29.06.2020 gümrük vergileri... tekstil, deri, ayakkabı ...
Reklamlar
-
30 Haziran 2020, 13:21
#1
aşağı yukarı her gün ek gümrük vergileri getiriliyor.
yerli ve milli üreticilerimizi koruyan bu uygulamayı köküne kadar desteklediğimi belirteyim, cumbabayı en çok ben seviyorum.
başkanlık sistemi ile uçuşa geçen ülkemizin inecek alan bulamamasından dolayı uçuşun daha uzun süreceğini de eklemek gerekiyor.
tekstil, deri, ayakkabı
5603 gtip şöyle bir şey.
motosiklet ekipmanlarının da kapsama girip girmediğini bilemiyorum. (sanırım ham madde olarak giriyor)
giriyor ise, girmiştir.
geçmiş olsun.
can't be worried about that shit. life goes on man.
Reklamlar
-
30 Haziran 2020, 13:37
#2
Motosiklet montları, pantolonları , eldivenler veya bunların kumaşları bu kapsama giriyordur bence.
-
30 Haziran 2020, 14:25
#3
bende aksine desteklemiyorum.
yerli üreticiler ithal fiyatlar ile aynı fiyatları veriyor
mesela anlas lastik 1400-1500 iken michelin lastik 1900 TL
sen kimsin ki bu fiyatları istiyorsun.
yerli üretici dediğin önce ucuz olacak.
ayakkabı demişken yerli ayakkabıcı kemal tanca:
Ayak ağrıtıyor, boya bırakıyor ve düz taban yapabiliyor.
ithal ayakkabıcı clarks,
adamlar ayakkabı mı yapmış terlik mi anlayamazsınız o kadar rahat ve sıfır boya bırakıyor.
fırsatçı yerli üretici kazanacağına, avrupalı insanlar kazansın.
devlet önce yerli üreticiyi adam edecek bu böyle olmaz.
bizi ilgilendiren konularda da özellikle
4riders,anlas,durt gibi markalar
-
30 Haziran 2020, 14:52
#4
Yerli motosiklet giyim üreticisinin kullanacağı materyale de vergi gelmiş durumda...
Daha önce de yazmıştım, yıllardır uygulanagelen, günü kurtarmak için geleceği pazarlama stratejisinde, gelecek ile günümüz arasındaki makas hiç bu kadar daralmamıştı...
-
30 Haziran 2020, 15:00
#5
atillatopal9 adlı üyeden alıntı
bende aksine desteklemiyorum.
yerli üreticiler ithal fiyatlar ile aynı fiyatları veriyor
mesela anlas lastik 1400-1500 iken michelin lastik 1900 TL
sen kimsin ki bu fiyatları istiyorsun.
yerli üretici dediğin önce ucuz olacak.
ayakkabı demişken yerli ayakkabıcı kemal tanca:
Ayak ağrıtıyor, boya bırakıyor ve düz taban yapabiliyor.
ithal ayakkabıcı clarks,
adamlar ayakkabı mı yapmış terlik mi anlayamazsınız o kadar rahat ve sıfır boya bırakıyor.
fırsatçı yerli üretici kazanacağına, avrupalı insanlar kazansın.
devlet önce yerli üreticiyi adam edecek bu böyle olmaz.
bizi ilgilendiren konularda da özellikle
4riders,anlas,durt gibi markalar
hocam destekleme konusu tamamen alaycı bir yaklaşımdır.
konuyu açma sebebim, motosiklet ekipmanı konusunda bizleri de ilgilendirmesidir.
can't be worried about that shit. life goes on man.
-
30 Haziran 2020, 16:03
#6
Millet böyle istiyor. Millet iradesine saygı gösterin.
-
30 Haziran 2020, 16:29
#7
Üzülmeyin. hava bedava, su bedava. Otomobillerin dışı, sinema önleri ve hatta ağaç gölgesi bedava.
Güzel bir kadının yanağını okşamak bedava. Bir kedinin tüyleri bedava.
Orhan üstadın dediği gibi, bedava yaşıyoruz bedava.
-
30 Haziran 2020, 21:53
#8
-
atillatopal9 adlı üyeden alıntı
bende aksine desteklemiyorum.
yerli üreticiler ithal fiyatlar ile aynı fiyatları veriyor
mesela anlas lastik 1400-1500 iken michelin lastik 1900 TL
sen kimsin ki bu fiyatları istiyorsun.
yerli üretici dediğin önce ucuz olacak.
ayakkabı demişken yerli ayakkabıcı kemal tanca:
Ayak ağrıtıyor, boya bırakıyor ve düz taban yapabiliyor.
ithal ayakkabıcı clarks,
adamlar ayakkabı mı yapmış terlik mi anlayamazsınız o kadar rahat ve sıfır boya bırakıyor.
fırsatçı yerli üretici kazanacağına, avrupalı insanlar kazansın.
devlet önce yerli üreticiyi adam edecek bu böyle olmaz.
bizi ilgilendiren konularda da özellikle
4riders,anlas,durt gibi markalar
Söylediklerinizde haklılık payı var. Zira tek başına yeterli değil.
Üretim için gereken tüm kalemler ithal. Kurda hiçbir stabilite yok. 3 yıl önce 3.5tl olan bu gün 7 olmuş. Yarın ne olacağı belli değil. Üzerine devlet sürekli bu kalemlere vergi koyuyor. Herşey faturalı ithal, malı işleyip satan şirket. Kuruş vergi de kaçıramaz. Devlet imalat sektörüne bu ölçekte firmalara 15 sene önce de vergi alacağı olunca acımıyordu. Şu an durum nedir bilmem.
İşçilik maliyetleri de döviz bazında rekabetçi gibi görünse de işveren açısından hala çok yüksek.
Tasarım yada mühendislik yapabilecek insan kaynağı 2013 ve 2017 yılları arasında şiddetli olmak üzere ülkeden kaçtı gitti. Clarks'da 20 birime yapacağım tasarımı kemal tancada 50 birime yapmam. Ayrıca o evimi barkımı ailemi toplayıp da italya'dan, kaliforniya'dan gelmem. Kusura bakmayın.
Yarışçıyı maaşa bağlayıp lastiği deneterek danışmanlık ücreti ödemelerini de domatesle yapmıyorlar.
-
Ülke o kadar uzun süredir üretim ekonomisinden uzak kaldı ki elindeki üretim kabiliyet ve imkanları da güncelliğini yitirdi. Parası da, insan kaynağı da bu günün ihtiyaçlarına cevap verecek rekabetçi bir mal üretemez kolay kolay.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:37 ----------
Eklemeden duramadım. Anlas gibi bir firmanın üretim yapması için gereken makine, bilgisayar ve hatta ofiste kullandığı ampul bile yine ithal olduğundan, fiyatlarının ithal ürünlerle başabaş olması bile anlaşılır bir durumdur.
Anlas o makinelere de, elektriğe de, benzine de, devlete de, işçiye de oranla Bridgestone'dan yada Dunloptan fazla para ödüyor.
Anlas'a sorsak eminim şu cevabı verir. "Lastikler pahalı değil, siz fakirsiniz."
Bu fiyatlar üreticinin suçu değil. Değerlendirilmesi gerekenlerden biri de bu.
-
01 Temmuz 2020, 12:25
#10
Ve bütün bunların suçlusu: CeHaPeReSeŞeTe.
-
01 Temmuz 2020, 20:32
#11
merak etmeyin, istenmeyen tüylerden de vergi alınır yakında !!
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)