motosiklet yikama ve detailing islerine yillarini vermis biri olarak artik kendi motorumu da yine kendim shell benzinlikte yikiyorum.
Puf noktalar var.
1- Sabah 9-11 arasi ya da aksam 19-24 saatleri arasinda yikayin. Gunes altinda yaptiginiz yikamadan bir bok olmaz. Hem kirler sokulene kadar gunes yuzunden kurur hem de kalici lekelere sahip olabilirsiniz. En iyi ihtimalle en ozenli yikamanizda bile su lekeleri olusur gunes altinda.
2- Yoldan gelip benzinlige girerek 90 derece uzerindeki motorunuzu yikamaya kalkmayin en az 3 saat bekleyin.
3- Bugune kadar denedigim nerdeyse butun Shell istasyonlar kostik icermeyen kopuk kullaniyorlar artik. Ama yine de siz kopugun formulunu bilemeyeceginiz icin fosfat var mi, alkali degerleri nedir, su filtreleniyor mu bilmeyeceginiz icin yikama islemlerinde yukardaki maddelere hassasiyetle riayet ederek motorunuzu yikayin.
4- Benzinliklerdeki tazyikle birakin motoru arabasina o tazyikle oyle canavarca hislerle dalani goruyorum ki eyvaaah gitti mercedes cla, aha simdi kaportanin boyasini attiracak diye panik oluyorum. Hunharca kullanmayin o tazyigi. Tazyikle kir attirabileceginiz coook az bolge var. Birakin kimyasal isini yapsin, o lekeyi cikaramiyorsa aracinizin hassas bir bolgesine hayvan gibi tazyigi vurarak lekeyi cikarmaya calismayin. Yagmur etkisiyle yikayin motoru. depo, koltuk ve on cam gibi noktalar yani motorun ust bolgelerine yagmur yagdirir gibi uzaktan verin suyu. Alta indikce de tazyigi yakinlastirabilirsiniz ama buralarda teker rulmanlari, zincir, motor blogu gibi bolgelere de imansizca girmeyin sadece bir tik daha yaklasin suyla.
Yillardir edindigim birikimle sunu soyleyebilirim. Bir aractaki kiri boku pusuru tazyik degil, kimyasal cikarir. Ama en kisa surede en iyi cikaran kimyasal da yine en zararli kimyasaldir. O yuzden orta guclu ve dogada cozunebilen kimyasallar kullanan urunlerle guzel kir cozulur, sonra biraz su kuvvetiyle artiklar temizlenir. Ideal yikama prensibi budur.
Bir de 2 adim degil 3 adimda yikayacaksiniz. Motoru yikamaya cektiginiz gibi kopuk basma yok. 3 tl daha atin once su, sonra kopuk sonra tekrar su seklinde toplamda 9 tl odersiniz ama en guvenli yontemdir.
Ben bu sekilde binlerce liralik motorlarimi yikiyorum Shell'de. Kendim satin aldigim yikama makineleri ve ozel kimyasallar ile evin garajinda devam edebilirdim ama gunumuzde fosfat iceren kimyasallar kullanilmiyor eskisi kadar. Sheller guvenlidir diyebilirim o yuzden. Hizli + Pratik diye yaziyor benzinlikte. Aynen oyle
önce su, sonra köpük, sonra durulama... bunu el yıkarkende yapmak gerek, akrabağalarım önce ellerine sıvı sabun alıyorlar ve ovuşturuyorlar, köpürmeden balçık gibi iğrenç bir kıvama geliyor, sonra su ile duruluyorlar...
işin kötü yanı bunu çocuklarına da öğretiyorlar...
uzun bir süre oto yıkama işlettik ve işin üç kağıtlarını çok yaptık, açık konuşayım bizde de işini pek düzgün yapan yoktu... köpük makinesine pril bulaşık sabunu, biraz da tuz ruhu ekliyordu abimler...
müşteriler karışımı çok soruyorlardı çünkü baya memnun kalıyorlardı, kiri iyi çıkartıyor diyorlardı... tuz ruhu olduğunu bilseler acaba ne derlerdi yada ne yaparlardı.
Otoyıkamacıdaki tuz ruhu kullanımını geçtim, 3 motorumda yıllardır gittiğim ve güvendiğim ustam geçenlerde sticker izini silmek için depoma bez sokup o benzinli bezle temizlemek istedi, depo üstüne benzin damladı diye çocuğu dövecektim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)